Gå til innhold

Gifter meg 30.05.09


Gjest missrosa

Anbefalte innlegg

Gjest missrosa

hei!

jeg er ei jente på 23 år, gifter meg neste vår og ønsker å gå ned en del!

Er 155 cm, har på det meste vært ca 80 kg, er nå ca70, målet mitt er å være 55 kg til april/mai, da skal brudekjolen sys!

 

Har ikke gått noen GR kurs, har mye støtte fra disse sidene og vil klare selv uten kurs.

 

jeg prøver å trene litt hver dag. men skal begynne mer strukturert nå fremover, trene man-fre, pause lørdag og gå tur søndag.

treningen vil bestå av svømming, styrke, spinning og step og vanlig rask gange.

jeg har som mål og gå ned 0,5 kg i uka.

 

bare å henge seg på så kan vi motivere hverandre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gratulerer med bryllupsplaner... Det er et kjempebra mål å ha. Giftet meg selv for 2 år siden. Det er en fantastisk dag, og viktig å føle seg vel.

 

Virker som du har en veldig god plan på hvordan du skal gå ned i vekt. Ikke bli deppet om det går litt trått innimellom. Da skal vi støtte hverandre

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Ruskeberta

Er en jente på 29 år, som skal gifte meg 23.mai neste år. Jeg har gått på minikurs på Grete Roede, men prøver nå å klare meg på egenhånd..

 

Det meste jeg har veid er 74 kg, sluttet å spise godteri i uka, gikk ned til 71, så gikk jeg på kurs og gikk ned til 68. I sommer har det gått litt opp og ned, men i dag stoppet vekta på 67,7.

 

Jeg er usikker på idealvekta mi, er ca 1,70, så første mål er 65. Jeg hadde opprinnelig et mål på å nå 62, men vi får se.. Vil ikke se ut som et beinrangel heller.. haha..

 

Kjolen er bestilt, og den satt som støpt, men jeg håper jo at jeg kan klare å gå ned litt før bryllupet, for den skal jo tilpasses når det nærmer seg uansett. Men en ting som var veldig morro å se var at når jeg fikk på meg kjolen, og ble snurpa sammen i livet, så så jeg jo mye tynnere ut enn jeg noen gang har gjort før.. hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig at dere henger dere på=)

på tirsdag skal jeg, mamma og svigermor ut å kjøpe stoff til brudekjolen! gleder meg=) det er svigermoren min som skal sy kjolen!

 

jeg står bok fast på 71 kg, det fungerer ikke! jeg prøver å trene hver dag, og ganske mye når jeg trener. spiser sunt og ikke for mye, men enda står det stille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter jul skal vi begynne å sy kjolen, da må jeg være i min optimale vekt... så her er det bare å stå på... 10 kg til nyttår

 

er på ferie en uke hos broren min, så blir ikke så mye trening annet enn litt gåturer.

men fra 1.okt skal jeg innføre hardtrening igjen..

hadde 18,6 tp forrige uke og det var veldig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal ned ca15 kg til bryllupet høsten 2009.

 

Er 160 og veier 79 kg. mageomkrets er 109cm.

 

Målet er 60 kg, men er fornøyd med alt under 63.

 

Delmålene mine er 7 kg til jul

5 kg til 17. mai

og de resterende 3 kg til sommerferien og holde meg det !

 

Jeg har veiedag på søndager, så veldig spent på i morgen. Har bare holdt på i 1 uke.

 

Er ganske sikker på at kjolene våre passer etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ecathari

Jeg vil også gjerne gå ned en del i vekt før bryllupet mitt :)

 

Jeg har allerede kjøpt kjole, den henger på det gamle jenterommet mitt hos mamma. Den er med vilje kjøpt i en størrelse for liten, så jeg MÅ gå ned i vekt ;)

 

Tanta mi er proffesjonell syerske da, så om det skulle gå helt galt, eller jeg klarer å gå ned enda mer, så skal hun tilpasse den til meg :)

 

Jeg er 1.73 høy, og veier 79 kg...

Målet er å komme ned til 65, hvertfall...

 

Jeg pendler ganske mye, og har en veldig travel hverdag.. Men prøver å trene så godt jeg kan! Er flink til å gå mye, og prøver å gå minst 10.000 skritt hver dag...

 

Er det noen av dere som har skritt teller?

Jeg er veldig konkurranse menneske, og blir veldig motivert hvis jeg vet at jeg har noen å "konkurrere mot".

Hvis noen av dere har skritt teller, og også er litt konkurranse menneske, kanskje vi kan motivere hverandre?

Hvis vi noterer hvor mange skritt vi går hver uke.

Og så rapporterer vi hvor mange skritt det blir til sammen i løpet av de syv dagene.

Målet er jo minst 70.000, for da har man gått 10.000 hver dag...

Da vet jeg at jeg hvertfall hadde blitt motivert..

 

Lykke til i massevis hvertfall alle sammen ;)

 

Vi blir garantert pene uansett på den store dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en uke gått. Ned 1 kg og inn 1 cm. ;)

startvekt 79kg og 109 cm

5/10 78 kg og 108 cm

 

Hadde hvert gøy med skritt-teller. skal finne den frem ! rapport neste søndag. Jeg vil ha flest skritt !

hehe your on............

 

Har ikke kjøpt kjole enda, vi skal gifte oss i Florida så satser på en sommerkjole. Litt utenom sesong for det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg har skritteller uten batteri, hehe

men om jeg får bytta batter henger jeg meg på konkuransen!

 

så koselig at det er så mange som har hengt seg på tråden!!

jeg er i litt frustrasjon i dag, var 68,5 kg, så etter en kveld med taco har jeg gått opp til 70!!! det ble ikke så fryktelig mye mer kcal en vanlig og jeg har jo trent, så jeg skjønner det ikke!

 

må hoppe i dusjen etter en liten treningstur=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tikker det inn på skritt telleren så den snart går varm,

 

hehe fikk dere et lite puff nå ?

 

Har begynt med wii fit også, så da er det lettere å trene etter at barnet er i seng. ( bruker ikke skritt teller da )

 

Stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

fungerer det bra? jeg vurderer å kjøpe meg det, eller kjæresten ønsker seg en wii og da kan jo jeg ønske meg wii fit. men har hele tiden lurt på om det fungerer bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja wii fit virker !

Har brukt det aktivt den siste uken og er støl ! Merker at en bruker musklene.

Målte både før og etter trening ( er bmi og vekt i programmet) og hadde gått ned 200 g på en time med morro !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ecathari

Jeg bruker også wii fit, og syns det er kjempebra!

Den er ganske motiverende, og "kjefter" på deg hvis det er en dag du ikke har vært innom...

 

Jeg blir hvertfall motivert av å bruke den.

Pleier å bruke et program som heter fri step og fri jogging.

Da bruker man enten wii *****n til å trå opp og ned på (som i aerobic step) eller man jogger. Så velger man hvor lenge man vil holde på, og den setter et mål. F.eks 2400 skritt. Så begynner man, og da kan man se på tv mens man holder på :)

 

Kjempe bra!!!

 

Så kjøp deg en sånn :)

 

Jeg er kjempestolt, by the way. Har klart å gå 10.000 skritt hver dag denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :) jeg er ikke oppe i 10 000, men ligger på rundt 8500. Frister ikke å gå tur når det pøsregner ute, så da blir det bare til og fra bhg og på jobb. Var på fisketur forige dagen å da ble det mange skritt ja :)

 

Wii fit er motiverende ja. Fikk "kjeft" fordi jeg veide med på kvelden og på morgenen dagen etter, "må holde deg til ett tidspungt på dagen " hehe var ned 1,4 kg, så skjønner den.

Synes rokkeringene er ganske efektivt på magen :) stepp er gøy. pilates er en nødvendighet hehe begynner altid med den. Mens balanse er bare morro.

Har sport også, så vi har altid en ommgang eller to med tennis sammen hver dag. Eller en boksekamp phuuu den er tøff for armene ! Men vi kommer oss opp av sofan !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er skrubbsulten om dagen, har vært oppe i 2000 kcal, (sunn mat) og enda blir jeg ikke mett. jeg beveger meg hver dag, alt fra 1-4 tp! men jeg kan ikke spise så mye, da går jeg ikke ned i vekt akkurat!

vipper mellom 68,5 og 70. skulleønske vekta bare kunne stå på 68, hehe!

men jeg har mistet flere cm rundt magen og noen over hofta. og noen over puppene er jeg redd...

 

hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke at det hjelper noe jeg...

 

Har trent en del mer denne uka enn vanlig da, og jeg er nesten oppe i 10.000 skritt om dagen.. Har bare 5.000 i dag, men skal gå en liten tur etterpå, pluss at jeg har godt over 10.000 noen av de andre dagene... Så det går nok bra..

Hadde veiedag i går, og hadde bare gått ned 100 gram...

 

Vennina min kjøpte noe som heter stack2 forrige uke da.. Hun påstår hun har gått ned 2 kg i løpet av uka, uten å forandre noe..

Noen av dere som kjenner noe til dette?

 

Vet at det egentlig ikke er lov til å selge i Norden, men hun hadde fått tak i det i Sverige..

 

Fortsatt lykke til alle sammen :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra -1,2 kg og inn 1 cm.

Så da er jeg ned 2,2 kg :) og 12,8 kg til målet :/

 

Skritt telling så ble det bare 58 497 skritt. Da har jeg ikke målt trening på wii og generelt inne i huset. (mandag-lørdag)

Skal klare flere neste uke.

 

Hvordan har det gått med dere ?

 

Nå er det endel vann som forsvinner, så regner med at det går tregere etter hvert. Men da er det det og ikke miste motet :)

 

 

Stå på ! det kryper sakte men sikkert nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...

Det er nesten, men ikke fult 10.000 hver dag..

Totalt denne uken ble: 65.101 skritt...

Nesten bra nok, men fortsatt 5.000 igjen :)

 

Da klarer jeg det neste uke!!

 

Stå på!

 

Og kjempe bra med vektnedgangen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må få bytta batteri i min skritteller snart!

 

jeg begynner å få litt panikk... det er 11 uker igjen til nyttår og vi skal begynne på kjolen i starten av januar. jeg har som ønske å være 59 kg så jeg har ca 11 uker på meg til å gå ned 10 kg. dvs nesten 1 kg i uka. det er mulig i teorien. men i prakis? jeg får trene og spise riktig og håpe på det beste!

 

tror jeg må bli litt strengere med meg selv... faktisk komme meg ut, ikke sitte inne bare, selvom det er surt og kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny veiedag og den viser 76,1 kg. Ikke så mye ned, for snuppa har hvert syk hele uken, så jeg har ikke beveget meg så mye som jeg pleier.

Skritt telleren har fått vile på hylla :(

 

Får ta det igjen denne uken :(

 

Hvordan går det med dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette går tregt.....

jeg har faktisk gått opp 1,5 kg, men tror det er muskler. jeg trener mer styrke og cm har gått litt inn.

men jeg vil jo at det dumme tallet skal vise 60 ikke 70.

har spist litt mye i det siste, ca 16-1900 kcal.. jeg har større behov for mat. men skal prøve å "styre meg" og holde meg til 13-1400 kcal. samensatt kost. tror jeg vil se litt vektendringer da=)

ca 12 uker til vi skal begynne på kjolen... så strengt tatt kan jeg gå ned 12 kg. men tror ikke kroppen min vil samarbeide på det. men hvertfall 6 kg hadde vært bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt i "uka" så vekta står på 76 kg blank. med 100 g hehe. Iallefall ikke opp da :) får hvere fornøyd med det. Desuten var vi på fest i går, er vel litt alkohol-kalorier ekstra i kroppen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...