Gå til innhold
Gjest nallepuss

-dagbok for nallepuss-

Anbefalte innlegg

Stå på videre - dette går iallfall riktig vei! Selv merker jeg at det er lettere å holde fokus på det jeg skal når jeg kan måle nedgang i gram og cm - da kommer motivasjonen til å jobbe videre mot målet, selv om ikke alle dager er like lette å mestre. Jeg følger spent med på deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo vært skikkeli flink:)

Jeg skal veie meg på onsdag, er spent på å se hvordan d har gått med meg....

Torsdag bær d til Tyrkia:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Tusen takk Vivaebella! Det er så mye morsommere å skrive når jeg ser at folk følger med på fremgang (og motgang?:))!

Det er bare å slenge seg på vet du, vi motiverer hverandre:) Stor klem fra nallepuss!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Heisann Ginsa! Håper du blir fornøyd med resultatet vekta viser :) Så får vi være sterke på ferie begge to, hehe. Vi får bare prioritere litt riktig! Mat tror jeg går greit, det blir verre med trimmen for min del... Får vel gå oss noen turer, jeg tror ikke det blir tid eller mulighet til noe mer. Ha en fin tur, jeg skal fortsatt prøve å komme meg på PC innimellom:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp vi prøver så godt vi kan:)

Ha en flott ferie:)

Tviler på at jeg kommer til å ha så mye nettilgang, men kommer sterkere tilbake etter ferien!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Nå er det noen dager siden jeg har vært her inne for å oppdatere. Hittill har det gått greit,med en dag over grensa mi (bare 100 kalorier over, så det er ikke så farlig;)).

Jeg har unt meg is to dager på rad,og godt var det! I morgen er det navnefest, med kaker og godt, så da blir det nok et stykke eller to...

Håper det går bra med alle andre slankere der ute:) Jeg skal veie meg i morgen, for mandag har jeg ikke tilgang på vekt. Så det blir jo spennende! Håper på en liten nedgang tross i null trening denne uka!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Caddie

Veiedag for deg. Venter spent på hvordan du har klart deg, men er sikker på at det er nedgang. Du er jo så fokusert og flink.

Jeg regner med at jeg har stillstand når jeg veier meg på mandag, men et lite håp er det om noen få gram ned.

Varmen gjør at jeg ikke får trimmet. Er ikke spesielt god til å gjøre ting når det er så varmt. Klager ikke over det strålende sommerværet, men bevegelse begrenser seg veldig.

I kveld kommer noen venner på besøk. Tenkte jeg skulle servere diverse grillmat av kalkun og kylling og massevis med salat. Fant masse ferdigmarinerte varianter i butikken. Vet ikke helt hvordan marinaden slår ut på kaloriene, men det har jeg ikke tenkt til å bry meg om. Jeg tenker i grunnen ikke så mye på kaloriene. Bruker bare sunn fornuft. Går selvfølgelig på noen smeller på grunn av det, men det fungerer jo sakte men sikkert, så da er det greit. (hvor i all verden har jeg fått denne tålmodigheten fra?)

Ha en strålende helg. Kommer innom å titter senere i helgen. Har akkurat flyttet og endelig fått nettverk i det nye huset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Hei ninass!

Veiinga blir nok utsatt til onsdag :)

I dag er det fest og jeg gleder meg vilt til kakene kommer frem :D Skal unne meg et stort stykke idag!

Håper på nedgang for deg og krysser fingre og tær!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Uff uff, lørdagen ble fæl. Det ble litt over to kakestykker på meg, og kosemerkene ble 550 kalorier... I tillegg drakk jeg fire glass hvitvin som utgjorde en god del. De siste tre dagene har jeg derimot vært flink med mat, men trening blir det lite av i varmen.

I dag har vi gått en times tur md bikkja, men har ikke fått trimma ordentlig på over en uke.

I morgen er det på´n igjen med sykling 1,5 mil :) Jeg utsetter veiinga til i morgen, er spent siden det gikk så dårlig på lørdagen...

Hvordan går det med dere??? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Caddie

Hei igjen.

På disse kanter ble det 300 gram ned (200 opp forrige uke, så ca 100 ned på to uker).

Greit nok ettersom jeg ikke har de store triminnsatsene om dagen.

Jeg tror (bare tror) at du ikke skal drive å utsette veiingen. Fikk et råd en gang da jeg valgte å hoppe over veiingen en uke, at det er fort veien til dårligere vaner. Bedre å få det svart på hvitt der og da at man har vært mindre flink. Vi vet det jo, så da kan vi likevel ta det og komme i gang igjen. Utsetter man veiingen er det bare å utsette det vi egentlig vet.

Få vekten registrert etter en dårlig periode, sett strek og sett igang igjen med blanke ark.

Ha en fortsatt fin uke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Heisann!

Jeg veide meg i dag, vekta stoppa på 82 kilo. Grunnen til at jeg valgte å utsette veiinga til i dag er at jeg var borte på ferie og ikke ville veie meg på en annen vekt enn min egen. Jeg har ofte erfart at vekta er uklar og kan være 1-2 kilo feil fra vekt til vekt.

Jeg har bare gått ned 400 gram på en og en halv uke, men jeg er fornøyd med det, med tanke på at jeg har vært på ferie og ikke fått trimma det jeg skulle. I kveld/ettermiddag skal jeg ta meg en skikkelig treningsrunde på sykkel, jeg gleder meg til å komme i gang! :D

Jeg er også veldig stolt over at jeg har greid å motstå den ene fristelsen etter den andre på ferie, alt fra muffins, potetgull og hamburger har blitt satt fram uten at jeg har valgt å spise det :) Deilig følelse når man behersker seg!!!

I dag skal vi grille, det blir godt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Ingen trim i går, og halvparten av kosemerkene borte. Sånn går det når man er sløv og spiser alt for lite noen dager. Søtsuget blir høyt og motivasjonen lav. Må være flinkere til å spise nok uten at det blir for mye...

I dag skal vi male kjeller, så det blir ikke tid til trening i dag heller. I morgen reiser vi igjen, skal være bort i helgen.

Må få tid til en gåtur i dag, det ble det heller ikke i går. Kun en runde på butikk for å handle inn mat etter ferien :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Caddie

Så flink du er. Minus på vekta etter ferien!!!!! Strålende. Som belønning får du en ekstra pose knaskegulrøtter til kveldskos.

Hvis du ikke hadde vært så godt i gang så hadde sikkert ikke vekten gått ned etter en ferie. Sånn er det i alle fall med meg. Jeg sto bom stille etter at ferien var unnagjort, og det var jeg strålende fornøyd med. Nå har det så vidt det er begynt å bevege seg nedover igjen. Deilig, om enn noe tregt.

Ha en flott uke videre. Følger med og heier med jevne mellomrom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Tusen takk ninass :D

Jeg er kjempefornøyd selv! Du skal være fornøyd du også, det er flott at du ikke har gått opp etter ferie, det er supervanskelig!

Godt at vekta begynner å gå ned igjen tenker jeg :) Og husk at det er bedre å gå ned sakte og kose seg for hvert gram som forsvinner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

I helga var jeg på fest, og fikk i meg alt for mye. Men det må man jo bare regne med når snacksen står på bordet og hamburgersjappa frister etter en våt natt på byen. Det ble mye dansing, og jeg regner med jeg fikk forbrent ca 800 kalorier på det :)

I går var formen ikke helt bra, og mat fristet lite.

Veiinga i dag ble jeg overrasket over! Jeg hadde håpa jeg ikke gikk opp noe etter lørdagen, men regnet med det likevel med et inntak på over 4000 kalorier... Men nei, vekta sto stille på 82 kilo, samme som onsdagens veiing! Jeg ble mildt sagt overlykkelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Jeg har vært sløv de siste dagene. Jeg har kun spist 2-3 måltider og fått i meg bare 700-900 kalorier per dag. Jeg har heller ikke trent noe annet enn å pusse opp... Ikke spist godteri og sånne ting, bare vært dårlig på å holde matrutinene og spise ofte. Har egentlig ikke vært så sulten heller, men kjenner at jeg spiser litt for mye til hvert måltid likevel.

Det er så vanskelig å holde gode rutiner vedlike når min kjære er hjemme og har ferie. Vi står opp sent og utsetter frokosten litt for lenge. Deretter får det bare nedover med at vi glemmer lunsj og venter med middag til i fem-seks-tida (vi pleier å spise fire). Så spiser vi ikke mer utover kvelden heller...

Det er nå bare en uke igjen til han begynner jobb, og det er litt fælt å si det, men jeg gleder meg nesten litt til det. Det har såklart vært godt å ha han hjemme i tre uker, men å få tilbake den gode kontrollen med rutiner, blir herlig :)

Prøver på nytt igjen i morgen, og da skal jeg tenke og kjenne etter mine egne behov. Skal få gått den turen jeg har snakka om lenge også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var skikkelig spent da jeg skulle gå på vekta etter 14 dager i sol og varme.... men faktisk, den viste 300 g mindre enn da jeg dro, og det er jeg godt fornøyd med:)

Har spist mye god mat, men har også prøvd å tenke litt på sunne muligheter der det var mulig. Har også de fleste dagen tatt en spasertur langs strandkanten:)

Er spent å høre hvordan d går med dere andre.... har ikke vært inne på denne siden mens jeg har vært borte....

Tvi tvi videre:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Kjempeflott med nedgang etter to uker ferie!!! Du må være stolt:D

Denne uka har jeg vært litt sløv med både det ene og det andre, og kosemerkene er vel oppbrukt for lenge siden... I går gikk en hel pose potetgull ned på høykant, i tillgg til lunsj på Mc Donalds. Det var stort sett at jeg spiste.

Mandag begynner min kjære på jobb igjen, og livet starter som normalt etter tre uker ferie. Håper på å få komme fort tilbake til rutiner med trening og mat, sånn at nedgangen kan gå litt kjappere enn de siste ukene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Ja treninga blir det godt å komme igang med!

I går kveld var jeg helt utstyrlig, jeg spiste masse potetgull og noen sjokoladebiter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Som fryktet ble dette en skikkelig nedtur-veiedag...

Jeg har gått opp 600 gram denne uka! Jeg er sint på meg selv fordi jeg ikke greier å styre følelsene lengre... Jeg kjenner jeg har lyst på noe, og spiser det. Før kjente jeg lysten, tenkte gjennom det og kom frem til at det var dumt å spise det fordi jeg ikke egentlig er sulten osv.....

Kosemerkene ble brukt opp (og vel så det) på torsdag da jeg spiste en hel pose potetgull alene. På lørdag spiste jeg også godteri uten å tenke over konsekvensene. Det er som om jeg har hatt en blokkering i hodet de siste dagene som ikke gir meg dårlig samvittighet eller logisk sans når det kommer til mat! :):(

Uansett, nå er det back to normal igjen, og ferien er over for i år. Kommer i gang med både turer og trening i dag, så det blir fint. Jeg har også ordnet meg med en turvenninne to dager i uka ;) Så det blir trimsykkel mandag tirsdag onsdag, og en times tur tirsdag og torsdag. Det må vel bli bra?!

Så vi setter en strek over denne uka og prøver å ta det igjen! Dette er min aller første nedtur, men nå vet jeg hvordan jeg skal håndtere den. Neste gang greier jeg kanskje å tenke over valgene mine litt bedre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

I dag har jeg vært på to turer med bikkja, en vanlig halvtimes tur pluss en 50-minutters rask gange. Det er så godt å få brukt kroppen :)

Jeg har planer om å trene fem dager i uka fremover, og det tror jeg faktisk blir supert! Helga er fri, og det må den være, hvis ikke går jeg på veggen og gir opp hele greia...

Jeg fikk sjokk da jeg skulle registrere middagen i dag. Lagde pai med kylling og grønnsaker. Bare paideigen jeg spiste (ca 150gram) ble 750 kalorier! Så kommer kylling i tillegg... Det blir nok ikke mer pai her i huset... Hittill denne uka (har bare vært to dager, jeg vet...) har jeg vært flink ;) Etter mandagens nedtur på vekta bestemte jeg meg for å komme igang skikkelig etter ferien! Og det har jeg da gjort!

Hvordan går det med andre slankere?? Synes det bare er jeg som skriver her inne for tiden, kanskje dere er på ferie enda...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Bland depresjon med slanking? Nei...

Jeg kjenner at så fort jeg blir nedfor får jeg lyst på mat, masse mat. Fet mat, salt mat... Godteri. Er det noen som kan få meg på bedre tanker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest nallepuss

Forandring i planene!

Nå skal jeg ned til 60 kilo, tror ikke jeg blir fornøyd med 70... Så for dere som vil følge med videre på meg, må dere se på 20-30kilo! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider