Gå til innhold

hei


Gjest jegvilnedivekt

Anbefalte innlegg

Gjest jegvilnedivekt

Hallo!

Jeg skal gifte med i oktober og gleder med veldig. Dessverre har jeg en del overføldige kg som jeg svært gjerne skulle bli kvitt. I denne tråden har jeg tenkt å rapportere ukentlig hvordan det går. Forhåpentligvis vil jeg nå målet mitt og kanskje kan jeg også være en form for inspirasjon for andre.

 

Jeg er en XX-L jente som ikke har som mål å bli en sylfide, men å finne trivselsvekten min samt klær på f.eks Vero Moda.

Jeg har forsøkt å legge om livsstilen ved å spise sunnere og bevege meg mer. Dessverre finnes det ingen hokus-pokus kurer om gjør at man raser ned i vekt og lever slank i alle sine dager. Det har jeg dessverre ikke innsett før nå.

 

I dag er jeg veldig stolt fordi vekta viste 89,8 kg. Endelig er jeg under 90 kg!!!! Det er ikke så veldig mye å skryte av for en som bare en 1,65, men jeg har nådd mitt første delmål og gått ned 6 kg!

 

Gifter meg om 5 mnd og 28 dager, så jeg har veldig dårlig tid på å nå målet mitt.

 

Det blir tøft, men det bør la seg gjøre. Jeg har kommet inn i en god rytme; går til og fra jobb nesten hver dag (2, 5 km hver vei), trener 3-4 ganger i uka og spiser sunt. Har kuttet ut en del karbohydrater som brød, poteter og pasta. Spiser mye kjøtt, fisk, kylling og grønnsaker.

Mitt største problem er at jeg er lat og at jeg får impulsive anfall det jeg har hiver innpå både en og to potetgullposer før jeg får summa meg. Prøver å få kontroll på begge deler ved å sette opp en plan. Har også et bilde av drømmebrudekjolen på kjøleskapet!

 

1. mål: Under 90 kg Jippi! Det har jeg klart i dag!

2. mål: Under 85 kg

3. mål: Under 80 kg

4. mål: Under 75 kg

Drømmevekt: 70 kg, men 75 går også bra.

 

Jeg har ikke prøvd en eneste brudekjole, fordi jeg ikke orker tanken på å se meg selv som blubbe-brud. Høy overvekt setter også begrensninger for hvordan kjolen kan se ut.

Nå er jeg motivert og klar for å kjempe for kroppen min som har blitt forsømt og mishandlet av meg i så mange år.

Har også lyst til å vise alle slektninger og venner, og ikke minst min fantastiske nesten- ektemann, at jeg kan klare å bli slank og holde vekten. Dårlig selvtillit og selvmedlidenhet skal ikke få lov til å begrense livskvaliteten min lenger.

 

 

Setter stor pris på tilbakemeldinger.

 

Hilsen Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Hei og velkomen skal du vere!

Vi er eit par bruder her som rapporterar med (u)jamne mellomrom. Sjølv skal eg gifte meg 30.august. Totalt har eg gått ned drøye 20 kg, men har ein del igjen før eg er nøgd.

Klart vi skal bli flotte og nydelege på VÅR store dag :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Hei!

Skal selv gifte meg 19. juli og har allerede kjøpt drømmekjolen. Kjøpte den etter at jeg hadde gått ned ca 14 kilo, og kjøpte den for liten. Skal hjem for å prøve den om to uker. Har gått ned 9 kilo til siden jeg prøvde den så den må nok antakelig sys inn. Har holdt på litt lenger enn det du har igjen, men hadde noen måneder hvor jeg ikke gikk ned så mye, så det er fullt mulig å klare det målet du har satt på den tiden du har igjen. Skal innrømme at det krever knallhard disiplin og få utskeielser. Du må nok få kontroll over potetgullspisinga di for den kan ødelegge veldig mye for vektnedgangen din.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegvilnedivekt

Hallo begge to!

Du verden så flinke dere har vært!! Imponerende!

 

Det er klart man ønske å se bra ut på den store dagen. Kjedelig å måtte gjemme brudebildet i en skuff. Tro ikke å kjøpe for liten brudekjole er noe som funker for meg. Rydde på loftet i helga og ble svært overrasket over mengden for små klær jeg har samlet igjennom de siste ti årene. Halvparten av klærne har fortsattt merkelappen på. Det er nok opp mot 100 kg klær..... så nå vet jeg hvorfor jeg alltid er blakk. Sett fra den positive siden, trenger jeg ikke kjøpe klær de neste 10 årene hvis jeg klarer å nå målet mitt.

 

Jeg synes hverdagene går greit med forholdsvis få utskeielser. Helgene er verre.... Dessverre er alkohol noe som jeg synes er hardt å droppe. Skal prøve å holde meg helt unna for jeg er svært dårlig på måtehold.

 

Når sender man ut invitasjoner til bryllupet? Er det noen som har erfaring med bruk av hjemmeside under planleggingen/ eller etter bryllupet?

 

 

Hilsen Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Eg og har kjøpt brudekjolen ein str mindre enn eg prøvde i februar. Er velidg spent på om den passar, men meinar og trur det skal gå bra. Har framleis 3 mnd på meg.

 

Vi sendte nett ut invitasjonane, ca rundt 1. mai. Det syns eg er tidleg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegvilnedivekt

Takk for tipset om når invitasjonene skal ut.

 

Uka har gått greit, bortsett fra noen utskeielser og litt lite trening. Har ikke gått ned et gram, men holder meg forsatt under 90. Går alltid opp litt når jeg får mensen, så jeg er bare glad jeg ikke har gått opp.

4 måneder og tre uker til bryllupet- 15 kg. Uff- har starta litt seint.

 

Men ellers i bryllupsplanleggingen ligger jeg ganske godt an.

Kirke, festlokale, mat, servitører, fotograf, musikk til festen, solist i kirken er i boks.

Kan anbefale bryllupsplanleggeren på bryllupsdagen.no. Her kan man legge ut alt om bryllupet som man ikke trenger i skrive i innbydelsen. F.eks bilder, kart, ønskeliste, hvem som er toastaster osv. Bare å skrive inn en link til siden i innbydelsen. Koster 495 og 100 ekstra for passord. Siden varer et år. Bare et tips;)

 

Er det noen som har erfaring med JKdress? Har hørt at de har fine billige kjoler der, tror det er i Kina, men vet ikke om jeg tør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegvilnedivekt

På lørdag var jeg i bryllup og bruden hadde akkurat en slik kjole jeg ønsker meg. Det ga ekstra motivasjon til å jobbe litt hardere for å bli slank til den store dagen.

Tallet 88 lyser mot meg på vekta og jeg har nå gått med 8 kg. Klærne er mye løsere og begynner å bli litt slaskete. Utrolig deilig å ha på seg klær som for forholdsvis kort tid siden var litt for trange!

Når jeg får lyst til å sluke noe usundt, tenker jeg på hvor mye jeg har svettet, grått og motstått fristelser, og da er det ikke verdt å ødelegge alt sammen.

Om 3 kg har jeg nådd mitt andre delmål og da er det bare 5 kg igjen til 80 kg.

 

Tenker dessverre ikke på annet enn bryllup og slanking, men det får gå i en periode. Jeg er blitt veldig flink til å spise sundt, men sliter litt mer å få til trening. Går til og fra jobb, men vet at trening er veien til "lykken".

 

Brudeparet på lørdag hadde melodien i "Tre nøtter til Askepott" som brudevals og det var veldig romantisk!!! Kanskje jeg skal kopier det?

 

 

Hilsen Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest jegvilnedivekt

Jeg har stagnert. Har ikke gått ned et gram på nesten en mnd. Ikke opp heller da, men dette skulle liksom være vektnedgang. Jukser masse med treningen og litt med mat.

Det er bare å ta seg sammen fra i dag av! 3 mnd og 3 uker til bryllupet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AneMarte

Prøv å planlegge nøye ei veke fram i tid, planlegg alle måltida og treninga og gjer deg sjølv ei stor teneste ved å gjennomføre planen. Då får du resultat og du blir nøgd med deg sjølv! ;) Ver sterk, det er berre du som kan gjere dette! Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...