Gå til innhold

10 kilo på 10 uker


Gjest TNS

Anbefalte innlegg

Jeg er ny her, og overskriften sier vel sitt. Vi skal på høstferie til bikini-land, og da må kroppen settes i stand. 10 kilo er vel forsåvidt bare en god begynnelse, men nok til at bikinien kan brukes :)

Lørdag, søndag og mandag gikk strålende, med både trim og fornuftig mat. I går var det helsprekk!!! Bessets lakris og smarties gikk ned på høykant, og trimmen kom jammen ikke av seg selv!

 

Så nå starter jeg en tråd, så blir det kanskje litt mer forpliktende!

 

Bli gjerne med de som vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Hei! Ser du har omtrent samme mål når det gjelder progresjon for vektnedgangen - og ganske likt utgangspunkt som meg. Dette kommer du til å klare - men noen tøffe dager til å begynne med må man regne med. Til gjengjeld øker motivasjonen veldig når man ser de første kiloene forsvinner :) Følg meg gjerne i tråden min også (Sunn og slank, heter den).

 

Stå på videre - her er vi mange som kan heie på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helg nr to her (jeg har fri i morgen). Denne første uken har så absolutt ikke gått sånn som jeg hadde tenkt! Til mitt forsvar så har det vært en PMS uke, og det betyr søtsug og null,null,null energi! Tanta kom i dag, og jeg kjenner allerede at humøret er på plass igjen, sammen med energien! Jeg har vasket halve huset i kveld!

 

Nå skal jeg slappe av en time, mens jeg venter på at sofatrekket skal bli ferdig i vaskemaskinen.

 

Neste uke skal jeg ha ferie, og om været holder seg så skal jeg prøve å få en lang tur hver dag. Iflg. snikveiingene mine, så troooooooooor jeg at jeg ligger innenfor målet om 1 kilo denne uken. Jeg gjorde i hvert fall det i dag.

 

Huff, jeg sliter virkelig med å holde meg unna søtt! Jeg tror jeg må legge en god plan. Først og fremst får jeg satse på at det hjelper å bli ferdig med all ferie og komme tilbake til hverdagsrutinene igjen. Nå for tiden er det mannen som lager middag, og han er ikke direkte sunn i kokkeleringen sin. Neste uke skal jeg stå for middagene, da får vi prøve ut litt nytt, tenker jeg.

 

Mål for neste uke: 15 trimpoeng og under 1600 kalorier pr dag.

 

Mine uker går fra lørdag til lørdag.

 

Vivaebella: Jeg skal lete etter tråden din nå, og forhåpentligvis suge til meg litt motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke på ferie til bikiniland, men trenger å gå ned 10 kg likevel:-)

Trener en del, men bør nok trene mer. Drikker ikke nok, og er vel ikke sunn nok i matveien..... Men når man er flere er det kanskje lettere å holde seg på den smale sti?

Kjøpte meg ny vekt fordi den gamle begynte å tulle....da gikk jeg opp 1,5 kg... He, he. Jeg er 173cm og veier 78 kg. Målet er å komme ned i 68 kg, og at formen blir adskillig bedre...trenger det av flere grunner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etter røykeslutt i februar spist på meg en del kilo, hehe. Heldigvis er jeg fortsatt røykfri etter å ha røyket i 23 år, og er jo litt sunnere, men har nå ca. 16 kilo som skal bort! De første 10 tar jeg gjerne her, og har startet i dag med friskt mot, sunn mat, masse vann og skal på spinning etterpå. Trenger all motivasjon jeg kan få, så godt det er flere av oss her... :-)

 

I dag er jeg ca. 81,2 kilo og er 1,70 høy. Målvekt er 65, men jeg tar det i etapper, så første mål er 75, deretter 70, og så 65. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg ferie og det gode været skal nyyyyytes! I dag har jeg gått tur i ca to timer og det var fantastisk deilig!

I morgen skal jeg på bytur, sa da tar jeg med med skritt-telleren.

Min svake side er mat, og min sterke side er trim/ trening. Jeg håper jeg kan bli flinkere med maten og holde meg like flink med treningen, da kan dette bli veldig bra!

 

Lykke til både Dundas og marflo!

Nå skal jeg prøve å få meg en time på trimsykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lykke til TNS og dundas:-) Dette skal vi klare.

 

Jeg er også svak for mat, og har fått som tips å lage ukesmenyer over middagsmåltidet. Lettere å planlegge sunt da enn når du står i butikken. Så jeg starter med det i dag....

 

Ny vekt er i dag 77,4 kg. Har altså gått ned 600 g, men mye er nok vann.

Skal sykle i dag, selv om det er steikende varmt. Målet er 2 trimpoeng, men vi får se hva resultatet blir....he, he.

 

Ha ei skikkelig fin ferieuke TNS, og god tur i byen. Viktig å nyte alt sunt som nytes kan:-D Så flott med nedgang på 1,6 kg. Deilig å bli kvitt overflødig vann også:-)

 

Dundas: Er imponert over at du har klart å slutte å røyke! Da har du viljestyrke:-)

Godt vi kan motivere hverandre.

 

Ha en herlig dag, dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TNS, Dundas og Marflo!

 

Jeg er med på konkurransen deres hvis jeg får lov!

 

Dette er første dag på nytt Grete Roede kurs for meg.

 

Gikk Grete Roede kurs fram til februar iår. Da ble jeg dessverre syk og kom ut av det gode sporet jeg hadde kommet inn på. Hadde gått ned 11 kg. Har gått opp 10 kg igjen, dessverre. Er nå heldigvis frisk igjen! Jeg er 163 cm høy og veier nå 72 kg. Jeg skal gå ned til 57-60 kg! Og jeg ønsker å gjøre det så raskt det lar seg gjøre på forsvarlig og sunt vis! Det vil si 0,5 - 1,0 kg per uke - helst 1,0!

 

Jeg trenger ekstra motivasjon og prøver meg derfor her for første gang!

 

Ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bigbeauty

Ser at dere har omtrent samme utgangspunkt som meg. Er 169 cm og pt 76 kg. Drømmevekt er 62, men 67 er første mål. Begynte på internett-kurs denne uken. Jeg må ha noen jeg skal rapportere til for å greie det. På egen hånd klarer jeg maks en uke eller to. Har gått før også, men gått opp igjen hver gang. Denne gangen blir det "hold vekten"-kurs nå målet er nådd. Går dere på kurs eller gjør dere dette på egen hånd?

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på kurs to ganger før, nå sist fram til februar iår.

Denne gangen ønsker jeg raskere nedgang i vekt enn jeg hadde da slik at motivasjonen holder seg på topp! Skal være ekstra fokusert nå! Jeg skal også ta Hold Vekten kurs etter dette internett-kurset.

 

Dette skal vi greie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at vi blir flere :-) Jeg er endelig - får jeg si - skikkelig motivert, det hjelper at jeg har kost meg altfor mye hele sommeren, da blir det morsommere å begynne det nye, sunne livet. Fikk dratt meg på treningssenteret for en spinningtime på mandagen også og det var utroooolig varmt men du verden så deilig!! Er alene med 2 barn så fikk ikke trent i går da barnepassen er stengt om sommeren, men får en ny time spinning i dag. Er litt sulten og uvant å ikke spise masse griseri om kvelden, hehe, men jeg vet det nytter, derfor henger jeg i stroppen. Jeg har funnet ut at appelsiner er helt genial kveldsmat! Ikke bare er den stor og metter bra, men den er søt og litt "godisaktig" og egner seg utmerket som kos foran tv'en + kalorifattig.... Tenk positivt !

 

Stå på videre alle så blir det spennende å følge utviklingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at appelsiner er helt genial kveldsmat! Ikke bare er den stor og metter bra' date=' men den er søt og litt "godisaktig" og egner seg utmerket som kos foran tv'en + kalorifattig.... Tenk positivt !

 

Stå på videre alle så blir det spennende å følge utviklingen![/quote']

Ta en spiseskje med vaniljekesam og litt kanel på, det er skikkelig digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til nye!

 

Jeg sitter og psyker meg opp til en runde på sykkelen. Jeg har gjort en "kjempejobb" i dag - ryddet i alle skuffer og skap! Så nå har jeg vel fått spist opp de fleste fristelsene :)

Nå er jeg skikkelig kvalm..........

 

Jeg gleder meg til å bli ferdig med ferien og komme i skikkelig rutine igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at det blir flere til å motivere hverandre her. Nå er det bare å stå på! Er nok godt for flere å komme i normalt gjenge igjen etter ferien, men jeg "gruer" meg litt til denne høsten, har så innmari tett program fram til jul, så her må det prioriteres med hård hånd:-)

 

Så flink du har vært og fått rydda så mye TNS. Håper du klarte å få til ei runde på sykkelen, det fikk ikke jeg tid til i dag :-(

 

 

Jeg går ikke på kurs, men vurderer å melde meg på ett. Uansett er det masse motivasjon å hente ved å rapportere her sammen med dere hvordan det går...

 

Målet i morgen er en skikkelig tur på sykkel og ei økt med styrketrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bigbeauty

1,2 kg på 4 dager med 1600 kalorier pr dag fordelt over 6 måltider (kun 0,6 trimpoeng) Man blir motivert av slikt, selv om jeg vet at det er mye vann og at man går mest ned i starten...I morgen begynner jeg på Friskis og svettis

 

Hva sier man når 7 åringen spør om hvorfor jeg veier maten? (Har klart å unngå å svare foreløpig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest magnolia

Hei!

 

Startet tirsdag, skal prøve å gå ned til 60 kg, er nå 74,0 og 170 cm. har holdt meg på ca 1300 pr dag og har fått til 4 trimpoeng. Men nå drar vi på langhelg med bursdag og gruer meg litt for å skli ut der.. men håper veiing tirsdag blir bra.. Skal prøve 2 uker uten kurs og se hvordan det går. Mandag er det fullt kjør med jobb og er litt stresspiser...hjælp. Men er veldig motivert, det er nemlig ingen av klærne som passer. Nekter å kjøpe større nå... Lykke til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere i samme båt!

 

Magnolia:

Kjenner meg igjen hva klesskapet angår.. Jeg har kun en piratbukse som passer meg nå, mine shortser er for små.. Men vil ikke kjøpe nytt i stor størrelse. Jeg har et helt klesskap som venter på at jeg skal nå min trivselsvekt (57-60 kg)! For å motivere meg selv ekstra, henger jeg opp et antrekk på soverommet som er for lite og som jeg gleder meg til å gå med. Skal bytte ut dette hver uke.

 

Lykke til på hytta! Det er en god regel å si: "Ja takk, men litt". Sats på å komme gjennom helga uten å skuffe deg selv! Stå på!

 

Bigbeauty: Bra jobbet!! Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å være flere i samme båt. Hyggelig å få med flere på laget. Jeg gleder meg til jeg får på meg flere av klærne mine jeg også:-) Lurt motivasjonsknep du har Soettann, det må jeg prøve!

 

Lykke til i helga, Magnolia. Hvis du tar med deg en boks med oppskjært frukt og grønnsaker på jobb kan du knaske på det når du blir stressa :-)

 

Når ungene spør hvorfor du veier maten, Bigbeauty, kan du svare at du vil finne ut om du spiser nok for at kroppen skal virke best mulig, fordi du vil spise sunnere enn du har gjort. Tror også de vil forstå det hvis du begrunner det med at du vil holde deg frisk, fordi det fins mange som har blitt syke av å spise feil mat. Grattis med flott resultat så langt!

 

Lykke til i dag alle sammen! Nå skal jeg ut på en herlig sykkeltur i fjellet, med masse vann og sunn niste. Satser på mye frukt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var flink i går, laaang og herlig sykkeltur som ga mange trimpoeng.... Har prøvd å være flink med maten i hele sommer, og hatt tips og råd jeg har plukket opp her i bakhodet. Likevel: + 500g på vekta i dag.

 

Slik har det vært i hele sommer, når jeg trener hardt går jeg opp i vekt, og midjemålet har IKKE blitt mindre. Må kanskje måle flere steder for å finne ut om det blir mindre av meg, men nå gir jeg snart opp....

 

Dette skulle liksom være den sommeren jeg både kom i bedre form og fikk gått ned noen kg. Formen er bedre, og det er jo bra, men... :-(

 

Håper det går bedre med dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Fikk du deg en knekk etter den skapryddinga...? Hvis du klarer å holde fokus på at du er verdifull og flott og fortjener å trives med deg selv, så forsvinner kanskje noe av ambivalensen som gjør oss så sårbare når fristelsene praktisk talt velter mot oss (ut av skap og fra butikkhyller osv osv). Du har jo et ambisiøst mål med 10 kg på 10 uker, så det er ikke rart at panikken lurer innimellom. Kan du klare å tillate deg å ha så små delmål at de er realistiske å nå? F.eks tre dager på rad med små, hyppige måltider av den sunne sorten - så har allerde kroppen fått et helt annet utgangspunkt for å tåle fristelser.

 

Mener ikke å mase, altså, bare støtte :) Og nå er iallefall fristelsene i skapet historie, etter din kjempeinnsats :) Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Fikk du deg en knekk etter den skapryddinga...? Hvis du klarer å holde fokus på at du er verdifull og flott og fortjener å trives med deg selv' date=' så forsvinner kanskje noe av ambivalensen som gjør oss så sårbare når fristelsene praktisk talt velter mot oss (ut av skap og fra butikkhyller osv osv). Du har jo et ambisiøst mål med 10 kg på 10 uker, så det er ikke rart at panikken lurer innimellom. Kan du klare å tillate deg å ha så små delmål at de er realistiske å nå? F.eks tre dager på rad med små, hyppige måltider av den sunne sorten - så har allerde kroppen fått et helt annet utgangspunkt for å tåle fristelser.

 

Mener ikke å mase, altså, bare støtte :) Og nå er iallefall fristelsene i skapet historie, etter din kjempeinnsats :) Klem fra meg[/quote']

 

 

Skapryddingen min er jeg over for lengst, jeg dveler aldri lenge ved slike feilgrep. Jeg må heller bli flinkere til å lære av de, sånn at det blir sjeldnere og sjeldnere!

Det å klare de ti kiloene frem til vi reiser er en gedigen motivasjon, og den er ikke blitt mindre de siste dagene!

 

På mandag er det full skjerpings!!!! Alt er mye lettere når hverdagen er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

 

Ja, vi må fortsette å motivere hverandre. Når det går bra for en annen, er det en oppmuntring. Medlidenhet eller selvmedlidenhet er ingen tjent med! Andres suksess er en inspirasjon, men til syvende og sist er det en selv som må gjøre jobben. Har du gått på kurs, Marflo? Jeg synes det er veldig nyttig å gå på kurs. Du ser hvordan kcal inn-kcal ut regnestykket er. Hvis man er ærlig mot seg selv og følger opplegget til punkt og prikke, GÅR man ned i vekt over tid.

 

Jeg ble "plutselig" invitert i middagsselskap idag og har dessverre litt lite kosemerker på kontoen.. Litt vanskelig.. Skal spise lite i f.m. så jeg kan spise en god middag iallfall. Skal forsyne meg så lite med dessert og kake som mulig, drikke mye te. Kanskje jeg kan ta en bolle istedenfor kveldsmat. Eller jeg kan trene litt ekstra. Uansett skal jeg sørge for at kcal inn minus kcal ut blir minus 650 kcal daglig denne uka.

 

Stå på, alle sammen! Tar imot flere tips til "sunt godteri" med takk, siden jeg er veldig glad i søtt..

 

Hilsen Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i middagsselskapet :-) Er ikke lett å holde seg unna godisene, men jeg er sikker på at du klarer det. Ikke vær for hard mot deg selv dersom du tar litt for mye, da! Det er viktig å holde på den positive motivasjonen. Har hørt at fiberrik mat skal ta vekk mye av søtsuget. Har prøvd Sætres Fiberrik med Tranebær, og det smaker faktisk godt:-) Og så går det an å trene mer, som du sier. Jeg bestilte meg skritteller, og vurderer å henge meg på målet om 10 000 om dagen....må bare få den først :-)

 

Ja, jeg har gått kurs, to stk faktisk. Veldig bra utvikling på det første, og starten på det andre, men så fikk jeg lungebetennelse, og så gikk det hele på trynet :-( Jobber til tider altfor mye også, og da er det ikke lett å få regneskapet til å gå riktig vei.... Har prøvd å følge retningslinjene fra kurset i sommer, og derfor er det så frustrerende å ikke få noen resultater i det hele tatt. Kanskje jeg melder meg på kurs igjen, for det motiverer veldig å måtte rapportere mål, trimpoeng, kcalinntak osv... Blir mer bevisst, kanskje?? Vi får se

 

Det viktige er vel å ikke gi opp. Stå på alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...