Gå til innhold

Jeg ser meg ikke tilbake!!


Gjest Krille
 Share

Anbefalte innlegg

både med bursdag og utfordringer. Måtte bla opp igjen til toppen av tråden din for å se om det var samme person!! Du har jo bare blitt utrolig flink på utrolig kort tid. Gleder meg sammen med deg. Dette kommer du til å klare med glans. Støtte fullt ut ideen med å gjøre noe sammen med din kjære neste år, blir mye kjas og mas på slike dager. Kjekt - men litt stress også. Nyt kveldsen din den har du vel fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 729
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Gla'slank

Gratulerer med dagen.

 

Super innsats. Jeg har litt å lære her og der.

Virkelig flink er du, og det er nok det at du forbereder deg så godt som gjør det. Og helt sikkert masse jernvilje og alt mulig.

Kos deg med kveldsmaten din.

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst på noe. Jeg har unnet meg 25 gram sjokolade, det hjalp ingen ting. Jeg er sulten, men har ikke lyst til å hive innpå flere karbohydrater. Er det noen som kan noen enkle oppskrifter med mye proteiner?? Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal spise. Jeg har 200-300 kallorier igjen i dag og klokken er 20.00, så de må jo snart spises kvelds. Kanskje et speilegg stekt uten fett?? Og litt frukt??

 

Jeg er stolt av meg selv altså, jeg har hatt lyst på "noe" i hele dag. Jeg har vært innom butikken to ganger, og klart å stå imot begge gangene. Normalt sett på en dag som denne hadde jeg lett gomlet en stor pose smågodt. Men, jeg må nesten binde meg fast i stolen her i kveld for ikke å plyndre kjøleskapet eller fryseren...........

 

Tror det har en sammenheng med at jeg er litt småfrustrert over arbeidsfordelingen her hjemme. Den er fortiden 100 % og 0% og det er jeg som jobber 100% for å si det sånn. I tillegg har jeg begynt i jobb (det er leeeeeenge siden jeg har jobbet, mer enn et år), der er også mye å sette seg inn i og jeg blir SLITEN. Da pleier jeg å kicke meg opp på sukker, hva skal jeg bruke som redning nå da? Kanskje søvn??

 

Jeg får trøste meg med at jeg i dag er over 2 kg lettere enn for en uke siden da jeg var hos legen. Det er jo ikke til å fatte!! Det hjelper nok at jeg har trent som en helt i det siste. I dag raste jeg ut på tur rett etter middag, freste rundt løypen på 50 min og rakk akkurat hjem til mannen min skulle ut på konsert. Men, jeg må jo prioritere. Trim er viktig.

 

Nå har begge guttene sovnet, og jeg må finne meg noe sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Virkelig. Hold hodet hevet, for du leverer en strålende innsats.

Jeg lagde meg omelett med løk og mager kjøttpølse til kvelds...det var godt å fylle på med noe spm mettet litt siden jeg ikke fikk i meg middag i da.

 

Har mere felles skjønner. Jeg starta i jobb nylig selv etter et avbrekk på i overkant av et år. Hos meg går det med mye kaffe. Har blitt skikkelig kaffekjærring. Men det holder meg kvikk og igang. Tror også jeg drar nytte av å holde meg unna søtsaker og usunn mat.

Men det er en ekstra omstilling.

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinkt du er! Tenk at du klarer å stå i mot!

 

Jeg har noe i skapet som jeg kaller krisemat. Det er en liten papp-boks fra Bonduelle som heter Chili Bean Mix (vanlig dagligvare). Inneholder 57kcal pr. 100gr og metter veldig godt, inneholder bla kidney-bønner(proteiner) Spises varm eller kald. Rett i koppen supper duger også.

Jeg har også vent meg på Rugbrød av den mørke sorten. Metter også veldig godt, og har lav GI.

Min krisemat for søthunger er Option-sjokoladedrikk, stekt eple(micro) med suketter og kanel evt. cottage cheese. Og så har jeg Lett Is i fryseren.

 

Stå på videre

 

Jess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si ifra om mitt "bare må ha noe" tips,

min største svakhet er sjokolade, men jeg har oppdaget en ny genial ting:

 

Hjemmelaget sjokolade mousse fra Freia!!

Posen røres inn i 2 dl melk å vispes i ca. 3 minutter.

 

Så spiser jeg så mye jeg klarer! På søndag spise jeg til jeg ble kvalm, skikkeli dårlig, var faktisk enda en stor klatt igjen, og jeg kjenner enda kvalm-følelsen av å tenke på noe godter/sjokolade.

Å den posen ferdiglaget med lett melk gir kun 110kcl!

 

Spis så mye du orker!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips. Jeg føler at jeg må lære meg å måtte ha noe annet enn sjokolade, for det er det som er min største svakhet. Jeg sliter i dag også, er sulten og vanvittig trøtt. Har ikke sovet noe særlig på tre netter nå. (bivirkninger av reductil tbl) og har lyst på noe som gir meg et kick (les: sukker) så jeg våkner litt. Men, jeg holder ut. Nå koser jeg meg med sans cottage cheese med bringebær og rips. Jeg hater egentlig cottage cheese. Men, det går nå ned...

 

Jeg flyr på do hele natten og halve dagen. Jeg var på do 5 ganger i natt, og 6 ganger før lunch i dag på jobben. Det er ikke så lett å få det til i hjemmesykepleien....Ikke alle brukerne som villig låner vekk toaletten sin eller som har toaletter som er fristende å låne..Ja, ja, noe vann forsvinner hvertfall...

 

Nei, nå må jeg hoppe til sengs. Håper jeg får sove. I morgen har jeg fri og skal på step og flow bosu ball kl 10. Det gleder jeg meg til!! Så er det fredag og veie dag igjen. Det blir spennende!!

 

So long:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag er over. Jeg føler at dette prosjektet er noe som kommer til å ta fryktelig lang tid. Jeg har så lyst å bare få bort de 25 kg med en gang.........i morgen er det veiedag, det blir spennende. Så skal jeg tilbake til legen på mandag. Da er det to uker siden jeg var der sist, det føles som en hel evighet. Hvordan skal jeg klare å holde motivasjonen opp uke etter uke, måned etter måned? Jeg håper det blir lettere å motivere seg når det har gått av kanskje 5 kg, når resultatene vises litt bedre. Kanskje når 80- tallet viser seg på vekten og jeg får lyst til å krype nedover på vekten. Jeg har ikke gitt opp, jeg har ikke spist noe jeg ikke burde. Jeg bare innser at tolmodigheten min kommer til å få sin største prøve så langt...

 

Jeg har hatt en travel dag, startet med trening, og deretter hjem til ommøblering av huset og vaskedag. Jeg har løpt i hele dag, og kjenner jeg er helt ferdig. Nå skal jeg bare sige ned i en stol med god samvittighet. Tenne noen stearinlys og lese Kamille. I morgen er det jobb igjen, merkelig å jobbe litt etter så lang tid hjemme. Men, litt deilig også.

 

I morgen kan jeg nyte at det er helg, og det er meldt flott sommervær i Bergen. Det blir bra:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, veiedag. Jeg er litt skuffet, jeg har - 200 gram på vekten siden lørdag. Det er nå jeg pleier å gi opp. Jeg tenker som så at uansett hva jeg gjør, så går jeg ikke ned. Jeg trener som en gal. Har 14,5 trimpoeng siden mandag, og spiser ca 1550 kcal om dagen. Reductil går jeg også på.

 

Men, jeg vil jo ned i vekt. Det kan ikke være så urettferdig at ikke jeg skal kunne klare det??Men, nå blir jeg fulgt opp av en klinikk i Bergen for overvektige. Jeg har time igjen mandags morgen, og det er egentlig da det "gjelder". Da veies jeg der, og hele kropssammensetningen blir målt samtidig. Så jeg gir meg ikke før det hvertfall. ( I tillegg har denne legen lovet at dersom jeg ikke går ned, så skal ha til bunns i hvorfor.) Jeg har fulgt GR opplegget i 16 uker uten å gå ned i det hele tatt for noen måneder siden, jeg kjenner fortvilelsen sniker seg inn bak ryggen min...

 

Men, det positiver er at jeg er jo 2,3 kg lettere enn sist jeg var på Pondus klinikken, for 10 dager siden. Men, den startvekten var på en svært uheldig dag, har ikke vært så tung hverken før eller siden så det er ikke et reelt vekttap...

 

Nei, jeg skal ikke gi opp. Tolmodighet kom til meg!!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en hektisk lørdag. Vi begynte med å skru fra hverandre lillebror sin seng, den har vi endelig fått solgt. Så løp jeg ut dørene på spinning 9.45 (jeg har over 20 trimpoeng dennen uken..) Etter spinning var det hjem og vaske lillebrors rom og så tok vi oss en tur til byn. Der gikk jeg i butikker med en vennine og vi spiste en tragisk lunch ute. Jeg spiste salat, og den var helt grusom. (men, nesten ingen kallorier da..).

 

Hjem og satte av vennine, mann og barn og dro videre for å kjøpe ny seng til begge guttene. De blir levert onsdag:) Så var det på jakt etter nye treningssko til meg, men jeg blir så himla forb...for det er jo ingen som jobber i sportsbutikkene rundt om her som har noe peiling. Jeg spurte hvorfor jeg heller burde kjøpe den skoen som kosta 1599,- istedenfor det som var på tilbud til 599,- og fikk de merkligste svar. Jeg ga opp hele greiene (for andre gang) og kom hjem uten nye sko. På vei hjem var jeg innom og ukehandlet på rema, og vips var klokken 18. Da var det bare å hive seg rundt og rydde huset, og nå, vips er kl 20.30 og jeg er DØDSTRØTT.

 

Mat er det blitt så som så med i dag. Nesten ingen ting, og bare sunne ting når jeg har hatt et øyeblikk. Jeg er så stolt over meg selv. Jeg ville vanligvis har spist både det ene og det andre på en sånnn dag, men når vil jeg liksom ikke. For jeg vil bli 25 kg lettere, og dermed BASTA!!

 

Oj, dette ble jo en hel hverdagsroman. Ja,ja, godt det er i min egen tråd da:)

 

Ha en fortsatt god helg alle sammen.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Jeg synes du skal være superduperstolt over nedgangen din! Og at du greier å holde deg unna å spise spise spise på travle dager, er bra! jeg vet hvor vanskelig det kan være :)

Over 20 trimpoeng på en uke, det er HVERTFALL noe å være stolt over!!! At det går an:D

 

Også vil jeg takke ixie for fint tips til oss sjokoladesyke frøkener med håp om å gå ned mange tusen kilo... :)

Dette greier vi, vi må stå sammen og heie på hverandre! Lykke til neste uke, og ha en fortsatt fin helg :)

Klem fra nallepuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er helgen nesten over, og greit er det. Jeg synes det er vanskelig i helgene. Jeg har litt lyst til å stupe ned i en smågodtpose og bli der:) Men, jeg har stått imot. Jeg har brukt kosemerkene mine på 100 gram sjokolade, men med alle trimpoengene har jeg ikke dårlig samvittghet av den grunn. (eller, prøver hvertfall ikke å ha det..)

 

Jeg er spent på målingen hos legen i morgen. Vekten her hjemme sier en nedgang på 2,5 kg på siden 18/8-08. Det er jo bare to uker siden, men det føles som en hel evighet. Jammen går det treigt!! Jeg forstår ikke Jess at du sier tiden går like raskt når enn slanker seg so ellers. Det føles virkelig ikke slik nå:P

 

Vel, jeg skal ned å lage meg en smootie. Jeg bruker en halv banan, litt skummet melk, to ss skjeer med yougurt naturell og frosen mix av skogsbær. Det er godt og mettende.

 

Ha en super uker alle sammen. Her er det bare til å se fremover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Krille!

Du er utrolig standhaftig som står i mot de tingene du har lyst på. Det er ikke lett, det er jeg den første til å skrive under på.

Jeg ser av min egen tråd at jeg ikke var så veldig tålmodig i starten, syntes nok også at tiden gikk veldig sakte. Jeg har jo holdt på nesten 8 måneder nå, og når jeg ser bakover har det gått fort. Men du har nok rett i at tiden framover ikke går like fort:-)

Jeg vet ikke om det er noen trøst, men du vil få kjempefine resultater hvis du klarer å holde koken framover. Ta dag for dag, uke for uke...

Innimellom synes jeg tiden går veldig sakte enda. Egentlig er det nok feil å si at det er tiden som går sakte, jeg mener nok vektnedgangen. Jeg skal ned ca 6-7 kg til, og jeg vil ha de av I DAG! For jeg har fryktelig lyst til å bli ferdig med ned-fasen.

Lykke til hos legen i morgen.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Ned 1,5 kg på hans vekt på to uker. (nå er jeg 0,5 kg tyngre i dag enn i går, men det er jo sånt en vet når en snikveier seg...) Han var fornøyd med nedgangen han. Men, jeg sa at jeg synes det er lite når jeg trener så mye som jeg gjør. Jeg har 38 trimpoeng på disse to ukene. I tillegg spiser jeg 1500-1600 kcal om dagen. Han var for såvidt enig. Det kan jo være at kroppen min allerede nå er i beredskap og tviholder på det den kan, men jeg synes det er merkelig. Vi konkluderte hverfall med at jeg nå skal registrere all aktivitet jeg gjør. Det gjør jeg ved å ha festet en liten datamaskin til armen (til den nette verdi av 15000 kr...) Den registrer hvert steg jeg tar, hvor mye jeg er i aktivitet, hvor lenge jeg sover, hvor godt jeg sover osv.

 

Dette er endelig en lege som tar problemet mitt seriøst. Jeg har nå forsøkt å gå ned i vekt i tre år. Det som skjer er at jeg går ned til ca 92 kg, og der stopper det. Den lengste perioden jeg har holdt ut med at vekten stod stille var 16 uker med GR opplegg (og kurs) og mellom 13-16 trimpoeng i uken. Likevel rikket ikke vekten seg...Sånt tar jo drepen på all motivasjon. Men, nå har jeg funnet en lege som tror på meg og som er interesert i å finne ut hvorfor. Det skal sies at jeg har tatt alle blodprøver og tester og jeg er helt frisk:) Når jeg tar pause og ikke orker mer, så går jeg opp 1-1,5 kg og holder meg der...

 

Men, jeg har virkelig ikke lyst til å være 95 kg, så derfor går jeg altså rundt med en diger kladeis på armen. (Folk tror sikkert det er en avansert form for pulsklokke visst de ser den, men jeg går med lange armer på t-skjorten og da synes den ikke.) Jeg skal ha den på døgnet rundt i en uke, skal bare ta den av når jeg dusjer....

 

Så om en uke har jeg svaret på om jeg faktisk er en sofagris, selv om jeg ikke tror selv at jeg er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har hatt en kjempeflott vektnedgang, 0,75 i uken- det er ikke dårlig!

Du er en racer til å trimme, pass bare på at du ikke sliter deg ut:-)

 

Så flott å høre at du har funnet en lege som tar dette seriøst. Dette høres veldig spennende ut. Du må fortelle litt mer etterhvert som du får resultater.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart gå på seinvakt. Har ikke det spor lyst...Det regner og jeg vil egentlig bare være her hjemme og rydde....(sparker meg bak)- Vel ,jeg har hatt mitt første døgn med aktivitetsmåleren og holder på å bli sprø. Den piper og romler (som en mobil på vibrering...) i ett kjør. Det gjør den også om natten. Mannen min var ganske irritert i dag, han hadde heller ikke fått sove noe særlig i natt.....Jeg har ringt legen for å høre om det var noe galt med apparatet, men han skulle ringe opp igjen, noe som ikke har skjedd. Så da går jeg med apparatet på nå på jobb, men jeg kommer ikke til å sove med det. Vi kan jo ikke ødlegge nattesøvnen heller...

 

Håper ikke det ødlegger hele opplegget....

 

Ellers har jeg vært på step og core på morningen, så trimpoengene er i boks i dag også:P

 

Vel, jeg får gå og gjøre noen gode gjerninger. Alt går som regel bedre enn jeg tror på forhånd..

 

ha en fin kveld.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går jo rundt med denne registreringsdingsen på armen denne uken. Jeg har virkelig vært super aktiv mandag og tirsdag, noe som er normalt for meg. Så har jeg to litt roligere dager ons og tors før jeg igjen har høy aktivitet fre og lør. Denne dingsen har durt og bråkt og holdt både meg og mannen min våken hele første natten. Han ble irritert og spurte om det var meningen...Jeg ringte derfor legen igjen, og det var IKKE meningen. Det var noe galt med maskinen, og ingen av aktivitetene var registert. Dermed var det på med ny maskin og registering i dag igjen.

 

Problemet er at jeg får bare registert aktivitet fra i dag frem til mandag når jeg skal tilbake dit. Det vil ikke gi noe realistisk måling av mitt energi forbruk på en uke, for jeg skal på hyttetur i helgen og jeg tror ikke det blir så veldig mye aktivitet på den turen. Vi er jo ute, men det er med små barn, og det sanker jo ikke de helt store trimpoengene...

 

Konklusjon: jeg er redd for at jeg skal ha et lavt aktivitesnivå, og at legen skal "dømme" meg ut fra en rolig uke og ikke en for meg vanlig uke...og nå blir det bare 5 dager istedenfor 7. Ja. ja.Vi får se.

 

Uansett, det blir spennende og få vite litt mer. Denne maskinen måler inntak og uttak av energi, i tillegg til nattesøvn, kvalitet på nattesøvn osv...Jeg sover veldig dårlig, så det blir spennende om det blir regnet som normalt eller ikke.

 

Ellers går dagene greit, jeg teller og veier og holder meg til ca 1550 kallorier om dagen. Det er kanskje litt lite, men jeg vil ikke justere enda. Men, jeg tenker mye på sjokolade og is, og det var rett før jeg grabbet med en sandwich is i dag, men det unngikk jeg med en nødskrik.

 

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du stod i mot sandwich-isen! Det står det respekt av. Det er slike forandringer som gjør susen. Dette viser at du har kontroll og at det er DU som er sjefen!

Det blir spennende å se hva konklusjonen på denne målegreia blir. Regner med at du må kunne forklare legen hvordan du har hatt det denne uka:-)

Vi må få høre mer...

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er imponerende hva sånne dingser kan gjøre. Håper den fører med seg noe godt, –ikke bare våkenetter og ulyder...

 

Hyttetur blir hyggelig da. Kan jo leke sisten og titten på hjørnet med barna?? Eller, de er kanskje ikke så store.

Lykke til med målingene. Det går nok fint.

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men orker ikke lage meg mat, kommer sikkert til å sove dårlig i natt, men, men. Jeg har veiedag i morgen, og jeg er spent. Jeg tjuveier meg jo hver dag for tiden, men til vanlig slår ikke marginene mine ut på veiedagen:) Vi får se i morgen.

 

Morgendagen blir spinning og styrke. Pakking og handling til hytteturen. Vi drar alene på hytten, så det blir lett å styre maten. jeg har fått helt dilla på plommer, og det er nesten som snop. Så det blir mye plommer og lite søtsaker. Jeg har jo veiing hos legen på mandag igjen...Veiing fredag og mandag, ikke mange dager å "slappe" av på. Men, det er jo likegreit:)

 

Vi lar størstegutten (på 5) ta med sykkelen på hytten. Han lærte å sykkle på søndag, så han kan sykkle og jeg kan gå raskt ved siden av. Da får jeg god trim og han blir tryggere på sykkelen. To fluer i en smekk.

 

Rapporterer om vekt og mål i morgen tidlig:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!!!!!!!!!!!!!Endelig under 92 kg. Vekten viste 91,4 kg. 1 kg ned siden forige fredag.(totalt 3,1 kg) Da er jeg super fornøyd. Ekstra motivasjon til å holde motet opp gjennom hytteturen. Det blir lite digg i posene denne gangen. Men, jeg skal ha med kosemerkene mine:)

 

God helg alle sammen.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært hos legen og fått lest av resultatene etter ukens overvåking. Det er jammen meg spennende greier dette!! Jeg vet nå mitt gjennomsnittlige energiforbruk helt nøyaktig, hvor mange skritt jeg har gått hver dag disse dagene, hvor mange minutter jeg har lagt i sengen og hvor mange timer jeg har sovet. Det er herved bevist at jeg ikke er noen sofagris.

 

gjennomsnittlig skritt hver dag: 10051.

Gjennomsnittlig kalloriforbruk: 2837

sover gjennomsnittlig 7.58 timer i døgnet

 

 

i tillegg måler den aktivitetsnivået. I løpet av en spinningtime på 40 min f. eks, så bruker jeg 4 min på moderatnivå, 27 min på høyt nivå og 9 min på veldig høyt nivå. (det veldig høye nivået er på det nivået toppidrettsutøvere har det meste av sine treningsøkter..) Men, jeg er veldig fornøyd med at jeg klarte 9 min på det nivået.

 

Konklusjonen var at jeg måtte trener hver dag. Jeg må trener mer styrke i beina??!!(trodde de var det sterkeste på kroppen min, men der tok jeg feil..)Målet skal være å ha over 12000 skritt hver dag.

 

Ja, ja. Vi får nå se. Men, det var veldig kjekt å få vite hvordan kroppen min fungerer. Jeg blir litt motivert av sånne tall og grafer jeg da:) Jeg skal til neste kontroll om en måned. Når jeg har gått ned ca 10-12 kg skal jeg ta en ny slik enukes overvåkning og se om jeg har forbedret meg på noe vis.

 

Hytteturen i helgen var veldig kjekk. Jeg fikk gått en masse på tur, og selv om kanskje ikke intensiteten var høy, så var vi i gjevn aktivitet hele dagen. Det var veldig vanskelig å ikke spise snop hele tiden. For meg har hyttetur betyd masse snop om kveldene, og gjerne litt i løpet av dagen også. Derfor var suget stort til tider. Jeg brukte trikset med å lage freia sjokolademousse, og den stod i kjøleskapet hele helgen. Når jeg fikk det værste suget så tok jeg en t-skje eller to. I går når vi dro var det mer en halve igjen, og jeg kastet det med glede i bosset. I tillegg ble det litt mange kosemerker....Men, vekten har stått stille, så det tar jeg som et godt tegn. Nå er det bare å holde fokus frem til veiing på fredag:)

 

God helg til dere alle. Må oppdatere meg litt rundt om kring.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Krille.

Flott helg virker det som, og du sto flott imot godtesuget. Det er jo strålende!!

 

Flink jente!!

 

Så morsomt at du fikk så mye ut av den overvåkingen også.

Jeg kunne godt tenkt meg å få målt sanne ting...

 

Jo mer man vet om seg selv, jo mer kan man ta høyde for...

 

Fortsett det gode arbeidet.

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...