Gå til innhold

Gifteplaner sommeren 2009


Gjest Ayla99

Anbefalte innlegg

Gjestene bestemmer selv hvor de vil overnatte men vi gifter oss på en liten plass der hotellet er det eneste alternative som ikke er for langt unna eller nedslitt og fælt så derfor har vi fått ordnet slik at gjestene våre får overnatta der til en del billigere pris enn vanlig hvis de vil, de må jo selvfølgelig ikke :)

 

Vi må vel begynne å sende ut innbydelsene i mars/april engang vi også, skal ha barnedåp i begynnelsen av mars så får gjøre oss ferdig med det først, hehe.

 

Gratulerer med kjole skorpionen! Helt supert å finne en som sitter som et skudd :D Tenker du blir helt nydelig jeg...

 

De kubbelysene dine høres kjempefine ut Tibia, det blir nok lekkert. Er ikke så kreativ når det gjelder sånt jeg, tenker ikke over at jeg kan pynte kjedelige kubbelys selv sånn at det blir spennende. Hmm, jaja, her har vi kjøpt høye lys. Tror det går bra for vi har kun aller nærmeste familie til middag og resten av gjestene til festen og da sitter folk der de vil og går litt rundt, danser osv. Middagen vår skal være hjemmelaget elggryte på elg skutt av svogeren vår, desserten blir is med varme skogsbær, sjokoladepudding med van.saus og kanskje multer med krem og fløte hvis jeg får tak i nordfra :) Vil ha litt forskjellig og er jo greit når vi lager alt selv...

 

Har dere tenkt noe på bryllupskaka da? Jeg lager den selv (vært konditorlærling tidligere) så her blir det tre kaker, en oval i midten med en hjerteformet på hver side med sukkerbro over til begge to. Alle blir med marsipanlokk men er sjokoladekake med vaniljekrem i en av de og litt forskjellig fyll i de to andre. Masse hjemmelagede roser og border langs sidene pluss hjerter, glitter osv så tror jeg det blir fint. Skal ha en sånn figur fra jernia eller cacas el.l på den i midten pluss navna våre og dato på de på sidene. Syns det er moro å kunne lage den selv, da får vi den akkurat slik vi vil ha den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

oi, den bryllupskaka høres nydelig ut :)

Jeg har to venninner som skal lage vår....men designet har vi ikke helt klart enda. Hun har stativ til 3 kaker, så det er vell det eneste vi vet helt sikkert hehe, ja, så har vi fått kjøpt 2,5 kg helt hvit marsipan, så det er også i boks. Er jo så gulaktig den vi får kjøpt i butikken, så jeg har fått kjøpt hos en lokal baker. Har også lyst å ha navnene våre og dato på, samt endel lyse roser og carla - hmmmm, har kanskje litt klart oppi hodet alikevell :D

 

Jo, kubbelysene kan gjøres elegant og vakker på en enkel måte - men var nok ei venninne som satte meg på tanken. Er ikke så kreativ jeg heller *hihi*

 

Elggryte var jo veldig lurt! Hørtes godt ut. hvis det blir koldtbord hos oss (som det nok mest sannsynlig blir) så skal vi ha hvalgryte som varmrett i tillegg. Så har vi tenkt å ha fiskesuppe som nattmat (er fra nordnorge vi hehehehe)

Til dessert er vi inne på tanken på pennacotta som vi lager selv, men skal ha noe mere også å velge i, men vet vell ikke helt hva enda........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpionen

Takk for kubbelys ideen:-) Det er noe som jeg kanskje skal kopiere tenkte jeg:-) Ellers så blir det roser og telys av noen slag tror jeg på bordet!!

Når det gjelder menyen så er ikke den bestemt, men vi har leid et catering firma til å orden 4 retters. Nam nam nam..tror det blir bra!!

Den kaken høres jo helt nydelig ut da! Jeg har ikke helt begynt å tenke på den ennå, men tror den blir litt både masipan og noe sjokolade!! Tenkte å ikke ha så mange kaker egentelig. Det blir den og et par til regner jeg med.....

 

Jeg spør igjen jeg...Er den ingen av dere som har ideer til solosang i kirken?

 

Jeg ønsker dere en flott uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....still the one og From this moment er jo veeeeldig fine....med S.Twain

 

vi skal ha kornettsolo i kirka - har enda ikke tenkt klart om vi skal ha sangsolist.... Mannen til venninna mi er en ubeskrivelig vakker stemme, så grubler litt på om vi skal høre med han om å synge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom for å tipse skorpionen om solosang, Ett liv för meg av The Real Group er helt fantastisk fin, jeg har sunget den i bryllupet til kusina mi og jeg begynte vel nesten å grine selv, hehe. Teksten er kjempevakker og passer helt perfekt til bryllup...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som forresten har tenkt til å ha tale i bryllupet deres eller blir det en sang? Jeg er livredd for å snakke foran så mange folk så tenkte at jeg skulle synge en sang istedet. Tenkte på Lisa Nilsson - min mann. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synge skal jeg IKKE!!!!!!!!! huff, det kunne blitt en grim opplevelse hehehehe

men ja, jeg har tenkt å holde en tale til min kjære. Men jeg liker heller ikke å tale når jeg har mange øyne rettet mot meg - er redd det skal bære over med meg også, men jeg har nå tenkt å prøve. Er begynt å jobbe med den, og tror egentlig den kan bli bra (hvis jeg klarer å beholde stemmen og alt det dær greierne)

 

Nå er vi i full julevask, så jeg må vell hjelpes til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juni_jente81

Jeg ble fridd til 1.juledag på sengekanten..er super happy nå..me har satt datoen te 1.August 2009.så hvis lokal å kirke er ledigt blir det da:) Jeghar vel en 15 kg som skal av til da..helste en god stund før da det er kjekkere å finne kjole når du føler deg vel..en skikkelig innstramming på kostholdet og trening her ja.. jeg er plaget med fibromyalgi som gjør a tjeg er i perioder plaget med sterke smerter og det er når di periodene kommer jeg detter av lasset og trøster meg med sjokolade og pga formen blir det ingen trening.. Vi har ikke tenkt så mye på farger og div,men vi vil gjør bryllupet så bilig som mulig,så alt av råd tips setter jeg veldig pris på:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Juni_jente81! Tenkter det ble en uforglemmelig 1.juledag på deg da :D

 

et bryllup kan fort blir mye billigere hvis man starter planleggingen i god tid, og kjøper litt nå og da - og lager endel ting selv.

Bare en så enkel sak som servietter, de kan kjøpes på Nille til 15,- pr pakke, istedefor på disse interiørbutikkene til 69,- pr pakke. Jeg fant noen veldig fine på Nille, som vi skal bruke til kaffen. Og de ser ikke "billige" ut, men er veldig stilfulle servietter. Til middag har jeg funnet servietter på Rema....så når man har god tid, så kommer man alltids over billigere alternativer. Nå etter jul kan du jo også komme over endel salg når det gjelder stearinlys, lysestaker, bordpynt o.l

Og ikke minst brudeklær - det kan kjøpes til halve prisen på f.eks finn.no Men det anbefales jo at du har fått prøvd først. Til min kjære kjøpte vi brokadevesten og kalvekrysset usett fra ei på finn.no - men han er slank og passer liksom alt i en og samme størrelse, så da er det jo ingen problem. Men jeg måtte prøve kjolen først!

 

Et bryllup trenger ikke bli så dyrt, men samtidig skal det være en dag man er fornøyd over - så for vår del skal vi bruke penger der vi syns det er viktig, så skal vi heller spare penger der det er mindre viktig. Som for eksempel fotograf - der skal vi bruke penger, slik at vi får skikkelige fine bilder fra den store dagen. har ei venninne som fikk en kompis til å ta bilder av dem, og hun angrer veldig i ettertid. Jovisst tok han pene bilder, men en fotograf kan liksom den jobben litt bedre :) (iallefall bedre enn de vennene VI har)

 

Tenkt damer, til neste jul er vi fru :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer juni_jente81! Og velkommen inn hit til oss :D Er sant som Tibia sier her, vær tidlig ute med mye så kan du spare masse penger. Vi kom over på binders av alle steder salg på rustiklys og servietter, i akkurat den fargen vi skulle ha. Kjøpte inn masse masse av det så vi har hele dagen og kvelden, veldig greit for vi bruker ark derfra også så vi er sikre på at det matcher i fargene. Ellers så er maten noe man kan fint lage selv, et koldtbord med masse godt trenger ikke koste all verdens hvis man får litt hjelp fra familie og venner til å lage noe hver. Kaker kan man lage selv, hvis dere kjenner noen som er flinke til sånt så få de til å lage bryllupskaken, den kan fort komme opp i 3-5000 kr fra et bakeri. Saumfar nettet etter salg på brudeklær og butikkene der du bor. Gubben her i huset fant seg dress til ingenting omtrent nå på salg før jul på en herrebutikk, kjempelekker men billig i den sammenheng. Få venner av venner eller familie til å servere i bryllupet, lag blomsterdekorasjoner selv og få blomsterbutikken til å binde en vanlig bukett for deg som bindes slik at den holder hele dagen men ikke som brudebukett, hvis det ikke er veldig viktig å tørke den etterpå da :) Jeg skal ha liljer i min og da er det ikke fint å tørke den så jeg sparer ca 1500 kr på buketten siden ho binder den som en vanlig bukett som bare skal holde seg en stund. Brudebuketten ender også som borddekorasjon på bordet der vi sitter etter vielsen.

 

Det trenger ikke bli så fryktelig dyrt med et bryllup, det kommer ann på hva dere gjør det til selv. Vi har et budsjett på 45 000 kr inkl. bryllupsreisa på 15 500 kr. Finn ut hvor mye dere vil bruke på bryllupet og sett opp et budsjett, veldig lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elletine

Da er året kommet for oss her inne, endelig er året riktig i forhold til den store dagen :) Plutselig ble det så mye mer virkelig gitt, hehe, virket så veldig langt unna når vi enda skrev året før.

 

Tibia, vi skal på bryllupsreise til Side, tyrkia. Skal reise med nazar til et luksushotell med all inclusive på både mat og drikkevarer (også alkohol). Har bestilt en Deluxe VIP suite så vi gleder oss som småunger, hehe, første ferien vår uten unger så blir herlig! Har hatt maks 2-3 netter barnefri frem til nå og da har vi vært hjemme eller i nærområdet så denne turen blir en skikkelig vitamininnsprøytning for oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååååååååååå, DET hørtes deilig ut Elletine:D Var i alanya i fjor meg hele familien, og det var jo bare så deilig!! Blir nok til varmere strøk vi også skal reise, er nå håpet. Men ettersom jeg begynner i ny jobb om noen måneder, så vet vi ikke enda nårtid jeg får ferie, og dermed er det så vanskelig å planlegge......

 

Jaaaaa, nå er nedtellinga til den store dagen skikkelig igang :)

Min kjære sa i går at nå begynte han å få vondt i magen med tanke på brudevalsen *hihi* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elletine

Hehe, stakkars han hvis han skal ha vondt i magen helt frem til den store dagen! Min kjære sa i stad at nå ble det plutselig litt skummelt siden han nå kan si denne sommeren istedenfor sommeren neste år :) Mannfolk! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' stakkars han hvis han skal ha vondt i magen helt frem til den store dagen! Min kjære sa i stad at nå ble det plutselig litt skummelt siden han nå kan si denne sommeren istedenfor sommeren neste år :P Mannfolk! Hehe...[/quote']

 

 

hihihim ja du kan så si :)

Har tenkt å kjøpe en dvd med trinn for trinn for å lære brudevals...kanskje han roer seg litt da, hvis det ikke får motsatt effekt og han føler at han virkelig ikke takler det :P *hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juni_jente81

Takk skal dere ha jenter:)..og godt nyttår.. jeg håpte at det kansje var noe tilbud på kjoler på f.eks agape i januar..jeg har sett mange fine på finn.no,men ingen i nærmiljøet da jeg ville helst prøvd før jeg kjøper..er jo litt kjekkere hvis jeg hadde vore litt mindre,men jeg prøver og ser så får jeg finne en som kan syses inn:)..det ble 1.August den store dagen og sønnen på 9 og jenta på da 2 år skal være ringbærere...dre som hadde budsjett på 49 tusen var det det?? hvor mangen gjester er dere?? vi skal og til fotograf,men jeg har en bror som er hobby fotograf som kommer til å fikse det meste av bilder i kirke og fest..selv er jeg kokk så jeg kunne ordnet mye av maten selv,men jeg tror ikke jeg orker..med full jobb 2 barn å bryllup så jeg overlater det til andre..finner ikke ut hva farge jeg skal la det gå i...tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha jenter:)..og godt nyttår.. jeg håpte at det kansje var noe tilbud på kjoler på f.eks agape i januar..jeg har sett mange fine på finn.no' date='men ingen i nærmiljøet da jeg ville helst prøvd før jeg kjøper..er jo litt kjekkere hvis jeg hadde vore litt mindre,men jeg prøver og ser så får jeg finne en som kan syses inn:)..det ble 1.August den store dagen og sønnen på 9 og jenta på da 2 år skal være ringbærere...dre som hadde budsjett på 49 tusen var det det?? hvor mangen gjester er dere?? vi skal og til fotograf,men jeg har en bror som er hobby fotograf som kommer til å fikse det meste av bilder i kirke og fest..selv er jeg kokk så jeg kunne ordnet mye av maten selv,men jeg tror ikke jeg orker..med full jobb 2 barn å bryllup så jeg overlater det til andre..finner ikke ut hva farge jeg skal la det gå i...tips??[/quote']

 

angående farge, så finn noe som gjennspeiler dere. Vi vårt tilfelle, liker vi det litt lyst og lett - dermed ingen skarpe farger. Vi skal ha en kombinasjon av hvit (elfenben), grønn og sølv.

Har ei venninne som skal gifte seg litt før meg, og de skal ha rødt gjennom det hele. Jeg syntes det blir for kraftig, men de syntes det er kjempefint, så det er jo helt opp til hver sin smak! Hovedsaken er at dere skal være fornøyd - er jo deres, og bare deres dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juni_jente81

Ja det stemmer jo det,jeg skal ha cala blomsten til mye,inbydelse med cala på ,bordkorta,buketten og dekorasjonene..men jeg er ikke flink til sammensetninger av farger i det hele tatt..kansje noe som hadde fungert med cala..hmm....vi er mørk håret begge to,begge barna er mørke,selv kler jeg godt turkis og rosa det gjør og samboeren min:)..kansje det kunne gått litt i rosa...er jammen mye og tenke på jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha carla - den hvite. Syntes den er så nydelig. Rosa er jo veldig fint og sommerslig :P

 

At det er mye å tenke på ja....hadde egentlig ikke trodd det, men samtidig så er det jo det som er så artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ble medlem her i dag, og sliter grusomt med vekta etter mitt tredje barn som ble født i april. Hadde to svangerskap på rad og gikk opp nesten 30 kg hver gang og ned halvparten... Skal ned til 70 kg... veier 83 nå så jeg trenger motivasjon jenter! Har meldt meg inn på treningsstudio, men det har blitt mye sponsing, og nå har jeg skadet et kne pga fall på isen, så aktivitetene blir ikke mange... Dere må hjelpe meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' jeg ble medlem her i dag, og sliter grusomt med vekta etter mitt tredje barn som ble født i april. Hadde to svangerskap på rad og gikk opp nesten 30 kg hver gang og ned halvparten... Skal ned til 70 kg... veier 83 nå så jeg trenger motivasjon jenter! Har meldt meg inn på treningsstudio, men det har blitt mye sponsing, og nå har jeg skadet et kne pga fall på isen, så aktivitetene blir ikke mange... Dere må hjelpe meg!![/quote']

 

Hei og velkommen hit :P

vi har ca samme mål frem mot bryllupet vi to :P Og det skal vi selvsagt klare :)

Jeg starter på Grete Roede kurs på førstkommende tirsdag - trenger det for å få et spark bak igjen...har ikke gått kurs siden i 2005, så vekttapet på 11 kilo i 2008 har jeg klart alene - men nå trenger jeg motivasjon i form av kurs..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her inne som skal ha koldtbord i bryllupet?

Vi ønsker å ha det, ettersom vi ikke liker det "stivt" med 3-retters (ikke noe negativt ment, med tanke på de som skal ha det altså, men er ikke helt oss), vil heller at vi beveger oss og at praten går fritt - er litt mer oss det.

Men det vi lurer på, er hva vi skal ha på koldtbordet....???? Har skrevet opp det vanlige, men lurer litt på hvilken varm gryte vi skal ha? Vanlig toro gryterett blir jo litt for kjedelig tror jeg(?)! Prøver også å tenke litt utradisjonelt, slik at bordet blir litt spennende.....Så hvis noen har ideèr, så blir jeg veldig glad for det :)

 

Til nattmat har vi bestemt Fiskesuppe. Vi bor jo i et lite fiskevær, så det passer perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juni_jente81

På koldtbordet kan dere ha innbakte små pølser,foccacia brød,wraps me rømme å speke skinke og rukkula salat. karbonade,reker,kyllinglår,roaste beef e jo di sikkre tingå då.. ein goe pasta salat kansje,krabbe,pai m kjøttdeig og bacon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...