Gå til innhold

*nallepuss - ned 25 kilo*


Gjest nallepuss

Anbefalte innlegg

Gjest nallepuss

Hei hei!

Jeg er ei jente på 18 år fra Trondheim som skal ned 25 kilo :D

Jeg har vært her inne i litt over en måned, og greid å gå ned 3 kilo med god hjelp fra alle her inne! Jeg har begynt å trene og tenke på hva jeg putter i munnen, og det har gitt resultater! Det har allerede vært noen tunge dager, men jeg kommer meg som regel greit gjennom dem...

Gjerne sleng dere på, så hjelper vi hverandre! :P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Gjest nallepuss

Alder: 18 år

Startvekt: 85,6 kg

Delmål 1: 80 kg

Delmål 2: 75 kg

Delmål 3: 70 kg

Delmål 4: 65 kg

Sluttmål: 60 kg

Daglig kaloriinntak: 1900 kcal

Veiedag: mandag

 

VEKT NÅ:

 

11.08.08 - 82,6 kg

18.08.08 - 81,8 kg - ned

25.08.08 - 83,6 kg - opp

01.09.08 - 82,0 kg - ned

08.09.08 - 83,0 kg - opp

15.09.08 - 84,2 kg - opp

22.09.08 - 83,4 kg - ned

29.09.08 - 82,2 kg - ned

06.10.08 - 84,7 kg - opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ned 25 kg, vi begynner vel nesten samtidig. Skal blir spennende å følge med deg. Jeg jobber med motivasjonen, og håper at den kommer snikende litt mer for hver dag som går:) Små skritt er bedre enn ingen skritt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Må nok jobbes litt med motivasjonen her også, den har dabbet litt av i det siste, og unnskyldningene for ikke å trene akkurat i dag er mange... Kanskje vi skulle satt i gang en konkurranse eller noe? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Morsomt navn :P

Jeg har trent på SATS Valentinlyst tidligere, men nå trener jeg kun hjemme på trimsykkelen min! I tillegg går jeg tur med bikkja :D En halvtime hver dag pluss en ekstra time i litt raskere tempo tirsdag og torsdag.

Hva med deg? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i å trene. Jeg trener spinning (45) min 2-3 ganger i uken og step/styrke 2-3 ganger i uken. Jeg trener på helsestudio mellom 4-6 ganger hver uke, så det er ikke der skoen trykker..Jeg har et normalt grete roede kosthold på 1500-1600 kcal hver dag, men det er før jeg regner med alt kosen jeg unner meg i tillegg....Så jeg vet hvor skoen trykker altså, jeg har bare ikke funnet ut hvordan jeg skal klare meg uten sukkerkikkene mine...Men, de siste to dagene har jeg klart redusere de veldig. Jeg har en egen tråd: jeg ser meg ikke tilbake..

 

Der kommer jeg til å skrive dagbok for min egendel, og være dønn ærlig med meg selv. Velkommen innom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Ja, jeg kommer vel til å følge med litt på deg Krille!

Det er bra at du er så flink til å trene, og jeg kjenner meg så godt igjen i sukkerkick :P For min del har jeg alltid (og da mener jeg ALLTID) oppskjært frukt og grønnsaker i kjøleskapet! Mango, ananas, gulrøtter, kålrot, kiwi... Og jeg kjøper ikke godteri, kjeks, potetgull og annet godt og har det liggende i skapet. Det er hvertfall mine beste tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Ja, i dag er altså veiedag for min del :P

Vekta viste 81,8! Har gått ned ganske mye forrige uke, til tross for min ikke helt gode diett i helga. Fredag, lørdag og søndag spiste jeg over 2000 kalorier... Jeg takker og priser treninga og spesielt de ekstra turene jeg har gått denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

av frukt! I dag var vi på coop obs og handlet frukt og grønnsaker til den store gullmedalje :D

Kiwi, ananas, gulrøtter, kålrot, druer, mango, honningmelon og paprika...

Herlig godt, og så sunt!

Det ble bakt potet til middag i dag, med bacon og lettrømme, kjempegodt! Fått trent 40 minutt spinning i dag også, godt å starte etter helga :P I morgen er det tur, håper på oppholdsvær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Nå har jeg vært flink altså :D

Har gått en halvtime med bikkja, og gjort en del husarbeid. I kveld skal jeg på en times tur også, dette går jo bra! Skulle egentlig sette av dagen i dag til skolearbeid, men når skriveprogrammet ikke virker, må man da finne på noe annet? :P

Skal snart begynne med middagen også, i dag blir det en slags gryterett eller pytt i panne. Jeg har kjøpt en fin pannemix på obs som ikke er så verst. Skal ha i stekt hamburgerkjøtt og ris eller potetmos, har ikke helt bestemt meg enda... Tror nok det blir ris.

I går kveld lagde vi en kjempegod eggsalat med lettmajones, men jeg glemte jo helt å regne ut kaloriinnholdet i den... Får bare gjette meg fram tror jeg! :D Så brødskivene i dag har bestått av mye egg. Spist en god del frukt også, vi hamstra jo i går! Tror jeg har seks-sju plastbokser i skapet med oppskjært frukt!

I morgen er det klart for en ny økt på sykkelen min, det er så deilig med litt ordentlig trening. Sånn man kjenner man blir svett av, for det kan jeg ikke si om gåturene. Det er jo ikke helt lett når vi går med to lekne valper heller, det byr på store utfordringer i blant! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Ja nå har jeg syklet 45 minutt og tatt noen sit-ups for å få bort magen :P Har laget meg en egen spilleliste med god treningsmusikk som jeg har brukt hjemme i dag, det var kjempemorsomt! De har jo alltid så bra musikk som virkelig får meg til å ta i og trene hardt på treningssentrene, så hvorfor ikke lage min egen? :)

 

I går ble det en times tur, det var godt:) På torsdag skal vi ta med oss bikkjene i skogen, det blir vel litt mer trening av det! Men når det er dårlig vær holder vi oss til asfalten, det er så kjipt å gå i skogen i gjørme til knærne...

Nå er det tid for litt mat og en dusj, så skal jeg begynne med skolearbeidet mitt (endelig!!!!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Jeg er svak, veldig svak. I kveld dro vi på Mc Donalds - igjen. Ja, det er min store svakhet, større enn godteri og potetchips...

Spiste en stor meny med en ekstra hamburger og noen biter kyllingnuggets. Fysj, jeg hater meg selv etter jeg spiser sånn mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen en dag. Han sa til meg at du må forsøke å leve på en måte som du kan klare resten av livet. Det synes jeg var fornuftig.

 

Det vil si, at dersom du vet at du ikke vil nekte deg selv å gå på McDonalds resten av livet, så må du ta med i regnskapet i vektnedgangen at du havner der noen ganger. Du vil fremdeles klare å gå ned i vekt, men det vil ta litt lenger tid enn om du holder deg til streng diett. (men, da sprekker du gjerne også?) Men, det er vel en livsendring vi holder på med? Så da må det gjerne ta litt tid. Kanskje besøkene på McD blir færre fremover, og menyene mindre??

 

Ikke straff deg selv med tunge tanker. I morgen er en ny flott dag:)

 

Krille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Jo, i dag er en ny dag med nye muligheter, og vi tegner en stor svart strek over igår :)

Det er en livsstilsendring, og den kommer sakte sakte... Jeg har forandret mye allerede med mine vaner! Før trente jeg aldri, jeg gikk kun tur med bikkja (av og til) og det var bare en halvtime. Nå går jeg en halvtime hver dag, en ekstra time to dager i uka. Og jeg trener spinning tre dager i uka! Jeg er kjempestolt over å ha gjort en så stor endring, for jeg hater egentlig å trene! Tror det gjør det litt lettere å trene hjemme, så jeg slipper å treffe kjente på treningssentrene...

I matveien har jeg også kuttet ned på diverse, godteri spiser jeg kun i helga. Frukt og grønnsaker har fått en større del av inntaket mitt, og jeg spiser frukt hver eneste dag. Middagsporsjonene er blitt mye mindre, og det er utrolig sjelden jeg forsyner meg med en andre porsjon!

Det er kun McDonalds som står igjen.

Jeg nekter å gå inn for å bestille mat, vi kjører DriveThrough og spiser i bilen. Jeg skjuler at jeg spiser, og det er ikke bra... :) Men det skal vi få en slutt på! Fra nå av er det bare lov å spise der en gang annenhver uke, og jeg skal spise inne (da bestiller jeg ikke de største menyene heller, vil jeg tro...?) sånn at det hvertfall ikke blir noe jeg skammer meg over! Det er ikke noe godt å sitte igjen med oppblåst mage og dårlig samvittighet samtidig som jeg er sint på meg selv fordi jeg er svak...

Det er faktisk mulig å spise på McD for 400-500 kalorier også! Hvis man drikker cola light og bestiller en sidesalat istedenfor pommes frites, blir det bare hamburgeren det er kalorier i! :P Og det er jo like godt også...

Vel vel, en ny dag, og den skal bli bedre enn den i går! Jeg skal møte ei venninne litt senere, på café. Det blir koselig, vi har ikke møttes på over to måneder!

Tenk positive tanker der ute, så skal jeg gjøre det samme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Noen som kjenner seg igjen?

Denne helga har vi vært bortreist, og hos svigers står det alltid noe godt på bordet. Etter en tur på coopen hadde vi plutselig fått med en pose potetgull hjem også. Melonen vi kjøpte ble glemt igjen bakerst i kjøleskapet, selvsagt...

Lite mat + få måltider + mye godt - trening = en dårlig magefølelse for morgendagens veiing...:P:)

I dag har jeg bare fått i meg rundt 900 kalorier, noe som er alt for lite! Derfor kompenserer vi jo med pizza og lasagne klokka ni om kvelden, eller? Huff og huff, dette blir ikke bra.

 

Motet har sunket litt etter litt de siste to ukene kjenner jeg. Jeg får liksom ikke satt igang skikkelig etter feriemodusen. Trening går bra, den er jeg faktisk flink med! Men maten er det verre med. Kjenner jeg får veldig lyst på ting, og jeg greier ikke styre meg. Jeg må bare ha det, jeg tenker ikke rasjonelt! Suget kommer over meg, og før jeg får sukk for meg, er det spist... Så angrer jeg enormt etterpå og straffer meg selv med ekle tanker.

 

Små skritt, små skritt. Det er tross alt en god del dumme vaner som skal erstattes av nye bedre vaner! Men det tar sånn tid, jeg blir utålmodig og nedstemt.

Vi prøver igjen i morgen, og håper på at vekta om ikke annet er stabil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig godt igjen! Hver gang vi er på tur, blir all matskjema ødelagt! Det er håpøst! Men nå har jeg sagt til stort sett alle at jeg slanker meg, og da er de ofte flinkere til å ikke sette fram lasser med godis, og sånnt.. Men det dukker alltids opp litt likevel.. Og så får man jo ikke spist til de tider man er vant til, og gjerne også annen mat enn mine knekkebrød med leverpostei.. hehe..

 

MEN!! Det er bare å stå på videre, for det er ikke verdens undergang! Og det er viktig å komme inn i rutinene igjen med en gang man kommer hjem! Men jeg har det litt anderledes enn deg. Jeg er som regel veldig flink med maten, men det svikter med treninga... :P

 

Ikke gi opp!! -Frukt er sunt!! Og nøtter har masse kalorier og sunne egenskaper!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Nå er det like før, men jeg vet jeg ikke kan gi meg nå.

Motet er helt på bunn, jeg veide meg i dag. 83,6 kg, det er nesten to kilo opp...

Jeg har brukt 6-7 uker på å komme så langt ned som forrige veiing, og nå er jeg tilbake nesten til start! *##&%/"!!!! :P

 

Men ja, jeg vet at det bare er å sette strek, begynne på nytt og ikke tenke på det. Og jeg VET hvor skoen trykker... Prøv å unngå slike situasjoner denne uka?

I helga spiste jeg aaalt for mye godteri og for lite vanlig mat. Jeg spiste også lefse og kjeks, for mye pizza... Og tiligere denne uka spiste jeg på McDonalds og fikk i meg nesten 3000 kalorier på en dag!!! :):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Motet er på topp i dag, tross regnvær og dårlig søvn i natt.

Frokosten er sunn sunn sunn! En skål havregryn med linfrø og en oppskjært kiwi med lettmelk :) Smaker godt - og gjør godt!

I dag er det for dårlig vær til å gå tur i skogen, så vi blir nok asfalttrimmere i kveld også. Håper regnet gir seg til da, ikke så koselig å gå i regnvær.

Vel vel, nå er det frokosttid :) nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

I dag har det gått greit nok, litt få måltid og litt for mye mat til lunsj. Ellers greit :) Har gått bare 20 minutt i dag, men skal gå en time senere i kveld...

Håper håper HÅPER på nedgang på mandag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Åh for en tur! Fikk dratt med meg kjæresten ut av sofaen sent på kvelden og tok han med på en liten joggetur på 20 minutt :)

dt var kjempekoselig og deilig å kjenne at formen er såååå mye bedre nå enn før! Før dro han lett fra meg, men nå jogga vi side om side mens vi prata om løst og fast :) Anbefales på det sterkeste!!!

Etter noen uker på sykkel, er utholdenheten min mye bedre! Før ville jeg ikke greid mer enn 1-2 minutt jogging i strekk. Nå hadde vi tre korte gåpauser, jogga resten :)

Øvelse gjør mester:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

I dag er en herlig dag!

Jeg har fått sykla 25 minutt, det ble litt kort, men fikk ikke tid til mer i og med at jeg hadde time klokka 12...

Gikk til timen, så der ble det 20 minutt gange. I kveld blir det tur på en time :)

Vært flink med maten så langt i dag også, dette går jo fint!!!

:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Fin tur i dag, koste oss der vi gikk :)

1 time og ti minutt ble det, kjempegodt! Karianne foreslo svømming en dag annenhver uke også, det kan jo bli koselig :)

Alt i alt har dette vært en god dag med nok (men ikke for mye;)) mat og god trim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...