Gå til innhold

Gifteplaner sommeren 2009


Gjest Ayla99

Anbefalte innlegg

Gjest Huldra81

Vi gifta oss i fjor sommar, og slik var vår middag-kaffiplan: Vigselen starta kl 1400, vi hadde avtalt fotografering 1515 (rekna ein time til fotografering + køyretid). Vi starta på middagen kl 1630, og berekna å vere ferdig til kl 1900. Vi hadde koldtbord, songar og talar under middagen, og ein utruleg dyktig visevert som holdt god kontroll på tida og og fekk middagen til å flyte. Dei som fekk "lov" å tale under middagen hadde fått beskjed på førehand om kor lang tid dei kunne bruke. Kaffigjestene var invitert til kl 1930.

 

Vi holdt tidsskjema heilt perfekt. Når kaffigjestene kom sto vi klar til å ta i mot dei, så fekk vi prata litt med gjestane før kaffien blei servert rundt 2000. Under kaffien hadde vi dei andre innslaga som tok lenger tid, og fleire kunne få ordet her. Vi hadde likevel gjeve melding til talarane som hadde booka seg inn på førehand, om tidsavgrensing på talen. Eg trur vi starta dansen rundt kl 2230, og nattmaten vart servert kl 0030. Det kan nemnast at vi hadde drøye 70 gjestar til middag og 120 til kaffi.

 

Opplegget fungerte perfekt for oss, og dagen kunne ikkje hatt betre flyt. Eg hadde aldri kjensle av at vi hadde det travelt, stressa eller ikkje rakk noko. Fekk mykje skryt for opplegget for dagen og gjennomføring av bryllaupet. Det viser at planlegging nyttar :) Eg nyte minnene frå dagen endå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar
Gjest Elletine

Heisann... Joda, lille vovven greier fint å holde tritt med meg, går med ho og barnevogna som regel så det blir noen småstopp av og til men det gjør ingenting. Utrolig hvor raske de småbikkjene er, beina går som trommestikker! Hehe... Ho blir også vanvittig rastløs hvis ikke vi får gått en dag, da er det masing hele kvelden.

 

Nå har vi kjøpt litt mer til invitasjonene, har endret litt på designet så nå har vi endelig begynt å lage de, kjempefornøyd :D Funnet ut hvordan vi skal lage sanghefteforside, bordkort og takkekort i samme designet så nå begynner det å ta form, er utrolig moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Vi gifta oss i fjor sommar' date=' og slik var vår middag-kaffiplan: Vigselen starta kl 1400, vi hadde avtalt fotografering 1515 (rekna ein time til fotografering + køyretid). Vi starta på middagen kl 1630, og berekna å vere ferdig til kl 1900. Vi hadde koldtbord, songar og talar under middagen, og ein utruleg dyktig visevert som holdt god kontroll på tida og og fekk middagen til å flyte. Dei som fekk "lov" å tale under middagen hadde fått beskjed på førehand om kor lang tid dei kunne bruke. Kaffigjestene var invitert til kl 1930.

 

Vi holdt tidsskjema heilt perfekt. Når kaffigjestene kom sto vi klar til å ta i mot dei, så fekk vi prata litt med gjestane før kaffien blei servert rundt 2000. Under kaffien hadde vi dei andre innslaga som tok lenger tid, og fleire kunne få ordet her. Vi hadde likevel gjeve melding til talarane som hadde booka seg inn på førehand, om tidsavgrensing på talen. Eg trur vi starta dansen rundt kl 2230, og nattmaten vart servert kl 0030. Det kan nemnast at vi hadde drøye 70 gjestar til middag og 120 til kaffi.

 

Opplegget fungerte perfekt for oss, og dagen kunne ikkje hatt betre flyt. Eg hadde aldri kjensle av at vi hadde det travelt, stressa eller ikkje rakk noko. Fekk mykje skryt for opplegget for dagen og gjennomføring av bryllaupet. Det viser at planlegging nyttar :) Eg nyte minnene frå dagen endå :)[/quote']

 

Dette var virkelig imponerende! Vi hadde nesten samme skjema, men kaffegjestene var invitert til 20:30. Og det holdt bare så vidt! Man er helt avhengig av en bestemt toastmaster, hvis det der skal gå. Fire timer er vanlig å regne på en standard bryllupsmiddag med to runder hovedrett og normale mengder taler. Jeg synes spesielt det er imponerende med koldbord og et slikt regime. Da går jo gjestene og forsyner seg hele tiden. Kombinert med taler kan det bli en ugrei ting!

Masse lykke til alle sammen! Det viktigste er at dere koser dere og nyter dagen! Et tips bare: Få noen til å filme talene. Dere husker ikke et ord dagen etterpå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solbolle
Takk for mange gode tips - jeg noterer som bare det :P

 

Har vært inne på tanken angående Bacalao' date=' problemet er bare at jeg ikke liker det, men jeg er nok den eneste også :D

 

fant en god del tips til tapas inne på art of tast...mye som så meget godt ut *slurp*

 

Angående sko med lav hæl, så har de det på brudesalonger (tror jeg nå). Venninna mi hadde uten hæl da de giftet seg, for å slippe å bli høyere enn brudgommen :)

Jeg har kjøpt sko med veldig høy hæl - har ikke tort å måle hvor mange cm, men jeg skal nå snart begynne å øve meg å gå med de - tror det vil gå bare bra. Jeg er veldig mye lavere enn min kommende mann, så det gjør ikke noe at det er høye hæler. I tillegg er kjolen ganske lang, så tror vi slipper å klippe i den nå, bare legge den litt opp.

 

Vi sliter litt med musikk til dagen. Har spurt ett band, men de kan ikke gi svar enda ettersom de ikke vet nårtid de skal ha ferie. Hvis de tar jobben, skal de ha 8000,- Er litt mye penger på musikk syntes jeg, men det er vell kanskje slik det er????[/quote']

 

 

Hei!

Ville bare gi noen tips ang. koldtbordet. Vi hadde en liten og intim middag med kun de nærmeste etter vielsen, derfor ble det naturlig å lage koldtbord til resten siden det ikke ble noe middag på dem!!!

Det fine med koldtbord er at du sparer en del penger på å spørre familie og venner om de kan ta med seg f.eks en druesalat, pastasalat osv istedet for en kake som er vanlig.... Da må du bare finne noen flere kakebakere....

 

Forslag til koldtbord:

-rundstykker, brytebrød, urtebrød, olivenbrød, hvitløksbrød

-drue salat

-potetsalat

-pastasalat

-kyllingsalat

-vanlig blanda grønn salat

-Div dressinger

-reke/crabstick salat

-røyka laks

-grav laks

-varmrøkt laks

-ørret

-hummer

Til fiskepålegget er det fint med eggerøre, som også passer godt til kjøttpålegg

-fenalår( går fint til rundstykker med drue-eller potetsalat

-roastbiff

-lammerull

-pæreskinke

-oppskåret svinestek

-kalkun

-kylling

++++ masse annet

 

Til varmrett hadde vi okseskavsgryte. Den lager du veldig enkelt med å steke okseskav, ha i hakka løk, paprika, sjampinjong og gulrøtter. Blander med noen poser pepper og fløtesaus+ rømme og fløte. Kan også sløyfe ferdig sausene og lage egen, eller bytte ut fløtesaus med viltsaus!!! Er veldig godt og kan fryses hvis det blir mye til overs!!! Denne er god med ris, salat og godt brød. Mange bruker også druesalat til og det passer jo godt om du har det med i koldtvordet.

 

Hehe, blei sulten av dette jeg!!!

 

Håper at du fikk noen flere tips!!!

 

Hilsen ei som har vært gift i 6 år :)

 

-God helg!!!-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle gifteklare jenter:)

Tenkte jeg skulle slenge meg med her, skal også gifte meg, nærmere bestemt 6.juni. Og det nærmer seg veldig....Gikk på nettkurs før jul, men har ikke vært noe flink etterpå så nå er det virkelig på tide å ta i et tak.

Hvordan går det med planlegginga deres, er dere i rute????

Det er jo så utrolig mye å tenke på.....

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En stund siden jeg har skrevet her nå.. men er innom og leser litt..

Planleggingen er i rute, føler jeg selv ihvertfall... Var og prøvde antrekk til min kommende mann i går.. Moro! Og tror han har bestemt seg også..

 

Ellers så er det endelig gjesteliste og invitasjoner som snart må være i boks.. Ikke helt lett det der..

 

Denne uka har gått fort, med mye å gjøre på jobb, tre dager på trening pluss at vi måket MASSE snø her hjemme i går... Holdt på i nesten 2 timer.. Så har blitt 10 tp på meg denne uka! Godt fornøyd med det! En stund siden sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg skal også gifte meg 6.juni! Jeg gikk på maxi-kurs1 fom 12.januar og begynte igår (11.mars)på kurs2. Mitt mål er -20kg før bryllupet. Klarte bare en nedgang på -4,5 kg første kurs men regner med det går lettere nå. Spising går greit (kunne sikkert vært litt mere nøye med å veie maten). Problemet er trim. Med full jobb og to små gutter (10mndr og 3 år) er det ikke lett å få tid til trim i hverdagen med turnusjobbing. Men jeg tar det der jeg kan.

 

Uansett gleder jeg meg masse til endelig å få stå brud foran min kjære samboer og far til mine barn. Og vi smis i hymens lenker nøyaktig 3 år etter vi forlovet oss 6/6-06.

 

Ha en fin dag alle sammen og masse lykke til med både bryllupsplanlegging og livsstilsendringene dere gjør. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tenkte bare tipse om Sosialhumanistene :)

 

Skal gifte oss til sommeren og vurderte først HEF, men det var før vi kom over Sosialhumanistene :(

 

Nå har vi begge meldt oss inn, og da koster vielsen 0 kr! Hadde vi hørt om dem tidligere, så hadde vi garantert vært medlemmer for lenge siden. Medlemskap er forresten også gratis. Når man melder seg inn, støtter de FNs barnefond med 100 kr.

 

De er ikke så ulike Human-etisk forbund, men selve vielsen er noe helt annet. HEF har jo en livssynsbasert vielse hvor vigsler er med på å bestemme innholdet i seremonien.

 

Sosialhumanistene har i utgangspunktet en fullstendig livssynsnøytral vielse, men hvis man ønsker en blanding av f.eks. buddhistiske og kristne innslag, så er visst ikke det noe problem. Ikke at vi skal ha det, da - men bare et eksempel på hvor "runde" de er ;-) HEF tillater ikke sånt. HEF vil ikke engang stille opp på vielser som er på eller i nærheten av religiøs grunn. Litt merkelig, siden de ikke tror på sånt?

 

Vi er i alle fall superglade for at vi fikk en dato hos Sosialhumanistene. De er utrolig hyggelige og imøtekommende. ANBEFALES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest blubba83

Heisan dere.

Slenger meg på her jeg:)

Jeg har gått på Grete roede kurs siden august 08 og har til nå gått ned 22 kg!:) Men har noen kilo gjen før jeg er fornøyd. Og nå begynner det å bli litt vanskelig å gå ned kjenner jeg. Noen andre som har det sånn etter å ha gått en stund på kurs?

 

Når er det dere andre skal gifte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg 6. juni og burde fortsatt gå ned 10 kg, men har innsett at det rekker jeg ikke. Så nå har jeg startet sluttspurten med oppstramming av mageregionen og hengearmer. Jeg har gått ned 10 kg og har ikke tenkt å gi meg, håper på 3-4 kg til før bryllupet da. =)

Jeg ønsker alle som skal gifte seg lykke til med det etterhvert og lykke til med vektreduksjonen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Elletine

Nå er det ikke lenge igjen til bryllup og fest her, bare 2 mnd igjen og jeg føler tia flyr fra meg... Har prøvd kjolen igjen nå, har gått ned 10 kg og nå passer den bra :) snøringa er litt merkelig bak på ryggen men sånn er det bare. Er smalest oppe og nederst og bredest midt på, hehe, får bare være sånn for kan ikke kappe vekk ribben heller akkurat :)

 

Nå er invitasjonene sendt ut for lengst og folk begynner å svare, det er så gøy å se hvem som kommer og hvor mange som kommer! Det meste er i boks, mangler dresser til ungene, sko, skjorte og belte til mannen og undertøy til meg selv, det skal jeg prøve å finne i London neste uke så da begynner ting å falle på plass. Så fort vi har sett på lokalet og telt bord o.l skal vi kjøpe resten av bordpynten, vi vet akkurat hva vi skal ha men må bare vite antall og mengde på ting. Kjenner jeg er litt stressa for tiden, har hele tiden tenkt at det er lenge igjen men nå er det jo ikke lenge igjen! Nå må jeg få tanta mi til å se på kjolen og flytte på noen knapper og sy på et båndunder skjørtet for å ha det opp når jeg danser, noen løse tråder skal festes og så skal den renses, DA kan jeg slappe av mer :) Bare kjolen er ferdig til bruk først.

 

Vi har nå laget forsiden til sangheftene så nå skal vi bare lage 100 stk av dem, det tar sin tid, må sette oss ned så fort vi får blekkpatronene i posten til utskriftene. Hva gjør dere med kirkeprogram? Tenkte å høre med kirken om hvordan de pleier å gjøre det men er et problem der, vi får ikke vite hvilken prest eller organist vi får før et par uker før vielsen, det er ferievvikling og sykemeldinger blandt dem så det er jo bare typisk, blir ikke noe god tid til å fikse kirkeprogrammene nei!

 

Hvordan er det med planlegginga deres da? Er dere i rute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...