Gå til innhold

Ned ca 8 kg!!


Gjest sino

Anbefalte innlegg

Hei!!

Noen som vil være me å gå ned noen kilo, og hjelpe og støtte hverandre??

 

Jeg er en jente på 25 år fra vestlandet, som skal ned ca 8 kg som har sneket seg på utover året. Var flink og trene og spise sunt før, og hadde trivselsvekten, men alt skle ut etter at eg møtte kjæresten min, da ble det mye kos me god mat o.l og nesten ikke noe trening.

 

Så nå er det på tide å snu om på de dårlige vanene og finne trivselsvekten igjen!!

 

Hadde vært kjekt om det er noen andre som ville være me og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar
Gjest MacMannus

Jeg er gjerne med deg.

 

Er 33 år og fra Bergen.

Sønn på 3 år og en kjekke samboer.

 

Er 55,5 kg. og skal ned i 49-50kg. innen 8 uker. Er på nettbasert 8-ukers kurs, med veiedag tirsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruvirum

Kjærester kan snike på mange kilo, min "ga" meg 12 kilo på 10 mnd. Nå har jeg ått ned 6 av de, skal ned 8-9 til.

 

Veier nå 76, skal i hvertfall ned til 68.

 

Er glad i å gå tur, går ca 20 000 skritt hver dag. Men det er tydeligvis ikke nok. Har nå begynt å trene på trening studio, har spilt aktivt håndball. Har måtte gitt meg pga kne protese. HAr alltid trent masse, og plutselig må du slutte helt.

 

Hilsen Fruvirum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg slenge meg med? Har prøvd å leve sunt siden nytt år og har gått ned fra 71 kg til 64,6 kg. Har gått veldig opp og ned med blant annet en måneds ferie i mai hvor jeg gikk opp nesten 2 kg.

 

Målet mitt er å være 60 kg 1 november. Trener 4-5 ganger i uken på treningsstudio eller på cross trainer hjemme. Prøver å få til 2 styrketreninger (bodypump) og 2 cardio treninger i uka.

 

Jeg har veiedag på mandager så håper det går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

Dame på 36 fra sørvestlandet håper å kunne finne hjelp og støtte her, men også å være med å støtte og oppmuntre andre

 

Jeg har gått opp i vekt jevnt og trutt siste 3 årene. (klarer å gå ned en kg- for så å gå opp to.....)

 

Nå MÅ jeg ta tak i dette, og snu utviklingen. Jeg vil helst ned 6-7 kg men skal si meg godt fornøyd om jeg kommer ned til 63 kg (veier nesten 68 nå...)

 

Har lovet meg selv at jeg skal klare det denne gangen, og at jeg skal belønne meg selv med et internettkurs om jeg klarer første kg.

 

Veiedag mandager.

 

startvekt forrige mandag 67,8 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

Hei.

 

forsøker å holde liv i denne tråden jeg... I dag startet jeg dagen med 50 minutters tur i rask gange, og nå skal jeg til å rydde huset.

Måtte ha en snikveiing i dag, for jeg har ikke gjort annet enn å tisse hele natta( tante på vei) vekta har gått ned 600 g siden forrige mandag. håper dette fortsetter.

 

Hvordan går det med dere da? kommet godt i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært bo.rte noen dager så derfor har eg ikke fått vært her inne. Så kjekt at det er så mange som ville være med:)

 

Litt om meg er at jeg veier 63,5 kg og skal ned til ca 55 kg, begynte så fint i forrige uke, men så reiste eg på en liten fjell tur og alt sprakk, me alkohol og god mat. Gikk vel og nok en times tid i stigning opp til hytta, så var no litt trim og, men spiste nok for mange kalorier ja...så nå er det å begynne på nytt igjen:)

 

Kor mange kalorier er det dere holder dere på?? jeg gikk på vg vektklubb ifjord, da fikk eg beskje om å holde meg på 1300 kalorier. Dette virket veldig bra, og eg gikk ned alle kiloene, og holdt dei i ca et halvår, før alt sprakk.

 

håper det går bra me dere andre:)

 

sino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

Fjellturer er farlige... ler.

 

Jeg forsøker å ligge på ca 1600 kalorier pr dag, men sliter faktisk litt med det. Problemet er at jeg ikke klarer tenke sunn livsstil, men tenker heller slanking... resultatet er at jeg da tenker på mat HELE tiden..... Dersom jeg går lenger ned så er jeg sikker på at jeg sprekker.... i følge kalkulatoren her så har jeg et forbruk på ca 1900 kalorier før trimpoeng, da anbefales begge menyene, men jeg velger å gå opp siden jeg har 10 poeng i uka ca.

 

Mitt problem er søtsuget, så kveldene sliiiiiiiter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det går ann å kalkulere inn kor mange kalorier en trenger her inne? det har ikke eg funne fram til.

 

Eg er og sånn at eg hele tiden tenker slanking istedet for å legge om livstilen. Og eg og sliter veldig me søt suget hele tiden, spesiellt om kvelden:S

 

Nå i uka tenker eg at eg skal begynne å trene, er så grådig vanskelig å komme igang...

 

Maten er og veldig vanskelig å kontrollere for tiden, holder på å pusse opp leilighet til meg og kjæresten, så vi bor litt hos mine foreldre og litt hos hannes fortiden, så er veldig vanskelig å planlegge...men skal prøve alt eg kan, skal prøve å få kjæresten min me og, han har lagt på seg endel han og...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

Da var det klart for første offisielle veiing. Resultat: -1,4 kg! Jeg er bare såååå fornøyd.

Har nok fått endel drahjelp av at jeg veide meg ved oppstart rett før mensen, men nedgang ER nedgang, og med på å motivere til videre innsats.

 

Jeg er mor hver andre uke, dvs at jeg sliter med å få trent nok de ukene jeg har barnet mitt hos meg. Det hjelper seg nok nå som skolen starter igjen. Er nemlig så heldig at jeg klarer å få trent litt i arbeidstiden, og det må jeg benytte meg av i tiden framover kjenner jeg.

 

Håper dere har fått de resultatene dere ønsker, og sender ut masse motiverende tanker for uka som kommer.

 

her er forresten en link til hvordan du regner ut hva du trenger i løpet av en dag

 

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=9333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har også lyst til å være med her. Håper det er greit? Gikk ned 10kg frem til mai i år, men så kom sommerferien og jeg har absolutt ikke vært flink. Resultatet er 3,7kg opp.....huff. Men jeg vil ikke opp igjen så skal ha de kiloene av igjen. Mitt mål blir da ned 5 kg innen 1.november. Skulle gå greit det!

 

Med god støtte fra andre i samme situasjon så hjelper det veldig.

 

Veide da i dag 67kg...hmmmm...arg!

 

Er forresten 26 år og bor på gjøvik.

 

Stå på folkens.

 

Legger meg på ca.1400 kalorier i starten jeg så øker jeg heller litt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere nerdolita..kjempebra start da! Sliter også mest om kveldene..søtsuget..å vi har nesten bestandig melkesjokolade her..hmm...min store svakhet!

 

Skal vi ha en offisiell veiedag eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempebra Nerdolita:) Jeg hadde min første innmåling idag, 63,5 kg, så nå blir det spennende å se til neste mandag:)

 

Fikk ikke målt meg før eg spiste frokost og sånt, så det får eg ta imorra...

 

Littigjen: så fint at du vil være me og da:)

 

Testa linken, regna ut at eg skal ligge på den minste menyen på ca 1400 kalorier, da tok eg ikke me treningen, så får heller ta meg litt ekstra mat når eg trener:)

 

Ha en god dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så positiv report fra meg denne uken. Har vært flink, hadde 12 treningspoeng forrige uke, men var på sosial sammenkomst med jobb hvor jeg drakk to glass rødvin (ikke så ille det) også kom det selvsagt kjempegod pizza og sprøstekte poteter med en veldig god dip. Prøvde å begrense meg men det har nok dessverre gjort at vekten gikk opp 600 gram. Så i morrest veide jeg 65,1kg. 65 kg er et av platåene mine som jeg sliter med å komme meg under og det er kjempeirriterende at jeg er tilbake på 65 tallet. Men, men, ny uke og nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute på sykkeltur. 1time og 20 min. Godt selv om det regnet. Letter ihvertfall på samvittigheten.. Må prøve å lea meg hver dag i starten tror jeg.. slik at det blir litt fortgang på kiloene..he he. Ellers så er det nok for mye godis som er problemet. Trene har jeg jo gjort bestandig.

 

Ha en fin kveld..Ny dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

Flink du er littigjen! Her har det blitt smått med trimpoeng siste dagene- står 0,0 i listen... huff og huff. Har vært helt utslått, og er alene med guttungen denne uken- ikke så lett å komme meg ut, men jeg har elipsemaskin hjemme, så det er ingen unnskyldning- bare latskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er ei jente på 35 år som ønsker å ta av ca 8 kg utover høsten. Er med på internettkurs. Veier pr i dag 76 kg og ønsker ned til 68 kg, men dette er sinnsykt vanskelig. Har stått på stede hvil ca 1 år nå. Trenger motivasjon for å klare de siste kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flike dere er som har klart å komme i gang me treningen, det har ikke jeg enda :-S

 

Skal prøve å komme meg på treningsenteret enten iløpet av dagen eller imorra:)

 

Velkommen i gruppa til deg og ingvill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

godt å se at det er flere som skal ned noen kilo etter sommerferien. Jeg veide meg søndag kveld når jeg kom fra ferie, og fikk se at ytterligere 2,5 kg hadde kommet på - til tross for joggeturer på stranden i ferien... huff. Tror selv jeg spiser ganske OK og har trent regelmessig siden nyttår (da sluttet jeg å røyke) - men inntaket av mat og godis har nok vært for høyt, og nå trenger jeg å gå ned til ca 63-65 kg. Med andre ord bør jeg gå ned 7-8 kg for å nå trivselsvekten min og for å ha litt flere av klærne i garderoben å velge mellom.

 

Startet med å veie meg søndag kveld, men blir gjerne med på mandager i stedet. Prøver å ligge på ca 1600 kcal daglig - og har idag lagt inn en stram meny for å kunne nyte et par glass vin med en venninne til kvelds... Hobbyslanker eller fornuftskos? He, he.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er mange på tråden..lettere til flere vi er. Sammen er vi sterke;) Driver å psyker meg opp til å komme meg ut på trening i dag å. Men sofaen er så god. Hi hi... skal ut i løpet av dagen hvertfall.

Dere andre da..skal dere ut å trene i dag? Hva trener dere mest?

Selv driver jeg med orientering og trener mest intervaller og langturer..løping da. Langrenn om vintern.

 

Ha en fin dag..

 

Er med på veiedag på mandager jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at eg klarer å komme meg ut på noe trening idag, men imorra har eg avtalt me noen venninder å gå på en saltrening på treningsenteret, så da er det ingenting utenom:)

 

Klarte selvfølgelig å komme over å spise 2 plater me vaffler idag, en del kalorier og ikke så lur mat.....men spiste sunn middag, taco med kylling kjøttdeig og tortilla lefse:)

 

syns det ofte er vanskelig å komme på sunne middager, hva pleier dere å lage? noen som har noen tips??? er så matlei for tida, og er så lei av å finne på noe t middag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

lett å gå matlei ja....

 

Jeg forsøkte barbecue kyllingen her forleden, det var veldig godt. Er nemlig bortimot allergisk mot tørr mat( les:hater det) så jeg var noe skeptisk til kyllingfileeten, men stekt i stekeovn med grillsaus ble det faktisk både saftig og godt:)

 

Ellers så er jeg glad wok jeg da, gjerne med sterke sauser.

 

krabbeklør og reker er en favoritt

 

marinert svinefilet på grillen

 

supper av alle slag- det metter veldig lenge, særlig om man putter litt ekstra grønnsaker i

 

Håper flere har gode tips, for jeg kunne godt tenke meg noe nytt og godt til middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens økt unnagjort. Ble bare 50 min men det holder det. Lurt å ha noen venniner å avtale med ja..da må man liksom ut;)

 

Angående mat så blir jeg også lei, men.

 

Min favoritt er laks og pasta. Stek laksen og hell på skummet melk på slutten så får du litt saus attpå. Bruker på å steke løk ved siden av og ha en god salat.

 

Ellers så er det lurt å bruke karbonadedeig i det man lager av kjøttmat. Taco, lasagne, karbonader, kjøttdeig og spagetti, pizza osv. Det er magert..kun 100 kalorier pr.100 gram.

 

Å posesauser er også kalorifattige.

 

vaffler ja...hmm det er godt. Måtte også spise en i går, men den var med speltmel og lettmelk så jeg tror ikke den var veldig usunn. Trøster meg med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt go middag idag:) kylling filet, ris, salat og litt kremet kyllingsaus, kjempegodt og sunt:)

 

No skal eg på trening, endelig, gruer meg litt.....til å med treningstøyet mitt kan eg se e blitt mye trangere enn før....uffuff....men fra nå av skal det jo bare gå nedover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...