Gå til innhold

-dagbok for nallepuss-


Gjest nallepuss

Anbefalte innlegg

Gjest nallepuss

Heisann!

 

Dette skal brukes som min slankedagbok eller livsstilsdagbok eller hva du velger å kalle det...

Her skal jeg skrive om dagene mine, hva jeg spiser, hvor mye jeg trener og veiingene mine! Mandag skal være min veiedag, men det kan hende jeg snikveier meg litt innimellom :)

 

Jeg har regnet ut at jeg skal ha ca 1900 kcalorier hver dag, og jeg prøver å få til mellom 1 og 3 trimpoeng hver dag.

 

Legger også ut startvekt og andre opplysninger:

Alder: 18 år

Vekt: 85,6 kg

Midjemål: 100 cm

Sluttmål: 70 kg

1.delmål: 80 kg

 

Vekta gikk til værs da jeg flytta inn sammen kjæresten min for nesten ett år siden, og etter det har den gått sakte oppover. Nå har den heldigvis stoppet, men jeg er redd for at hvis jeg ikke endrer på livsstilen min nå, kommer den til å fortsette opp...

Trivselsvekta mi er foreløpig på 70 kg (det jeg veide da vi flytta inn sammen), men det kan hende jeg vil gå ned mer når jeg er på 70 kg :P

 

Det er bare å henge seg på hvis noen vil være med :D

Ønsker meg selv og alle andre lykke til med nedgangen, så setter vi igang!

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Veide meg i dag, før jeg spiste frokost. Vekta stoppa på 82,8! Jeg er strålende fornøyd:D Håper bare jeg klarer å holde den på det over helga, i kveld skal jeg kose meg med litt potetgull.. Håper jeg greier å holde meg innenfor kosemerkene mine :)

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Da er kosemerkene nøye veid opp :)

Ååh som jeg gleder meg! Jeg spiste litt potetgull i sted, og jammen smakte det helt annerledes enn når man kaster det i seg! Man må nyte hver bit, en etter en... Straks skal vi spise kylling og pommes frites, det blir godt :P Kan spise litt ekstra, jeg har spist ganske lite i dag. Med middag og kosemerker er jeg oppe i 1500 kcalorier tor jeg...

Vel vel, dagen i dag har gått greit, håper morgendagen blir like fin, da skal jeg få trimpoeg også (vært dårlig med treninga i dag...)!

 

Ha en fin lørdagskveld der ute :D

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

I dag ble det en fin tur på oss, vi gikk ca to timer til sammen, og fiska og koste oss :)

Jeg har spist ca 1900 kcalorier, altså holdt meg innenfor grensa! Fikk 3,3 trimpoeng :)

Til uka drar jeg til ei venninne på Levanger, men skal fortsatt rapportere og passe på hva jeg putter inn :)

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Nå har jeg trent litt, det ble 25 minutt spinning :) Skal spise litt mat og drikke masse vann før jeg hopper i dusjen. Motivasjonen er på topp, men jeg kjenner det kan bli vanskelig å holde meg unna smågodt og usunn mat når jeg reiser bort senere i dag... Slik er det vel når man møter igjen venninner og det blir litt bygåing, shopping og filmkvelder med rødvin osv... :)

 

Får bare håpe jeg greier å holde meg noenlunde innenfor grensa og likevel finne måter å kose meg på :)

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med en super start. Du høres ut som en som virkelig har bestemt seg og som har en plan for å få gjennomført dette.

 

Lykke til videre. Jeg er sikker på at du klarer det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Nå er jeg hjemme igjen, det ble ikke en lang tur borte... Hjemmet greier seg vel ikke så godt uten meg, hehe!

 

Det har stort sett gått greit, bortsett fra i kveld (fortsatt kveldene som er verst....), jeg har spist greit under grensa i går. I dag derimot, har jeg ikke trent noe, og bare spist tre måltider. Spiste kveldsmat på Mc Donalds igjen i kveld, fy fy... Gikk nesten 300 kcalorier over i dag, hmm... :)

Jeg gir ikke opp håpet selv om jeg blingsa litt i dag, og starter på frisk i morgen! Da skal jeg gå tur med bikkja igjen, og trene litt spinning. I går sykla jeg 1 mil, kanskje jeg får til 1,5 i morgen?

Vel vel, jeg holder motet oppe (enn så lenge) og smiler fordi jeg har gått ned 2,6 kg allerede :)

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

ninass: Takk skal du ha! Godt å se at noen leser tråden min :) Du må gjerne henge deg på, så kan vi hjelpe hverandre! Motivere og dra litt ekstra :)

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Da er jeg ferdig med dagens trening :)

Det ble spinning i 30 minutt, og ca 5 minutt med styrke (sit-ups). Følte ikke at jeg orket noe mer enn det etter 1,5 mil på sykkel, hehe... Men jeg er da fornøyd med 2 trimpoeng i dag. Har ikke vært på noe tur enda heller, så der blir det ett poeng til!

Da er det tid for en dusj og litt husarbeid før jeg går en liten tur. Det blir nok bare en halv time i dag, vi har mye som skal gjøres hjemme.

 

Lurer på om jeg går ned like mye denne uka som forrige... Hvis jeg greier å holde meg til sunn og frisk mat resten av uka (ikke mer hamburger på denne jenta nei!) og holder kosemerkene under kontroll igjen (flink forrige uke:D) samtidig som jeg trener annenhver dag (noe jeg IKKE gjorde forrige uke) vil jeg tro vekta går ned mye igjen. Men det kan jo hende at de første kiloene raser av lett som ingenting, og jeg vil slite mer med de siste? Ikke vet jeg, vi må vente og se :)

Det er lov å håpe...

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Takk skal du ha ginsa!

Det er bare å stå på, ikke gi seg :) Nå har ikke jeg holdt på så veldig lenge, og har sikkert ikke merket de store motgangene og skuffelsen når man har gått opp eller vekta står på det samme... Men det kommer nok :)

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

I dag har jeg fått 4,4 trimpoeng! :)

30 minutt spinning, 5 minutt styrke og 60 minutt rask gange. Godt å kjenne at jeg har brukt kroppen masse i dag :)

I morgen er det "fri" fra trening, skal kun gå tur med bikkja. Må nesten fokusere litt på oppgaven som skal leveres inn snart også, hehe... Blitt mye tanker om vekt, trim og kcalorier i det siste. Godt egentlig, jeg som trodde det skulle bli slitsomt å veie mat og registrere alt jeg spiser og drikker... Men neida, det er bare gøy :)

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Gikk en tur på vekta i morges, og det viser seg at jeg har gått ned 100 gram siden mandag. Er fornøyd med det, i og med at jeg har gått over kalorigrensa på tirsdag... Har ikke brukt noen kosemerker enda, de spares til lørdagen :)

Har nettopp vært ut en tur med bikkja, det ble 30 minutt ca. I morgen er det klart for ny sykkeltur, prøver 2 mil da :) Siden det gikk så greit med 1,5. Man må presse seg litt også!

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

I går fikk jeg skikkelig søtsug, men jeg greide faktisk å holde meg i skinnet :) Jeg drakk heller et glass cola light, og da gikk det greit. I kveld skal jeg kose meg med pizza og ananas, kanskje en god film... Så langt denne uka har jeg vært flinkere enn forrige uke, men gått ned mindre. Det virker som mistankene mine var riktige, de første kiloene var lette, nå går det litt tregere. Jeg har gått over grensa en dag denne uka, forrige uke var det to. Og jeg har trent mer denne uka, skal sykle 2 mil i dag :)

Det går da riktig vei, selv om jeg gjerne skulle sett det gå litt fortere :)

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt flink, ser jeg!!!! Jeg sliter med trimmen om dagen. Driver å flytter, så litt bevegelse blir det, men ingen ordentlig trim.

 

Titter innom deg innimellom uten å henge meg helt på. Har holdt på stille og rolig for meg selv siden ca nyttår. 8 kilo ned uten å føle at jeg slanker meg. Spiser sunnere, beveger meg mer og har et eller annet sted funnet tålmodighet til å gjøre dette langsomt.

Har ca 7 kilo igjen til målet er nådd og blir jo utålmodig innimellom, men ser jo at selv med noen ukers "pause" så klarer jeg å holde vekten. Tidligere ville jeg fåttpå noen kilo igjen når det var ferie o.l., men denne gangen er det bare stagnasjon, noe jeg synes er strålende.

 

Får sette inn litt større konsentrasjon når jeg er ferdig med å flytte. Vil gjerne nå 10 kilos grensen innen 4-5 uker.

 

Lykke til videre. Jeg synes du er superflink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imponert over hvor flinke dere er....

Høres ut som om dere er flink med både mat og trim....

Prøver å være litt flink med trimming, men snopet er fortsatt min svake side...

Men men, vi må bare stå på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Jeg synes det er flott at du er komfortabel med at det går sakte fremover, skulle ønske jeg også kunne hatt en sånn tålmodighet med å få vekk kiloene :)

Det er jo egentlig den beste metoden fordi huden får tid til å trekke seg sammen og tilpasse seg den nye fasongen din, så det synes jeg du skal være superfornøyd med!

Hvis du trenger mer motivasjon og viljestyrke er det bare å henge seg på eller titte innom en gang innimellom, så skal jeg gjøre mitt beste for å hjelpe :)

 

Selv har jeg nettopp sykla 2 mil, så jeg skal straks hoppe i dusjen. Lykke til videre, det er bare å stå på!!!

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Ginsa :)

Jeg synes det virker som om du er veldig flink også, med tanke på ferien du var på! Jeg har bare drevet med dette i nesten to uker, så det er lett for meg enda. Vanskelige tider kommer nok, tro meg...

Det har gått greit uten godteri og snop så langt, jeg har faktisk en åpnet pose potetgull i skapet... Har ikke rørt den siden lørdagens kosemerker :) Jeg skal spare det til i morgen. Tenk hvor lenge en pose potetgull varer om man tar seg noen håndfuller hver helg og sparer resten til neste helg! Jeg kunne spise en hel pose potetgull alene pluss sjokolade og annet smågodt før, både fredag OG lørdag!

Et annet tips hvis du er godtesyk er å kjøpe deg en liten pose med noe godt, f.eks. porsjonsposer med potetgull eller en liten snickers. Det er tross alt bedre å spise LITT, for man spiser jo opp posen uansett hvor stor den er :)

Bare stå på, så skal du se at vanene kommer og uvanene forsvinner etterhvert!

 

-nallepuss-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

:):(:):(

Jeg har spist for mye igjen... Vi lagde pizza i kveld, og jeg spiste kjempemye! Det ble 2200 kalorier, 300 over der jeg skal ligge...

Jeg som var så flink i noen dager... Da er det ikke sikkert jeg har gått ned noe til mandag. Håper bare jeg ikke har gått opp igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

I dag har jeg ikke fått trent noe særlig, bare holdt på hjemme med ting og tang. Driver å pusser opp og skal flytte, men vil ikke si det blir trim utav det. Jeg får rørt meg nok, men ikke noe jeg blir skikkelig svett av...

Har brukt opp kosemerkene i kveld :) Men jeg har spist mye under de kaloriene jeg skal ha, hmm... Det er ikke helt bra, jeg kjenner det på kroppen. Jeg har kommet inn i en dårlig rytme der jeg spiser alt for lite kalorier en dag og alt for mange den neste. Slik går jeg med annenhver dag over og under. Det er ikke bevisst eller "jeg spiser lite i dag, så kan jeg spise mye i morgen!", det har bare blitt sånn... Uten at jeg helt vet hvorfor.

Jeg må greie å holde det litt mer jevnt der jeg skal ha det. På 1900. Punktum, ikke over, ikke under.

I morgen skal jeg enten sykle 2 mil eller gå en lang tur i skogen med bikkja. Jeg har ikke helt bestemt meg enda, vi får se litt på været i morgen :) Orker ikke å gå så lang tur om det regner og blåser!

Hvordan går det med dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Det ble en halv time tur i dag. Jeg har malt i en time, og det registrerte jeg som trim. Har spist 1500 kalorier hittill i dag, tror jeg skal spise litt mango senere på kvelden. Vi skal male mer, men nå er det en liten pause etter middag :) I dag ble det hjemmelagde vårruller med chips.

Snikveiinga mi i morges viste 82,3 kg :) Gått ned 700 gram, og det er jeg fornøyd med. Hadde selvsagt håpet på litt mer, men nedgang er positivt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Vekta viste 82,4 i dag, det betyr en nedgang på 600 gram siden forrige uke. Fornøyd med det, jeg har jo gått ned! Og forrige uke ble det stor nedgang!

Til sammen 3,2 kg ned på to uker? Kjempefornøyd med meg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 82' date='4 i dag, det betyr en nedgang på 600 gram siden forrige uke. Fornøyd med det, jeg har jo gått ned! Og forrige uke ble det stor nedgang!

Til sammen 3,2 kg ned på to uker? Kjempefornøyd med meg selv:)[/quote']

Så flott da, det er jo veldig bra på 2 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...