Gå til innhold

Jeg ser meg ikke tilbake!!


Gjest Krille
 Share

Anbefalte innlegg

I dag tenkte jeg ikke på mat mellom frokost og lunch. Det har ikke hendt på lenge. Jeg har vært på jobb, og det er jo ikke så ofte (sånn ca 50%). Jeg er egentlig student, men begynner ikke igjen før 6 oktober, så nå bare jobber jeg litt og skal egentlig skrive på hovedoppgaven min, men det blir det lite av!

 

Jeg føler at det går litt lettere nå, og med min snikveiing, så ser jeg at det går nedover også. Det er som jeg blir litt hekta. Skal bare trene litt i dag også...så blir det trening hver dag. Det er nok gjerne litt mye, men etter 6 oktober vil jeg ikke ha tid til det. Så jeg tenker at det er like greit å smi mens jernet er varmt, og få mest mulig trimpoeng.

 

Vi drar på hytten igjen til helgen, men vennepar og barn. Det blir utfordring det.....

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 729
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjempeflott, Krille! Så spennende med den målinga, nå vet du jo litt mer om deg selv.

Det er jo strålende at du klarer å holde deg i skinnet. Tenk at du nå står i mot det meste av fristelser, og vekta kryper fint nedover:-)

Bare fortsett i samme leia, så blir det kjemperesultater. Jeg kan trøste deg med at sukkersuget roer seg litt etterhvert, mitt er faktisk omtrent borte. Jeg har av og til skikkelig matsug, mer som en stor og alvorlig hungersnød. Har da lyst til å spise MYE, men jeg blir ikke mett/fornøyd om jeg gjør det. Kanskje det er snopsuget som har forandret seg?

 

Det er så bra at du henter motivasjon i dine resultat. Det er mye fristelser når man er i lag med andre, og ute av hjemmets faste rutiner. Jeg blir stadig mer forundret over hvor mye fristelser det faktisk er rundt meg. Det er kaker, sjokolade og kjeks overalt. Og jeg skjønner stadig bedre hvorfor jeg ble så tjukk. Før syntes jeg bare det var urettferdig at jeg var tjukk når andre rundt meg ikke var det, jeg spiste jo ikke SÅ mye mer enn de.

Men... jeg har kjøpt veldig mange store poser med potetgull i mitt 43åringe liv. Gamle dama, gomle potetgull? Trodde noen det var for ungdommer?

Fortsett å tren, men husk også å hvile innimellom:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er å føle seg litt mer vel. Jeg snikveier hver dag (klarer ikke å la det være) og hver dag forsvinner noen hundre gram. Men, det er jo på veiedagen det gjelder:). Det blir spennende i morgen!!

 

I går hadde jeg en god opplevelse. Jeg skulle til byn og møte noen venniner. Hadde egentlig ikke så veldig lyst, var trøtt og følte at jeg burde trent istedenfor. Men, jeg dukket inn i klesskapet og fant frem noen stilige klær, og etter at ha tatt av disse kiloene nå, så følte jeg meg faktisk ganske fjong. Til og med mannen min syns jeg var stilig. (Han er ellers ganske flink til å ikke legge merke til ting..) Jeg dro en halvtime tidlig, og gikk og dillet litt. Kjøpte meg et smykke og et sjal på H&M, og følte meg fin og glad. Det ble en kjekk kveld, og jeg var mye mer opplagt når jeg gikk hjem enn når jeg kom:) Spiste gjorde vi også. Men, jeg tok en grov toast med mozzarella og tomat. Den var skikkelig god, så jeg hadde ikke behov for hverken kaffe eller kake:)

 

Jeg er overrasket over feel good perioden jeg er inni. Ser på klær i butikkene, og gleder meg som en unge til jeg kan gå og prøve "vanlige" størrelser.

 

Nå skal jeg på step og flowBOSUball. Deretter kommer en vennine på lunch og så skal jeg jobbe seinvakt. Tror det er veldig bra at jeg har begynt å ta noen vakter innimellom. Det har fjernet litt av fokuseringen på mat for meg. Må nok innse at lediggang er roten til mye vondt i den sammenheng. (og i mange andre sammenhenger forresten.)

 

Ha en strålende dag alle sammen!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste din tråd og jeg blev så glad av den og inspirert!!

 

Du har virkelig stått på og vært superflink!

 

Jeg har det litt tøfft for tiden med å være sykemeldt for stress og ting.. så jeg har slitet massevis denne uken som gått. men nå følte jeg att jeg ble motivert igjen! Takk!

 

/H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg selv i å stadig se på klær her og der...og tenker at snart er det min tur;)

 

Vel snart og snart...det er nok en god stund, men det går jo så fort. De siste ukene har bare forsvunnet!

 

Vinusshopping er bra for motivasjonen min, og ikke minst for lommeboka;)

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste i dag 90,4 kg. Det er akkurat en kilo ned denne uken også. Totalt 4,1 kg:) Jeg er så glad!!!! Nå er målet mitt å se 80- tallet neste uke. Det er mer enn tre år siden jeg sist så 80- tallet...Nå må jeg skynde meg avgårde. Vi drar på hytten med vennepar og 4 barn hele helgen. Er litt spent på hvordan det går. Vi har aldri hatt med oss noen på hytten før, og vi er en litt mer aktiv familie enn de som skal være med. Men, vi får lokke de med på tur:)

 

Riktig god helg alle sammen.

 

 

Klem Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme etter nok en vellykket hyttetur. Jeg har nok spist litt mange kosemerker denne helgen, og er redd det kommer til å straffe seg. Men, det er leeenge til fredag og veiiedag, så jeg prøver å ta meg inn igjen...Vi har igjen hatt nydelig vær og i går var vi på 4,5 timers tur (om enn i barnas tempo), det var helt fantastisk med bading og grilling i midten av september!! Da vi var nesten tilbake, trakket jeg over. Det er jo kriser. Det kan jo ødlegge treningen min helt denne uken. Jeg er blå og hoven, men kan gå greit på forten. Men, bare jeg kommer litt over mot høyre så hugger smertene i. Noe step time er nok ikke aktuelt. Jeg får prøve meg på spinning i morgen, så får jeg heller gå visst det gjør for vondt...Typisk uflaks!!

 

Men, utenom det har det vært nok en fantastisk helg. Det er jo lov å nyte å være på vei??

 

Nå hopper jeg i seng, det har blitt litt lite søvn denne helgen. I morgen er det jobb igjen, men jeg tror jeg tar fri resten av uken:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lyst på sjokolade. Er sulten og trøtt og kroppen skriker etter en oppmuntring:) Jeg har hatt en travel dag på jobb, rett hjem for å lage middag, hente i bhg, spise middag og ut dørene for å trene foreldre og barn partiet til minstemann. Hjem igjen, kvelds, bading og legging. Dessuten har jeg en irriterende mann i dag, og jeg er ikke god på å kjefte, jeg pleier å spise isteden....

 

Ja, ja. Har en liten drøm å komme meg på spinning kl 20.15, men jobber kontinuerlig med gode unnskyldninger for å slippe.....Tror jeg må få i meg noe fornuftig mat:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krille!

 

Aller først, du er kjempeflink!, og jeg kjenner meg så godt igjen - men du har kommet over kneika.

 

Går du fremdeles på reductil?

Det er flott at du følges opp av en interessert lege, men jeg vil bare gi deg et råd ang. reductil.

Ikke kutt ut tablettene brått. Du risikerer å bli veldig sulten "oksehunger", ta en fornuftig nedtrapping før slutt. Går du på 15mg, trapp ned til 10mg daglig, deretter 10 mg annen hver dag osv.

Det er ikke pga medisinen i seg selv ( selv om det egentlig er et antideprissiva), men pga denne sultfølelsen man kan få. Det er ikke alle leger som vet om dette, og kanskje færre som tenker på det.

Ta det gjerne opp med legen din den dagen du skal slutte

 

hilsen goroed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som overkom ikke-lyst-følelsen og dro på trening. Noen ganger er det virkelig mest fristende å blåse i alt, men så gjør det så godt i kropp og sjel med litt trim :). Hyggelig å lese at du fant inspirasjon inne hos meg. Jeg sliter litt med at jeg har mest lyst til å jobb hjemme i dag. Ikke helt i form – har vondt i hodet og brygger på noe halsgreier. Men så er det det da, at hvis jeg drar på jobb så får jeg i alle fall en sykkeltur...;). Så nå lurer jeg nesten på om du ga meg den inspirasjonen i retur!

 

Ha en riktig god dag! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg opp og på trening i dag også. Så nå har jeg hatt 30 min step og 30 min styrke. Jeg er helt skutt, og veldig svett. Så jeg har tatt godt i hvertfall. Resten av dagen skal jeg rydde og kose meg. Jeg fant igjen motivasjonen nå.

 

Takk for gode råd angående reductil. Jeg har gått på de en gang tidligere, og den legen var oppmerksom på det du beskrev. Så da trappet jeg ned med 10 mg før jeg ga meg. Den gangen la jeg ikke om kostholdet samtidig. Jeg spiste stort sett bare snop, litt mat og reductil. Jeg hadde nesten ingen apetitt, men snop spiste jeg bare fordi jeg syntes synd i meg selv. Nå har jeg helt normal apetitt, og merker egentlig ikke noe annet enn munntørrhet. Jeg ble deprimert av tbl sist, men ikke denne gangen. Jeg fikke også forstoppelse sist, men ikke denne gangen.

 

Jeg har en laaaaaaaaaang historie med vektproblemer, slanking, osv. (begynte med at mamman min meldte meg på GR kurs når jeg var 14 år...)Jeg har prøvd det meste, og har mye erfaring innenfor dette område:) Nå er psyken under kontroll, jeg er frisk (føler jeg hvertfall) fra spiseforstytrrelser jeg hadde før. (Som var spising pga av følelser, jeg brukte mat til "alt"). Derfor føler jeg at jeg kan klare dette denne gangen. Men, tolmodighet er ikke min sterke siden da....Så jeg vil som alle andre at dette skal gå raskt:)

 

Jeg må hoppe i dusjen. Ha en fin dag alle sammen!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld gjorde jeg en liten tabbe....Jeg ventet til jeg var hysterisk sulten og blodsukkeret i kjelleren. Jeg ville bare bli ferdig med strykingen før jeg gikk ned for å spise. Men, strykingen tok tid!! Så jeg hoppet i brødposen og sluktet to rundstykker med hjemmelaget syltetøy (lite sukker..) før jeg hadde sukk for meg. Jeg var kjempe mett etter 1,5, men spiste likevel 2...

 

Ja, ja. Det er jo ikke akkurat store mengde sjokolade vi snakker om. Jeg får bare huske på å spise litt før jeg blir hysterisk neste gang!!

 

I morgen skal jeg til fotpleie. Det blir deilig det!!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lærerikt med slike opplevelser Det gjør ikke store skaden, men setter i gang mye refleksjon. Neste gang har du muligheten til å forebygge:-)

 

Jeg er blitt veldig følsom for sult. Blir helt urven etter 3-4 timer, MÅ da ha mat ellers står jeg nesten ikke på beina. Jeg trodde det var blodsukkeret som var så lavt, men så snakket jeg med en legevenn om dette. Han mente at det var kroppen min som hadde vansker med å slå over fra sukker(glukose)forbrenning til fettforbrenning og at det ble slik når glukoselageret var tomt. Og han mente at det var ganske mange som har det slik. Jeg vet ikke om dette er bra eller ikke bra, vet heller ikke om det har noe å si for slankingen. Jeg merker dette mye bedre nå enn før, men det er kanskje fordi jeg spiser mindre sukker&karbo og at lageret derfor er mindre?

 

Kos deg med fotpleien:-)

 

Jess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var deilig å få stelt føttene litt ja (og helt nødvendig...), så nå kan jeg vifte med tærene igjen,he,he.

 

Det har vært en travel dag, og jeg har fått gjort masse. Ser jeg har spist litt lite. Har hatt fisk til middag tre dager på rad nå, og det blir ikke så mange kallorier av det. Jeg skulle egentlig ikke trene i dag, men så ringte mamma og pappa og ville komme innom, sånn at jeg kunne gå på trening mens de passet og la ungene. (mannen min er bortreist) Et sånt tilbud kan man jo ikke si nei til, så da ble det spinning i dag også.

 

I morgen har jeg tenkt meg på trening på morningen, men da blir det helt treningsfri fredag. Lett å bli litt hekta og tro at jeg må trene hardt hver dag...Kjenner jeg har vondt i korsryggen, og det er nok pga spinningen og at jeg ikke klarer å holde magen inne hele treningen. Må jo passe på helsa også.

 

Det går greit for tiden, to dager til veiedag, men denne uken tror jeg at det blir stillstand. Jeg som hadde så lyst til å se 89 tallet...

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotpleie er bare utrolig herlig. Mine kunne visst trengt en runde de og. Så deilig med slike foreldre! Tenk at de tilbød seg å passe og legge dine håpefulle slik at du kunne trene. Jeg kjenner meg igjen i det at det går an til å bli hekta på følelsen av at det bør trenes hver dag. Jeg trener jo ikke så mye på treningssenter, men sykler omtrent 15 km hver dag. I det siste har jeg valgt litt lenger ruter og nå har jeg nesten litt dårlig samvittighet hvis jeg velger den vanlige, litt kortere ruta. Jobber med saken, for jeg vil ikke at det skal føles tvangsmessig å trene. Men det er godt å bevege seg hver dag – det har jeg tenkt å fortsette med! Du er skikkelig god med den treninga di ;)!

 

Spinning kan være litt tøft for korsryggen. Kanskje du kan heise opp styret litt slik at du blir litt mer oppreist på sykkelen. Det gir mindre belastning. Jeg krysser fingrene for god veiing denne uka! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det har ingen ting med mat og sånn og gjøre. Men, jeg får ingen hjelp til å få kabalen til å gå opp her hjemme med alt som må gjøres. Mine oppgaver er handling, lage middag hver dag, vaske huset, vaske klær, brette klær, legge på plass klær, holde hagen ved like, andre forefallende ting, ofte henting og levering i bhg. (visst dere lurer på om det er noe særlige gjøremål igjen når alt dette e gjort, så er svaret nei...) Jeg føler at det er bare jeg som tar ansvar og det er bare er jeg som "tenker" her. Når jeg i tillegg holder på med dette livsprosjektet som krever en hel del, ønsker jeg mer "fri".

 

Er det så vanvittig egoistisk å ville gjøre dette nå 100%, og klare å gå ned i vekt?? Jeg vet at jeg er veldig fokusert, og de siste kreftene jeg kan finne om dagene går til trening. Det er dette og en trivelig hverdag som er viktig for meg nå. Men, jeg kjenner jo at jeg ikke har det så veldig trivelig med alt som skal gjøres. Arrrrrrgh!!!!

 

Sånn, måtte bare ha det ut. I morgen er det veiedag igjen. La oss bare håpe at jeg har gått ned, visst ikke blir nok dette en helg på krigsstien...

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp + 100 gram. Det er jo ikke oppgang egentlig, og det er sikkert mange gode grunner til det. (dvs kroppslige,he,he.) Vel, jeg gir meg ikke av den grunn. Jeg har vært på jobb i dag, og var hjemmom i noen minutter før jeg dro på trening. Nå har jeg tatt meg en aldeles herlig sunn smotie, og føler meg bra.

 

Vi har ingen planer for helgen, og det er like greit. Jeg vil ta minste mann med på Karius og baktus og ellers bare ha en god hjemme helg med noen sykkelturer og annen trening. Jeg har nettopp sendt mannen avgårde med en lang og sunn handleliste på butikken, så maten har jeg kontroll på;)

 

God helg til alle dere flotte damer:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

trener du i trondheim du og?

det er godt å trene, jeg skal SKAL SKAL en tur idag..

tar med junior, han leker seg fint på minisats imens ;))

da får jeg en god følelse ikveld når jeg sitter i sofakroken å kosær mæi!

 

ha en fin flott koselig helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg under 90 kg igjen. God start på dagen. Men, veiedager er jo på fredager. Vi har hatt en super lørdag. Nå har vi fått barnevakt og skal ut og spise middag med venner vi ikke har sett på lenge. Det blir kjekt!! Skal spise biff og bakt potet har jeg tenkt:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg jammen vært aktiv. Jeg har vært ute fra 11-15,l inne en kort tur og ut igjen. Jeg tok med med yngstemann og lånte en nabojente og vi har sykklet og lekt. De lekte så fint at jeg begynte høstoppryddingen i hagen, og har fått kostet, ryddet i bedene og ryddet ellers rundt om huset. Jeg er ikke helt ferdig, men sliten, så jeg tok en pause. Jeg må jo ha mat:)

 

Nå blir det middag, rydde opp utenfor og så på trening. Step og styrke. God avslutning på helgen. Mannen min skal bort hele neste uke, så jeg har ikke tenkt å jobbe så mye. (må jo ha tid til å trene....) Vil bruke de siste ukene før jeg begynner for fullt igjen til å få orden på det meste rundt om i huset og utenfor huset, sånn at det ikke blir totalt sjokk og begynne i jobb igjen....Det er ett år siden sist:) Men, det blir ikke så lett å si nei når de ringer og trenger folk kjenner jeg meg selv rett....Ja, ja. I morgen blir det hvertfall fri, og tid til å gjøre en masse.

 

Håper alle har hatt en super helg, og at grammene bare raser av:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...