Gå til innhold

Hei alle sammen :o)


Gjest tjokkeboillafeita

Anbefalte innlegg

Gjest nallepuss

Synes fortsatt du er flink jeg :) Man må unne seg litt godt også, og du er flink til å spise salat.

Stå på, og ikke gi deg fordi du ikke fikk trent nok i dag. Det går seg til, prøv igjen imorgen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 414
  • Created
  • Siste svar
Gjest tjokkeboillafeita

sukk hjertet men brist ikke?!

gubben kom hjem 3 i natt.. lå lenge og pratet, desverre.. må han vekke meg!?!? hehe.. lillemann våknet 6.. og jeg er så trøtt... så trøtt!

det er kjeeeempe vondt... men sola skinner.. lurer på om vi rett og slett skal kle på oss og gå nedover til kirkgården en tur..

ligger under pleddet nå mens lillesnuppen løper rundt på golvet her..

 

skal få trent idag, seriøst.. har spist 1.1/5 brødskive til frokost, likte veldig godt inger rugbrød..... typisk at vi får middagsgjester idag kl 15 også.. jaja, det går vel bra :-)

 

Ha en fin fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

det gikk GREIT i helga, ikke bra, men helt greit :-)

to dager til veiing, jeg vet ikke helt hvordan det går..

kjenner jeg har fått muskler både her og der, frykter sterkt at vekta står stille.. har vært flink med trening, spist sunt.. fått på meg ei dongeribukse som jeg før måtte ligge på sofaen for å få igjen!

 

håper alle dere andre klarer dere fint! :-)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Deilig når sånne liggebukser (som man må ligge på sofaen for å få igjen) passer igjen... Min liggebukse, som jeg har på meg idag, måtte jeg sette et belte på, for i går mista jeg buksa på kjøkkenet (til stor fornøyelse for naboene på andre siden av gården)! Nå viser det seg at dette beltet, som jeg kjøpte på salg på Cubus for noen uker siden, fordi jea regteetmindre belte er litt for romt, men det går greit så lenge jeg aksepterer at buksa henger nede på hoftene...

 

Gleder meg til å hive alle store bukser i UFF-containeren! Eller kanskje jeg skal sy dem om til små, feite tøygriser som kan minne meg på hvor flink jeg har vært!

 

Ha ei fin uke!

 

100000000000klemz. J.

 

PS. I morgen skal jeg sjekke rumpa mi på huska, for å se om jeg fremdeles har huskerumpe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

samboer er på jobb og lillegutt sitter/ligger på sofaen å ser film.. det regner og er trist ute...

det går greit med meg, jeg kan ikke klage og føler meg tynnere...

har veiedag i mårra, men lurer på om jeg rett og slett skal vente til neste ondag, sånn at jeg ikke mister gløden?

jeg MÅ jo ha gått ned, jeg GÅR jo overalt.. til barnehagen, hjem, til trening, til butikken... har ikke rørt bila på evigheter...

men så tenker jeg.. hva om jeg IKKE har det...

nei, jeg bestemte meg akkurat nå.. jeg venter... til mandag...

 

begynner å få vondt i halsen... hjeeeelp :-) hehe!

idag spurte en jente i barnehagen til gutten min " har du beiiibi iiii maaaagen??? " det er såååå irriterende og pinlig...

eller egentlig ikke.. de er jo unger, unger spør.

" nei.. det bare ser sånn ut.. enn du, er du alltid like stygg??? " liksom.. neida, stakkar... huff... er kjempe trøtt, tror været er med på å gjøre meg litt ekstra trøttis faktisk...

 

i morgen skal vi ha spaghetti og kjøttdeig (svinekjøttdeig) som er det beste jeg vet i HEEELE verden... å jeg gleder meg..

lager en salat også, så jeg kan spise mest salat!

 

 

jaja.. nei.. jeg får... ja.. forresten.. jeg spiser det ingers rugbrød..

det er jo kjempegodt?! ble skikkelig overrasket!

 

men det har jeg kanskje nevnt før?

 

ha en fin kveld!!

 

 

Kossy from lillemor! hihi

 

 

PS: hva er egentlig Cottage cheese? hva bruker man det til? som dip? pålegg? smør? litt flaut, men jeg aner seriøst ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare fortelle deg om en barnehageepisode...har nemlig også opplevd irriterende pinlige episoder i barnehagen. Man smiler jo og tuller det bort, men jammen får det meg til å tenke. Fikk nummer to for et årstid siden...og oppimot jul kom ei pratsom jente i barnehagen og fortalte at jeg hadde bra stor mage enda. Det var bare måten hun sa det på...den følelsen var ikke hyggelig. Spesielt lite hyggelig var det å tenke på at barna mine en dag vil forstå sånne kommentarer, og kanskje bli flau over meg.

 

Jeg pleier å spise cottage cheese med ananas og gjerne litt hakket hasselnøtter. Så den oppskriften et sted, og der sto det også vaniljesukker...men jeg syns ikke det trengtes. Er det ikke noe ostestoff??

 

Ingers Rugbrø er ikke dumt, det er jeg enig i. Men dyrt ja. Når jeg har kjøpt det, har jeg pleid å skjære det i skiver og fryse detmed mellomlegg-papir. Da er det veldig enkelt å ta etter og tiner fort. (greit å slenge i brødristeren også)

 

Stå på videre, lillemor....jeg henger på så godt jeg kan;)

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

men har du det i ei skål og blander det? eller bruker du det som dip? eller? hehe :-)

Ja, det er veeeeldig pinlig, men nå skal vi jo gjøre noe med det..

jeg vil, vil vil.. har egentlig veiedag i dag, men jeg tørr ikke.. venter en uke til... er det litt sært og veie seg hver 14 dag? :/

 

Har akk kommet hjem fra trening! Godt tips det med brødet, det skal jeg og gjøre.... og rista brød er jo kjempe godt!

og smør er jeg faktisk avhengi av, men jeg bruker ekstra lett, lita hjertegod... det er vel fint?

 

 

ha en fin fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Cottage Cheese er en ferskost med veldig lite fett (4,2% eller noe sånt). Den kan i noen tilfeller erstatte melk/fløte i matretter, og kan brukes som pålegg, i baking, desserter og salater mm. Smaker svakt syrlig.

 

Jeg liker ikke den klumpete konsistensen, men det går an røre den jevn, og da fungerer den omtrent som rømme eller kanskje krem?

 

Kan bake ostekake av det også.

 

Kesam er omtrent det samme (1-7% fett avh. av hvilken type), men den har samme konsistens som rømme, og da er det lettere å innbille seg at det ER rømme. Funker kjempefint som smakstilsetning i saus (Hvis du feks steker kyllingfilet, svinekjøttdeig el. i lite fett, og slenger oppi litt vann, litt kesam og litt krydder,blir det kjempegodt og ganske magert), eller som dressing på taco/pita tilsatt feks litt ferdig dressingmix eller krydder.

 

Såååhhh... det var dagens matprat;-)

 

Klemz. J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg så for meg at det var mer.. rømme.. egentlig.. kesam da, det har jeg brukt som dip.. altså.. med dippulver.. jeiii, det var shjempegått!!!

 

Jeg fikk NESTEN på meg et dongeriskjørt idag, før hadde jeg ikke sjangs, ikke når jeg lå på sofaen engang...

Samboeren min pleide å si om den "liggebuksa" mi..

" men du kan ikke gå i den der, det ser jo vondt ut "

men altså.. " neiii!!!!!!! jeg skal bare prøve den!!!!!!!!!!!! " liksom..

 

så nå tenkte jeg å ha skjørtet som et mål.. å få igjen det :-)

Veide meg ikke i går, jeg skal ikke gjøre det før neste onsdag...

 

og egentlig så løyg jeg når jeg skreiv NESTEN.. men litt MERE enn før da.. det er ikke så altfor langt igjen på en måte...

 

Nei fader jeg er stolt av meg selv, har aldri klart meg så lenge før uten å ha sprukket.. kjøpte meg en big bite i går kveld, grovt, uten smør og majones med ost og skinke... kjempe godt!

 

yes, the show must go on.. og verste av alt, samboeren min har og gått ned i vekt.. uten å gjort noe for det.. bare spist den maten jeg lager... heeeerlig! :P)

 

ÅÅÅÅÅÅÅ, jeg er så fornød! hurra hurra hurra!

 

Ha det fint så lenge!

 

hei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har CC i en skål....ca en halv boks. Så har jeg på ca en halv boks (liten) ananas...og litt nøtter (hasselnøtter syns jeg funker bra) Og som sagt, jeg dropper vaniljesukkeret, men man kan visst ha det...

 

Jeg hadde skikkelig angst for veiinga denne gangen, men kom meg til slutt oppå vekta. Det går rette veien...sakte, men sikkert. Men redselen for å ikke klare det er så stor. Ønsket om å lykkes er brennende sterkt... Rart hvordan man kan bli redd vekta??

 

Gutta skjønner kanskje ikke helt det der med at vi ønsker å passe en spesiell bukse/skjørt. Jeg har rett som det er fremme noe jeg bare må prøve, selv om jeg vet at jeg ikke passer det. Nå håper jeg jo at det blir litt morsommere etterhvert...kanskje jeg faktisk har noe som går igjen snart!!!! Skal ha fest i klesskapet i helgen. Kanskje allerede i morra. Ikke for at jeg tror jeg har kommet inn i noe enda (må nok ned sikkert hvertfall tre kilo til først), men tenkte sortere etter størrelser og kanskje lage meg delmål etter størrelsene. Sette datoer på klærne kanskje. Husker jeg fikke et nydelig belte av mannen min for et par år siden...det var akkurat litt for lite, og ble bare mindre og mindre (el.jeg ble bare større og større heter det vel)

 

Snart er liggebuksen/-e dine for store ;) Og mine og håper jeg!

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg MÅ teste ut grensen... MÅ.. tenker "neida, jeg klarer å motstå fristelse" Jeg laget pasta i ostesaus til lillegutt idag..

mens jeg satt å ga han så småspiste jeg.. og småspiste.. og småspiste... snufs.. skulle ikke ha gjort det.. :/ men men.. spist er spist og jeg dør sikkert ikke av den grunn.. men fryktelig unødvendig!!

 

Nå er lillemann i seng, jeg ser cæsar og har egentlig lyst å ut å gå en tur, men gubben er borte...

jaja, var bare innom for å klage litt... :-)

 

I morgen blir det fest, jeg tror jeg skal lage noe sunt og godt å ha i kjøleskapet til dagen derpå.. jeg pleide alltid å ha en grandiosa i fryseren som jeg laga om mårran.. seriøst om mårran!??! sykt!

med ekstra ost.... blir jo sånn snavvelguri når jeg har vært på fylla!

 

heldigvis er det sjeldent nå da... jei!

 

takk for tips renatemor, jeg må prøve ut det.. har kjøpt det, står klart i kjøleskapet ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fest!! Og lykke til med lørdagen.

 

Jeg har lagd burgere av karbonadedeig, løk og krydderier. Steker i grillpanne uten fett. Bruker Polarbrød Xtreme som burgerbrød. Tilbehør som normalt...lett dressing da;) (og evt. mager ost). Blir jo ganske sunt...og snaddermat!!!!!!!

 

Stå på "lillemor" ;)

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Hehe... Jeg er ikke så flink til å skrive på min egen tråd, gitt... Veldig imponert over deg, lille mor.

 

Fortsett å glede deg over gamle plagg, du! Det gjør jeg også om dagen. Miljøvennlige som rakkern er vi. Ikke bare forbruker vi mindre, vi kaster mindre også.

 

Klemz. J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg er sååå fan av ferdigmat at det er helt villt..

når man lager hamburgere selv...

lager jeg bare en klump og steker det da eller?

spiser du en eller to?

 

Gleder meg veldig til fest i mårra, jeg er jo selvsagt ikke den som går hjem først.. spøtt itj i glase, som dem sei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...den var ny ;)

 

Hvor mange jeg spiser...kommer vel litt an på. Som regel spiser jeg en og masse salat ved siden av... Men dagen derpå....tja, –kommer helt an på formen :D

 

Klem "klumpen" litt flat du....litt heldigere når du skal legge den i brød.

Krydre godt...smak deg frem...

Mye lurere enn ferdigmat, og veldig enkelt.

Uæææææ...jeg må på jobben...klokka stikker fra meg....

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

23 august

vekt:98,2

 

26 august

vekt: 97.7

 

28 August:

Vekt - 96.6

 

4 sept:

vekt:96.6

 

6 sept:

vekt: 97,5 (buhuuu, opp igjen jo)

 

14 sept:

vekt: 94.7 (veid etter jeg hadde spist middag)

 

19 sept:

vekt:94.00 (om mårran etter frokost og trening) jippi

 

25 sept:

vekt: 92.4

 

10 okt:

vekt:91.5

 

15 oktober:

vekt: 91.2 (herregud så treeeeeigt det går)

 

11 november:

vekt: 89.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin nedgang dette, ser du. Det er skuffende når vekta står stille, men hold koken så skal du se at du får det igjen neste uke ;). Dette klarer du!

 

Og så en hilsen til nallepuss: Har du mista motet? Det høres ikke bra ut. Tror du at du klarer å finne det igjen? Det håper jeg i alle fall :D!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett den gode jobben. Les på trådene, og finn tilbake til motivasjonen.

Håper du koser deg for det i kveld, og at du er klar til dyst i morra ;)

 

Kom igjen Lillemor, det her klarer du!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

kjære vene, så fantastisk koselig det er å være bakrus! det er sååå lenge siden... det bekke skikkelig over i går... øl og vodka... øl til maten, vodka til kaffe`n! Jeg klarte meg helt fantastisk nydelig under middagen... litt kylling, litt eggerøre, litt potetsalat og litt salat...

når jeg hadde spist om kjente jeg at jeg var godmett...ikke sånn tung og hæslig mett... å når de andre reiste seg for å gå på andre runden, gikk jeg til baren, hehe :-)

det var en strålende kveld med hele familien, med vikingarna og masse svensktopper... det var kjempe koselig og jeg ble kjempe fullest!

Fikk danset og tror jeg stort sett sang " I`m the queen of the night"

hele kvelden..

Ikke at det var så merkelig, men det merkelige var at jeg følte meg SÅÅÅÅ vel.. kjente at jeg var noen kg lettere og det gjorde det enda bedre da onkel kom å sa noen fine ord... ja! nemlig! hehe!

 

Det verste var når vi skulle hjemover og de andre skulle innom å kjøpe seg hamburger.. jeg hadde kjempe lyst på.. inngikk en avtale med meg selv om at jeg bare skulle spise en halv en, for jeg visste jo at jeg kom til å spise det uansett... så.. det ble litt over en halv burger, som smakte heeeelt nydelig.

Men det gjør ingenting tingeling, for jeg skal på trening kl 10 nå!

også lagde jeg en wrap som jeg har i fryseren som jeg kan spise når jeg kommer hjem fra trening...

 

jeiiii, var bare innom får å fortelle!

 

 

Håper dere finner litt motivasjon i det jeg skriver, når jeg klarer!!!!

da klarer ALLE!!!!

 

tjoheikjøttdeig!

 

ha en fin fin lørdag!!!

 

wrap i fryseren? er jeg full enda? haha :-)

mente i kjøleskapet... og ser jeg har noen små skrivefeil her og der... dere må ha meg unnskyldt... haha ;)) sola skinner og dette blir en kjeeeeeeeeeeeeeeempe fin dag! IKKE SANT? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

... og gikk på vekta... blæ! 97.5... det var jo megastor forskjell :s opp igjen jeg da.. pga den burgeren jeg spiste i natt lissm? eller pga all den brusen (LIGHT) og vannet jeg har drukket idag? eller? eller?

nei, nå har jeg laget en deilig salat, skal steike svinekjøtt med noe digg krydder på.. også skal jeg blande det i et tacoskjell... seriøst...

jeg har vært drit flink jo, ikke dratt å kjøpt junk... å gud bedre, som det frister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

åhh, starta dagen så fint... sunne måltider, stakk på trening, kom hjem, spiste også tok lysten overhånd.... å herreguuuuud..

føler meg tjukk og hæslig nå... hvor dum kan man bli?

jeg har faktisk ikke spist mer enn halvparten hva jeg gjorde før, fikk kjempe vondt i magen, ble litt kvalm, men læll så spiste jeg :/

spaghetti og kjøttdeig, sånn på min måte... tror faktisk egentlig ikke at det var så ille, er bare det at... ååååh, jeg kunne ha spart meg! blæ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra, spist er spist og du har lært noe, ellers så hadde du ikke blitt så forbanna på deg selv. Neste gang, eller gangen etter det så klarer du å ta de gode valgene for lengre perioder. Dette skal gå bra! Dagens utfordring: trekk frem minst 3 ting du er fornøyd med å ha fått til. Sikkert på at den listen blir mye lengre enn de få feilskjærene. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...