Gå til innhold

hvordan komme i gang igjen?


Gjest brainy
 Share

Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg har vært så flink i 10 mndr . gått ned 12 kg og var blitt så flott! Men de to siste mnd har jeg gått opp igjen mye. På denne tiden er det alltid mye stress på jobb, og stresset takler jeg best med mat!!Nå må jeg motiveres igjen, men sliter. Gode tips trengs før alt fettet er på igjen...

Brainy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste etter vektnedgang er å lære å stabilisere vekten på det nivået man skal være på. Etter en vektnedgang har man gjerne vendt kroppen ti lett lavt inntak, og hvis man da øker mengdene for fort etterpå kommer gjerne kiloene tilbake! Vet ikke helt hvordan det fungerer, men jeg tror man skal legge på 200 kalorier om dagen den første uken, (fra 1600 til 1800 f.eks), og hvis man ikke går opp på det, så skal man spise 2000 kalorier per dag uka etter, osv helt til man ikke lenger går ned i vekt, men står stille!

 

Jeg har tatt av og på meg 20 kilo iallefall 3 ganger, men denne gangen skal jeg ikke stoppe opp før jeg er helt nede på ideal vekten, og jeg skal gå hold vekten kurs så lenge det blir nødvendig!

 

Lykke til!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har bare ett tips som jeg kan garantere at det virker: Du må rett og slett bestemme deg for å gå ned de kiloene igjen. Det er ingen som kan gjøre det for deg, du er den eneste som kan gjennomføre dette. Bestem deg for at denne gangen er det varig, og at stress må takles med annet enn mat. Ellers er ulykken ute igjen og igjen.

 

Jeg vet hva det handler om, for jeg har en god del merkelige sammenkoblinger mellom mat og følelser selv. Men det går an å bestemme seg for å slutte med å trøstespise, belønningsspise, kjedespise, etc. Start med å bestem deg for at den 2.januar skal du starte på grunnmenyen. Og heretter bare spise godis i helgene.

 

Jeg spiser 7 brødskiver, vanlig middag, 3 frukter, 3 yoghurter og masse vann hver dag og er gått ned 12 kg siden begynnelsen av oktober- uten trim! Så jeg vet hvor skoen trykker. Det er ikke mengden mat det kommer an på, men hvor ofte du spiser (og hva). Jeg spiser 7 ganger om dagen, og enda har jeg gode resultater.

 

Men jeg må bestemme det selv, at jeg skal klare det. For det er klart, potetgull og brus er bannlyst. OG samme med kaker og sjokolade.

 

Jeg ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at noen ganger må man prioritere helsen fremfor overtid på jobben (hvis man kan velge) OG jeg har bestemt meg for å velge. Så januar måned blir en måned med lite overtid.

 

Nå skal jeg klare det!

 

Lykke til med deg og, (jeg kommer nok til å være mye her inne også, for jeg vet det hjelper på motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...