Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Som tidligere annonsert skulle jeg starte mine egen tråd i sommer når kurset sluttet. .....det begynner å bli noen dager siden og jeg skal holde hva jeg har lovet.... Så her er tråden min!

 

Litt om meg:

Jeg er 175 høy... veide 107.8 i februar. Så begunte jeg på GRkurs og nå veier jeg 95.8 Småbarnsmamma på 38 m hundre jern i ilden som bor på Østlandet.

 

Jeg har jobbet m vekta fra jeg var tenåring. Nå skjønner jeg jo at den gangen var det bare jåleri, men det gjorde at jeg trodde jeg var tykk og den onde sirkelen var sluttet. Siden har mange dårlige vaner blitt mine og jeg har en stor jobb å gjøre for å gjøre om livet mitt til et "lett" liv.

 

Nicket mitt har jeg valgt for å minne meg selv på at dette tar tid og at jeg må godta at jeg ikke klarer å endre alt på en dag eller ti.

 

Jeg har mitt eget system for viieng: Jeg har ingen fast veiedag. Derimot skriver jeg inn i en bok hver gang vekta viser nedgang, så skriver jeg inn her innimelom. Vær trygge, dere får høre det når jeg har gått ned.

 

Jeg hadde jo tenkt at når jeg startet tråden min var jeg midt i sklia på full fart nedover og full av iver startet tråden min. Men akkurat nå har jeg gått ned lite i det siste. Merker at jeg er litt mindre flink og litt lei og har skrudd ned forbrenningen så kroppen tåler lite utskeielser. Dermed er jeg litt lei, usikker på om jeg vil klare det denne gangen, ja dett og slett ikke så veldig "høy". Men kanskje nettopp derfor er det godt å få en tråd hvor jeg kan luft alt og muligens få noen oppmuntringer og gode råd.

 

Da klikker jeg snart på send... og håper du gjør det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette kommer du til å klare veldig bra steg! Jeg holder deg med selskap her, veldig dødt på den andre tråden om dagen.

 

jeg har gått fra 111,2 kilo, til 92,4 sist jeg hadde veiing. må si jeg er ganske fornøyd med det resultatet!!!

 

vi får hjelpe hverandre med å holde motivasjonen oppe, dette skal vi klare sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne perioden har jeg oppdaget noe som jeg ikke trodde at hadde noe m slanking å gjøre. Jeg har oppdaget at jeg går ned mer når jeg får nok søvn. Jeg er ikke en person som nitidig skriver inn hver kcal og kan derfor ikke dokumentere at det har noe å si. Men så har jeg noen på kurset mitt som skriver ned hver kcal, det morsomme er at to av de jobber nattevakter. Når de kommer på kurs etter nattevaktuka - så står de stille. Så neste uke går de ned. Jeg forstår ikke hvorfor, men jeg har bare akseptert at det er viktig med nok søvn. For meg handler det nok også litt om at jeg blir flinkere til å sette grenser når jeg har det nødvendige overskuddet.

Så dermed tar jeg kvelden! Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Ned 39! Ja, stille der, og egentlig litt teit av meg å starte tråd nå, for jeg tror det blir mye hytta fremover. men kanskje nettopp derfor er det viktig å må hjem og "skrifte" for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok veldig greit å ha en tråd, selvom man er litt avgårde, viktig å ha noen å betro seg til, hehe, sov godt!

 

Hilsen Stine (ned39) litt mer personlig med fornavn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er helt sant! har hatt treff med jenter og gutter fra gamleklassen min i dag, åhhh, så koselig. ble tre never popcorn, det er akseptabelt:)

 

har svettet noe helt vilt på trening i dag, ufattelig deilig å kjenne, blir mye trening de neste dagene, godt for kroppen det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til Steg. Du vet ikke like anonymt det navnet mitt!

Ja. Kjenenr at det gir litt ny piff. Litt mer forpliktende her!

Men nå er det alvor ... sov godt. .... krysser fingre og tær for at ungene sover leeeeeenge i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært ei jente som trener. .... men perioder har det blitt lite, feks tre svangerskap og perioder m små unger. Med trening mener jeg å gå turer, jogge og i perioder trener jeg på helsestudio. I våres har jeg lagt meg på 14tp i uka. Det er mye ren trening, men hvis jeg skriver opp hagearbeid, male huset osv er det ikke så mye. Men jeg har som mål å gå tur og eller jogge tre ganger i uka ca en time. Synes det er litt tilfredstillende å skrive opp trimpoeng som GR for da blir det litt ut av det.

 

Jeg setter opp en melding med trening for hver uke, de merkes med Trening og tommel opp, så går jeg inn på samme meldingen og skriver inn hva jeg har gjort. Målet er fremdelse 14tp.

 

Trimpoeng 1-8juli. MÅL: 14tp.

1.7.08.-3.2. tp

2.7.08.-3.3.tp

3.7.08.-5.0.tp

6.7.08.-2.3.tp

7.7.08.-0.2.tp

= 14 Tp. Bra !

 

 

Lag gjerne en lik melding på siden min... bare bra m litt konkuranse! Vi er vel her for å dra hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant deg!!

 

Ja, du etterlyser trimpoeng! Du kan få mine nysanket her; 4,9 sanket på skikkelig skogstur!! Deilig!!

 

Greit å komme inn på tråden når man er hjemme innimellom ferieturer. Synes selv det er lettere å holde fokus når man får skrevet litt på tråden, sanker trimpoeng osv....

 

Ha en fin tirsdag!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å "se" deg xxl.

Har sanket trimpoeng på å klippe plen og vaske hus i dag. Godt å ha det litt i orden før jeg reiser på hytta. Står ikke tp for husarbeid på nettet, men siden det står i boka, regner jeg det. Men tar jo ikke "fullt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

I dag har jeg vært på stranden med ei venninne, herlig!!!

 

eller, 4,1 trimpoeng kommer om 30 min, stavgang:) ellers, deilig kylling med salat i kveld, nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er huset vasket, plenen klippet, bagene til ungene i bilen, nå gjenstår klær til meg og min mann så reiser jeg på hytta. Er snart ferdig med å gre håret og for meg burde det nesten gitt 1/2 tp :) .

Har vært så "tung" i kroppen i det siste. ( Er jo alltid det altså) men stort sett er jeg en type som løper i steden for å gå og er i farta. Heldigvis sier disse idrettsutøverne noe om sånt: " kroppen er ikke med for tiden," "hadde en dårlig dag".... og akkurat sånn har jeg det også. Men i dag har kanskje formen vært litt tilbake og jeg håper den stiger videre.

Nå har ikke jeg fulgt så mye med på norsk sjokolade i det siste, men da vi var i utlandet for et par uker siden oppdaget noe jeg ikke har sett før: sjokolade m chili. Tankte bare at det ikke var noe for meg, men i en fellespakning vi kjøpte var det det, så da har jeg smakt... OG det var lurt. Godt, men ikke noe jeg spiser mengder av i alle fall. har spist to små biter i kveld... og det holder.

Norske jordbær: helt fantastiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har en gammel innpåsliten nabo som kommer til alle døgnets tider og ringer på. Nå ( halv elleve på kvelden) kom han inn i gangen for han trodde ikke ringeklokka virka... og jeg som er alene hjemme og all ting. Ja, ja. han er jo bare selskapssyk.... nok om det!

 

.... det var derfor det forrige innlegget ble litt amputert! Men egentlig er det vel ikke mer å si om jordbæra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden tenker jeg at jeg skal skrive litt om ting som gjør at jeg er overvektig. Selvfølgelig i den hensikt å finne løsninger på hva jeg kan gjøre med det.

Jeg er et utpreget periodemenneske.

Samme hva det er, så er ting spennede i en periode så er perioden over. Neida ikke i alle ting. har mine gode venner, mann, ting jeg gjør osv. Men jeg blir mer og mer klar over at jeg er styrt av perioder. Når jeg styrer inn på en sunn periode så er det spennede. jeg kjører i vei og kan ikke begripe at dette skal ende. Eller jeg begynner på en ny time m aerobic, jogger etc. Egentlig er det ikke noe i veien med det. Om jeg spiser gulost i tre månder og er dritt lei og går over til kokt skinke - ja se det er ikke noe problem. MEN jeg får jo mine perioder med ting som IKKE er bra for meg. Selvfølgelig kan jeg ha perioder hvor jeg kjøper sjokolade i mengder... da har jeg en sjokoladeperiode (verdens beste - kunne vart hele livet!!!) Men så kan jeg ha en majones-periode da får jeg dilla på alt fra italiensk salat til rekesalat og fisk m majones.

Problemet mitt er aldri å gå ned og leve sundt en periode. Men problemet er at jeg blir dritt lei og da går jeg over i en periode m "over styr". og da hjelper det lite om jeg har hatt verdens sunneste periode og gått ned endel kilo.

 

Hvordan skal jeg løse det?

1.)I alle år har jeg trodd at jeg må bli et "gjøre hver dag hele livet" menneske. Men nå har jeg brukt 20år av mitt liv på å prøve å forandre det så den vil jeg ikke velge lenger.

2.) Så nå har jeg funnet ut at jeg skal prøve å styre meg selv over i nye perioder. Nå har jeg hatt en lang periode hvor jeg har spist knekkebrød. Nå er definitivt den perioden over! Så har jeg funnet ut at nå er jeg så sulten på brød at nå skal jeg styre over på ingers grovere brød. Har levd på de i lange perioder. Gått på de kursa osv. Men tidligere ville jeg kanskje gått helt over til bagetter el m bare fint mel. Da får jeg dårlig samvittighet og driter i alt og tar attpåtil feil pålegg. Så er overstyr perioden i gang. Så nå skal jeg fokusere på å finne noe nytt som neste periode kan inneholde. ..... og JORBÆR..... de skal i alle fall få følge meg til alle jordbærdyrkerne er tomme......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Det er deilig å få lettet litt ut sånn steg:) har perioder jeg og, men denne gangen har det heldigvis holdt seg over et halv år.

 

og ang jordbærene, jeg kjøper en kurv om dagen, som jeg spiser med god samvittighet! de er jo sunne og få kcal!!! var på stranden med ei venninne i går, hadde hver vår kurv, og det ble tomme, nydelig! skal på stranden i dag og, deilig med litt sol på kroppen. 1 uke og to dager til veiing! i dag på morgenen viste vekten min har hjemme 90,9 kilo, men det er da på morgene og på en litt ustabil vekt, men allikevel, vedlig stolt:)

 

nå er det frokost, nam, først en banan og 1 dl cultura med jordbær, så 45 gram havregryn, 1 dl cultura med jordbær og 20 gram rosiner, min faste frokost hver eneste dag, elsker den!! får en del av frukt og melkerasjonen der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg klar for hytta. kommer en tur innom her på lørdag. Ellers har jeg ikke helt oversikt fremover og det er herlig... har jo ferie!

Vekta viste 95.5 på morgenen. Ikke noe revlusjonerende, men jeg er fornøyd. Forrige helg var bare kaker og selskapligheter, så tatt det i betraktning så har jeg vært flink!

Fint om dere holder liv her mens jeg er borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg skikkelig igjen i det du sier om perioder, Steg. Veldig interessant det der............!!

Nå satser jeg på at denne perioden, med riktig kosthold og trening, skal vare resten av livet (he, he). Hvertfall skal jeg ha en lang jordbær- og morell-periode nå.

 

Ha det fint på hytta!!

Skal på ferie jeg også og satser på å holde vekta.

Håper virkelig det går!!!!!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Nå om dagen er det helt fantastisk å bo i vestfold, er å se på stranden daglig, og begynner endelig å gå farge:) stranden om dagen, trene om natten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

forrsten, vet dere hva som kan være motiverende? nevne tre ting vi gjør bra i slankingen vår, og tre ting vi kan forbedre!!! jeg tror vi gjør en heidundrane jobb alle sammen, og at vi alle har ting vi kan bli bedre til. kan være greit å dele med hverandre, kan jo hende vi sliter med de samme tingene

 

for min egen del:

mestrer:

1. har alltid matpakke og friske grønnsaker i vesken hvis jeg trenger.

2. trener mye og bra

3. kjøper så og si aldri godteri lenger selv

 

kan bli bedre til:

1. si nei til fristelser i hverdagen

2. variere middagene mer

3 spise mer fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

I dag har jeg vært på ikea, tilogmed spist kjøttboller med god samvittighet! blir kyllingsalat til middag i kveld, absolutt nydelig! Nøyaktig en uke til veiedag hos kurslederen min:) blir deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...