Gå til innhold

Hei alle sammen :o)


Gjest tjokkeboillafeita

Anbefalte innlegg

Gjest tjokkeboillafeita

Jeg er ei jente på 26 år som har bestemt meg for å slanke bort 20 kg, til og begynne med.. veier 105 kg og er kun 1.60 høy..

Jeg håper det er muligheter for det... er veldig glad i pasta og alt sånn, det er vel det jeg må kutte ut nå?

Har dere noen gode tips til meg? Sliter med høyt blodtrykk, det i seg selv er en motivasjon for meg å klare dette, men allikavel så faller jeg stadig tilbake til "grandis med ekstra ost" , spaghetti, kjøttdeig osv.

 

Elsker mat.. Har vært ute og gått en aldri så liten tur ikveld også!

 

Er det noen der ute som har slanket seg og fått ned blodtrykket?

Og tror dere 20 kg er overkommelig?

 

 

 

Sitter her med sommerfugler i magen, har så inderlig lyst å klare dette! Virkelig, av hele mitt hjerte..

 

 

Tusen takk for alle svar!

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 414
  • Created
  • Siste svar
Gjest gladjegerigang

...dettan skal gå bra:) Det første største steget har du jo selv allerede gjort, og det er å bestemme deg for å legge om livsstilen, bare det i seg selv er en seier. Ellers er det veldig viktig å få satt ting i perspektiv og tenke at dette er noe som tar tid, du må endre dine vaner og finne erstatninger for uvanene du har idag. Det er ikke gjort idag eller imorgen og heller ikke igår, selv om det var det vi skulle ønske;)

 

Det som er så deilig, er at det skal ikke mange ukene med forandring før det kjennes en god følelse i kroppen, og du får en bekreftelse på at dette er riktig. Jeg har selv holdt på siden begynnelsen av mai, og har gått ned ca 13 kg ( startet på 101,5). Jeg deltar riktignok på kurs, men de fleste her inne på forumet klarer det på egenhånd. Følg opplegget, spis ofte nok, drikk mye vann, og ikke minst få i deg nok kalorier. Bruk registreringen, så du ser hva du får i deg i løpet av en dag, og pass på at du veier og registrerer alt, ihvertfall i begynnelsen.

 

Ellers er jo litt trim godt å få med seg, men start i det rolige, om du ikke allerede er godt igang med trimmingen. Jeg ønsker deg all lykke, og skal følge med deg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

godt i gang med trim er vel litt og ta i, haha ;)

Men jeg tok turen ut ikveld og gikk en spasertur på 40 min, og kjente pulsen slå ustoppelig når jeg kom hjem, illrød i ansiktet, haha :)

 

jeg MÅ ned, for helsa mi.. virkelig, vil ikke gå på BT-medisin resten av livet.. Lurer på hvor ofte jeg bør veie meg osv...

Synd at jeg lot det gå så forbaska langt.. kunne slanka meg da jeg veide 90 kg... tror jeg er en sånn typisk " fin læll " ...

 

Hadde det ikke vært for blodtrykket hadde jeg nok levd som før..

Æsj..

 

Jeg må bare klare det her :))

 

DU har jo vært flink da gitt... jeg er så glad i mat vettu.. det er helt vilt, tenker jeg :) hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

.....det er jeg overbevisst om, og når du i tillegg har helsa og tenke på, skal dette gå!

 

Litt trim er kjempemye bedre enn ingen trim, og det er uansett hverdagstrimmen som er den aller viktigste. Gå i trapper, ta sykkelen til butikken, klipp plenen selv, etc. Der du kan bruke kroppen skal du gjøre det, for det hjelper både på blodtrykk og vekta.

 

Ellers er jeg ogaå veldig glad i mat, men det skal du ikke slutte med, du skal bare begynne å sette pris på annen mat enn det du nå er vant til. Det er masse god mat i GR, det vil du oppdage, og det er ikke så mye du forsaker. Kroppen din blir kjempeglad og det blir du også:) Du må bare bestemme deg for at dette skal du klare, og ikke tenke på alle gangene du hadde sjansen før, det er uansett NÅ det starter;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

det kan du da fint spise - ingen grunn til panikk!

Det er mange måter å lage taco litt sunnere på, f.eks med karbonadedeig, kyllingkjøttdeig, og masse salat! Må bare passe på mengden tortillas, bruke magrere alternativer til vanlig rømme, osv.

GR har mange bra oppskrifter på både tortillas, tacopizza, tacosuppe, til og med meksikansk fisk som har blitt en slager i min familie- you name it! Finnes iallfall oppskrift på tacopizza på siden her.

Du kan lage masse god mat selv om du er på vei ned i vekt, stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Hei du,

 

Jeg er 30, har fått to barn (det ene er 2 1/2 år og det andre 5 mnd.), og veier i dag 85 kg. (Da jeg var gravid med nr. 1 veide jeg 107 kg.) Jeg er 163,5 cm høy (har krympet 1,5 cm siden jeg fikk barn). Jeg har tenkt å gå så mye ned i vekt at min KMI (BMI) viser "Normalvektig". Det betyr minst 20 kg. fra i dag.

 

Jeg har begynt på GR Internettkurs, fordi jeg ammer og ville være sikker på at jeg valgte en måte å redusere vekten som ikke er skadelig for babyen min.

 

Før jeg meldte meg på kurs og begynte å slanke meg, ble jeg medlem av vektklubben.no og registrerte alt jeg spiste i to uker, for å se hvor stort kaloriinntak jeg faktisk hadde. Når jeg begynte på kurs, beregnet jeg kaloribehovet mitt, for å justere inntaket mitt i forhold til behovet.

 

Jeg regnet naturligvis med at jeg måtte spise MINDRE for å gå ned i vekt. Stor var overraskelsen da jeg oppdaget at jeg spiste alt for LITE. Og da jeg svært skeptisk begynte å følge GR-opplegget, og spise MER, var det vanskelig å greie å komme opp på riktig mengde kcal. Fremdeles greier jeg det ikke helt, men nesten.

 

Jeg synes det er veldig merkelig å spise så mye. Jeg er vant til å se meg selv i speilet og si (inni meg) til meg selv: "Din feite ku! Du fortjener ikke noe mat!" før jeg lar være å spise så lenge at jeg ikke greier mer og bare MÅ spise det første og beste (og meste) jeg finner. De første ukene veide jeg meg derfor ikke, for jeg grudde meg til å se at vekta økte fordi jeg spiste mer. Stor var overraskelsen da jeg etter ca. 4 uker hadde gått ned 2.6 kg! Neste uke gikk jeg ned 0.6 kg. Og da jeg veide meg i dag, etter å ha lagt i meg alt jeg kunne (riktignok av sunn mat) for å komme opp på riktig kalorimengde, har jeg gått ned 1 hel kilo!

 

I tillegg til å spise masse sunn mat (også tortillas, en slager her i huset), har jeg gått tur så ofte jeg kan og begynt å trene vannaerobic to ganger i uka. Jeg drikker masse vann, og spiser små måltider ofte (minst 5-6 måltider om dagen). Jeg registrerer det jeg spiser og trimmer på vektklubben.no, og det fungerer veldig fint.

 

Du er helt sikkert et nydelig og fantastisk menneske, selv om du ikke er fornøyd med vekten og helsetilstanden din. Det er den du er nå, som må hjelpe deg til en sunnere livsstil. Vær snill mot deg selv og ta vare på deg selv. Du hadde helt sikkert ikke akseptert at noen andre ropte etter deg det du har valgt som ditt nick. Hvorfor ikke gi deg selv et hyggelig og motiverende nick i stedet for å psyke deg selv ut hver gang du går inn for å lese tråden din? Du er kommet langt bare ved å begynne. Og du har sikkert brukt litt tid på å nå den vekten du har nå, så det er lov å bruke litt tid på å komme ned igjen også.

 

Til slutt et boktips. Denne boken har vært til stor inspirasjon og motivasjon for meg: http://www.amazon.co.uk/Can-Make-You-Thin-New/dp/059306092X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1218630837&sr=8-1

 

Klem fra Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Jeg spiste ikke tortilaz idag, men her er hva jeg har spist.. håper dere kan rette på evt si hva jeg spiser riktig/ og hva jeg spiser galt:

 

Frokost: Omelett (2egg) med ost

 

Lunsj: Omelett (2egg) med ost, svinekjøttdeig og tacokrydder, som jeg igjen la i 1 stk tacoskjell! (det var kjempe godt)

 

Middag: 1 stk kyllingfilet, masse salat som jeg også la i tacoskjell

 

til kvelds blir det noe enkelt som knekkebrød eller salat...

 

 

Jeg kommer aldri til å gidde å veie maten, da gir jeg så utrolig fort ut... tenker det holder med øyemål.. :))) hehe!

 

Men hva synes dere?

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

at ved middag er det kun mitt 3 måltid av den enkle grunn at jeg har sovet lenge idag :)) hehehe...

til vanlig er jeg vel på jobb, og da hadde middag sikkert vært mitt 5 måltid..

 

frokost: egg

mellommåltid: et knekkebrød

lunsj: ...

mellommåltid: ... et eller annet

Middag:

kvelds: ...

 

sånn ser jeg det for meg

 

 

forresten har jeg vært inn å lest litt nå... ikke her, men på andre sider... jeg kunne vel vært foruten det skjellet.. ;)(( typisk, det som var så godt...

 

spiste middag kl 16 og tok meg et lite knekkebrød kl 18.. var litt sulten.. og skal spise igjen kl 19... huff, det blir jo bare rot det her, håper noen skjønner.. hehe :)

 

 

 

 

 

 

 

PS: det går ikke an å skifte nick, fant jeg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Hei igjen,

 

Mht. å spise riktig er det ikke så vanskelig som du kanskje tror, men det er ikke så lett å si om du spiser riktig ut fra hva du forteller.

 

Du gir litt lite informasjon å gå på, når du kun baserer deg på en dags registrering, og det i tillegg er en litt spesiell dag. (Hvor mye ost spiste du? Hvor mye svinekjøttdeig? Hvor stor var kyllingfileten? osv.), men for meg kan det se ut som om du spiser alt for lite, og alt for få måltider på en dag.

 

I tillegg ser det ut som om du spiser mye proteiner (ost, kjøtt, egg) i forhold til karbohydrater (brød, ris, pasta, potet), og alt for lite grønnsaker. Det ser ut som om du steker mye av maten din, og litt avhengig av hva du steker i, kan det fettet du bruker gi mange kalorier, uten å være mettende. Hvis du steker i sunn olje (feks. rapsolje eller olivenolje) får du ihvertfall i deg sunne fettsyrer som kroppen trenger.

 

Hvis du spiser for lite, går kroppen i "krisemodus", den tror det er krig, og at den ikke skal få mat, så derfor går forbrenningen ned, og vekten holder seg der den er eller stiger.

 

For å få opp forbrenningen, må du spise nok og riktig, og ofte nok (minst fem måltider om dagen, uansett om du står opp sent...). Hva som er nok er individuelt for person til person, og avhengig av vekt, høyde, alder, kjønn og fysisk aktivitet. Det er også en fordel å røre på seg litt hver dag, feks. vil en rolig halvtimes spasertur hver dag hjelpe mye.

 

Kanskje du skulle tenke på å begynne på et GR-kurs for å lære hva som er smart å spise for deg. Det koster litt, men du kommer raskere igang. Alternativt kan du snakke med fastlegen din, hun eller han kan også gi deg råd og hjelpe deg med å legge om livsstilen.

 

Klem fra Julie

 

(Du kan skifte nick ved å henvende deg til GR support, de svarer raskt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg trimmer hver dag, ca 40 min og går så jeg blir svett.. det er kjempe deilig :P)

 

Jeg skal melde meg på kurs etterhvert, jeg må bare komme litt inni dette.. (jeg steker omeletten og kyllingen i sunn og god olje)

 

har vært på fotballkamp nå, er litt småkald å sitter under pleddet!

Det frister med noe godt.. men tok meg to stk knekkebrød istede! det har aldri skjedd før, jeg føler meg flink.

 

Så får det bare så være, at man ikke skal spise etter kl 20 eller hva det var :D) er super stolt, nok en dag er gjennomført

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 teskje olivenolje = 90 kcal!

(Det samme gjelder alt fett, så mål dette også.)

 

Den er sunn, men det teller i kaloriregnskapet, selvom det er sunnere enn mye annet fett!!

 

Stek i titanpanne, så slipper du fett i det hele tatt.

 

Du sier du ikke gidder å veie, men hvordan skal du da vite hvor mye du får i deg?

 

Anbefaler deg å sette av en uke i 1 omgang hvor du veier å skriver alt inn under disse sidene her, så får du et innblikk i hva det dreier seg om.

 

Enig i at det blir for mye proteiner og for lite salat i dietten du fortalte om.

 

Viktig med frukt, grønt, kjøtt og litt brød,pasta,- i riktig forhold til hverandre.

 

Prøv noen nye retter, det er mye godt på sidene her.

 

Eller meld deg på kurs, gir deg mye tilleggsinformasjon, og du kan fremdeles bruke sidene her! Gir god støtte og vite at du skal veies en dag i uken sammen med andre.

Eller vei deg en dag i uken og meld på denne som du har startet på.

 

Skal også ned mye selv, men tar for meg en kilo av gangen-for ikke å miste motet, 1. delmål er innen rekkevidde!

 

STÅ PÅ

 

KJEMPEBRA med de knekkebrødene, du har startet din vei til et sunnere salnkere liv, og de fortjener du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

hva jeg enn har gjort "feil" så har det ihvertfall hjulpet!!!

jeg har gått ned 2 kg!!!! men vet ikke på hvor lang tid, sist jeg veide meg var i juni... så jeg er storfornøyd, og det skal sies at det å gå tur sikkert har hjulpet på..

 

jeg er så vandt til å sitte hjemme i sofaen med pepsimax og potetgull... har alltid tenkt at " nå når lillemann er lagt fortjener jeg å kose meg med noe godt "

 

Men nå gjør jeg ikke det.. jeg går tur istede, jeg spiser knekkebrød som er kjempe godt... MMMMMM.... ÅÅÅÅ juhu, så fornøyd jeg er...

 

Men takker for tips, jeg er en sånn som må ha detinn med t-skje!

tenkte faktisk å prøve pitapizza idag..

 

er det sånn at man da spiser et stykke? altså en pita?

og har masse salat til!?

 

 

 

 

 

 

 

Nå skal jeg ut å gå tur- igjen..

 

 

heiiidååå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Jeg er enig i at du bør registrere mengden av de ulike matvarene du spiser.

Alternativ til å veie all maten, er å velge mat du vet vekt og kaloriinnhold på på forhånd, så du vet hvor mye du skal ha i deg av hva.

 

Eksempel: Hvis du kjøper brød i butikken, og bruker brødskjæremaskinen ,veier hver skive ca. 30 g. Hvis du velger knekkebrød, står det på pakken hvor mye hvert knekkebrød veier. Andre smarte matvarer er skivet pålegg osv. som du som oftest finner igjen i GR-databasen, så behøver du bare å si hvor mange skiver ost/skinke el. du har spist når du dagsrapporterer. På kyllingfiletpakken står det hvor mye hele pakken veier, og så deler du bare vekten på antall fileer, så har du ihvertfall gjennomsnittlig vekt på hver kyllingfilet. JA-grønnsaker kan du spise så mye du vil av, og du behøver egentlig ikke veie disse. NB. Ikke alle grønnsaker er JA-mat, vær litt forsiktig med bønner, mais, avocado og oliven feks., da mange av disse er veldig kaloririke. Frukt kan også inneholde mange kalorier, så tre porsjoner hver dag holder (Feks. et eple, en pære og en appelsin).

 

Men for å kunne finne ut hvor mye akkurat du trenger å spise, og nå gjentar jeg meg selv for tredje gang her, må du først regne ut kaloribehovet ditt,

Kalkulatoren for å regne ut kaloribehovet ditt ligger på:

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Det er bare å taste inn

Vekt

Høyde

Alder

Kjønn

Hverdagsaktivitet

Antall trimpoeng per uke

 

Hvis du veier 91-110 kg. og går 40 minutter rask gange (6 km pr time) hver dag hele uken, får du 2 trimpoeng per dag = 14 trimpoeng i uken. Går du langsommere (3 km. per time) får du 1 trimpoeng per dag = 7 trimpoeng på en uke.

 

Hvis opplysningene du har gitt om deg selv i det første innlegget ditt fremdeles stemmer, og du har lav hverdagsaktivitet, men får 14 trimpoeng per uke, vil kaloribehovet ditt på ett døgn tilsvare ca. 2687 kcal.

 

Hvis du vil gå ned i vekt, må du sørge for at kaloriinntaket ditt er lavere enn dette. Fra GR-sidene: "For de aller fleste vil en reduksjon av energiinntaket på ca 500 til 800 kcal per dag gi en fin og sunn vektreduksjon. Inntaket bør ikke reduseres med mer enn 1000 kcal per dag i forhold til beregnet behov."

 

Hvis du vil følge GR anbefalingene for vektreduksjon, bør du legge deg på meny 3, dvs. 1900 kcal per dag, fordelt på 5-6 måltider. Du kan legge inn menyvalget ditt under "Min profil" i vektklubben.no, så får du opp antall kcal du skal ha til hvert måltid i dagsrapportene. Om du ikke vil gå kurs, bør du ihvertfall registrere dagsrapporter (ta med alt du spiser, også oljen du bruker til å steke i feks.), for å få oversikt over kaloriinntaket ditt.

 

Eksempel på hva du kan spise med meny 3:

 

Frokost: 2 brødskiver med pålegg (220 kcal)

Lunsj: 3 brødskiver med pålegg (330 kcal)

Mellommåltid: 1 brødskive med pålegg (110 kcal)

Middag: 1,5 middagsrasjon, 1,5 potetrasjon, saus og annet tilbehør (600 kcal)

Kveldsmat: 2 brødskiver med pålegg (220 kcal).

Melk: 3 glass a 1,5 dl lett eller ekstra lett melk (200 kcal)

Frukt: 3 frukter

Ja-grønnsaker (ubegrenset)

2 kosemerker (tilsammen 50 kcal) som du kan bruke på godsaker.

 

Dette greier du fint! Dette er masse mat! Bare pass på å spise variert og velg magre alternativer (kokt skinke, lettere ost, karbonadedeig framfor kjøttdeig osv).

 

Lykke til!

 

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

middag: kyllingwok og salat

mellommåltid: knekkebrød medmager smørost

kveldsmat: tacoskjell med salat og bittelitt svinekjøtt...

 

ÅÅÅÅ guuud, så sulten og godterisjuk jeg er... hyl hyl!!!!

 

blir så trist inni hjertet mitt nå...

tenker bare på mat mat mat mat mat.. blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Beklager at jeg breier meg på tråden din. Jeg føler veldig med deg, og håper du får det lettere snart.

 

Det at du er sulten og godterisjuk er vanligvis signaler fra kroppen din om at den trenger et eller annet. Sult er en viktig følelse, den skal hjelpe deg å få i deg nok mat. Og godterisjuke kan i mange tilfeller være et signal fra kroppen om at man mangler noen stoffer, fordi man spiser for ensidig kost. Men sult og godterisjuke kan også være signaler om at du mentalt ønsker noe som gir deg en god følelse.

 

Det er IKKE meningen at du skal gå rundt og være sulten når du forsøker å gå ned i vekt. Det er en feiltakelse mange gjør. Det er INGEN som greier å motstå sult over lengre tid - og det skal vi ikke heller. Da går kroppen i krisemodus, forbrenningen går ned, og man slutter å tape vekt. Du skal spise passe mye, men ofte, så du aldri egentlig er sulten, og det stopper deg fra å plutselig hive i deg masse mat som ikke er bra for deg.

 

Er du helt sikker på at du er klar til å starte på veien mot et lettere liv? Du skriver flere steder at du elsker mat, at du ikke gidder å veie maten din, at du føler deg "fin læll", og at du sikkert ikke hadde begynt med å slanke deg, om det ikke var fordi helsen din ikke er bra.

 

Hvis maten du spiser er en av de tingene i livet ditt som gir deg en god følelse, kan jeg godt forstå at du kanskje ikke har noe lyst til å forandre på livsstilen din.

 

Det kan nemlig godt gå an at man har et inderlig ønske om å gå ned i vekt, men at man trenger litt tid til å forberede seg på den jobben det faktisk er å endre livsstil.

 

Du skriver at du ønsker å gå ned 20 kg., og spør om det er realistisk. Hvis du leser solskinnshistoriene på vektlklubben.no vil du se at det er mange helt vanlige mennesker som har greid å gå ned MYE mer enn det.

 

Så svaret er:

JA! Når du er klar og villig til å gjøre det som trengs, er det helt realistisk å gå ned både 20, 30 og 40 kg (og kanskje enda mer).

 

Ta tiden til hjelp.

Ikke stress (da går kroppen i krisemodus, og vil ikke gi slipp på kiloene)!

Bruk tid på å forberede deg på hva du må gjøre.

Forestill deg hvor bra du kommer til å føle deg når du har gått ned i vekt.

Se for deg hvordan du kommer til å se ut, hva du vil ha på deg, hva du vil gjøre.

Lær om ernæring og vektreduksjon.

Ikke begynn før du er klar.

Tenk positivt på det du skal gjennom.

 

Og så greier du dette helt fint!

 

Klem fra Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Tuuusen takk for svar!

 

Jo, jeg er meget klar, jeg er sinnsykt klar og på veldig god vei..

Egentlig er det ikke maten jeg elsker, men det er potetgullet og brusen om kveldene, mens jeg sitter i sofaen :P)

 

Noe jeg ikke har gjort nå, og tro meg... jeg kommer ikke til å gjøre det

 

Kjøpte vekt idag, så nå skal jeg veie maten også har jeg bestemt meg for å prøve.. går det ikke denene dagen, så fortsatter jeg dagen etter.

 

Jeg MÅ dette her, både for min egen del og de rundt meg..

Ihvertfall for gutten min, vil han skal ha en sporty mamma som klarer å følge med på ting :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er i gang siden du er klar for endring i livet ditt. Og du har allerede gått ned også – fantastisk! :P

 

Du har jo allerede fått mange gode og kloke råd, så jeg har vel ikke så mye å tilføye. Ville bare si at det å venne seg til tanken på å gi avkall på kosemat i sofaen på kvelden kan ta litt tid og kan også så rart det enn høres være som en liten sorgprosess. Vel, jeg kan vel bare snakke for meg sjøl, men jeg måtte ta et oppgjør med meg sjøl i forhold til dette og syntes før jeg starta at det hørtes nesten urimelig ut å ikke spise noe godt på kvelden. Men jeg spiser noe godt nesten hver kveld, jeg. Kanskje ikke så ofte foran TVÂ’en, og det gode er bytta ut med andre ting som jeg synes er godt: Eple med lett vaniljeyoghurt og kanel eller en bolle med jordbær, blåbær med melk og litt nøtter. Når du kommer skikkelig i gang vil du kanskje merke at du klarer å kose deg med andre ting og kanskje kosen ikke trenger å være noe å spise engang. Dessuten er mestringsfølelsen når du ser at de tiltakene du har gjort for deg sjøl faktisk virker helt utrolig!

 

Å veie mat og skrive opp høres kanskje litt omstendelig og kjedelig ut, men det er en super måte å lære hva de forskjellige matvarene faktisk inneholder av kalorier. Sjokkerende oppdagelser står i kø! I tillegg er det ikke så lett å Â’glemmeÂ’ ting en har spist når det skrives ned. Viktig å spise nok og riktig samt drikke MASSE vann! Og spise ofte. Da ser det mindre sjanse for å bli så innmari sulten og helle innpå med masse mat.

 

Uansett er det bedre å begynne i det små enn å hive seg uti alt på en gang og finne ut at det er for mye styr og så falle av lasset. Jeg vil råde deg til å lese på andres tråder for da kan du lære mye om hva som skjer med folk etter hvert. Etter hvert som folk går ned i vekt endrer tankemønsteret seg ofte litt og mange får større tillit til at dette er noe som faktisk går an å få til.

 

Og du, klarer vi, så klarer du! Det er viktig å huske. Det kommer ikke av seg sjøl, og det tar tid, men det går an. Vær du stolt av at du er i gang, og våg å satse! :D

 

Ønsker deg en fin kveld! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

tusen takk for svar.. begynte å veie maten idag, altså frokosten :P

litt artig også, det er bare det å komme igang...

 

jeg har også gjort noe annet, helt uvirkelig... UÆÆÆ!! jeg har kjøpt meg treningskort...

 

Seriøst, det hadde jeg ikke trodd... Men hvorfor ikke prøve?

Jeg er åpent for alt, har treningsenter 5 min fra der jeg bor.

 

Eneste jeg gruer meg for nå er når jeg kommer inn på senteret!

Ser for meg at de tenker " ja, hu der skulle vel kommet hit for lenge siden " eller noe sånn :-(

Dumt å tenke sånn, men det gjør jeg altså!

 

Uansett, jeg starter sikkert med ei lita treningsøkt ikveld faktisk!

Gleder meg, nesten litt sommerfugler i magen! hihi!

 

 

Ha en fin fin dag alle sammen!

 

 

(nå skal jeg ikke veie meg før mandag)

 

Pleier å snikveie meg, men skal slutte med det også!

 

Også skal jeg lage kyllinglasagnen til middag i morgen, da kommer noen venniner på besøk!

 

 

tudeluuuu!!

 

 

 

Klem fra meg som er ganske glad idaaaag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Det var veldig flott å lese! Lykke til. Håper du får mange herlige treningsøkter. Hva skal du trene?

 

Jeg trener i vann, vannaerobics. Det er supereffektivt, og ingen kan se kroppen min under vann;-)

 

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

kjempe lyst til vannaerobic, men jeg får da meg ikke til å gå i badedrakt.. :-) hehehe.. kanskje litt utover høsten.

 

Er veldig glad i dans/ aerobic jeg da.... tenkerå starte litt for meg selv, gå litt på mølla, kanskje litt styrke å sykle..

jeg får se hva som frister meg :P:D

 

jeg lurer på en ting.. skulle ha måltid kl 13.30 idag, men glemte det helt bort... spiste kl 14.15... skal jeg følge måltidet igjen kl 16.30 eller er det ikke så farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Prøv å ikke la det gå mer enn tre timer mellom hvert måltid.

 

Og spis når du er litt sulten, og slutt før du er stappmett.

 

Det tar ca. en halvtime for kroppen å få med seg at du har spist, og for hjernen å registrere at du er mett, så hvis du fremdeles er sulten etter et måltid, drikk litt vann, kaffe eller te og finn på noe annet en liten stund, og kjenn etter igjen etter en halv time.

 

Hvis du har ventet for lenge med å spise, spis det du skulle ha spist, men ikke utsett neste måltid alt for lenge. Da ender du fort opp med at du får i deg for lite mat, eller spiser rett før du skal legge deg, og det er ikke noe særlig. Da våkner du ofte skrubbsulten.

 

:-) J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

det var det jeg gjorde.. spiste måltidet og middag som planlagt :P)

i mårra MÅ jeg sniktitte på vekta! muha!

skal på min første treningstime også! deilig!!

 

 

Ha en fantastisk flott kveld!

 

Klem from me, som har kosa seg med snack a Jack.. haha :D

likte det jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...