Gå til innhold

Sjokolademousse fra freia!


Gjest sukkertrollet

Anbefalte innlegg

Gjest sukkertrollet

Fant en helt nydelig dessert!

Lagde en pose med freia sjokolademousse (med biter av 70%kakaosjokobiter) og bruk lettmelk til å mikse.

Slik jeg forsto det på posen, inneholder hele posen110 kcal! Dette gir mange porsjoner, i og med at det er veldig mektig og sukkerbehovet tilfredstilles raskt!

Anbefales til dem som er sjokoladehungrig, slik som jeg er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Kan godt hende du har rett, sukkertrollet, men vær obs på at Freia har begynt med en ny type merking av varene sine (GDA) - veiledende daglig inntak. Her oppgir de porsjonsstørrelse, kaloriinnhold pr. porsjon og prosent av GDA.

 

Jeg syns det høres for godt ut til å være sant at hele pakken bare gir 100 kcal. 2 dl melk gir jo mer enn det, og her er det sukker, kakao og sjokoladebiter i tillegg.

 

Men med fyldig sjokoladesmak kan moussen likevel være en fornuftig måte å stille snopesuget sitt på. Det meste av tilberedt mat er jo bedre enn ren sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabelle

Ja, jeg har sett at de har begynt med GDA-merking. Så det kan jo hende at det samme gjelder sjokolademoussen. Er lett å bli forvirra av sånt ;)

 

For sjokoladepuddingen til Heistad inneholder 100kcal

i hele posen hvis den blandes med VANN! (æsj)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertrollet

Er nok jeg som har misforstått, tror jeg ja...

 

Men da jeg plottet inn moussen i kcal-lista her, kom det opp at 1 porsjon er 50 gram. og at 2 porsjoner mousse (100 gram) er 110 kcal!

 

Så i stedet for å ta en kroneis med sjokolade i sommer, så vil jeg nyte litt sjokolademousse! Får litt mer smak uten å bruke så mange kosemerker!

 

NB: det er sjokolademousse lys freia som inneholder 110 kcal hvis du lager den med lettmelk! Den vanlige inneholder 185 kcal pr 100 gram..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jeg kjøpte nettopp en pose Freia Sjokolade Mousse med Daim.

Det står "135 kalorier pr. posjon" på pakken.

 

Selve pulveret veier 100 gram før det brukes, og dette pulveret er 440 kalorier.

Så tilsetter jeg 2 dl melk, (jeg brukte eksta lett melk) altså 77 kalorier.

Da har jeg kommet opp til 517 kalorier.

 

Det står på pakken at det skal være nok til 4 porsjoner i posen.

517 / 4 = 129 kalorier.

 

Hver posjon ble ca. 65g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...