Gå til innhold

Nedivekt dagbok


melis

Anbefalte innlegg

Hadde ikke så mye å sture over igår, hadde jo gått ned allikevel! Har spist litt mindre, rundt 1700 kcal de siste dagene for å se om det kanskje kunne sette litt fart på vekta og det kan tenkes at det har fungert;)

Men det skal sies at jeg ikke veide meg før kl 10 idag så muligheten for at vekta ville vært litt høyere om jeg hadde stått opp før er jo der. MEN jeg gleder meg allikevel!:)

 

Vekt idag: 66 kg

Ned fra sist uke: 0,9 kg

Totalt: 4,3 kg

Midje: 74 cm

 

Sola skinner og jeg er glad:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

La inn en liten hilsen i tråden deres jeg:)

 

Har gått bra med mat idag, litt lite kcal, men det får gå. Har rett og slett ikke plass til mer nå kjenner jeg! Ble en kort tur idag, skal prøve å få til en litt lenger imorgen. Kom opp i 10 min på rockeringen nå ikveld så det skal jeg holde hver dag en liten stund før jeg prøver å legge inn en økt til på 10 min, kanskje om morgenen?

 

Har tenkt litt på nye mål og sånn siden jeg ikke kommer til å gå ned 2 kg til imorgen.. Hehe, I wish... Som jeg nevnte her om dagen burde jeg klare 0,5 kg i uka tror jeg så får jeg se når vi kommer til 1. september om jeg evt. må sette nye mål igjen da.

 

Delmål:

 

1. september 63,7 kg

1. oktober 61,5 kg

1. november 59,5

 

Mål:

20. november 58 kg

 

8 kg igjen til målet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var jammen godt, hehe;) Spiste akkurat det jeg hadde planlagt, og er veldig fornøyd. Ikke det at vi har noe annet godteri i hus heller, kan jo ikke ta sjangsen på å sprekke! Totalt er jeg på litt over 1700 kcal, og det er jo veldig bra! Skal prøve å ligge rundt der i snitt fram til neste veiing og se hvordan det går. Fikk gått litt tur idag og, men har ikke tatt fram rockeringen enda, men skal dra rompa opp av sofan hvert øyeblikk og være flink jente:)

Resten av helgen regner jeg med blir sukkerfri!

 

Skriver mer imorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt fornøyd med det nei... Men gikk 35 min hurtig gange i regnværet tidligere + 10 min på rockeringen så har i det minste noe trim idag. Men det veier ikke helt opp antall kcal som har gått ned i magen. Håper ikke dette ødelegger for mye til torsdag... Ingen flere utskeielser denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske fornøyd med meg selv, sykla 1 mil med endel bakker, var helt gjennomsvett da jeg kom hjem! I tillegg har det blitt 12 min med rockeringen idag. Så da kan jeg vel oppsummere at målene mine for denne uka er nådd og vel så det:D

 

Målene for neste uke blir noe av det samme:

 

1) Minst 4 turer, gå eller sykle

 

2) Jobbe mot 20 min rockering (må ta det gradvis ellers blir det bare vondt)

 

3) Ingen veiing før torsdag

 

Har tatt med et mål om veiing igjen, merker at jeg har vært litt for ivrig med vekta nå og det er bare slitsomt! Henger meg altfor mye opp i det tallet og det er egentlig bare tull, holder masse å veie meg en gang per uke. (Håper bare jeg ikke blir veldig skuffa på torsdag etter utskeielsen igår!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Melis.

Husker du meg??

Nå er jeg i allefall sakte men sikkert på vei tilbake. :)

Jeg fikk en nydelig STOR gutt den 16.07. 14 dager på overtid..... Han var 55 cm og veide 4610 gr. Så gutten hadde ligget lenge og vel og gjort seg stor og vakker... :) Og slitt ut mamman sin.. hehe.

Etter en uke å nyfødtintensiven pga "startvansker" som de kaller det. Litt problemer med oksygenopptaket i blodet og en infeksjon, er vi nå hjemme igjen. Og sakte men sikkert på vei inn i et"normalt" gjenge igjen..

Vel... Normalt og normalt... For meg med en konfirmant fra før, så er det lenge siden det var normalt med nattevåk, brystspreng, pumping, amming og bleieskift osv.. hehe :) Men vi prøver i hvert fall så godt vi kan å komme inn i en viss rutine. Men får nok ta tia litt til hjelp. Den nye sjefen er jo tross alt bare 2,5 uke..

Har vert ute å gått min første lange tur i dag. Utrolig slitsomt. Formen er helt på bunn, så her kan det bare gå en vei... Og det er opp med formen og ned med vekta...

Tror jeg endte med å gå opp ca 25 kg totalt jeg, den siste 1,5 mnd var utrolig tøff, og ble mye stillesitting og is spising Med varmen vi hadde her nede på østlandet var et ikke mye en 95 kg tung høygravid (på overtid) amazone var istand til..

Planen nå er følgende:

Gå på vekta og ta mål i morgen.

Avgi rapport her inne.

Handle inn sunne og gode matvarer.

og sakte men sikkert komme tilbake til GR menyen igjen.

 

Har tenkt å ta det pent i begynnelsen. Det viktigste for meg i første omgang er å begynne å bevege meg igjen. Føles som et helt liv siden jeg instruerte i Spinning og Step, men er faktisk bare et halvt år siden.. Så det er vel håp :)

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gutten din!:) Hvordan gikk fødselen da, gikk det greit? Godt å høre at alt er bra nå da, ikke noe særlig når det er noe med de små skattene.

 

Må jo si velkommen tilbake Hannemor, du skal vite at du har vært savnet og jeg har gledet meg til du kom tilbake:)

Har nå akkurat kastet meg på tråden til noen koselige damer her inne for å rapportere sammen med dem også, men fortsetter jo å skrive her og selvfølgelig. Nå blir det jo litt mer action her og!

 

Jeg veier meg på torsdager, men skriver stort sett litt hver dag for å holde meg i skinnet, litt lettere da. Synes det går for det meste bra, vekta går sakte, men sikkert nedover, men jeg går jo såklart på en liten smell i ny og ne...

 

Blir gøy å ha deg her igjen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

....på tråden din! Så flink du har vært! Jeg tenkte ikke på å trene i det hele tatt før det var gått iallefall 2 måneder... Hadde jeg aldri orka. Er minste snuppa di 2 måneder nå eller? Hvor gammel er nr 2? Hvordan er det med sjalusi og sånn, går det bra? Ikke meninga å snoke, er bare nysgjerrig.:)

Koser meg masse som mamma. Jenta mi er så snill, men jammen er det travelt! Det holder lenge med en her forløbig, og jeg må iallefall ned noen kg til før jeg skal tenke på å bli gravid igjen! Men nå er hun bare 5 måneder da, så har god tid.:)

 

-Ragnhild-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så motiverende å få litt skryt:D Du har jo vært veldig flink selv, har jo gått ned masse du!

 

Ja, lille snupp her er 8 uker imorgen faktisk. Og storesøster er snart 2,5. Og nå går det kjempebra. Men vi hadde en liten tilvenningfase de første ukene, stort sett var hun litt sinna på meg og utagerte litt (slo og lugga og sånn) + at hun absolutt skulle sitte i fanget til den som holdt bebissen. Men det har gått over nå så nå er det bare den "vanlige" 2 års trassen som dukker opp fra tid til annen;)

Og bare så det er sagt orka jeg ikke begynne å trene før eldste var 3 mnd, synes det var en mye større omveltning da enn nå + at den fysiske formen har vært mye bedre denne gangen!

 

Du har jo god tid før du trenger å tenke på en til, her amma jeg eldste helt til jeg ble gravid igjen så om jeg var deg hadde jeg lagt inn litt tid imellom til å ha kroppen din litt for deg selv;) (nå er det jo ikke alle som ammer like lenge som jeg gjorde da..)

 

Og du forresten er det bare koselig med spørsmål asså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det blitt 45 min rask gange med vogna og 15 min med rockeringen!:)

 

Hadde venninnebesøk idag og istedet for å kjøpe kjeks eller boller eller noe sånt kjøpte jeg speltrundstykker (sånne til å steke i ovnen) og satte fram pålegg og grønnsaker! Det blir ofte noe godt når vi jentene samles så det føles bra å styre unna, greit når det er jeg som bestemmer hva som skal serveres!

 

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Hei hei.

Første rapport fra meg, etter at Knerten kom til verden:

 

Vekt 83,4 kg

Midje 91 cm

 

Det er jammen ikke lett å få til det man har tenkt med en ny sjef i huset..

Fikk veid meg i går, men fikk ikke tatt målene før i dag. Tia flyr jo fortere enn svinnt..

Gikk sånn tålig greit med maten i går. Fikk ikke gått tur i går, men var på shopping med eldste jenta. Nye klær til skolestart stod på menyen. Så men all trasking inne på kjøpesenteret, regner jeg med at det tilsvarer ca 30 min.

I dag har jeg gått 1 time og 10 min. Mer enn nok for meg nå i starten. helt ferdig etterpå jeg.

 

Snx siden. :)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jammen ikke lett å få tid til alt man vil med disse små. Rett som det er må jeg bare innfinne meg med at jeg ikke får gjort det jeg hadde tenkt å gjøre.

 

83,4 kg er jo absolutt ikke ille, mener å huske at du var rundt 70 eller noe før du ble gravid?

Best å ta det litt med ro i begynnelsen, du kommer nok fort tilbake i form du som er/var så godt trent!:)

 

Selv har jeg gått 45 min med lille i bæresele idag, prøver å gå fort, men det er ikke så lett å få opp tempo når hun ligger inntil brystet på den måten;) I tillegg har jeg tatt 15 min med rockeringen så jeg er fornøyd med dagens innsats!

 

Er spent på veiing på torsdag, har jo spist litt færre kcal i snitt hele uka, men kan jo tenkes at lørdagens godteri spising har satt litt kjepper i hjulene for meg da... Vi får se!

 

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Så flink du har vert,Melis!!!

Litt godteri i helga å vi kunne tåle!!! hallo... Vi skal jo tross alt leve litt og da.. Ikke bare tenke på vekta hele tia..

Tenk på hva kroppen vår har vert i stand til å gjøre, dere!! Vi har faktisk bært frem et under av dimensjoner.. Det må vi ikke glemme.

 

I natt har faktisk sjefen sovet fra kl 23 .. til 05.30... fikk helt sjokk da jeg så på klokka jeg... Åh, Gud, la det vare....

 

I dag er han 3 uker. Og vi skal på helsest. å veie. Så da regner jeg med å få en gåtur der oxo.

:-)

 

Ja stemmer at jeg var ca 70 da jeg begynnte. Så målet er å gå ned til rundt 67-68 kg. Men må oxo ta i betrakting muskelmassen jeg kommer til å bygge opp igjen med trening, så skal ikke henge meg helt opp i om jeg havner over eller under 70. Skal heller se på målene.

Måler forresten ikke brystet nå, siden det er så variabelt pga melka.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å stå på da vettu;)

 

Så deilig å få litt sammenhengende søvn! Det gjør godt for mor:)

Her får jeg stort sett ett strekk på rundt 4 timer om natta, noen ganger 5 om jeg er riktig heldig!

 

Jeg måler heller ikke brystet nå, hehe de er jo melon størrelse om dagen!

 

Veit ikke helt hvordan det blir med trim idag, er jo nesten svart himmel her og jeg får besøk av en venninne. Er jo ikke akkurat kjempekoselig å gå trilletur i øspøs regnvær heller. (og jeg har fortsatt ikke fått kjøpt meg regntøy..) Får se det litt ann i løpet av dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det ikke noe tur, var fullstendig utslitt. Sånn er det jo når man lider av kronisk søvnmangel... Men tok mine 15 min med rockeringen altså! Men tror nok kroppen hadde godt av en liten pause, har vært konstanst småstøl i det siste. Og idag fikk jeg endelig sovet ut litt, "lurte" lille damen til å spise/sove hele morgenen;) Deilig! Men det betyr jo at veiing skjedde ganske seint så kan være noe lavere enn den burde vært... Men det justerer seg jo evt. til neste veiing.

 

Idag ble det sånn:

 

Vekt idag: 65,1 kg

Ned fra sist uke: 0,9 kg

Totalt: 5,2 kg

Midje: 73 cm

 

Jeg er fullstendig fornøyd!! Siden midten av juni er status på målene: midjen inn 5 cm (målt 2 cm over navlen), rundt navlen inn 4 cm og lår 3 cm. Det er 12 cm fett som på mystisk vis har forduftet fra kroppen min. Det er MOTIVERENDE:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Utrolig cult Melis!!!

Stå på.

Det er nok lurt å ta en pause en gang i mellom. Kroppen sier i fra når det er nok.

Veldig motiverende å høre.

Nå skal jeg ut å gå!!

:)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tok jeg fatt på trimmen igjen og sykla "runden min" ca 1 mil! Kjempedeilig! I tillegg tok jeg 17 min på rockeringen så jeg tror målet for denne uka også snart er i box! Føler meg så utrolig fresh nå tiltross for at jeg sikkert ikke akkurat lukter roser og fioler;) Nå skal jeg hoppe i dusjen!

 

Håper du fikk en fin tur idag Hannemor!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Hei igjen.

Bra jobba mor!! Gleder meg faktisk til jeg kan sette meg på sykkelen. Ikke helt klar for det enda med tanke på sting og ting...

Ble en god gåtur på 1,5 t i går. Skikkelig svett og sliten da jeg var ferdig.

Har planer om det samme i dag, men må se ann litt. Lillegutt har holdt det gående fra 04 i dag, så jeg må i allefall ha meg en time på øyet.

 

Ha en strålende fredag.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

på meg i dag. Øsende pøsende regnvær. Men tok min første tur ned på treningssenteret. Gikk 30 min på tredemølla ( oppoverbakke så svetten sputa) Og 30 min forsiktig styrketrening etterpå. Lot Guttungen være hjemme hos storesøs og pappa.

Utrolig deilig. Og ikke minst deilig å komme ned å treffe folk igjen.

Får inspirasjon bare av å dra ned dit jeg. :) hele atmosfæren der får meg til å få lyst å trene..

Håper du får en strålende helg mor.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treningssenteret allerede nå, det er jo utrolig bra jobba!! Håper du ikke blir altfor støl da;)

 

Igår ble det godtespising på meg, men fikk litt trim da. 45 min tur og 17 min på rockering. Idag skal jeg prøve meg på 20 min tenker jeg, tror jeg har klart det gradvis nok denne gangen! Vet ikke helt hva det blir med trim idag, vi får besøk så jeg får se det litt ann...

 

Håper du får en strålende helg selv Hannemor!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykla 1 mil idag igjen jeg! Og tok 20 min på rockeringen! Og det føles deilig:D

 

Spiste hjemmelaget pizza til middag, det ble mange kcal... Men hadde salat ved siden av... Har holdt meg innenfor kcal grensa da og ikke noe godtespising! Synes det går lettere og lettere å ta riktig valg, har jo som nevnt før ikke så store problemer med å spise sundt, men det er godteri som er min store svakhet. Men at det er lørdag idag er ikke lenger synonymt med at jeg må_spise_noe_godt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...