Gå til innhold

Hei alle sammen :o)


Gjest tjokkeboillafeita

Anbefalte innlegg

Gjest tjokkeboillafeita

for en flott dag, lørdag :D jeg og lillegullet gikk oss en tur etter 10.30 måltidet mitt, tok turen ned til Sats, hvor jeg hentet det nye medlemskortet mitt... Merker allerede at jeg går mye raskere og blir ikke så fort sliten :P) siiinnsykt deilig!

 

Idag blir det pitapizza, faktisk!

 

Ha en strålende dag, det skal jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 414
  • Created
  • Siste svar
Gjest tjokkeboillafeita

koselig å lese bøker, gutten min er 2 år og.. ble 2 i mai :P)

 

Vi var ute og farta i dag, plutelig var kl 17 og da skulle jeg ha spist for en halvtime siden... Så jeg skjønner at det er viktig å følge kl, jeg var så sulten..det ble pitapizza med kyllingkjøttdeig i tacokrydder.

Spiste et pita og masse salat.. det er vel ikke noe galt?!

(må ærlig innrømme at jeg spiste litt kjøttdeig mens jeg lagde maten)

og nå er jeg kjempe mett faktisk! nesten litt dårlig samvitighet :/

 

Jaja.. lørdag..liker lørdager, de er så koselige!

 

Lillesnuppen koser seg med popcorn og barnetv! lukter godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Hei, lille mor!

 

(Jeg beklager, men jeg synes det er for slemt å kalle deg med nick'et ditt... Du en lavere enn meg, yngre og mor, og du kommer til å bli mindre enn meg når du er i mål med prosjektet ditt, så da kaller jeg deg lille mor, hvis det er greit.)

 

Pitabrød med salat og kjøtt kan være veldig, veldig sunt, men det kommer altså an på hvor mye kjøtt du spiser, hva du har i salaten din og om du bruker dessing eller ikke.

 

Har du begynt å bruke dagsrapport-funksjonen i vektklubben.no?

 

Veldig smart hvis du gidder det, ihvertfall hvis du allikevel veier maten din. Det går veldig fort å registrere hvis du har en noenlunde rask internettlinje, og det er kjempemotiverende å se hvor mye du faktisk kan spise til hvert måltid. For ikke å snakke om trimpoengene for oss som skal gå ned en del, det går nemlig veldig fort å samle MASSE poeng...

 

Og så ligger det aller, aller meste av vanlige matvarer inne i databasen med kcal. pr. 100 g, så du slipper og slå opp, og best av alt, du slipper å beregne hvor mange kcal. du har spist, bare du vet sånn ca. hva du har spist og sånn ca. hvor mye.

 

Hvis du liker å spise mye kjøtt i pitabrødet ditt, bør du kanskje heller velge karbonadedeig enn kyllingkjøttdeig. Karbonadedeig har ca. 105 kcal per 100 gram, kyllingkjøttdeig ca. 136 kcal. per 100 gram. Hvis du spiser 200 g. (Det er MYE i pitabrød...), vil du jo spare noen kcal. på å velge karbonadedeig, men ikke så veldig mange...

 

Hatting har grove pitabrød, som har færre kcal. per 100 gram enn fine pitabrød. Generelt metter grovt brød mer enn fint, fordi det inneholder mer fiber. Og så får du i deg flere vitaminer.

 

Salat med JA-grønnsaker kan du spise så mye du vil av.

 

Bruker du dressing, er kesam et bedre alternativ enn feks rømme som base. Så kan du jo kjøpe dressingmix og blande i.

 

Jeg har spist storfe indrefilet (en diger biff på 120 g., feirer litt...), bearnaisesaus (!), poteter og salat til middag i dag, og jeg har fremdeles mer enn 100 kcal igjen før jeg når grensen for middagsmåltidet. MMMMMhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Jeg skal spise dessert! og det blir Frutz! Dobbelt MMMMMhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Og den kan nesten egentlig gå av fruktrasjonen min som jeg ikke har brukt i dag. Stilig.

 

Klem fra Julie :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

snill du er, som gidder å svare meg :D :D

jeg må ærlig innrømme... er jeg helt dum!? finner ikke den tingen hvor det står hvor mye kalorier jeg skal ha på en dag jeg :P

leter og leter.. men så er jeg ingen internettkonge heller da.

prøver å registrere maten jeg spiser...

synes det er så vanskelig å komme inn i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

sitter å undrer meg på hvorfor jeg ikke har sett grove pitabrød?!

det skal jeg ihvertfall bruke neste gang, det hørtes jo godt ut det og!

 

Lillesnuppen sov til 09.00 idag også, men jeg var oppe til håndballkampen.. Deilig, fikk jeg tid til å spise frokost og kose meg litt alene før dagen startet..

 

Skal på treningstime kl 18 på sats ikveld, det blir veldig spennende..

Gleder meg.

Nå som jeg er sykmeldt har jeg mulighet til å trene tidlig på dagen, ser for meg at jeg leverer gullet i barnehagen og rusler nedover... Work it out sista (e det itj det dem sei??)

 

Nå skal jeg ha et måltid om ti minutter, og rundt 11 tida tenker jeg at vi rusler ned på kirkgården, har ei grav som må stelles og se fin ut. Som moren min skreiv i dagboka si "heller en usett grav, enn en ustelt grav" og det er jeg da inderlig enig i!

 

Bruker sikkert 15 min nedover og 3timer hjemover, heheheh.

det er bare oppover hjemover, så det skal jeg ta tida på.

Enda fortere går det når jeg har en 2-åring som skal "gå shjøøøl, trill våååågna shjøøøøl " :P:D hihihihi! hver sin alder har en sjarm!

 

Jeg gleder meg til å veie meg, er sikker på at jeg har gått ned litt.

Klarte å sitte på huk i dusjen i går mens jeg lekte med snuppen, hehehehehe! jaja, neida så...

 

 

ha en fin dag!

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at du hiver deg rundt og er veldig flink om dagen, du! Det å gjøre de små tinga er nok veldig viktig, for jeg tror det er der vi endrer mye av tankemønsteret i forhold til hvordan vi lever. Dette skal jo vare, ikke sant? Så å sitte på huk i dusjen og rusleturer med småtten din er to av de viktige småtingene. Og så har du jo planer om mer trening også. Supert! :P

 

Du spør hvordan du kan regne ut kaloribehovet ditt. Inne på tråden Â’Så mye skal du spise...Â’ på Ny i Vektklubben står det ganske greit forklart. Jeg har regna litt for deg. Du har vel gått ned litt nå, men jeg har tatt utgangspunkt i de måla du satte opp i det første innlegget ditt. Nå vet jeg jo ikke hvor høy hverdagsaktivitet du har, men jeg har satt inn middels i formelen. Jeg vet heller ikke hvor mange trimpoeng du har eller kommer til å få. Hvis jeg regner med 7 tp så bør du ligge mellom1860 og 2160 kcal for å få sunn vektnedgang. Trener du mer må du spise mer! Med 10 tp så bør du ha mellom 1950 og 2250. Kroppen har lyst til å spare hvis den får for lite mat. Så du bør ligge på Meny 3 eller kanskje til og med 4. Det er mye mat når man spiser sunt.

 

Ønsker deg en fortsatt riktig god helg!:D - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie
snill du er' date=' som gidder å svare meg :D :D

jeg må ærlig innrømme... er jeg helt dum!? finner ikke den tingen hvor det står hvor mye kalorier jeg skal ha på en dag jeg :P

leter og leter.. men så er jeg ingen internettkonge heller da.

prøver å registrere maten jeg spiser...

synes det er så vanskelig å komme inn i det[/quote']

 

Hm... Det kan være at du må melde deg på kurs for at lenken til "kalorikalkulatoren" skal komme fram på førstesiden din i vektklubben.no, men du kan forsøke å kopiere denne lenken inn i nettleseren din:

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Ellers har jeg kopiert formelen i kursboka fra en annen streng på forumet her:

Her er formelen fra Grete Roede-boka mi. Følg godt med på pluss og minus her:

 

(vekt x 10) + (høyde i cm x6,25) - (alderx5) - 161 (kvinne) eller + 5 (mann) = hvilestoffskiftet i kcal/døgn

 

Gang hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (sitter stille hele dagen), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet ("vanlig" bevegelse), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

 

Legg til trimpoeng pr uke ganget med 28,58. Nå har du DAGLIG ENERGIFORBRUK.

 

 

Det finnes også kalkulatorer på nettet, men vet ikke om de gir samme resultat som GR sin:

 

http://www.ica.no/FrontServlet?s=mat_inspirasjon&state=energibehov&showMenu=mat_inspirasjon_5

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=444&print

 

(Og hvis du ser et svar jeg lagde til deg for noen dager siden, regnet jeg ut for deg, og fant at du skulle ligge på ca. meny 3).

 

Klem fra Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg og gutten min dro på tur idag, tok tida.. 20 min nedover, og da er det bare nedover eller flatt hele veien. Vi skulle faktisk ta bussen hjemover, men den kom aldri, så da gikk vi hjem også... 35 min, bare oppover... kjente pulsen godt når jeg kom hjem, men fader så deilig..

For MEG, som ikke er vant til å gå mer enn 20 meter, maks i slengen!!

Guttungen skal som sagt helst gå shjøl, så det ble mye " ka si hesten??, ka si kua, ka si grisen,ka si rompa te pappa" underholdning, da sitter han ihvertfall litt i ro :P)

 

som regel pleier jeg og ta meg en dupp sammen snuppen på dagtid, siden jeg alltid!!!!er så trøtt og klar... men den gang ei...

har funnet ut at jo mere energi jeg bruker, jo mere får jeg :D))))))

 

ikveld skal jeg på sats ja, det blir morro!!

 

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

med en liten time på sats.. trente litt styrke også.. helt ærlig, så følte jeg meg rimelig URK på senteret, masse tynne smude damer som sprang vedsiden av meg.. der stod jeg da "DONK DONK"!

 

tar en liten tur i mårra også, var så deilig å føle seg skikkelig klar.

Ikke sliten, tror det er en forskjell!

 

Lillemann skal i barnehagen i morgen, da skal jeg GÅ og levere, før jeg GÅR til trening! :P

Har allerede booka meg til til stepp på tirsdag... jeiiiiii!!!

 

føler meg fortsatt flink... håper aldri nedturen kommer!

 

pooooooosiiiiiiitiiiiiiiiiiven taaaaaaanker!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

god mooorgen!

guri, jeg er stiv idag shjø... deiliiiig!skal på sats igjen kl halv ni, er bare innom og ønsker meg selv en fin dag!

 

og alle dere andre, ha en super super super fin dag...

2dager til jeg skal veie meg... uæææ! :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg føler på meg nå, at jeg allerede begynner å miste humøret og gløden... er det mulig? etter så kort tid?!

Jeg som var så flink på trening idag, det ble en time med svette og pes... IKKE gi opp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

i morgen skal jeg jo møte på sats og få en time med veiledning..

kan det være for at jeg gikk forbi en vekt idag, og ikke klarte å lavære å gå på den... ARGH!!! så utrolig utrolig dumt, jeg lovte meg selv å ikke gjøre det... da mister jeg jo motet... vræææl!!!!

 

nei, nå får jeg se resten av cæsar og kose meg med gullerot!

 

PS: etter treninga koste jeg meg med en big bite! grovt brød (det har jeg aldri kjøpt og d var godt) , salat og ost.. seriøst.. nam!

 

 

dette klarer jeg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Du må ikke veie deg mer enn en dag i uka (jeg er fryktelig dårlig på dette selv....) for da mister du helt motet :D

Big bite er helt ok så lenge du dropper masse majo og smør, og velger grovt brød selvsagt :P Flott at du har fått trent i dag da, det var sikkert godt etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

det med veiinga.. ååå, sitter her med dritt dårlig samv.

har spist en stor salat og stekte litt karbonadekjøttdeig som jeg tok tacokrydder på.. gud fader det var godt...

prøver å tenke at... før hadde jeg jo heller klemt i meg en HEL!!! grandiosa med ekstra ost.. eller nachos og masse rømme...

så kanskje det ikke var så dumt?

 

men føler jeg spiste litt seint.. men så var det så godt også..huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

I wanna rock and roll aaaall niiiight, and party every night! yeah!

 

litt bedre humør idag, sitter alene og spiser frokost å ser god morgen nooorge! lillemann sover søtt.. skal vekke han opp nå, stelle, kle på og dra i barnehagen :P)

deretter skal jeg nedover til sats for å få veilidningstime.. tror ikke jeg skal trene, for ikveld skal jeg på stepp :D weee!

 

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Så klart er det mye bedre med salat og karbonadedeig:D Jeg spiser det siste måltidet mitt ca klokka sju om kvelden, og er jeg sulten etter det, blir det nok kun frukt... Forbrenninga er veldig mye lavere på kvelden enn resten av dagen, og de kaloriene du spier så sent, er det vanskelig å forbrenne bort like effektivt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

åhh, har akk kost meg med salat igjen jeg.. ca bittelitt karbonadedeig.. det ble en tidlig middag, men må planlegge det litt sånn, i fht trening å sånn... haha :D så artig... jeg.. trening..wee!

 

gubben går hjemme med ferie også..

med en gang han kom hjem var jeg i gang med å rive kjeft om et eller annet.. så sier han "gidde du å lage brødskive te mæææ?"

 

mens jeg kjefta og harva laus gikk jeg mot kjøkkenet for å lage litt mat...damdidam!!! på matfjøla lå det en pakke til meg..hihihihi :)

han hadde vært ute og kjøpt aerobicskoene som jeg ønska meg...

 

enn det da :P:D :D hadde ikke sagt det til han engang, jeg sa det på tlf i går kveld til søstra mi.. altså...

 

synes det var søtt og nå gleder jeg meg enda mer til trening!

 

hei nu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Glem dårlig samvittighet for den ekstra veiinga, lille mor.

 

Du er FLINK, du holder på å etablere en masse nye gode vaner på en gang, og det tar litt tid å få alt til å gå på skinner.

 

Kanskje det er på tide å ta et par ukers pause fra badevekten, og ikke fokusere så mye på den? Hva du veier er bare et resultat av at du er på vei til å endre livsstil, vekten sier nesten ingenting om hvor god du er til den jobben du har tatt på deg!

 

Mål heller suksessen din med å se på hvor sunt du spiser og hvor mye du trener. Konkurrer med deg selv, feks. Holder du deg på et passe kaloriinntak ift. forbruket ditt, og trener i tillegg, kommer du til å se resultater på vekta, men det kan ta litt tid. Og det er ikke om å gjøre å gå ned fortest mulig, da forsvinner ofte musklene, mens fettet blir værende. Og det er ikke det du vil.

 

Tenk på at kroppen din nå sannsynligvis har mer muskler enn mange lettere personer, fordi kroppen har bygd opp muskler for å klare å bære vekten din. Hvis du reduserer vekten passe langsomt, gjennom et sunt kosthold (som gir deg nok å spise, så du ikke forbrenner muskler i stedet for fett, og som holder forbrenningen høy) og så mye trening du orker, mister du mindre muskelmasse når du går ned. Muskler er mer kompakte enn fett, så selv om vekten går sent nedover, krymper kroppen når du trener. Og med mye muskler øker forbrenningen, selv når du IKKE trener. Så plutselig kan vektnedgangen din skyte fart. Dessuten vil du helt sikkert merke på kroppen at alt blir lettere når du er i bedre form.

 

Tenk på at du sikkert har brukt mange år på å lære de vanene som har gjort at kroppen din er som den er i dag. Og tenk så raskt du faktisk greier å lære den nye vaner! Du er superflink!

 

Jeg synes du jobber veldig raskt mentalt, mange greier aldri å komme seg fra hvor du var til hvor du er mentalt i det hele tatt, særlig ikke på bare noen uker, som du! Det er ikke veldig lenge siden jeg leste det første innlegget på tråden din, hvor du ikke ante hvor du skulle begynne, eller om målet ditt om å gå ned i vekt var realistisk i det hele tatt. Men se nå: Du spiser sunt, du trener og det har faktisk gitt resultater allerede. Livsstilsendringen din og den gode helsen din er ikke bare bare avhengig av hva badevekten din viser, minst like viktig for som å bli lettere i kroppen, er det å bli lettere i sinnet! Det gjør det mye enklere å holde deg til de gode nye vanene dine den dagen vekten viser det du har bestemt deg for.

 

Jeg er helt sikker på at om du blir enda flinkere til å psyke deg opp i stedet for ned, kommer du veldig, veldig snart til å være veldig, veldig lik den sporty mammaen du ønsker for lille gullet ditt.

 

Imponert klem fra Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Tok turen innom tråden din for å takke for dine råd. Etterhvert som jeg leser ser jeg at jeg må rose deg for din fantastiske innsats. Du er virkelig flink!!!!!!!!!!

Umuligejulie ga deg et koselig navn...det likte jeg. Leste her om dagen at vi overvektige gjerne tyr til selvironi og kaller oss selv det ene og det andre...da tillater vi andre også å gjøre det på en måte, -og det fortjener vi ikke. Du, SUPRE, SPORTY SMÅBARNSMAMMA;)

 

Jeg har jobbet en del med meg selv på akkurat det. Hvis jeg ikke rakker ned på meg selv, så ser ikke andre på meg som den tjukke store jenta, men som den livate artige jenta som de trives sammen med (tror og håper jeg da) Føler uanestt at jeg tar stor plass, og at jeg blir uglesett når jeg står i butiken og skal kjøpe sjokolade og is. (Jeg er isoman, –is er og blir min store svakhet)

 

Jeg er klar for å endre på livsstilen nå. I likhet med deg så ønsker jeg å holde tritt med barna. Vil at de skal ha en tøff og sporty mamma som er med på lek og morro.

 

Stå på! Fortsett med din fantastiske innsats!

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

da har jeg vært på trening, skulle egentlig på stepp...men så var det sykdom selvfølgelig :D

men det ble egentrening og det var gøy det også.

 

imårra skal jeg på ny time igjen kl 08.30, da skal de vise meg apperater og sånn!

 

nå har jeg dusja og fått på meg verdens mest sexyè nattdrakt.. brun med hvite prikker..hihihih.. den minner meg og farmor og jeg elsker den! :D:) Har også spist en salat (vet det er sent, men du dæven jeg må ha noe mat.. (det som frister lasagne, taco, pizza) og da gjorde det seg med en salat! så får det bare være sent :P))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

fredaaaag, freeeedag, freeeeeeeedag :P))))))))

har vært flink og trent HVER dag i uka her, men neste uke roer jeg ned og trener annenhver.. kan fort bli for mye, og gjett what... jeg har ikke snikveid meg, men tok mål i går.. 2 cm inn over magen og 2 cm inn over bryst... null på lår, men det gjør ingenting :)

 

humøret er fortsatt på topp! i morgen er det lørdag, da tror jeg jaggu jeg skal prøve meg på den hjemmelaget pizza`n som dere anbefaler her inne på GR!

 

jeg har ikke satt mine bein i bila denne uka, bare gått... brukt føttene til alt.. folk skjønner ikke hva som skjer, hihihihihi!

naboen sa i går " ser på deg at du er så glad "

og javisst.. jeg er mye gladere... mye mer... energisk...

 

ha en fin fin dag alle sammen!

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Denne helgen SKAL jeg bli ferdig med oppgaven min, og etter det skal jeg også være så glad, så glad!

 

Jeg bruker aldri bil, jeg heller. Jeg gidder som regel ikke å drasse med meg vogna på trikken eller bussen heller, så jeg går. Det blir MANGE ekstra trimpoeng av det. Og bedre form.

 

I går oppdaget jeg for første gang at jeg greier å løpe! Har ikke gjort det siden gymmen på videregående. Jeg greier nok ikke så langt, men jeg kunne sikkert løpt hele veien hjem fra treninga, selv om jeg trente ganske hardt i går. Jeg lurer på om bonusen jeg har lovet meg selv etter dette første kurset skal være en tur på Löplabbet og kjøpe meg noen skikkelige løpesk o som passer bare til meg:-)

 

Jeg må jo begynne et sted:-)

 

Helgeklem fra Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

unn deg gode sko, jeg fikk sko av samboer, de er helt nydelige...

kjenner meg mye lettere i beina :P

har akk kommet fra trening nå og skal kose meg med helgavasken mens lillegutt er i barnehagen :))))

 

ha en god helg alle sammen!

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

løøørdag.. jeg er så stolt, sååå stolt.

feires bursdag i dag, jeg smakte bittelitt av sjokoladekaka, istedefor å kaste i meg 2-3 stk... har ikke fått trent idag, men kanskje det blir en tur litt etterpå. Har kost meg med en deiiiilig kyllingsalat i pita til lunsj, og ikveld blir det faktisk en pitapizza på meg.. de andre skal ha noe jeg ikke liker i hele tatt :P hehe! sær, jeg? joda..

nå har jeg hatt lyst på pizza i hele uka, det er jo lørdag, så da unner jeg meg en pizza, med en deilig og stor salat... nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...