Gå til innhold

Ned ca 8 kg!!


Gjest sino

Anbefalte innlegg

Gjest nerdolita

trangt treningstøy er helt klart en motivator for å ta i litt ekstra på treningen, og bare tenk på hvor god samvittighet du har i etterkant!!

 

I dag grep jeg muligheten- var så trøtt og sliten at jeg bare satt og deppet. Guttungen ville besøke en kamerat, og når han var levert gikk jeg og kjøpte meg nye joggesko og tok meg en tur på halvannen time. Når gjennomsnittsfarten var 6 km/t og jeg gikk masse bakker- så er jeg superfornøyd. Enda mer fornøyd var jeg med at jeg faktisk jogget litt. Ikke noen stor prestasjon i og for seg, men om jeg forteller at jeg tidligere var aktiv jogge- som måtte slutte pga betennelse og smerter i kne (4 år kronisk nå) så var følelsen av å kunne jogge noen meter UBESKRIVELIG

 

Har vært så høy på dette at jeg nesten ikke har fått i meg mat i dag, så for å fylle på med kalorier blir det rødvin og oliven i kveld:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Så bra Nerdolita. Kjempegodt å kunne jogge litt. Jeg har faktisk aldri hatt problemer med beina når det gjelder jogging så det er det jeg driver mest med. Du kommer sikkert til å kjenne det i morgen at du har løpt. He he..men bare godt å kjenne man har brukt muskler da!

 

Sino...har du kommet deg gjennom treningsøkten da? Du skal se at treningsklærne blir mer passe etterhvert..jo mer du bruker dem jo lettere blir de å få på:)

 

Blir ingen trening på meg i dag da. Gubben er på fotballtrening og da må jeg være hjemme med 2 små. Har vært borte i hele dag. Så det er godt å slappe av også!

 

Nå skal jeg spise litt salat og prøve å lage meg en smoothie. Hvis jeg får til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kom meg på trening igår,var hardt når det pågikk, men skikkelig godt etterpå:)

 

Skal prøve å komme meg på trening idag og, dersom eg ikke kommer meg på treningsenteret skal eg ta meg en times sykkeltur.

 

Skal rydde ut masse materiale og sånt fra leiligheten som holder på å pusses opp....blir no på en måte litt trening det og:)

 

Måtte snik veie meg idag, men har ikke gått noe ned!!følte det som at eg kansje hadde gått ned, så d ble en nedtur:( Får iallefall håpe det blir endring på mandag iallefall!!

 

Dere snakker om jogging..det er noe eg er dårlig på...klarer det rett og slett ikke...blir så sliten etter bare noen hundre meter...

 

Ha en go dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme nedtur på meg som deg sino. Trodde også jeg hadde gått ned, men neida. Huff.. Dårlig gjort.

Har derimot sanket 4,6 trimpoeng i dag da;) Joggetur og gåtur. Ikke værst!

 

Å maten går ganske greit tror jeg. Registrerer alt jeg spiser, men vanskelig med salat å sånn. Der gidder jeg ikke veie alt.

 

Vel vel...det var denne dagen. Snakkes i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

Hei jenter

 

Utrolig god støtte å kunne rapportere her, føles så mye mer forpliktende da.

Imponert over Litt igjen og antall trimpoeng du har klart å sanke.

 

Selv har jeg ikke trent i dag, men jeg har vasket hus, og litt er det nok å hente der. I allefall siden jeg måtte montere og demontere deler av badekaret pga lekkasje i dag....

 

Matmessig går det veldig bra her også faktisk. Slik det er nå sliter jeg med å komme meg opp på 1600 kcal- ligger på 1300-1400. Det er litt lite, og vil nok straffe seg i lengden.

Står opp såpass seint at jeg rett og slett ikke rekker å få i meg mer mat:P

 

Det var dagens rapport herifra- håper dere har en flott kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

 

Nerdolita: eg og synst det er utrolig god støtte og skrive her inne, en må liksom være litt flink da, og så når eg ser at dere har vært flinke og trent og sånt, så blir eg motivert til det og:)

 

Var flink igår, sykkla på sykkeltur i 40 min, i motvind...pluss at eg bar masse material og sånt, så fikk 2,4 trimpoeng, det er eg godt fornøyd me:)

 

Skulle ut en liten tur me et venne par, og bare ta 2 glass vin, men gikk på en smell, og det ble mer alkohol, og kom ikke hjem før klokken var 3... menmen ikke noe å gjøre me det, og så var det no grådig arti da :)

 

Idag må eg spare kalorier til kvelds, skal ha kreps, det gleder eg meg skikkelig til, men blir jo loff og majones, noe som ikke er så bra...må prøve å ikke ta så masse av det, og heller bare spise kreps som ikke e så usunt.

 

Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

straffen kom fortere enn jeg ante..... I går gikk jeg på en smell- det ble altfor lenge mellom frokost og lunsj, dessuten hadde vi kakebesøk... Det fører til at blodsukkeret kommer på bærtur og jeg sprekker om kvelden resultatet ble 2 brownies (1 av dem til kakebesøk- og det var iberegnet dagens opprinnelige rasjon), 10 lakriskritt- 4 toffefee, ca 100 g saltstenger. Jeg skriver det opp her- da skjemmes jeg nemlig mer og holder forhåpentligvis litt lenger neste gang :) Måtte snikveie meg- og grøss og gru!!!! OPP 500 gram... skjønner ikke hvordan det er mulig jeg!!!!!!!!!! jeg har lagt på en dagsrasjon på 12-1300 de siste dagene, har liksom ikke klart 1600.... Nå skal jeg forsøke endre llitt på dette. Jeg har nemlig fått det største inntaket om ettermiddagen, og ikke om formiddagen som anbefalt. Har ikke hatt lyst å fylle på med masse mat om kveldene så da har jeg heller holdt meg til mindre dagsrasjoner... Nå er det skjerpings!

 

som er plaster på såret tillot jeg meg selv å ta en liten kroppsmåling, der er det i allefall litt nedgang... Så nå er jeg forhåpentligvis kurert for "det lille ekstra" i helgen, og holder meg på matta ut uka. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sino: litt vin må man kunne unne seg..selv om det ble mer enn litt så er det jo utrolig morro. Så må man bare skjerpe seg ellers. Tok også 2 rødvinsglass i går og litt vel mye pizza, men men. Var ute på lang sykkeltur i går så jeg hadde tjent dem inn litt da.

 

I dag blir det ingen trening på meg. Skal på nattevakt i natt å...huff..gruer meg litt nå ja.

 

Nerdolita: Sliter litt med det samme om dagen. spiser for lite på formiddagen og for mye på kvelden. Kanskje derfor jeg ikke har gått ned noe. Tror ikke du har gått opp når du veier deg om noen dager. Vekta svinger jo ganske mye. Glad for at svigermor ikke tok frem kaker i går kveld..da hadde nok jeg gått i samme fella. Gikk å lette etter noe søtt før jeg la meg, men fant ikke noe så da ble det ikke noe. Noe jeg selvfølgelig er kjempeglad for i dag;)

 

Ellers så er det veldig motiverende å skrive sammen med dere:)

 

Ha en fin dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise lite på formiddagen og mye om kvelden ja....kjenner til det der eg og....og eg har heller ikke gått noe ned enda....godt mulig det er der problemet ligger ja...

 

Idag blir det ikke trening på meg heller...men skal ta meg en lang sykkeltur imorra, mulig en liten fjelltur og:)

 

Idag skal eg lage kvelds sammen me venninene mine, blir nok gjerne et glass vin da og, men skal prøve å få de til å lage noe sunn mat...tapas f.eks:)

 

Ha en strålende helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

siden jeg klaget så tidligere så skal jeg komme med noe positivt nå

 

guttungen er hos en kamerat og leker, så jeg er selvfølgelig ute og trimmer;)

først gikk jeg 30 min i BRATT oppoverbakke (den går seriøst kun oppover i nesten 3 km- deretter må de 3 km gås ned igjen. Når det var gjort- så jogget jeg 3 km - noe som gav meg en kjempeopptur. Som jeg skrev tidligere jogget jeg mye før , ganske så aktiv- løp minimum 1 mil 3 ganger i uken... når kneet da sa stopp så har jeg ikke klart å løpe mange meterene før det ble vondt- nå klarte jeg 3 km!!! hurra.

Kom hjem og kastet meg rett over plenklipperen.

 

Nå skal jeg inn og registrere trimpoeng:D måtte bare rapportere til dere damer først. Ha en flott lørdag, kos dere (men med måte)

Nerdolita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var da nerdolita. Kjempemye trim det. Hvor mange poeng ble det?

 

Du da sino. Ble det mye vin på deg på kvelden?

 

Er på nattevakt jeg å sitter å surfer på nettet. Har litt dårlig samvittighet da. Ble ett kakestykke og en kokosbolle i går. Huff..de setter sine spor. Håpløst!

 

Men håper og ber om nedgang til mandag.

 

Skal trimme i dag (søndag) når jeg har fått sovet litt.

 

Må ha en sunn dag i dag da så kanskje det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan eg og få henga meg på.. skal en tur til Malaysia i desember og hadde vert fint om eg hadde greid å gå ned 8 kg på disse 5 mnd. skal begynne på GR kurs om to uker... :)

 

Ellers litt om meg sjøl, e vestlending 25år og forholdsvis aktiv. Mitt største problem er å spise ofte nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

 

Littigjen: klarte å holde meg unna så masse vin, ble bare et lite et, hadde rett og slett ikke lyst på mer igår, så drakk light brus resten. Men lagde god mat da, tapas, men eg spiste masse salat og ikke så masse av det andre:) så eg tror eg klarte meg veldig bra!

 

Skal få prøvd å få meg en tur idag, sånn at eg trener litt iallefall....men er grådig trøtt og slakk idag siden eg ranglet til klokken 3 inatt....så får se kor masse eg klarer.

 

Imorgen(mandag) skal eg iallefall trene, da har eg treningsavtale med venninene mine på treningsenter igjen:)

 

Er veldig spent på å gå på vekta imorra, men har en ekkel følelse av at den ikke har forandret seg....da kommer eg til å bli skikkelig skuffet, og det er da det er lett å sprekke.....

 

Nerdolita: eg er helt imponert over kor flink og utholden du er med trening... :-D

 

Jbling: selvfølgelig kan du få være me her du og:)

 

Det var rapporten så langt idag fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg stått opp igjen etter nattevakt. Sitter på sofaen og gruer meg til å ut. Men jeg må ut. Var på vekta i dag og den sier at jeg må ut:(

 

Er redd som deg sino for at jeg gir opp hvis jeg ikke går ned noe i morgen, men er vi flinke til å skrive her så skal vi bare gå videre på neste uke. Så bra at det ikke ble mer rødvin da. Flink jente!

 

Velkommen skal du være jbling. Her er vi sammen mot kiloene.

 

Blir det noe trening på dere andre her da?

 

Rapporterer videre når jeg har vært ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke mange som hadde vært...driver med dere da? Da ble det en joggetur på 50 min og sit-ups i 10 min etterpå. Fornøyd med det. Regna hele tiden mens jeg var ute.

 

Spist pizza i kveld med skinke og magerost så jeg tror ikke det ble så veldig usunt. Men burde sikkert spist den tidligere. Spiser litt for mye på kvelden fortsatt. Hmmm... Ja ja. Endte på 1600 kacl i dag..litt mye kanskje...jeg vet ikke.

 

Gruer meg til vekta i morgen, men skal opp på den uansett å dårlig humøret måtte bli.

 

Krysser fingrene for alle i morra jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

Har hatt en ganske rolig søndag, egentlig hatt lyst å gi opp hele slankingen... er jo ikke overvektig heller, men kiloene siger på, og jeg MÅ snu utviklingen før det blir MASSE å ta igjen... (mantra til meg selv)

 

Sino- du imponerer meg, tror ikke jeg hadde hatt så god selvstyrke nei...

 

Litt igjen- så flink du var til å trene i dag da! hørtes deilig ut med en 50 minutters joggetur. min treningsøkt i går gav faktisk ikke mer enn 2.3 trimpoeng- egentlig ganske skuffende det... Lurer forresten på en ting når det gjelder trimpoeng. Tas det hensyn til vår vekt og høyde når de regner trimpoeng? vil jo tro det er forskjell på å gå tur når man veier 50 kg og når man veier 100 kg????

Litt igjen- dersom vekten står stille i morgen, lov meg at du ikke gir opp! Vi kan ha en avtale om å holde ut en uke til selv med oppgang???? Husk at 7000kcal i minus er 1 kg fett av.. dvs- dersom du ligger ca 700 kcal under forbruk hver dag så bruker du 10 dager på 1 kg fett. Mao- ting SKAL ta tid.

 

Jbling- velkommen til deg- jo flere jo bedre! Kjekt at du vil være med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ikke ut på treing idag, manglet rett og slett motivasjon til å gå tur alene...

 

Tror eg har småspist for mye ikveld og...ble liksom aldri mett idag, og bare er sulten :S

 

Så var det vekta imorra ja..skrekk og gru....lykke til!!

 

go natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom det jeg fryktet mest av alt... 500 gram opp. Huff. For en dårlig start på ei ny uke...

 

Nerdolita..jeg skal ikke gi meg og det skal ikke du heller. Sammen skal vi klare det. Jeg har jo klart det før...var 4 kg lettere for 2 mnd siden...sukk.. Nå er det bare å stå på videre. Trimpoengene regnes ut fra vekt mener jeg.

 

Har spist frokost jeg da..må prøve å få flest kalorier på dagen denne uka så får vi se om det gir resultater.

 

Håper det går bedre med dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

littigjen - dette kommer til å gå rette veien i den kommende uken.. :-) Selvfølgelig ikke den artigste dagen - men det kommer bedre dager hvis du bare holder ut!!!

 

Jeg var svært optimistisk på lørdag morgen, når jeg sjekket første ukes vektnedgang....sjekket i smug :-) Skulle på Øya-festivalen i helgen, der ble det selvfølgelig masse kcal i ølet + i "smugmaten", og siden det da er veiedag idag måtte jeg jo se.

 

Ja, ja - sett fra den positive siden har første uken resultert i -2, 5 kg. Den positive siden av meg sier vel at det ikke bør gå noe raskere, men.... det er faktisk en kilo opp fra lørdag morgen?

 

Skal egentlig igang med trimming igjen idag, men sitter her med vondt i halsen og en riktig god unnskyldning for ikke å gå ut i regnet.... he, he.

 

Hvordan har det gått med dere andre? ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nerdolita

Allerførst- jeg synes du fortjener en klem i dag jeg Littigjen. Slike dager ER grusomme rett og slett. Du skal ikke ha mensen snart da? jeg går opp minst en kg i uka før i allefall.... vi krysser fingrene for at du rett og slett har samlet mye vann i kroppen! Dessuten, om du nå ikke gir opp som du lovet, så er den oppgangen garantert med på å gi deg det siste lille puffet du trenger for å gjøre en ekstra innsats denne uken.

 

Sino- av og til må vi faktisk ha lov til å ha en sløv dag- Dersom det å trimme og trene alltid blir tvang, kommer vi til å miste inspirasjonen og motivasjonen, og dermed falle tilbake i gamle vaner, noe vi IKKE vil.

 

Jeg har vært på vekta jeg og- med skikkelige sommerfugler i magen, måtte faktisk gjøre en større jobb på do først, noe som sikkert gav meg litt drahjelp. :) Uansett- ned 300 g siden forrige mandag.;) Tok en liten kontrollmåling på kroppen også. ned rundt rumpe, midje og lår- stillstand resten. Totalt ned 3,5 cm. Det kan jeg faktisk både se og merke:D

Da håper jeg at dere får en flott dag i dag, med eller uten veiing og med eller uten vektnedgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...gikk ikke ned idag eg heller, men som nerdolita sier, så kan vektnedgangen komme litt seinere, så eg går på videre, skal ned de kiloene, så det er bare å fortsette!! Men det hadde liksom hjulpet masse på motivasjonen at eg hadde gått ned idag...menmen, dere er flinke til å motivere da:) Har ikke fått målt midja om eg kanskje kan ha minket noe der, så det får eg gjøre imorra tidlig før eg har spist og sånt...

 

Littigjen: eg vet kordan du har det, men vi gir ikke opp, en ny uke med nye muligheter vet du:)

 

Nå skal eg snart på trening. Skal på noe som heter mage,rumpe,lår....vet ikke helt ka det går ut på, men blir spennende og se det:)

 

Kommer sikkert innom med videre rapport litt senere!

 

Klem til alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen gitt.... Denne mandagen kommer raskt på. Jeg var ikke veldig flink med treningen forrige uke, hadde bare 4,5 trimpoeng mot normalt 10 men jeg har alikevel gått ned i vekt. Ned 1,1 kg siden sist mandag. Vekten min går veldig opp og ned, varierer med opp til 500 gram fra dag til dag (ja jeg jukser og veier meg hver morgen) så vet ikke helt om jeg tror på denne nedgangen. Var på fest med sambos jobb på lørdag men var veldig god i matveien. Eneste utskjeielse var 2 eller 5 glass vin...

 

Veldig hyggelig å lese hvor flinke dere alle er til å trene og med kostholder. Hjelper på motivasjonen. Har vært på en BodyJam klasse i dag (jeg bor i Australia så jeg er 6 timer forann dere) og det var kjempegøy. Hadde pulsklokke på meg og forbrant 400 kalorier og det er det samme som jeg forbrenner på en step time og det føles veldig mye mer slitsomt enn å danse seg jeg gjennom en time. Timen gikk veldig raskt. Prøver å få til 2 bodypump klasser i uken også men de er ganske så kjedelige så jeg sliter litt med motivasjonent til å komme meg på dem. Har bestemt at jeg skal gå onsdag og fredag denne uken.

 

Stå på jenter selv om det ikke vises nedgang. Husk at dersom dere trener mye så bygger dere muskler og muskler veier mer enn fett. Jeg gikk ned en størrelse i bukser når jeg først startet men det vistes ikke på vekten i det hele tatt. Var ganske fortvilet men klarte heldigvis å holde motet oppe. Nå er jeg ned 7,1 kg siden nyttår og er veldig fornøyd med det. Målet er 60 kg før november for da starter bikiniværet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle oppmuntrende ord. Jeg skal ikke gi meg så det er sagt. Ikke noe trening i dag da. Har ikke barnepike og med barn på 1 og 3 år så får man ikke kommet seg veldig langt. Men men.

 

Må si jeg ikke skjønner at jeg ikke gikk ned forrige uke..hadde 15 trimpoeng og maten gikk ganske bra. Jeg har ikke mensen siden jeg har hormonspiral ( godt å slippe!). Mulig jeg har mye vann i kroppen..drikker ca 4 liter om dagen av væske så det blir jo litt;)

 

Så utrolig nedgang Hanne1. 2,5 kg...da hadde jeg vært i himmelen. Flinke dere andre også. Vi må nok bare bite tenna sammen sino. Vi skal klare dette vi å.

 

Takk for oppmuntring nerdolita. Det hjelper masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nok ikke noe trening på meg alikevel idag...alle venninene mine avlyste, og da ville ikke eg gå alene, men gjett om eg angrer no...plasker ned ute, så frister lite å gå ut å gjøre noe og... :-S Men imorra må eg bare uansett!!

 

Har veldig problemer me å spise opp kaloriene mine....har bare klart å spise litt over 800 kaloirer og klokka er 8 no...

 

Littigjen: siden du har trent så masse kanskje du har fått masse muskler, og du vet muskler veier mer en fett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse muskler her sino. he he.. Samma hva årsaken er jeg vil ned i vekt.

 

Ble en gåtur på meg sent i går kveld da. 1time og 10min...2 trimpoeng;) Så da ble dagen litt lettere alikevell.

 

Nå skal jeg på byn å shoppe med ei vennine. Satser på å kjøpe salat til lunsj.

 

Ha en fortsatt strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...