Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Flink du er:) jeg er 176 cm og veier 104,2 etter et svangerskap som endte for 10 uker siden. nå er jeg klar for å ned til 70-tallet men sliter med motivasjonen. :) får hjelpe hverandre frem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

Nå ble jeg helt rørt.

StinePetrine. Kjempegøy å høre fra deg igjen. Ikke morsomt at du har lagt på deg, men så flott at du er i gang igjen. Nå fikk jeg virkelig lyst til å komme hit igjen når det var noen her.

Cecekka. Takk for det. ja, det er ikke det jeg føler om dagen. Men jeg forsøker å prente inn at jeg har klart det en gang, at jeg klarte å holde meg ganske stabil lenge.

MEN: Nå er jeg helt fortvila. Jeg har vært så flink i perioder og hatt de bra ukene, men går ikke ned. Jo, jeg skjønner det betyr at ukene ikke har vært bra nok... men jeg skjønner ikke hva som skjer, for jeg går bare opp, opp, opp. Og jeg ser ikke at jeg gjør så mye annerledes. Men jeg ser at jeg trener mindre, kan alt ligge der? Uansett kan jeg ikke gi opp. Jeg kan ikke fortsette sånn som dette. Jeg har snart ikke klær som passer og jeg blir sur på meg selv. Akkurat nå kunne jeg tenke meg et slankefengsel hvor jeg kunne låses inn til jeg fikk kommet ned noen kilo og kjent at nå gå det nedover igjen.

Jeg skal komme inn hit og si i fra. Akkurat nå er jeg litt tom. jeg har prøvd i fem uker nå, sunne nye uker, masse pågangsmot, masse vilje. Men nå etter fem uker er jeg virkelig tom og enda tungre, ærre mulig?

Tusen takk for at dere var her.

jeg trenger dere. Og vi skal ikke gi oss!

Ha fine dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er ingen ting som er så kjipt som å se dårlige tall på vekten når man føler at det ikke reflekterer innsatsen... Jeg går ut fra at du kan alle triksene med å veie og registrere all mat for å være sikker på at du gjør ting riktig, men nevner det likevel. Kan godt hende at mye av det ligger i treningen som du sier, men her synes jeg det er viktig å legge opp til et opplegg som du kan leve med resten av livet. Det hjelper lite å trene 6 dager i uken for å gå ned i vekt hvis man ikke klarer å opprettholde det - da vil jo gjerne nedgangen i trening føre til oppgang i vekt igjen. Det er derfor jeg bare trener 2 ganger i uken, men til gjengjeld trener jeg da ganske hardt og gjerne 2 timer. Litt turer innimellom også, men det er ikke fast opplegg og bare bonus i forhold til trimpoengene. :)

Lykke til - håper du finner ut hvor det skorter på så vektpilen går i riktig retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

:blink::lol:

Hei i stuen... her er i alle fall jeg.

Jeg er tilbake. Ikke nok med at jeg er tilbake på forumet, men jeg er tilbake på kurs :) Fantastisk.

Etter et år med tull og rør og oppgang, har jeg nå valgt å gå et nettkurs. Jeg har bare gitt opp å få til å reise bort en fast dag i uken for å gå på kurs. Her i gården er det meg som har bortimot sisteprioritet. Det er greit, ungene har jeg hjemme bare en kort stund. Så da prøver jeg en annen løsning. Det virker ikke like forpliktende å ikke se personer og gå fysisk på en vekt fremfor et menneske. Men det kan fungere like bra. Jeg tror at kurset nå avhenger mer av kursleder, nei, nei.... ikke av meg. HA; HA. Joda, det avhenger av meg. Tenker det avhenger av meg at jeg har gått opp litt også.

Hvorfor har jeg gått opp?

Hovedgrunnen er at jeg har brukt for lite tid på meg selv. Jeg har ikke trent så mye som jeg burde for å opprettholde formen. Så har det ført til negative sirkler. Typen: pytt, jeg har jo spist kake før i dag, så jeg tar litt nå også... Jeg gidder ikke å trene i dag for det regner så mye. OSV. Så håper jeg at et slikt kurs vil hanke meg inn igjen til de gode vanene.

Ja, så da håper jeg at jeg blir litt mer her inne. Og så håper at jeg at historien min skal få et nytt kapittel som er litt mer spennende lesning enn det som har vært i det siste.

Gamle og nye følger legg gjerne igjen noen ord. Det motiverer. Ha en stålende august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Velkommen tilbake! Jeg har bare gått på nettkurs denne "runden", og synes det funker kjempegreit. Er faktisk ærligere når det bare er kursleder som leser enn jeg ofte var på vanlige kurs... Men det gjelder jo å være ærlig mot seg selv og - veie seg når man skal, registrere riktig vekt og ikke lyge på seg mer/mindre nedgang enn det som er fakta. Da lurer en bare seg selv og sitter igjen med skjegget fullt av postkasse....

Uansett - lykke til! Denne gangen skal vi klare det! Ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krusmynte.

Så bra du deler nettkurserfaringen dine. Ja, det skal bli spennede å gjøre det på den måten. Jeg valgte en kursleder som skrev lite om seg selv. Tenkte at jeg trenger mer en lytter enn en som kommer med masse råd og erfaringer. Etter sikkert 10-15 GR kurs er det ikke at jeg ikke kan og vet som er problemet!!! Jeg trenger bare en som innspirerer og holder meg i øra og lytter. Kjenner at det er litt surt at jeg fremdeles må bruke penger på dette. Men når bekjente bruker over hundre tusen på slankeoperasjon blir jo GR kurs billig!

Jeg skulle ønske at jeg klarte å finne noe som innspirerer meg. Å lokke med en sydentur el noe slikt. Men jeg går ikke på. Men jeg har jo så masse fine klær som jeg gleder meg Så til å bruke igjen. jeg håper at det innspirerer nok.

Er spent på når kurset begynner og hvordan det blir. Jeg er ikke klar men jeg er i alle fall ikke klar til å la være. :o

Ha en fiin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg har også en venninne som betalte selv for slankeoperasjon. 97000,- kostet det henne! For den prisen kan du gå på GR-kurs i et helt år, ha to PT-timer i uken i et helt år og enda ha penger igjen til enten å fortsette litt ut i år to med begge deler eller samtidig som du går på kurs og trener gå til psykolog for å få litt hjelp til å sortere tankene rundt mat og kropp.....

 

Ikke glem å prioritere deg selv først en gang i blant. For hvis du er misfornøyd forplanter det seg gjerne lett videre i heimen og det er jo ikke noe stas for noen av dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant Krusmynte. Det er ikke for ingen ting at det står i fly at en skal ta på seg selv gassmasken først og så barnet. Vi foreldre må faktisk minnes på å tenke på oss selv først i noen sammenhenger.

 

Ja, etter noen uker meg litt av hvert tenkte jeg at jeg fikk se sannheten i øynene i dag. Men det var jo bare moro, for tro det eller ei, jeg hadde gått ned. Nå blir det spennede hva startvekten blir og hvordan kurset blir. Kjente at jeg fikk litt klump i magen av å se hvor lite kcal jeg skal leve på. Jeg har gjort dette så mange ganger før at jeg vet hva det innebærer. Men jeg må se på målet og hvajeg får igjen. Dessuten har jeg tenkt at jeg kanskje skal være fornøyd når jeg har gått ned til under åtti og det er 10,5kg. Og det er ikke så mye. Jeg har jo gått ned mye mer før. ... Ja, som dere ser, jeg jobber med å finne motivasjon. Den kommer nok sigende ;) Ha en fin natt! :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joy halloi!

Da har jeg sendt min første leksjon. Har begynt tå se etter magre produkter og det der igjen. Jeg gleder emg ikke til registreringen, men jeg gleder meg til å registrere tirm. Det er nesten som å få litt lønn for treningen :)

I dag veide jeg 90,6. Så da er fortsettelsen langt mer spennede enn på lenge.

Ha en fin uke. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joy halloi!

Dagene er hektiske og jeg vet nesten ikke å få registrert mat. Men jeg klarer meg fint. I dag var jeg på 89.8 eller noe. Det var bare helt fantastisk. Jeg som trodde at jeg skulle starte på 93 og bruke noen uker på å komme under 90. Så har bare de tre første kiloa gått nesten umerket. Da går jeg for en god helg. Kjenner at det blir den første store prøvelsen. Her er det feiring i helgen og div. men jeg er så godt i gang at jeg tror jeg er motivert for en god helg. Ønsker alle en riktig fin helg. Ja, til en helg med god samvittighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, det humper og går. NEI det går fint! Fint går det. Det er noen feilskjær, men det er få og jeg er flink. Trener

på å si til meg selv at ting er bra nok.

Hadde gått ned 0,8 kg denne uka. Det er så bra så.

Det er godt å være i gang igjen!

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Ja - 0,8 må man være fornøyd med. Da har du gjort noe riktig og vært flink!

Jeg gikk ned bare 0,6 denne uken og deppa litt. Ned er ned og vi må være fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere Krusmynte og letteremeg.

Veldig hyggelig å komme inn her og se at det er livstegn her. Det er nok noe av det som drev meg i lange perioder før, å kommunisere med dere.

Ja, det er en lang vei å gå å være fornøyd med det som er. Det er kanskje noen av kiloa også som kan tilskrives den tankefeilen - er det ikke perfekt så er det dårlig! Men det er feil. Det er jug. Det er så mange nyanser og bra er bra og ikke dårlig.

Så- "letteremeg" 0,6 er BRA!

I dag og i går hadde jeg to bra dager. Litt lite grønnsaker. Kjenner at middagene er en utfordring. Vi lager middag på skift her i huset og jeg velger å spise det som familien har. Jeg bør sørge for å spise litt av grønnsaker ved siden av , selv om det ikke er så mye som blir servert. Men høsten er enda ung og ungene skal også få inn at det skal være mer grønnsaker i kosten. Ellers har jeg et par sånn kobla ut hjernen episoder, og de må jeg bare leve ed at jeg har.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho. I dag stoppet vekten på 89.0. Det er bare deielig. 3.8 kg på bare noen få uker. Kjenner at helgen blir en utfordring. Det er mye selskapligheter og jeg er så sliten og litt lite substanst til å stå i mot alle lystene. men jeg skal klare det. Det er dette jeg vil. Ha en fin og sunn helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Sist jeg skrev veide jeg 89,1 på morgenen og skrev at helgen kom til å bli en utfordring. Men det er bare det at den ble større enn fryktet. Jeg gjorde mye dumt og innen mandag morgen var vekten skteget til 90,2. Jo, jeg visste at endel var vann og at jeg går det fort av meg igjen. Men nå har jeg vært aldeles knallflink i tre dager... og i dag var jeg endelig tilbake. Så håper jeg bare at jeg tar lærdom av det og ikke ødlegger en god uke med en så teit avsluttning. Men nå er jeg i alle fall glad for at jeg har klart å hente det inn igjen og er virkelig på rett kjøl igjen.

Jeg sliter med å få i meg lite nok kcal. jeg er så sulten og synes at det er mye kcal i alt. for eksempel tenkte jeg at fiberbrød med solsikke, sundt og bra tenkte jeg. men nei, det var nei mat hos GR og med rette. De inneholder masse kcal.

Men det er jo derfor jeg veier for mye, fordi at jeg ikke har fryktet nok disse :bare litt...

Ja, ja.. sånn går nå dagan.

Det er veldig stille her inne på forumet... har alle blitt slanke og er ferdig med dette ;) håper virkelig det. Men om noen av dere gamle sliterne titter innom, er det hyggelig om dere legger igjen et pip. Og sef alle andre.

Men jeg pludrer nå litt med meg selv om jeg er her alene eller ei.

ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det går opp og ned. Jeg kan vel bare konstatere at internettkurs ikke er noe for meg. Rapportene som skal sendes hver uke har meget snevre spørsmål. Jeg føler ikke at de handler om det som opptar meg i hele tatt. Og- det er ikke noen rubrikk hvor jeg kan skrive noe mer, stille spørsmål eller noen ting. Det er synd. Jeg hadde forestilt meg en mye mer dialogpreget form. En kursform som tok tak i der jeg er og veiledning derfra. Jeg skal holde på ut kurset, men så sant det ikke snur særlig videre så blir det ikke fler kurs av det slaget. Jeg kjenner at jeg er skuffet. Jeg hadde så forventninger til det kurset. Men det erbare å konstatere at å fylle inn i rubrikker og klikke send, gir meg ikke nok innspirasjon til å holde et strengt fokus. Og, det vet jeg at jeg må ha. Kroppen min er knallgod til å fortelle at NÅ er det krise, nå har du ikke fått i deg nok... nå MÅ, MÅ, MÅ du spise. Det som er bra er at den er like knallflink med å holde vekta. jeg kan spise masse før jeg går opp. Så jeg får det igjen da... men nå når jeg skal ned, så må jeg ha MYE innspirasjon.

jepp, så får vi se om gode krefter får meg på knallfokusruta igjen snart. ....

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt enig med deg i at spørsmålene er litt snevre, men jeg skrev om andre ting og spurte spørsmål inni der det passet meg når jeg gikk på kurs. I tillegg sendte jeg gjerne kursleder meldinger med spørsmål hvis disse dukket opp underveis i uken, og fikk alltid svar på det jeg lurte på uansett hvor jeg stilte dem. Spørsmålene er nok der for å få folk litt "på gli" og for å få dem til å tenke litt over ting og tang - det er uansett ingen ting i veien for å spørre det en lurer på. Faktisk synes jeg terskelen var litt lavere på nettkurs fordi der er det ingen andre enn du og kursleder som vet om en stiller det en gjerne oppfatter selv som litt "dumme" spørsmål (men som egentlig mange andre lurer på også men ikke tør spørre om). Selv kunne jeg godt finne på å skrive ved spørsmål om hvor mange måltider jeg spiser om dagen at "jeg spiser 5, men lurer litt på........" og så spørsmålet mitt. Så begynn med det, så skal du se at du får svar og ikke minst blir mer fornøyd. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott tilbakemelding Krusmynte.

I førsten skrev jeg endel annet i rubrikkene. Jeg følte at kursleder ikke hadde lest det engang og følte at jeg fikk veldig ferdigproduserte brev tilbake. Det har tatt seg opp litt, men det ble meningsløst å skrive masse når ingen ting ble kommentert eller tatt tak i. Samtidig er det litt sånn at når jeg får brevet så går det seks dager til neste gang jeg skal skrive og da har jeg gått litt videre. Hm, ja. Det er kanskje bare noe med å venne seg til den formen. Det er jo en så gunstig form med at jeg kan gjøre alt her hjemmefra i en travel hverdag. Så jeg skal gi det en god ny sjanse.

 

Ha en fin dag her og der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, en del av innholdet er nok masseprodusert - de har jo tross alt en del ting som dekkes i løpet av et kurs, og tar du flere vil du se at noe av det nok går igjen. Men hvis du føler at du ikke får svar på ting du lurer på, så send vedkommende en melding. Jeg gjorde det en gang - skrev noe sånt som at "leser du egentlig det jeg skriver?" og etter det fikk jeg bedre tilbakemeldinger. :) Jeg og synes nettkurs var supert - det kan være vanskelig å binde seg for en fast kveld i uken gjerne i månedsvis og følte de siste gangene jeg gikk på kurs at de tok med så mange deltakere at de deltakerne som "tok stor plass" fikk det meste av kursleders oppmerksomhet mens vi andre forsvant litt i mengden hvis du skjønner. Men det er klart at i begynnelsen savnet jeg litt fellesskapet også. Men alt i alt synes jeg nettkurs har funket greiest for meg, og kommer nok til å ta hold vekten på nettkurs etterhvert også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen Krusmynte.

Du er jo tøff også da :D ,som skrev det. Men da har vi tydligvis litt samme følelse. Det har jo litt med forventning å gjøre også, så nå når jeg ser hvordan det fungerer så forholder jeg mer til det.

Jeg gikk gjennom brevene og så at på de tre første brevene så var det en til to linjer som relaterte til det jeg hadde skrevet. :(

Det som helt klart er en av styrkene i disse kursene er at kursleder kan gå inn i materialet som er registrert på en mye mer solid måte enn på vanlig kurs, og det er helt klart en fordel.

Det hjalp litt å lufte det med deg, fikk litt ny giv.

Hvordan er det med deg Krusmynte, så jeg et sted at du skal i gang med stablisering? Betyr det at du er i mål?

Jepp, litt småsyk og hjemme i dag. Da kommer fort overskuddet og jeg har trent på dagen. Du verden hvor mye lettere det er å trene om dagen enn om kvelden. Men jeg har jo vanligvis bare kvelder til disp, så da må jeg gjøre det på kvelden. Sånn er det bare med den saken!

:) :) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et eller annet med at man vil ha valuta for det man betaler for. Og det er enkelt å være tøff i trynet når man har en PC mellom seg og personen man kommuniserer med - har ikke vært like tøff når jeg har vært misfornøyd med vanlige kurs for å si det sånn. :)

 

Jeg nærmer meg målet men skynder meg tydeligvis sakte - det står veldig stille om dagene. Jeg har ca. 3,5 kg igjen til det som jeg satte som hovedmålet mitt i utgangspunktet så det er kanskje ikke så rart at det går sent nå. For en stund siden sluttet jeg å notere alt av matinntak, men det har jeg gjenopptatt igjen i håp om at det kan hjelpe med å komme i mål med de siste kiloene. 3,5 høres kanskje lite ut i den store sammenhengen (har gått ned over 40), men skal man i mål så skal man i mål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et eller annet med at man vil ha valuta for det man betaler for. Og det er enkelt å være tøff i trynet når man har en PC mellom seg og personen man kommuniserer med - har ikke vært like tøff når jeg har vært misfornøyd med vanlige kurs for å si det sånn. :)/>

 

Jeg nærmer meg målet men skynder meg tydeligvis sakte - det står veldig stille om dagene. Jeg har ca. 3,5 kg igjen til det som jeg satte som hovedmålet mitt i utgangspunktet så det er kanskje ikke så rart at det går sent nå. For en stund siden sluttet jeg å notere alt av matinntak, men det har jeg gjenopptatt igjen i håp om at det kan hjelpe med å komme i mål med de siste kiloene. 3,5 høres kanskje lite ut i den store sammenhengen (har gått ned over 40), men skal man i mål så skal man i mål! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, har visst trykt og gått litt fort siste innl. :o

Jeg prøver igjen.

SUPERT å lese om prestasjonen din Krusmynte.

 

HUUUUUURA!

I dag har jeg virkelig funnet en av de STERKE sidene til gr-nettkurs. Det er nemlig slik at jeg la inn en vekt på leveringsdagen. Men som vi vet, vektan svinger... den dagen hadde den gått opp 0,6 kg og jeg var mer en fortvilt og var spent på hva som ventet meg fra kursleder. Men så senere i uken har jeg gått masse ned. Mest for min egen del, la jeg inn det nye tallet på registreringen... OG det var DEN kursleder hadde sett. Det var digg. Det har jo frustrert meg når jeg har gått på kurs at alt fokuset har vært på at jeg har gått opp, selv om jeg vet at det nok ikke er helt reelt. Jeg har følt at jeg ikke har kunnet bortforklare oppgangen. Så har jeg fått litt panikk for å ikke gå det ned igjen til neste kurs, kavet litt og så har det ødelagt litt for fokus. Men det er altså annerledes i nettkurset. SÅ det var en kjempebra ting.

Men dagen i dag har vært en dårlig dag. Jeg har levd livet.... så nå gjelder det bare å trå til med gode vaner i morgen.

Lykke til med sunne helger der ute. :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...