Gjest 2neA Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 hei og hå Skrulle godt å ha deg tilbake!! Ja det er rart med hva vi tør å prøve oss på etter hvert som vi føler oss mer og mer vel. Jeg er super fornøyd med å ha bikket under 68 kilo igjen, er langt fra trygg på at jeg er kvitt 68 tallet for godt men jobber med å godta at de siste kiloene vil ta sin tid. Jeg synes det har vært hardt å ikke gå på vekten disse få dagene, men skal nok klare det, det er bare 3 veiinger til jeg skal veie meg igjen. Jeg pleier å veie meg kveld og morgen. Er supert spent nå på om jeg har rikket vektnålen noe eller om det er stillstand eller oppgang uhu. Jeg hadde store planer om å få trimmet mye mer denne uken, men nå ser det ikke så bra ut. Jeg trimmet på tirsdag og hadde planer i dag, men så hadde min mann glemt et kveldsmøte så da "mister" jeg treningen i dag. Ja jeg kunne jo ha gjort noe her hjemme men har ikke piffen til det i dag. Satser på at jeg legger inn en treningsøkt i morgen, lørdag skal jeg på mine faste timer så jeg trenger en økt eller to til i tillegg til den. Nå skal jeg kose meg med frosne jordbær og vanilje yoghurt- nam nam. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest skrulle Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 takkogtakk, 2neA! Frosne jordbær og vanilje yoghurt - NAM! Her går det i frosne svinedyre blåbær med skummamelk og nøtter. Det er godt det og, selv om det kanskje høres litt kjipt ut... Men du, gjør du noe spesielt med den jordbæra? Har visst noen liggende i fryseren jeg også. Kanskje jeg må finne dem fram og rett og slett spise dem? Litt frustrerende når trening må utgå og spesielt når en ikke har bestemt det selv, da har man jo noen å skylde på . Det er litt tyngre å ha hjemmetrening, gitt, spesielt nå som det er kveld så tidlig. Men med trening tre dager denne uka så er det jo fortsatt veldig bra, må jeg si. God er du! klem skrulla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Så var det lørdagskveld igjen. Ukene flyr avgårde. Jeg fikk meg en god trimtur med hunden vår i går og i dag har jeg trent både spinning og styrke. Vi hadde en annen instruktør i dag, og hun inspirerte meg virkelig jeg økte kaloriforbruket mitt med ca 60 kcal. Og det er jo en godt ting, hun har timer om torsdagskvelden fast- tror jeg må begynne å gå på den timen. Ellers så har det gått ålreit med maten i dag. Jeg hadde besøk av en venninne med barn i dag. Hadde tenkt å servere vafler, men slo fra meg den tanken og serverte "bare" frukt og kjeks. Jeg spiste selvsagt bare frukt. NÅ har jeg kost meg med gr pizzaen og salat. Men må innrømme at jeg har spist en håndfull med chips og ørlite lakris og 1 marshmallows. Har syndige planer om å spise litt yoghurtis senere i dag, har kjøpt inn en med aftereight smak. Det er min mann sin favoritt sjokolade, jeg synes bare det er sånn ok, perfekt- da spiser jeg sikkert ikke så mye. (Det var tanken da, glede han og spise mindre selv). I morgen skal jeg slå et slag for en god sak og gå som bøssebærer til årets tvaksjon til inntekt for Blå kors. Instruktøren oppfordret oss til å spise noe i mellom spinningtimen og styrketimen. Ellers ville vi ikke få fullt utbytte av styrketimen. Har hørt dette før, men føler liksom at litt av vinningen går opp i spinningen (ha ha utrolig morsom) da. Jeg spiste en halv nutrilettbar (ca. 100 kcal). Jeg er ingen tilhenger av nutrilett, cambridge eller lignende metoder som erstatter ordentlig mat med pulver. Men disse sjokoladebarene har reddet meg mang en gang. Jeg har alltid en i vesken. Når det går for lang tid i mellom måltidene spiser jeg en slik for å holde motoren i gang. Det hender også at jeg spiser en slik for å kose meg om kvelden, det smaker jo sjokolade. Jeg veide meg igjen i dag, har hatt 3 veiefrie dager. Jeg hadde gått litt ned, men det kan jo også bare skyldes at jeg har veiet meg 3 timer senere enn jeg pleier. Sover jo litt lengre om lørdagen. Blir spennende å se til uken. Jeg har i likhet med flere andre her inne stått nesten i ro i et par måneder nå. Kroppen min er ikke vant til å veie mindre enn 68 kilo. Jeg veide 68 kilo på gymnaset og etter den tid har jeg økt på, slanket meg ned igjen i 68 kg økt på slanket meg ned igjen økt på og slik kunne jeg fortsatt. Har ikke veid mindre enn 68 kilo siden 2. klasse på gymnaset, hvis man ser vekk fra noen måneder på cambridgekuren i 1995, da var jeg nede i 62 kg, så føk jeg opp til 72 i løpet av uker!!! Så jeg tror kanskje noe av forklaringen på at ting går tregt nå er at kroppen er vant til denne vekten. Jeg ser også muligheten av at jeg kanskje spiser litt mer nå enn jeg gjorde tidligere i år. Det føles ikke slik, men siden jeg ikke veier matet så er det mulig at jeg unner meg litt mer. Litt mer brødmat, litt mer potet osv. Jeg er uansett fornøyd så lenge vekten ikke svinger oppover. Håper på noen hekto ned på tirsdag. Oi oi oi, dette ble langt. Ha en strålende kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joda Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Lørdagskveld ja, er det ikke herlig? Jeg ser også at spinn-timene kan variere mye. Jeg pleier å få med meg en skikkelig hard time i uka, han karen pisker oss som dyr- på en veldig fin og motiverende måte! Jeg pleier å spise en banan eller et eple mellom dobbeltimer, ellers klarer jeg ikke å gjennomføre siste timen. Jeg blir så "tom" etter harde timer, får sjelven hvis jeg ikke fyller på litt. Jeg har ikke prøvd disse barene, kanskje jeg skal prøve? Så vi er flere her inne som har medaljer fra NM i jojo-slanking? Cambridge har jeg ikke prøvd. Var innom nutrilett ei ukes tid, trumpet det ned- med brekninger. Huffamei. Jeg har som regel slanket meg med sult og kcal-telling. Og vært så lykkelig over at jeg omsider var gått ned slik at jeg kunne hive innpå igjen. Nå skal jeg tilbake til sopp-rensingen:-) JESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Søndag og regnet plasker ned. Fikk litt trim tidligere i dag da var 1.klassingen min og jeg bøssebærer for tv-aksjonen. Vi brukte 2,5 time på hele opplegget. Brukte mest tid på å stå foran ulike dører og vente da, men vi var nå ute og fikk litt frisk luft. Folk er utrolig positive, og alle som er hjemme gir. Det er bra. Ellers har vi hatt en kjempegod og rimelig middag i dag. Vi hadde seibiff med løk, kjøpte seibiff til 20,- for 600gram (eller mer) på Rema 1000. Det var ok pris, i tilegg hadde vi poteter, stekt løk og grønnsaksblanding med kesam og sursøtchili til saus. Nam nam, det må noteres på listen som ungene pleier å si når noe smaker godt. Det var min mann som stod for middagen i dag og han hadde trukket fisken istedet for å steke den, flink mann esse. Der sparte vi sikkert masse kalorier. Til dessert ble det rød gele med vaniljesaus og litt krem. Så nå sitter jeg her i godsofaen min med pcen på fanget og er mett og fornøyd. Ungene er sendt i kjelleren, så nå er det ganske rolig her. Hærlig. Jeg kan inkassere 8 trimpoeng denne uken, tre dager med trim. Det er målet mitt og er fornøyd med at jeg klarte å nå det. Jeg kommer til å ha samme mål for neste uke, har planlagt å trene mandag - torsdag og lørdag eller søndag. Det burde gi meg 8 trimpoeng, hvis ikke får jeg trene både lørdag og søndag. Utfordringer i neste uke: klubb på onsdag. Vekten svingte litt opp igjen i dag, det virker som om det er umulig å klatre nedover. Ja ja jeg får huske mine egne tanker om at jeg skal godta å veie + - 68 kilo. Kanskje jeg kan ha litt vann i kroppen etter treningen i går, jeg er i hvertfall støl som bare det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest skrulle Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Jeg skjønner at det kanskje ikke er så lett å vite hva som er riktig vekt til slutt. Jeg tipper jeg kommer til å være der om en 4-5 kilo. Nå har du vært 68Â’er lenge og jeg skjønner godt at du gjerne vil litt til. Du får gi det litt tid. Kanskje kroppen din må få områ seg enda litt lenger? Det kan jo være en av disse berømmelige vekttersklene som vi drar fram hver gang det ikke ser ut til å nytte . Du får bare fortsette det gode arbeidet du har gjort til nå og se hva som skjer. Uansett er det jo fantastisk at du har gått ned så mange kilo og at du faktisk nå er der du tenkte du skulle da du starta. Godt for kroppen er det i alle fall – og for huet også, selvfølgelig! Ønsker deg en fortsatt riktig deilig og avslappende søndagskveld i sofaen, med god samvittighet for god trening :) (Hadde lyst til å bruke opp de smileyene jeg har til rådighet, kjente jeg! Hipp hurra for blide fjes!) – klem skrulle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Har nettopp vært inne på tråden din og lest Skrulle- kanelsnurrer tjhiiiiiii jeg sier ikke mere. Snakket med mannen min om kanelsnurrene mine i går, fant ut at de har endret seg en del, kanelsnurrer var en helt super betegnelse he he. Det er mageskinnet mitt som er verst, merker det ikke når jeg står oppreist men... Da jeg skulle ta noen armhevinger uten t-skjorte fikk jeg sjokk!!! Ikke over størrelsen men så rynkete og rar da gitt!!! Har hørt rykter om at den strammer seg litt inn av seg selv når det har gått en tid. Jeg er ikke BEKYRMRET, men fikk som sagt litt sjokk. I morgen gleder jeg meg til trening. Først skal jeg på favorittimen min, som er arobic med styrke. Deretter så jeg at de hadde tema-spinning, og denne måneden er det ABBA som er tema. Åhh som jeg gleder meg til å synge (hvis jeg orker det da)men i hvertfall digg rått og uhemmet. I dag kjøpte jeg en bursdagsgave til minstemann på Finn.no, fikk en gameboy advanced sp til 300 kroner. Da går det ann sier bare jeg. Han er ikke gamle karen men når begge storebrødrene har, da blør et morshjerte. Han vet at det koster masse penger så han forstår at han ikke bare kan få, men i dag sa han: hvorfor hadde dere penger til å kjøpe til storebror da? Så da heiv ho mor seg rundt og sjekket ut finn.no og jammen fikk jeg napp gitt. Så nå blir det en stolt gutt som får bursdagsgave om en ukes tid. Deilig når man føler at man får valuta for pengene. Så nå krysser jeg fingrene for at posten går som den skal og at det er bruktbart det som kommer. Er litt i stuss om jeg skal betale inn på forskudd eller om jeg skal vente og sjekke varene først. Jeg sa at jeg skulle betale i morgen, hm jeg tror jeg betaler jeg de virket veldig ordentlige spurte til og med om jeg var over 18 år - tjhi. Dette var et lite sidespor men jeg ble litt gira og glad nå kjente jeg. Nå roper sengen på meg med varmeteppe. Ha en strålende kveld og ny uke. Tvi tvi med alle veiinger!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Da var jeg fremme ved nok en veiedag, synes ukene flyr avgårde nå. Denne uken hadde jeg gått ned 100 gram. Er veldig fornøyd med at vekten ikke viste oppgang, synes jeg har vekslet mellom 67, 7 og 68, 5 i det uendelige. Nå håper jeg trenden er brutt og at det heretter går ned ned og ned 3-4 kilo til. I går var jeg først og trente aerobic/styrke og deretter på spining med Abba som tema. Det var gøy men akk så slitsomt. Tror aldri jeg skal ta en dobbelttime der jeg avslutter med spinning igjen. Det var utrolig mye tyngre enn å gjøre det omvendt! Men deilig etterpå da. Nå sitter jeg her og har treningsfri- deilig. Fikk kommentar av en bekjent i går, som lurte på om jeg bodde på treningssenteret og om jeg ville dele oppskriften på min nedgang med henne. Ah det er så gøy med sånne kommentarer, det går selvsagt lengre tid i mellom hver gang noen kommenterer vektnedgangen nå, men du og du som det gir motivasjon når det skjer. Nå skal jeg bare holde de fordømrande kiloene unna også. Det skal jeg bare klare denne gangen! Nå skal jeg snart ta en veiing på den fansy'e vekten min. Se hvordan det står til med fettprosent, muskelmasse osv. Kommer tilbake med rapport senere i kveld. Jeg målte meg etter to måneder med livsstilsomlegging og da var resultatet slik: vekt: 83,8 kg fettprosenten: 39,1 Vanninnhold i %:43,6 Muskler: 48,5 Personlig score: 3 ( Solid bygd- synlig fedme- denne personen har for høy fettprosent, men også høy muskelmass) Metabolsk alder: 50 + (kalkuleres etter høyde-vekt-alder og muskelmasse) Benmineral: 2,6 Fett rundt mageregionen: 8 Hva sier den i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 vekt: 68,6 kg fettprosenten: 30,9 Vanninnhold i %:48,6 Muskler: 45 Personlig score: 5 (Vanlig. Denne personen har gjenomsnittlig fettprosent og muskelmasse) Metabolsk alder: 38 (kalkuleres etter høyde-vekt-alder og muskelmasse) Benmineral: 2,3 Fett rundt mageregionen: 5 Har hatt bedre målinger enn denne, det svinger jo litt. Men må si meg svært fornøyd med endringene. Mangler nå bare 1 år på å nå min egentlige alder, samt personlig score på 5 vanlig. Er ikke ofte man ønsker å være det, men i denne sammenheng føles det svært bra. Målet må bli en 6- Standard muskuløs (gj.snitt fettprosent og over gjen.sn. muskelmasse). Her er masse å jobbe for fortsatt. Hvem sier at å veie seg ikke er gøy-he he ps har redusert meg selv med 25% (vektmessig). Ja det var dagens lille pepptalk til meg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kire Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 hei har skumlest litt på din tråd...fy søren så flink du har vært, helt fantastisk!! motiverende. du trimmer veldig mye, bruker du pulsklokke? hvormange trimmpoeng har du i snitt i uken? og den vekten din, sådan har jeg også veid meg på da jeg en periode gikk på Fedon Lindberg men visste ikke at den var å få kjøpt for "hvem som helst" ... hvilket merke er det og er den dyr? likte veldig godt å følge med på muskelmasse og fettprosenten og bare se dine resultater, det er jo kjempemessig jeg fikk litt klump i halsen da jeg leste om din lille gutt som skal få akkurat det han ønsker seg mest av alt til bursdagen sin det er det gøy'este av alt å glede barna sine. kos deg med den 3/4 av deg som er igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Hei Kire. Vekten min er en Tanita- du kan lese mer om dem her :http://engros.nordicfitness.no/fitnessvekter/cms/125 Jeg betalte ca. 1400 for min vekt, ser ikke akkurat den lengre i beholdningen. Men ligner på bc 532 min heter bc543. Jeg finner mye inspirasjon i vekten min, men også her gjelder tålmodighetstesten. Endringer skjer ikke over natten, men de skjer. Jeg ELSKER pulsklokken min, den er min faste følgesvenn på trening. Jeg er ikke i eliteklassen her inne når det gjelder trim, har mål om å få 7-8 trimpoeng i uken. Det går stortsett fint. Vil ikke ha mål om mer, ser at hverdagen er hektisk nok slik som den er. Føler meg ikke så flink i det siste, vekten har stått mer eller mindre i ro siden slutten av august. Derfor jeg måtte gi meg selv litt håndfaste bevis for at jeg har oppnådd en del når man ser alt under ett. Lykke til videre Kire, jeg følger med deg selv om jeg ikke er noe flink til å legge igjen spor etter meg. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest skrulle Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Flott med en liten nedgang selv om jeg vet at du gjerne ville hatt mer. Men, som du sier, kanskje det er starten på resten av kiloene nå ? Jeg er også mektig imponert over alt den vekta di kan fortelle deg. Kanskje min kan det også, nå må jeg lese bruksanvisning! Forresten tror jeg ikke det, men den måler i alle fall fett- og væskeprosent. Men det er jo ganske kult at du på noen måneder har gått fra å være ei overvektig dame i 50-åra til å bli ei snerten snelle i 30-åra? Tenk at du har redusert kroppsvekt med 25% - det er faktisk helt formidabelt! Det er godt å se at du har beholdt humoren og skrivesnerten i de resterende prosentene . Klem skrulle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 torsdagsblues. I dag er jeg trøtt og uopplagt. Ligger på sofaen med dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært og trent slik planen var. Hm satser på at det kommer mer energi min vei i morgen. Er sur og grinete uten at jeg egentlig vet hvorfor. Har menslignende smerter i rygg og mage, men det stemmer ikke med syklusen min. Har lyst på ALT. Er lei av å være flink jente. Var på klubb i går og rørte ikke sjokolade og peanøtter, men spiste gulrøtter og eplerbiter. Angrer litt i dag, helt rart burde jo vært glad for at jeg klarte å velge rett. Ja ja får vel krype under dynen snart og sove av meg mismotet, det kommer bare ramlende inn av og til. Ser at desember kommer til å bli et kjempeutfordring i matveien, skal på julebord tre helger på rad. Pinnekjøtt er jo ikke verdens sunneste mat!!! Må prøve å få inn litt ekstra trim den måneden, he he sier jeg som ligger på sofaen og ikke orker å trene en helt vanlig uværsdag i oktober. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest skrulle Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Håper at det er bedre med deg i dag! Slike dager har vi blant de fleste av oss, men det er virkelig helt pyton når viljen er dårlig til trening og sunn spising. Jeg la meg klokka halv ni i går, ikke fordi jeg var sur (hender jeg legger meg tidlig da, ser du), men var rett og slett helt gåen. Det er vel litt av den tida vi er inne i også - blir litt ekstra sliten og vil helst bare kose meg, jeg da. Det er enda lenge til desember. Siden oktober ble litt råtten for flere av oss, kan det jo hende at november blir bra? Må fortsette å ha trua . Så får vi ta julebordene når de kommer. Ett mål kan kanskje være å komme gjennom bedre enn vi gjorde tidligere? Og det må vi da kunne klare nå med alt det nye tankegodset vi har opparbeida oss? Ha en riktig fin fredag! klem fra skrulla :o (Tenker at du kjente at det kom oppmuntringssmil over dammen nå?? Ja??) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Takk for klemmer og trøstende ord Skrulle. Det trengte jeg nå. Formen er bedre i dag. Nå skal jeg lage middag. Vi snakkes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Dagen i dag har vært bra så langt. Jeg kom meg avgårde på treningen min, har funnet ut at jeg må børste støv av et gullkorn jeg har lest på en eller annen tråd her inne: " det er ikke spørsmål om jeg skal trene, men hva jeg skal trene." Så i dag ble det spinning og lett jogging. Jeg kom i mål med mitt treningsmål for oktober 30 minutter sammenhengende jogging. PUH!! Er mega stolt over akkurat det. Jeg forbrant vel 700 kalorier totalt på økten i dag. Lurer på om treningsgleden min har dabbet av fordi jeg trener for sjelden og litt for lenge når jeg først trener? Hm skal prøve å ta noen mindre økter og se om treningslysten kommer tilbake. Nå har jeg akkurat bakt muffins til minste mann sin bursdag i neste uke, herre min hatt så mye olje som skulle oppi! Jeg fikk nesten bakoversveis, 2,5dl olje til en langpannekake (eller små muffinser). De skal jeg IKKE smake, den saken er sikker. Jeg driver nå å lager meg noen sunnere matpakkemuffins som jeg fant en oppskrift på her inne. De gleder jeg meg til å smake. Har laget dem litt grovere enn oppskriften, og slumset litt på fyllet men tror det blir bra. Nå må jeg ta dem ut av ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Snittvekt pr måned Juli: 72,0 august: 69,4 September: 68,3 oktober: 67,8 (uten om neste veiing da) Som tallene viser så har jeg hatt en svak nedgang etter slutten på august, har holdt meg rundt 68 kg +- 1kg. Har til tider vært litt misfornøyd med det, hatt lyst til å gå ned ned ned. Men etter å ha lest litt innepå Skilpaddetråden til Anto og co så har jeg bestemt meg for å være fornøyd med å enten stå i ro eller gå svært sakte ned. Jeg skal prøve å gjøre som de prater om på den tråden å nyte det å stå i ro for det betyr at jeg klarer å stabilisere meg, det betyr at jeg klarer å holde på de gode matvanene og trimmen. Og jo lenger jeg klarer det jo større odsene for at jeg skal klare å holde denne vekten resten av livet. Jeg ser når jeg leser tråder rundt omkring at jeg er ganske så alene om å være fornøyd med å veie såpass mye (bmi'en min er 26,3) og likevel være fornøyd. Men her gjelder det jo å finne sin egen trivselsvekt og jeg trives veldig godt nå. Så nå skal jeg snu litt på flisa og være superfornøyd hver tirsdag jeg ikke er over 68,5 kg. For det kan jeg veie på en dårlig dag i dag og ikke vet jeg hva det er som gir meg en dårlig dag ergo så er det sikkert en vanlig variasjon for meg. Dersom jeg går over den kilogrensen to uker på rad, skal jeg kutte ut all godis til vekten er tilbake igjen der den skal være. Slik som det er nå, så unner jeg meg snop om lørdagen og å smake på kaker en dag evt. to i uken når det faller seg slik. I morgen har minste gutten min bursdag han blir 5 år. I den forbindelse har jeg bakt muffings og vaniljeboller i dag. Jeg har bare smakt et par biter av baksten i dag, men har bestemt meg for at i morgen skal jeg få en hel bolle. Nam nam gleder meg allerede. Deretter skal jeg avstå fra kaker og annen godt frem til lørdag, da skal han ha barnebursdag da skal jeg spise hotdog og en skumbolle. Det er planen for uken. Må legge til at jeg skeiet ordentlig ut i går da spiste jeg både sjokolade og chips langt over kvoten min tror jeg spiste for 700 kalorier!!!! Men men spist er spist og det var GODT, trimmet for nesten samme sum. Så jeg håper at vekten ikke svinger oppover for det men fortsetter sin linje bortover.... og aller helst nedover (ja ja jeg skal være fornøyd med bortover....- prente inn i hodet mitt. Kanskje jeg til og med skal gi meg selv en belønning hvis jeg den 31. desember veier 68, 5 (eller mindre) en STOR belønning. Klær på salget for 1000 kroner f.eks. Det hadde vært gøy. Det er en realistisk målsetting for meg og julebordsesongen som starter nå snart. Oi dette ble langt gitt, men slik er det noen ganger, jeg rydder i hodet ved hjelp av tastaturet. Ha en strålende søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest skrulle Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Tenking gjennom tastaturet er slett ikke så dumt, det. Blir en del av det på med også. Jeg ser at du har foretatt litt tankearbeid på dette med at det tar tid innimellom. Tråden til anto er nyttig lesning i tunge tider. Det er ikke alltid slik at kroppen spiller på lag, og hadde det bare handla om hvor mye vi spiser og hvor mye vi trener, så hadde i alle de fysiske forutsetningene vært i boks. Men fysiologiske prosesser er nok langt mer kompliserte enn som så og i tillegg er det alle disse mystiske metale faktorene som spiller inn både på kroppsfysiologi og på hvordan vi handler. Du er jo superflink, tenk så mye du har krympa! Det er ikke noe i veien med å ha BMI på 26. Jeg tenker jeg er omtrent der nå og er egentlig ganske happy og kunne nok fint levd med denne vekta. Men nå er det vel mer at jeg må kjenne hvordan det er å komme litt under. Blir litt sånn barnslig greie om å ta tilbake noe av det jeg føler at jeg mista da jeg var yngre og alltid var større enn de fleste. Jeg tror jo jeg skal ca 6 kilo til, men kanskje jeg ender opp med midre nedgang enn det til slutt. Nå har visst jeg breia meg godt om meg og mitt på din tråd! Beklager, 2neA. Gjorde godt å rydde litt i huet . Jeg ser at du har lagt slagplanen for denne uka. Håper bursdagsgutten var glad og mor fikk sin tilmålte del av bollene. Jeg synes godt du kan unne deg noe når du ved utgange av året veier mindre enn 68.5 kilo. Det klarer du, vettu ! Spent på dagens veiing - håper du får resultater du er fornøyd med! Klem skrulle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Hei og hå Skrulle så kjekt at du "breier deg" her inne. Kjekt å dele tanker med hverandre. I dag var det veiedag og vekten viste 200 gram opp fra forrige uke og det går velunder kategorien stillstand hvis man ser litt stort på det. Og i følge meg selv så skal jeg være fornøyd med det. Kjenner at jeg må jobbe litt mentalt for å klare å bli det også. Oktober er snart over og det er tid for å gjøre opp status på om man har nådd mål man har satt seg. Jeg klarte ikke vektmålet som var å se 66 tallet, men jeg klarte målet om å ha 7-8 trimpoeng hver uke og jeg har faktisk klart å jogge 30 minutter sammenhengende. Det har jeg aldri gjort før, aldri. Så to av tre mål er oppfylt - Klapp på skulderen. Ha en fin tirsdag folkens, nå skal jeg snoke litt rundt og se hvordan dere har klart dere i uken som gikk. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joda Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Gubbendarius, 2neA, så lenge det er siden jeg har vært innom her! Ble nesten litt forskrekka da jeg så det.Du har vært innom meg så ofte,og jeg har lest alt på tråden din- og trodde kanskje derfor at jeg hadde vært her mer i det siste. Jeg skal jogge en runde i løpet av uka som straff, ok? 200gram er stillstand! Jeg gikk ned 200gram og jeg regner det også som stillstand. Veldig godt å lese din oppsummering, 2 av 3 mål er veldig bra! Jeg er selv veldig i tenkeboksen i forhold til videre vektnedgang. Jeg er på mange måter ikke helt fornøyd enda, skulle gjerne gått ned mellom 1,6 - 5,1 kg til- som du helt sikkert har fått med meg i min klagesang. Har forresten skrevet melodi til sangen, skal sende den inn til GrandPrix. Følg med på TV:-) Jeg ser at det er noe jeg har gått glipp av- Antonios skillpaddetråd??? Nå ble jeg fryktelig interessert, jeg må vel snart melde meg inn i den klubben:-) Jeg likte forresten godt din oppsummering med gjennomsnittsvekt. Jeg måtte gjøre det samme. Da kan man faktisk se at vekta tross alt har krøpet bittelitt nedover. Jeg har også lagt ut en belønning. Jeg skal handle den fineste kjolen de har i byen, men ikke før jeg er i mål. Og da må jeg kanskje først definere målet. Kjolen skal være akkurat passelig, jeg skal ikke vokse hverken inn eller ut av den- nemlig. Jeg får av og til "mareritt"- i våken tilstand. Det kommer over meg noen skumle tanker om at jeg er fanget i Vektklubben, at det ikke vil være mulig å spise seg opp i mengde igjen. Hva hvis jeg må leve av 1600kcal resten av mitt liv? Oæææææ Skal du gå systematisk til verks med stabilisering, eller skal du bare ta det litt forsiktig og se hvordan det går? Stoooor klem fra JESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Du er nå så god Jess. Jeg synes absolutt at du skal løpe en strafferunde med innlagte økter med knebøy - tjhi. Jeg stabiliserte vekten min i løpet av september, nå i oktober har jeg holdt vekten stabilt (når man tar med -+1kg som jeg varierer med i løpet av en uke). Siden jeg ikke teller kalorier i utgangspunktet blir det litt til at jeg føler meg frem. Spiser gjerne et ekstra knekkebrød hvis jeg er sulten, erstatter noen av knekkebrødene med skiver og slike små grep. Jeg har i dag f.eks. kjøpt skummet melk. Det skal jeg nå erstatte vann/pepsi max (rødme) med til frokost og kvelds. Det er en liten innrømmelse at jeg nå må finne det endelige kostholdet mitt, og melk hører til der. I nedgangsfasen har jeg spist masse yoghurt og cottage cheese som mine kalsiumkilder. Men nå skal melk inn igjen som et fast rituale. Jeg har en lang vei å gå, for jeg ser farene i å stadige unne meg mer og mer, så jeg holder et godt øye på vekta. Svinger den over 68,5 så skal alarmen gå!!! Jeg prøver å tenke positivt på det, hvis jeg klarer å holde vekten til våren så kanskje jeg da er mer innstilt på å ta en hardøkt for å kvitte meg med de 3-4 kg som skiller meg fra normal bmi. Det hadde jo vært en drøm å komme ned dit- det innrømmer jeg gjerne. Men målet mitt var 68kg og der er jeg nå, og det virker som om kroppen min vil være her. Så da så. Nå kom mannen min inn dørene han har vært og hentet noe han hadde fått på Finn.no. Det er et boblebadekar- stilig. Nå må jeg hjelpe han og bære litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kire Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 ja du sitter vel ikke stadig i det nye boblebadekaret for så du hadde vært inne "hos meg" selvom det er lenge lenge til jeg kan tenke på stabilisering er det veldig interessant å lese de tanker dere gjør dere, dere som er dèr nå. man må jo være mentalt forberedt på den perioden også. jeg har sett på den vekten du har, og så har jeg lenge hatt lyst til å bytte treningsstudio, kjenner jeg blir utrolig irritert og provosert over ting der jeg har gått i snart 3 år...og der jeg vil begynne etter jul har de en sådan vekt, så da slipper jeg og kjøpe selv må stadig finne på små ting for å holde motivasjonen oppe og akkurat nå er det å bytte treningssted og veie meg på den vekten. nå må jeg sove, natta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet Oktober 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2008 Heisan Kire. Ja det gjelder å finne på noe som kan holde motivasjonen oppe. Små variasjoner og gøye duppedingser. Jeg har nå sett ett nytt tall vekten, første nye tall etter 6 uker med stillstand. Jeg har ingen tro på at de nye tallet blir værende, men det har vært her og vist seg- Jippi det gir meg troen på at kanskje jeg kan klare å klore meg ned noen kilo til. Og glemt var alle tanker om å være fornøyd med stillstand... neida jeg blir bare glad for den evt. bonusen som kanskje kommer nå. Det hadde jo vært deilig da. Tenk vekten viste 66,9 i dag morges. Jeg skal leve i denne lykkerusen hele kvelden og den skal være min motivasjon for ikke å smake for kraftig av den kjempegode sjokoladekaken som står i ovnen og sender ut gode dufter. Skal ha barnebursdag i morgen. Nå vil barna ha kvelds, vi snakkes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joda Skrevet Oktober 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2008 Så bra med nye tall, det var jenta si. Det er så deilig å høre at det e håp i hængan snøre:-) Du skal se det ikke er over enda. Nå har jeg vært ute og gjort opp min bot. 30 minutters sammenhengende jogging for deg:-) Og for meg også, det ble 1,5 trimpoeng og det er jo fint å ta med seg. Du, sånn kakelukt skulle ikke være tillatt! At ikke noen har funnet opp en steikovn som er helt lukt-tett? Jeg får lyst å smake bare av å høre om det, enda jeg faktisk nesten ikke liker sjokoladekake (!) Gratulerer med bursdagen, kos dere skikkelig og pass på kakemengden- så får du kanskje festet det nye tallet snart:-) JESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2neA Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Hei og hå og da var bursdagsfeiringen over. Selskapet gikk veldig bra og bursdagsgutten var meget fornøyd. Storebroren var ikke like heldig han ble syk og tilbrakte hele tiden på do - stakkars. Nå ligger han og sover i "storesengen" som de kaller vår seng. Matmessig så har det værtl litt bob bob i dag, jeg har fortært: Frokost: 2 lefser med kesam og sweetchilisaus med laks, agurk og løk. (topp og lokk) Lunsj: 3 knekkebrød med kesam og sweetchilisaus og skinke. Middag m/dessert: 1 pølse i brød og 1 pølse i lompe. 2 skumboller 2 små vaniljeboller noen seigemenn, nonstop og biler (en håndfull - maks) Kvelds: 2 grove pølse/oste muffins kålrotstaver med dipp Mellommat: nektariner 3-4 stykker og enda er ikke kvelden over, men nå er jeg nå mett så får vi se om jeg klarer å tøyle evt. lyster som stikker innom. NÅ ligger jeg på sofaen, gubben ligger og sover i stolen sin, og 6 åringen min ligger i sengen. Den eneste det er fart i er bursdagsgutten som skriver bokstaver for alle pengene. Han er blitt så glad i å skrive. I dag skrev han fismamma på gameboyen sin og holdt på å sprekke av latter og det gjorde jeg med. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå