Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest stinis

en ny dag, er litt overskyet her i vestfold i dag, men kommer nok til å snike meg en tur på stranden fordet, ellers, samboeren reiste på fisketur med kameratene i dag, så jeg har leiligheten for meg selv noen dager. skal rydde hagen, ha storrengjøring og ommøbelere stuen, og en hel del mer, overraske han litt når han kommer hjem:) blir deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei på dere!

Kess: Ja, når en får "diagnostisert" problemet er det lettere å finne måter å løse det på. For meg var det litt befrienede dette m periodene. Godta at slik er jeg, slik er også mange slanke mennesker, så det er bare å gå fra sunn periode til sunn og ikke til "totalt ilkke sunn" periode!

 

Akkurat nå har jeg fått dilla på den nye dreamisen m sjokolade. Men da er det viktig å ikke skeie ut på alle andre områder også!

 

Ned 39: Så flott at du holder liv her inne mens jeg er på hytta. Skal prøve å være endel hjemmom og skrive inn litt. Men nå har hele familien ferie så min stemme teller nok ikke mest! Herlig m hele leiligheten for deg selv, og å ommøblere... slikt elsker jeg. Topp råd! Her kommer mine:

 

Bra:

1.) Fokuserer mindre på vekt og mer på endringer.

2.) Mange trimpoeng i uka

3.) Spiser mye mer fisk.

4.) Mye bedre vaner på hytta og ferier. ( Lillegutten min hører kameraten sin spør sin mor om is, hvorpå han sier til en kameraten sin " Vi kan ikke bare spise is og is , det er godterier, masse karius og baktus..... )

 

Bør bli bedre:

1.) Ikke putte i meg mens jeg lager mat.

2.) Sunne vaner til kos

3.) tro at det er mulig for meg å bli slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Skal holde liv her jeg vettu, min aller største motivasjon. nå er jeg i gang med maling av hyller, pakke ned i esker, og snart det beste, vaske alt i kriker og kroker:D merker at jeg er min mors datter, hehe.

 

ellers, lasagne med karbonadedeig, ekstra lett melk og lettere norvegia i dag, nydelig!!!

 

Tilbake til stuen og alle foradringene der, gleder meg til å få det ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen har rangert tråden m fem stjerner! Tusen takk!

Da har vi like mødre, men her har altså eplet falt litt lenger unna stammen!

Snek meg en tur inn.. er på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Mulighet for at jeg gav deg noen stjerner, velfortjent!!!

 

Har vært på besøk hos ei venninne jeg begynner å bli farlig lei av nå, veldig slitsom i væremåten om dagen, huff. har ikke fortalt så mange venninner at jeg går på GR, er liksom litt en privatsak, og så dytter hun ostepopbollen bokstavligtalt to cm fra nesen min og maser og maser om at jeg må ta, kjenner jeg ble ordentlig sint da. menmen, ikke så gøy å føle at venninnen plutselig har forandret seg helt og blitt innpåsliten, masete og høylydt, ikke stas.

 

deilig å få ut litt frustrasjon.

 

ellers så tusler og går det om dagen, tror ikke jeg har gått ned så mye til fredagen, men satser på 91 kilo, men tør ikke håpe, krysser fingrene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ok du skrev. Jeg har det nemlig litt på samme måte. Jeg liker ikke å fortelle at jeg slanker meg. Men det er klart at når du har gått ned så mye så ser vennene dine det på deg. Det å se at noen klarer å gjøre en slik bragd som du har gjort, skal faktisk styrke til. Og den evnen er det ikke sikkert at alle venninnene dine har.Som du vet har jeg evner litt over gjennomsnittet på et par områder. Høres skrytete ut, men her vet jo ingen hvem jeg er! Og jeg har opplevd så mye merkelig desverre spesielt fra venninner. Det har gjort meg SÅ usikker. jeg er en veldig følsom person og kjenner intuitivt når noen er misunnelige. Men det har tatt meg så mye tid å forstå det og enda går jeg rett i fella. Ei god venninne har lært meg en lekse. hun ber meg å lære venninnene mine å kjenne. Vit hvem jeg skal fortelle hva og hvem som jeg kan bruke til ulike ting. hun er en meget sterk person som takler å ha ei venninne som folk ser opp til. Jeg er sikker på at venninna di er grønn av misunnelse over at du klarer å være så standhaftig. Det gjør at hun føler seg liten og utilstrekkelig og ubevisst vil ha deg til å "falle". Du kan prøve tre ting 1.) spar kosemerker og trim litt ekstra så du kan spise litt av ostepoppen hennes. 2.) Fortell henne om noe du ikke fikser eller er lei deg for. Det kan gjøre at hun ikke føler at du bare er en vinner. 3.) Du kan jo slå av en plate og si noe sånt som at siden jeg mistet broren min så har jeg blitt mer bevisst kostholdet mitt, ..... den er lettere å svelge for da innkluderer du henne i din smerte.

En gang fortalte jeg ei god venninne om en som beundret meg så for en av evnene mine. Jeg går ikke å skryter av de, men siden hun er en så god venninne fikk jeg lyst til å dele noe av det jeg møter. Vet du hva hun sa? Så bra da at det er noen som liker det du gjør. Jeg måtte virkelig bruke litt tid etterpå til å sortere dette doble budskapet. Desverre er det så mange som ikke takler sine venninners fremgang. MEN hold fast på at du er flink og at hun er misunnelig og usikker er hennes problem og ikke ditt. Så må du vurdere om hun er verd å gå videre sammen med. Med venninner er det jo greit for en kan ta en liten pause være litt opptatt., Bare litt tid hver for seg kan gjøre litt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Takk steg! virkelig gode ord! som sagt, ikke gøy når det blir sånn. sa nei til å kjøpe godteri på butikken når vi skulle se film, og så setter hun frem når vi kommer hjem for å se filmen, kjedelig! men men.

 

hun er en smule perfeksjonist og bedreviter, så misunnelse er nok en stor del av saken ja. men vi liker forskjellige ting, og trenger egentlig ikke måle oss opp mot hverandrem er jo så utrolig ulike! ikke lett bestandig.

 

nå får jeg ta kvelden, forresten godt å ha noen å prate med igjen her inne, hjelper litt. merker at jeg har så lyst til å fråtse skikkelig i godteri om dagen, men kan jo ikke gjøre det. ingen god tanke, får jobbe med saken i morgen.

 

god helg videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

I dag fortsetter ommøbeleringen igjen, får besøk av ei venninne som skal hjelpe meg, skikkelig spennende å se hvordan det blir. har mange prosjekter på gang nå for å overraske samboeren når han kommer hjem, da går tiden litt fortere og.

Regner skikkelig her i dag, kjedelig! hadde planer om å være inne i dag uansett, kanskje trene litt på spenst i kveld, men er nok midt i rydding og vasking da. fryktelig deilig å få orden på alt!

 

ellers, lasagne med ekstra lett og karbonadedeig er virkelig å anbefale. mmm, lettere norvegia på toppen. smakte virkelig godt i går, og er raskt å lage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vi litt rundt og lurer på hva vi skal finne på. Ikke det helt store å dra på hytta når det regner og er meldt sånn i morgen også. Merker det er vanskelig å være helt flink nå når det er ferie. Smaker bedre m mat når alle sitter sammen. Men jeg har i alle fall ikke gått opp, tror det må være hovedmålsettingen i ferien!

 

Noen som har gode råd til aktiviter for hele familien som ikke koster så mye penger, men som helst er litt aktivitet........og som er ok i regnvær?

 

gøy å ommøblere. Det blir litt som å få en ny start.... hm kanskje noe jeg kunne få m familien på å gjøre om..... Men m fem forskjellige meninger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

er ikke så god på å finne på aktiviteter i regnvær, men svømmehallen eller bowling kanskje? men blir fort penger når det er snakk om en hel familie.

 

holder på å rydde skapene på spverommet nå, har lunsj pause;) fytti katta så mange t-skjorter samboeren min har. hehe. men nå blir det fint, ryddig og rent.

måtte bare innom å si hei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter vi hadde vært gift en stund sukket jeg oppgitt til svigermor at mann min hadde så mange t-skjorter. Da sa hun at hun hadde pleid å kaste endel m jevne mellomrom....

Tror alle nyter å bare være inne , spille spill og data og ha ferie.

... dette handler mye om slanking du.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

hehe, ikke alltid bare om slanking nei. men kan jo godt gi en liten slankerapport:)

 

Merker at jeg har veldig lyst på godteri om dagen. men jeg er flink å holder meg unna de store mengdene, ellers trener jeg greit om dagen, spiser sunne middager og mye jordbær. er veldig spent på vekten til fredagen, og har som sagt 91 kilo som mål for den veiingen. vurderer om jeg skal spise middag først eller ikke, siden man er litt lettere uten middagen i magen, men får nok spise først, gjør jo det alle andre veiedager, og vil ja ha et likt utgangspunkt. neste veiing er jo ikke før 4.august, lenge til, og veldig skummelt.. men skal nok klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg faktisk ikke trenger veiienga til fredag og det er herlig. Ikke det at jeg går ned noe betydelig, men det at jeg holder meg sånn noenlunde og ikke skeier ut er godt nok for meg. Jeg har hatt store problemer med sommerne tidligere. Jeg har trodd at bare jeg er flink ellers så kan jeg skeie ut og ha litt ferie i feriene. Men jeg har jo innsett at jeg må passe meg hele tiden. Jeg vil selvfølgelig gå ned mer, men jeg vet at når jeg bare får en god periode så går jeg ned. Poenget for meg er bare å ikke gå opp innimellom! Men jeg er spent på hvordan det går utover høsten for jeg skal ikke fortsette på kurs. Men jeg må bare fokusere på at det klarer jeg, for hvis jeg blir usikker på det da er jeg solgt! Du er bare så heldig som nærmer deg 8 tallet. Det gleder jeg meg så til! Har vurdert om jeg skal beg å trene litt styrke til høsten eller følge et parti aerobic. Greit å ha noe fast....

Mamma kan du hjelpe meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått en herlig tur i regnværet..... vår dyvåte da vi kom hjem... Mann min hadde kjøpt fløtegratinerte poteter... så da blir det det til middag. Er jo ikke helt pirkenøye. Skal bli godt... for det er lenge siden!

13.8 tp. og jeg har jo helr morgendagen til å sanke 0.2....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

så flink du er med trimpoengene! pleier å ligge på rundt 10 jeg da, varierer litt. var hos mor og far en tur nå, besteforeldre og hele pakka var det, ble en halv vaffel og 13 gram troika, hadde ikke trengt, men jeg føler meg frekk hvis jeg ikke tar noe, og bestemor maser, fysj.

 

menmen, nå kommer snart ei venninne og hjelper meg å flytte noen tunge ting. begynner å se store resultater her nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis
Merker at jeg faktisk ikke trenger veiienga til fredag og det er herlig. Ikke det at jeg går ned noe betydelig' date=' men det at jeg holder meg sånn noenlunde og ikke skeier ut er godt nok for meg. Jeg har hatt store problemer med sommerne tidligere. Jeg har trodd at bare jeg er flink ellers så kan jeg skeie ut og ha litt ferie i feriene. Men jeg har jo innsett at jeg må passe meg hele tiden. Jeg vil selvfølgelig gå ned mer, men jeg vet at når jeg bare får en god periode så går jeg ned. Poenget for meg er bare å ikke gå opp innimellom! Men jeg er spent på hvordan det går utover høsten for jeg skal ikke fortsette på kurs. Men jeg må bare fokusere på at det klarer jeg, for hvis jeg blir usikker på det da er jeg solgt! Du er bare så heldig som nærmer deg 8 tallet. Det gleder jeg meg så til! Har vurdert om jeg skal beg å trene litt styrke til høsten eller følge et parti aerobic. Greit å ha noe fast....

Mamma kan du hjelpe meg.....[/quote']

 

skal du ikke på veiingen på fredag? det å gå ned i ferien er ikke så viktig, bedre å fokusere på at man kan holde seg. synes du er kjempe flink som involverer familien i aktiviteter, ingen som har vondt av det:)

 

føler meg heldig som snart ser 8-tallet ja, ser 90,9 om morgenen noen ganger, så ikke l enge før det smugtitter på meg. hehe. du er ikke langt unna du heller steg!!! kan på det sterkeste anbefale treningsstudio, merker jeg trenger noen som karn presse meg i timene og jeg er mye mer bestemt på å jobbe hardt når det er andre i nærheten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsstudio: har trent på tr.st mange ganger og følger partier periodevis. Og jeg er medlem på spenst. Var innstruktør på vanntrim og aeribic ..... for hundre år siden..... Men med tre unger synes jeg det er så deilig å trene akkurat når det passer meg og ikke se noen andre mennesker, bare tømme hue som jeg sier. Har alltid vært et naturmenneske, det er det beste jeg vet å være ute v sjøen eller på fjellet og i skogen og i hagen.... Men vinteren er en utfordring. Jeg er ikke så skientusiast, så derfor tenkte jeg at jeg skal vurdere om jeg skal begynne litt fastere på spenst.

 

Kommer en privat m ang fredagen.

 

8 tallet virker uendelig langt unna. Men jeg veier 95.8 hver morgen og er jo glad for det. Huttetu i februar veide jeg 107.8!

 

Trimpoeng: Jeg telte ikke de på første kurset for jeg vet at jeg ligger ganske bra an m trim. Men så snakket kurslederen endel om de eplene. Så tenkte jeg at jeg skulle begynne å registrere for moro skyld. Det har ført til at treningen har blitt mer javn. Men jeg skriver f.eks husarbeid og klippe plen. Så det er ikke så enormt. Men jeg har som mål å ha endel av poengene på gå eller jogging hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at det å innkludere familien i aktiviteter er en utfordring. Det er noen år forskjell på elste og yngste så det blir alltid litt for vanskelig for minstemann eller for barnslig for den eldste. Så mitt råd er: få ungene tett! Hvis man kan velge da selvsagt. men for all del har det som mål. Har vært mye i svømmehallen i vinter. Der er det lettere å tilpasse til den enkelte. Og stranda er jo helt perfekt... bortsett fra i dag da! Men jeg er ikke noe leken. Åh jeg skulle ønske jeg var sånn som løp m ungene og fotballen eller håndballen hele tiden. Men jeg gjør jo annet! Har vært å finni masse skytetråd og skal lage sprettert og kramper i morgen. ... Skyte er mer min greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det er ferie kan det være noen føler seg litt ensomme på trådene..... eller du ikke deltar på noen tråd.... bare heng deg på..... meg eller Stine er her ganske jamt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

jeg er her inne flere ganger daglig iallefall:)

 

har funnet ut at det blir en sverigetur i morgen, været er så dårlig og det er greit å kjøpe billig or rent kjøtt da. for ikke å snakke om de himmelske polarbrødene! skal hamstre inn og legge de i fryseren:)

 

har ikke blitt noe trim i dag, har holdt på så mye i stua, at det får være trim nok.

begynner å komme seg nå, tar resten i morgen kveld. er sliten og trett i dag, så jeg tar nok kvelden tidlig merker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde jammen skrive opp endel av den jobbinga som trimpoeng. Det er jo skikkelig trim da. Vi også har dratt fram bilettene til Sverige. Blir vel en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

er ikke bestandig like billig med sunt og rent kjøtt her i norge, er jo så greit å bo en kort tur unna sverige:) blir 3 kg karbonadedeig, 3 kg storfe, 6 ruller med polarbrød (ja, er veldig glad i de) og 3 kg svinefilet! mye penger å spare, og fryser de ned i posjonspakker. også karbonadedeigen, trykker den flat i posen, slik at den tiner fortere. veldig greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...