Gå til innhold

Trening etter bukplastikk


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gode treningstips som jeg kan bruke etter bukplastikk? Trener 4 ganger i uken nå, og har ikke lyst til å miste fire uker med trening hvis jeg kan unngå det. Jeg kan kanskje trene ben eller armer? Har du peiling eller egne erfaringer å dele med meg?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

Har du tatt bukplastikk?

 

Det har jeg og jeg anbefaler deg å være VELDIG FORSIKTIG de neste 6 til 8 ukene etter inngrepet..!! Gå turer når formen tilsier det og du føler at du ser "normal" ut når du går, for du er ganske krokrygget en stund, og du skal ikke rette deg ut heller....

 

Vær nøye med body, bruk det lenger enn du føler for....

 

Jeg har problemer med magemusklene nå, de har antakelig vokst sammen / inn i bukveggen, kan være fordi jeg løftet unger litt for tidlig? Det vet jeg jo ikke men det er veldig ubehagelig og det er over ett år siden jeg ble operert...

 

 

så tenk heller over HVA du spiser, enda mer enn vanlig, etter operasjonen, spis masse proteiner, det bygger opp cellene i kroppen og kroppen heales fortere...

 

Lykke til.. og lurer du på ting rundt inngrepet så send meg bare en privat melding så skal jeg svare så godt jeg kan...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du blir "nødt" til å miste noen uker med trening i perioden etterpå,du vil overhodet ikke klare å trene og blir nok sofaliggende en stund,ja. Tipper du får nok med å "kreke" deg på do. Jeg klarte ikke å gå turer før iallefall 6 uker etter min bukplastikk og da begynte jeg i det veldig små! Men du får prøve deg frem og dessuten kan du jo spørre kirurgen som opererer deg om hvordan du skal å fram...

 

Prøv heller å fokusere på å holde vekta som den er i de ukene, og spis sunt og drikk mye vann. Hvis kroppen er vant til trening fra før så tar det kun kort tid etter en treningsfri periode før du trener deg opp igjen til samme nivå som du var før. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg tok bukplastik for litt over 2 år siden. Var vant med å gå turer og trene. Men de første uken orket jeg ingen ting. Etter hvert ble det rolige spaser turer i meget sakte tempo. Var sykemeldt i 4 uker og siden man ikke skal løfte før det var gått 6 uker minst så var det bare å gjøre som det sto.

 

Så mitt råd, vær obs på hva du spiser og drikker, fokuser på å slappe av og komme deg. Når du er i god form, tar det ikke lang tid før formen er tilbake. Husk opersjonen er en meget stor påkjenning for kroppen.

 

Er fortsatt strålende fornøyd og har flotte magemuskler :P:D

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for råd!

Jeg skjønner at jeg må på apoteket og kjøpe meg en kjempedose med tålmodighet:). Eier ikke tålmodighet, nemlig. Har begynt å tenke på en del praktiske ordninger; lydbøker, store puter, lure klær, etc.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ikke fått mer tålmodighet nå enn jeg hadde før operasjonen, nei!

Ringte hjelpemiddelsentralen og fikk låne en rullestol. Jeg får ta det som "oppvarming". Datteren min får trille meg på tur til jeg blir mer mobil. Kanskje jeg får litt trening på armene i hvertfall. Får bare vondt i ryggen av å gå krokete, så jeg sitter eller ligger for det meste. Har ikke vondt i magen eller såret, så det er bare den krokete ryggen som hemmer egentlig.

Alt ordner seg med tiden:)

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler ikke store anstrengelsene før svetten siler og hjertet pumper:). Men jeg fant ut i går at jeg kan gå i trappene her hjemme, som en skikkelig god trening. Det gjør ikke vondt, jeg bruker for det meste lårmusklene, og jeg har trygg støtte i gelenderet. 10 min. i trappen gir skikkelig puls:). He, he, gamla rører på seg...

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt på handlesenteret i går og gjorde noen små ærend. Tuslet rundt i sakte fart en god stund, og ble skikkelig sliten etterpå. Når jeg kom hjem tenkte jeg at tiden var moden for en rusletur ute i frisk luft. Kan jeg rusle inne, så kan jeg vel rusle ute! Så i dag skal jeg på min første tur ute etter operasjonen. Er spent på hvor lenge jeg orker å gå. Har bestemt meg for å starte smått og pent, gå ofte og heller øke litt hver gang.

Lykke til, meg!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...