Gå til innhold

Jeg ser meg ikke tilbake!!


Gjest Krille
 Share

Anbefalte innlegg

jeg må bare legge inn målene mine så jeg har de ett sted. Får bare lagt inn midjemålet på vekt og mål linken...

 

Høyre arm 37 cm

V arm 34 cm

Bryst 111 cm

Midje 84 cm

tykkeste på magen 114,5 cm

ende 117 cm

venstre lår 72 cm

høyre lår 70,5 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 729
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er nok en dag over, merker at på travle dager så blir det ikke til at jeg skriver ned hva jeg spiser. Da blir det nok litt for lite. Så nå må jeg snart ned å få i meg kvelds. Jeg har fått trent i dag også, step og styrke. Vi har noen utrolig kjekke og inspirerende instruktører hvor jeg går. Klarer jeg målet mitt til slutt (jeg mener når jeg klarer målet mitt...) kan jeg takke de for mye!!

 

Har tenkt en del på det i dag, at det føles helt urealistisk at jeg skal være 10 kg lettere om noen måneder, og kanskje 20 om et år. Tror jeg må konsentrere meg om 1 kg om gangen. Ellers blir jeg helt oppgitt. Veien føles veldig lang...

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det går så sakte nedover nå. Jeg vil jo helst at det bare skal rase av. Det er ikke et alternativ å slutte med dette, men jeg oppdager at bare ørsmå slingringer i valsen fører til stilstand, selv om jeg trener som en helt. Jeg veier meg hver dag, og ja, jeg vet at det ikke er så lurt. Jeg går ikke opp noe særlig, men denne uken har jeg veid det samme hver eneste dag, så jeg vet jo likesom at det ikke rikker seg...Tror kanskje jeg skal utfordre meg selv på å ikke veie meg i morgen tidlig. Jeg har jo veiedag på fredag. En dag uten burde jeg jo klare?? Da blir det kanskje et en positiv opplevelse fredag??

 

I dag har jeg store planer om å lese pensum....Det blir en utfordring, for det er egentlig mange andre ting jeg heller vil gjøre...Vel, jeg får bare brette opp armene og stupe i bøkene.

 

Ha en fin dag.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt følelsen. Jeg husker veldig godt da jeg startet dette prosjektet. Jeg så med lengselsfullt blikk inn i trådene til Jubalong, Vilde, Smallgirl(biggirl), Resolutt mfl. Og hva leste jeg... ned, og ned og ned og ned. Og der stod jeg og titta i speilet, på mine 25 kilo overskuddsvare.

Og jeg husker veldig godt at jeg syntes det var ueeeendelig langt til mål. Og at disse damene skrev til meg om denne tålmodigheten. Sannsynligvis hjalp det selv om det egentlig var liten trøst der og da, for jeg er jo her enda:-)

Og tiden har gått... av og til fort, av og til sakte... men den har gått! Det høres jo sikkert helt sykt ut for deg, men jeg er fremdeles utålmodig- sukk.

 

Jeg har bare en ting å si: Hvordan du enn har det, hvordan du enn gjør det-HOLD UT!

 

Her kommer en utholdenhetsklem fra

JESS:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk JESS.

 

Jeg holder ut, synes fremdeles at alt skulle gått mye raskere. Men, jeg er generelt utolmodig, så det er vel noe jeg må jobbe med. Jeg tenker mye for tiden, og jeg føler egentlig ikke at jeg har gjort de helt store endringen siden 18 august. Likevel (håper jeg) viser vekten at jeg har gått ned 5 kg (i morgen) på disse ukene.

 

Derfor måtte jeg ta en oppsumering i dag, for å tenke over hvilke endringer jeg faktisk har gjort sånn at dette skulle skje. Jeg har jo ønsket å gå ned i flere år, og forsøkt aktivt i flere måneder uten at noe skjedde, og så plutselig så skjer det bare...

 

de endringene jeg kommer på er:

 

1. redusert snop inntaket mitt mye. Jeg spiser nå bare snop i helgene (fredag og evt lørdag.) Jeg kjøper inn 100 gram sjokolade, og det er det jeg koser meg med. Før kunne jeg spise en pose smågodt 3-4 ganger i uken.

 

2. Spiser sunne mellommåltider, som oftes ferdigsmurte knekkebrød (de har jeg alltid i vesken) eller cottagecheese med syltetøy. Før var mellommåltidet ofte en del eller hele smågodt posen.

 

3. Spiser hver eneste dag 5-6 måltider. Tidligere 3-4 måltider.

 

4. Har begynt å jobbe litt, det gjør nok at jeg er i litt mer aktivitet.

 

5. Har gått ned fra et inntak på 1800-1900 kcal til 1500-1600 kcal.

 

6. Spiser maks et brødmåltid om dagen, men noen ganger i helgene blir det f. eks 4 brødrasjoner til lunch. (spiste mer brød før)

 

Dette er jo egentlig ikke de helt store endringene. Jeg trener like mye som før, spiser akkurat de samme middagene som før. Det er nesten litt skummelt at de småtingene som nesten var usynlig for meg kunne stå i veien for at jeg skulle gå ned. Det viser også at det krever en enorm konsentrasjon og oppmerksomhet rundt vektnedgangen for å lykkes føler jeg. Alle kcal må telles, både de som går ut og de som går inn. Jeg føler jeg kan rette opp ryggen og være stolt av meg selv som orker å ta tak i dette, og det synes jeg alle dere andre flotte damer (og menn) som gjør det samme også skal gjøre. Jammen er vi dyktige!!

 

5 kg til nå, så kanskje noe ser at jeg har tatt av litt (?!) også...Det blir kjekt!! (så får vi bare håpe at jeg tipper over 5 kg i morgen på veiedagen. (Neida, jeg klarte ikke holde meg unna vekten i dag morges:)).

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Krille. Lurt å ha seg noen runder i tenkeboksen i ny og ne. Bevisstgjøring er nøkkelen til å lykkes tror jeg. Du har gjort store endringer på kort tid. Super flink er du. Lykke til på veiingen i morgen. Snart kommer de gode kommentarene også skal du se, og da øker motivasjonen ... Jeg begynte å få kommentarer når jeg hadde tatt av ca. 6 kg synes jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen nesten over, gjenstår bare en treningsøkt og litt tv i kveld. Vi har hatt to fettre på besøk siden i går. så da hadde vi fire gutter under 7 år:) Det har gått kjempe fint, og i dag gikk vi tur i et par timer. (om enn veldig sakte, men jeg er glad når vi er ute.)

 

Jeg har gått litt i meg selv, og ser at jeg skeier litt for mye ut fredag og lørdag. Så målet mitt for neste helg skal være litt mindre utskeielser...

 

Dette er siste uken før vårt "vanlige" liv etter vi har vært utestasjonert starter igjen. Fra neste uke er jeg fulltidsstudent i praksis igjen. Det er litt skummelt!! Jeg skal jobbe tre dager denne uken, og de to andre burde jeg ha lest pensum....Men, det blir vel til trening tenker jeg.

 

Jeg har kjøpt pulsklokke i helgen, men drar meg i håret for jeg synes det er så avansert. Men, jeg skal forsøke å stille den inn nå før jeg går på step. Det er en polar F6 for dere som er inne på sånt. Jeg har nemlig ambisjoner om å prøve meg på langkjøring (spinning) på onsdag, og da hadde jeg så fryktelig lyst på en sånn en....

 

Ja, ja. Pengene flyr....

 

Håper alle har hatt en fin helg, og at alle får en fin uke.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig stolt av deg:-)

Krille, 5kg er ca 1 buksestørrelse:-) Så jeg regner med at du er begynt å se det selv. Jeg begynte også å få små kommentarer etter 5-6kg, ved ca 10kg kom det mange kommentarer. I ettertid har jeg fått høre at de så det godt ved 5kg, men ville ikke mase om disse kiloene som de visste jeg hadde et anstrengt forhold til:-)

 

Så flott at du har disse tankeprosessene. Det er slik du vil lykkes, det er jeg helt sikker på. Og tenk at 5kg er borte. Prøv å putt 5 kg i ryggsekken og bær på deg en hel dag. Da skal du nok kjenne det tenker jeg.

 

 

Grattis med pulsklokka. Jeg har ikke samme type så jeg kan ikke hjelpe deg, men du finner nok ut av det. Gled deg til trening med klokka, den har iallefall gitt meg masse motivasjon.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er godt at noen er stolte av meg:) De rundt meg viser hvertfall ingen forståelse for at dette er og kan være vanskelig..men, men. Jeg skal klare det!!

 

Jeg merker nesten ingen ting selv på disse 5 kg, derfor forventer jeg absolutt ikke at andre skal se noe heller. Jeg har nok vært helt i andre enden av en klesstørrelse, for det er ingen ting som er blitt for stort, men det meste er blitt litt mer behagelig. Merket det forresten på en regnjakke i dag som jeg ikke hadde hatt på meg på lenge. Den "slang" litt. Det er jo kjekt.

 

Denne uken blir det full skjerpings. Jeg skal til legen på fredag på Inbody målingen min. Da er det allerede 4 uker siden jeg var det sist....Sånn sett er det bra jeg skal jobbe litt denne uken, da blir det sjelden noe slinger i valsen:)

 

Fikk pulsklokken til sånn noe lunde. Den viste noen og 50 kcal mindre enn om jeg la inn step her på sidene. Skal teste den videre på spinning i morgen:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krillel. Jeg har samme pulsklokke som deg. Jeg bruker ikke så mange funksjoner, helst puls under trening og kaloriforbruk. Min erfaring er at pulsklokken min er strengere enn treningsapperatene på treningssenteret. Det som er ekstra gøy med pulsklokke er at den jo slår inn på mange av apparatene også. Jeg har min innstilt på % av pulsen, slik at jeg ser hvilket område jeg er i. Lykke til med videre utprøving. Jeg er blitt helt avhengig av min, i går kjørte jeg tilbake for å hente pulsbeltet mitt som jeg hadde glemt. Må ha det bare må ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for nå har jeg fått tilbakefall på plantar fascitten jeg hadde tidligere. Da kurerte jeg den med total avlastning og voltarenkur på en uke, men nå er det på vei tilbake...Det passer altså IKKE. Jeg vil trene og begynner i praksis med MYE trakking på mandag...JIPPI!!!!!!!!!! Legen min er på ferie til langt ut i neste uke, så jeg vurderer å sette meg selv på en tbl kur selv, men føler det er å "gamble" litt. ARRGH.

 

Det positive var at snikveiingen i dag viste 600 g ned fra fredag, og at en av mine beste venniner fikk en herlig liten prins kl 07 i dag tidlig:) Jeg får vel heller legge vekt på det positive. Ingen trening i dag hvertfall, og mye avlastning:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Kjære Krille,

 

Det er jo ikke så greit, men hvis de er noen trøst har jeg også slike dager.

 

Min erfaring er som regel at det er tankene som er blitt tyngre, ikke kroppen, og det er IKKE din feil. Du er flink som holder ut, du!

 

Min strategi på slike dager å muntre meg selv opp ved å være ekstra snill mot meg selv, og jeg rettferdiggjør det med vitenskap...

 

For å bidra til å muntre deg opp, har jeg satt sammen en vitenskapelig begrunnet liste med tre ting som kan hjelpe:

 

1. Laaang dusj med leggbarbering og å avslutte med kalddusj for å få opp forbrenningen. Påfølgende forbrenningsstimulering ved frottering, og velværedyrking med innsmøring med bodylotion og en dusj av favorittparfymen min. Blomsterduft får folk som lukter på deg til å oppfatte deg som slankere, grapefruktduft får dem til å oppfatte deg som yngre. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=105589

 

2. Det er faktisk vitenskapelig bevist at bad hair days ødelegger selvtilliten og får folk til å prestere dårligere (http://www.super-hair.net/yale-hair.html), så jeg føler meg ofte bedre om jeg steller håret så det ligger bedre enn vanlig. Hvis frisyren av en eller annen grunn er så gjenstridig at du ikke greier å føle deg fin, er det på tide å gå til frisøren. (http://www.inside.no/Beauty/7-tegn-pa-at-det-er-pa-tide-a-ga-til-frisoren.aspx)

 

3. Ta en tur på treningsstudioet. Amerikanske forskere har funnet ut at jenter blir i bedre humør av å lukte på ekste mannesvette... http://www.forskning.no/artikler/2003/mars/1047909157.51

 

Lykke til!

 

Klemz. J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk umuligejulie:) Jeg tror nok at badhairday var en utløsende faktor. Jeg har ikke sett ut på håret i dag. I tillegg har jeg vært både på treningsstudio og tatt en god dusj med grundig barbering og smøring, uten at det hjalp nevneverdig. Men, det kommer alltid en dag i morgen:) Takk igjen:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært i begravelse. Det er jo alltid trist, men det var en fin begravelse.

 

Etterpå var det tilstelning med mat og kaker. Snitter, tebrød og marsipankake. Jeg tok en snitt med roastbiff, og lot de andre kaste innpå;) Tanten min som sitter ved siden av meg bryte så høyt ut; si meg, slanker du deg eller? Dette er en utrolig skjønn gammel dame, som det er umulig å bli sint eller sur på, så jeg svarte like godt, ja, det gjør jeg. Så da var det greit. Så kom marsipankaken, det liker jeg overhode ikke, så når jeg sendte den videre, så utbrøt hun igjen; Skal du ikke ha den heller?? Nei takk, syns ikke det er så godt. Til slutt følte jeg at alle var så fokusert på hva jeg spiste at jeg tok en tebrødstang.

 

Er det ikke typisk??? Ikke var den god og ikke ville jeg ha den. Nå må jeg snart bli voksen nok til å ikke la andre folk bestemme hva jeg skal spise eller ikke!!!!!

 

I morgen er det veiedag igjen. Har ikke gått ned noe så langt denne uken, og jeg skal til legen på inbodyanalysen igjen i morgen tidlig... Derfra drar vi rett på hytten og koser oss hele helgen:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte jeg på mitt treningspoengtre nummer to siden 18 august. Det vil vel si 100 trimpoeng siden den datoen x 200 kcal = 20 000 kcal. Litt i overkant av 2 trimpoeng om dagen og 434 kcal. Det er jo omtrent en middag hver dag det:)

 

Artig regnstykke:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det ble akkurat 89,0. Ned 400 gram denne uken. Det får bli godtkjent, selv om jeg hadde selfølgelig håpt på mer. Nå skal jeg til legen og veie meg. Det er en mnd siden sist jeg var der, og jeg hadde nok håpt at jeg skulle få større nedgang på denne mnd. Blir spennede og se hva hans vekt mener...

 

God helg alle sammen, nå drar vi til fjells.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med vanlig hverdag, studier, lekser, pensum, praksis og andre hverdagsaktiviteter...Dette blir spennende. Jeg hadde min første dag i praksis i dag, og fikk en fantastsik veileder. Jeg ble super glad og lettet over at det virker som en veldig bra praksisplass. Det eneste er at det kanskje er litt lite å gjøre, og når jeg kjeder meg har jeg en tendens til å spise...Men, det skal jeg ikke gjøre nå. Her er det livsstilsendring på gang!!

 

Vi har hatt en kjempe fin helg på hytten. For første gang på lenge fikk jeg gått to fjellturer. Lørdag gikk mannen min og jeg alene opp på en topp. Pulsklokken viste 611 kcal på 1,5 timer. På toppen så vi langt utover, og vinket til mormor, morfar og guttene våre langt nede på bakken. Dette syntes 5 åringen var så utrolig spennende at han ville være med opp neste dag for å vinke. Ingen trodde egentlig at han ville orke det, men vi tenkte at da kunne han få lov til å snu. Men, neida, han gikk jevnt og trutt og helt opp på toppen kom han. Det var snø og litt surt, men han var like blid. Jeg er helt imponert og veldig glad for at han syntes det var så gøy. Vi så tom ryper og en hare på turen. Pulsklokken viste 688 kcal. Det er en bra treningshelg det:)

 

Jeg har fått to fridager denne uken, + halve denne dagen, så når blir det masse tid til trening denne uken også. Herlig!!!

 

Ha en fin uke alle som titter innom.

 

 

Hilsen en glad og fornøy Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en helt idiotisk en også. Jeg var på butikken i dag, ukehandlet og følte meg uggen. Så ser jeg at kakemennen er kommet i butikken (hva er det for noe tull, 3 mnd før jul???????), og hva skjer? Jo, jeg tenker at det skal jeg jammen meg kjøpe til guttene i dag. (Enda jeg visste allerede da at de ikke liker kakemenn, og at jeg kom til å spise de selv.) Helt riktig, i dag har jeg spist 3 kakemenn. Jeg kan herved bekrefte at ja, de er kommet til butikken allerede, de smaker ikke noe særlig godt, men kan likevel presses ned om en er desperat nok. Og, ja, de gir en hel del dårlig samvittighet etterpå, men de hjelper ikke noe som helst på følelseslivet. Så da vet dere det, og dere trenger ikke selv å forsøke:)

 

Nei, jeg ser meg ikke tilbake. Så spist er spist og sånn er det.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kakemenn er ikke verdens undergang!

Og så fikk du jo bekreftet det du hadde glemt fra i fjor, nemlig at de ikke er så veldig gode. Greit med ny viten, ikke sant? Og så har du en erfaring du kan ta frem neste gang du står overfor en fristelse, tenk på hvor mye du angra etterpå.

Noen sånne sprell gjør vi alle innimellom, da er det godt du ikke ser deg tilbake!

 

Selv er jeg begynt å tenke litt på julebordssesong og julebakst. Jeg blir "utsatt" for flere julebord og flere svære julelunsjer i nov/desember. I tillegg jobber jeg i barnehage hvor det bakes og styres litt til jul.

Jeg må lage meg en strategi! Jeg har f.eks allerede bestemt meg for at jeg ikke skal lage eller kjøpe sylterull i år. Det er kun jeg som spiser slikt her i familien, og vi har aldri vært plaget med rester. Og gjett hvem det er(var!) som tømte kakeboksene?

 

Flott hyttetur dere hadde, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller jobb og jobb, praksis hvertfall. I psykiatrien. Det er anderledes og spennende. I tillegg har jeg fått en fantastisk veileder, så jeg ser lyst på det.

 

Men, jeg holdt på å gjøre en tabbe i dag. Jeg stod og spiste cottagecheese med bringebær syltetøy når en av kollegaene mine kom inn. Jeg sa at jeg har fått helt dilla på disse her, de er så gode. (og jeg følte meg nesten litt stolt inni meg for at jeg faktisk spiser sånt istedenfor sjokolade..) Så sier hun, du må ikke spise sånt tull. Er du klar over hvor mye farlig det er i sånne? Det viste seg at hun går på en diet (som i mine øyne er ekstrem) med bare fett og proteiner. Null sukker. Hun lekset av seg om alt mulig og jeg hadde så lyst til å motargumentere, jeg forsøkte litt, men innså heldigvis raskt at dette kan jeg glemme. Hun er allerede hjernevasket. Jeg sa heldigvis ingen ting om min egen livsstilsending, og fant samtidig ut at det skal være min egen lille hemlighet der nede.

 

Jeg ble veldig takknemlig inni meg for at jeg holder på med en livsstilsendring som ikke forbyr noen ting. Jeg kan spise akkurat det jeg vil i passe mengder og trenger ikke å si nei takk til noe. Jeg trenger ikke merke meg ut på noen måte i sosiale sammenhenger, og jeg kan faktsik forsøke å gå ned noen kilo uten at andre trenger og legge merke til det. Blir jeg invitert til middag hos venner, så kan jeg spise det de serverer og ingen trenger å ta hensyn til mine spesielle behov. Takk for det!!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...