Gå til innhold

- 20-25 kg på et år?


Anbefalte innlegg

Jasså, du har vissna? :-)

Så flott at du har leita fram gjødsel og vann, skal se det snart kommer nye spirer!

Jeg begynner å skjønne litt av de motivasjonsgreiene, jaggu ikke lett når vekta ikke vil altså!

Sikkert lurt at du registrer alt du spiser, da vet du iallefall at du gjør det du kan. Du legger lista høyt mht trening, 6 dager i uka er veldig mye/veldig bra. Og så har du fin variasjon mellom tur, styrke og kondis. Det er greit å ha noe å strekke seg etter. Jeg likte godt den onsdagstrimmen:-)

 

 

HER kommer litt ekstra blomsternæring fra meg!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Jeg merker at å være her inne gir motivasjon og næring!

 

Har kommet meg igjennom første dag av "Operasjon motivasjon"

 

Måltidene er gjennomført etter planen og alt er registrert. Det ble 32 min på stepmaskinen og 13 min med styrke. Er rett og slett litt imponert over meg selv at jeg faktisk ga litt ekstra - selv om vi kun snakker om 5 små minutter :o

 

Har snust litt rundt på trådene for å se hvordan dere har det.

 

 

Må skal jeg kutte opp en appelsin, benke meg ned i sofaen og se litt på den svarte boksen!

 

Ha en fortsatt strålende kveld dere flotte damer!

- både dere med eller uten kanelsnurrer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste igjennom din tråd og registrerte at du "var borte" ca en måned, så kjempeflott at du kom tilbake, både kom tilbake hit til din tråd men mest at du er tilbake i gjenge igjen...jeg har litt skrekk for å gli ut, syns jeg har slanket meg i evigheter og er ganske så lei inn i mellom. jeg prøver å finne på ting som motiverer til å holde ut, se på gamle foto av meg selv, kjøpe en bukse som strammer ubehagelig, tenke på en eller annen fest hvor jeg vil at de skal kunne se jeg har gått ned, syns også det var inspirerende og moro med ny pulsklokke - dette er bare litt om hvordan jeg "holder ut"....

 

ellers føler jeg med deg i forhold til ditt sjokolade/godteri-sug. som du har sett på min tråd (takk for hilsen og pene ord :o ) er jeg veldig allergisk og må av den grunn forsake feks frukt og det kan nesten gjøre meg sprø inn i mellom. bare å høre lyden av noen biter i ett eple.....åååååååhhh, og det er ganske nøyaktig 23 år siden jeg smakte eple sist og savnet er der stadig.

 

.....ellers må jeg bare nevne at jeg trimmet "motsatt" av deg i dag :o 32 min styrke og 13 min på stepmaskinen, det ble minus 290 kcal på meg men sikkert mere på deg

 

det ble en sludrete nattahilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du har fått svingt deg i dag, du blomsterjente. I følge lista di har du fra den første dagen etter at du satte skikkelig i gang igjen utført punkt 1, 2 og 4 på lista di – det er faktisk helt utrolig bra! Og som du sier trente du til og med litt lenger enn planlagt. Så kan du godt si at det Â’bareÂ’ var fem minutter ekstra, og jeg vet jo ikke åssen du har det, men jeg har vært litt for flink til å glemme at det er de små valgene vi tar hele tida som egentlig gjør den store forskjellen. Når du velger 5 minutter ekstra så kan det hende du kommer inn i den alle-monner-drar-tankegangen.

 

Veldig glad for at du er tilbake igjen for fullt nå – nå er det bare å holde taket. Du starta tråden din omtrent på den tida jeg begynte å henge her inne...før jeg kjente noen (dvs begynte å skrive sjøl...), og da fulgte jeg jo med deg litt. Jeg vil jo så gjerne se at det går bra med deg! Og så er det jo trivelig at du er her inne også. Det lyser litt ekstra av ei blomsterjente, vettu, selv når hun er bittelitt slapp i bladverket :o

 

Men nå skal jeg finne dyna. Må få skjønnhetssøvnen min før den store veiedagen i morgen. Hørt at det er viktig å sove nok...:o. NATTA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Så kjekt å seg deg igjen her inne!

 

Det er noe drit når motivasjonen svikter!! Eg har nettopp vert gjennom det samme, men føler eg er på riktig spor nå! Bare ved å vere her på forumet hjelper grådig, og det vet du jo:)

 

Stå på!! Sammen skal vi klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh! Deilig å stå opp i dag morges - og kunne tenke på at dagen i går ble gjennomført etter planen. Akkurat som jeg er litt overrasket over at jeg faktisk klarte det? Hum..... må visst få større tro på meg selv! hi hi hi

 

Planen for i dag er tur i 1 time. Det bør gå bra! Har lokket med meg helten min. Så kanskje jeg kan klare å lokke han med på en litt lengre tur? Ref til Skrulle om at alle munner drar - det skal jeg prøve!

 

Maten er også forhåndsregistrert nå, så dersom dagen i dag går etter planen, kan jeg våkne opp i morgen tidlig med samme gode følelsen.

 

Er forresten HELT overbevist om at jeg gikk ned 100 gram i går! He he he.. jeg skal overbevise meg selv om at jeg går ned 100 gr hver dag jeg har vært flink denne uken. Da blir det garantert resultater på mandag! Hvis noen lurer på hvorfor jeg er så positiv, så står planen på tråden til Jess. Ved å tenke positivt at vekta går nedover skal det gi resultater på neste veiing :o Jepp motivasjonen min begynner å komme tilbake. Og det er takket være alle dere her inne!

 

Badevekta er forresten ryddet langt inni klesskapet. Den skal ikke frem før på mandag. Ingen snikveiing. Kun likegyldighet til vekta og positive tanker om vektnedgang. He he he.. da får vi se om det fungerer!

 

Takk Nyco! Ja sammen skal vi klare det! Får prøve å hente motivasjon og inspirasjon fra hverandre!

 

Takk Skrulle! Ikke var jeg klar over at jeg allerede hadde gjennomført 3 av punktene mine! Faktisk 4 - for til lunch hadde jeg en yoghurt sammen med knekkebrødene. Det har jeg ikke hatt før. Hi hi hi... satser på at alle munner drar :o

 

 

Hi hi hi... jeg må flire litt Kire... I går da jeg stod for fullt på step maskinen min, tenkte jeg på et bilde som jeg har av meg selv. Der jeg ser veldig slank og fin ut. Jeg tenkte med meg selv at jeg skulle henge det opp på veggen der hvor jeg trener - sånn at jeg kan fokusere på målet :o Tusen takk for gode tips til motivasjon! Jeg har en bukse i skapet som jeg drømmer om å kunne gå igjen. Burde gjerne hengt den på en kleshenger under bildet for å gi ekstra motivasjon?

Pulsklokke er faktisk noe jeg kunne tenkt meg jeg også. Nå er det jo ikke så lenge til jul, så da er det jo store mulighteter for å ønske seg det... :o

 

Åh... føler med deg om eplene! Herlighet... jeg kan nesten ikke forestille meg hvordan det ville være å IKKE kunne spise epler. Hva spiser du isteden?

Jeg tar megg jerne en frukt når søtsugbehovet er på det største. Hva gjør du i de tilfellene?

 

Tror det ble 410 kcal forbrendt på meg i går. Håper på å få tatt noen kalorier i dag også.

 

Ha en strålendes dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lesning, blomsterjenta! Deilig å våkne med slikt lyst et blikk på livet og egen innsats. Og du har da vitterlig gjort en grepa innsats også :o. Jeg er også sikker på at du gikk ned 100 gram i går, og jeg tenker at du går ned 100 gram i dag også :o. Ha en fortsatt strålende dag!

 

klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi hi! Ja jeg er fremdeles HELT OVERBEVIST om at jeg gikk ned 100 gr i går! Så da satser jeg på at det fortsetter i dag!

 

Det har hjulpet noe helt enormt på motivasjonen på å lese rundt på trådene her inne! Og så etter så kort tid da! Så nå får jeg jobbe med å prøve å holde motivasjonen oppe!

 

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja heng opp bilde, blomsterjenta, og bukser, som åte - og så tramper du i vei på din step maskin....mot målet :o på soverommet har jeg ett bilde av meg selv på veggen, kjempe blid i båten, sommer og sol, og jeg er så tykk det ser ut som jeg har permanent redningsvest på, det er 3 år gammel og jeg er stadig blid men totalt 18,8 kg lettere idag :o

 

vedrørende det jeg ikke kan spise, bla eple, så er jeg lissom veldig realist, jeg bestemmer meg bare for å gjøre DET jeg tåler, til det beste i verden, den eneste frukten jeg har funnet ut jeg tåler, er hermetisk ananas (annanas ? hmmm nei tror det er med en n) og da finner jeg forskjellige måter å bruke det, moser det som smakstilsetning til youghurt, dypper små biter...sakte...i youghurt eller vanilje kesam (har nesten alltid det med på besøk og spiser det når andre spiser kake), på havregrøt, i salater osv... joda man MÅ bare finne på noe, det går bra :o

 

spennende om du får noen nedgangsfølelse i morgen igjen...husk å berette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarianneG

For en herlig plan dere har!! :o den skal jeg jammen begynne å følge:D Å ha stressende tanker ang vektreduksjon kan jo så absolutt være en skikkelig bremsekloss...

Det blir mange hundre gram av hundre her og hundre der i løpet av ei hel uke.... Hihi...

 

Å se på gamle bilder av seg selv er en fantastisk god motivasjon. Jeg har selv et bilde av meg selv liggende fremme og så må jeg innrømme at jeg av og til prøver gamle klær... Og mange begynner å passe;) Jeg vil jo gjerne lenger ned sånn at de blir for store men det er kjempe motiverende på veien ned!!

 

Takk for svar på tråden min. Skrev svar til deg der inne!!

 

Ha en flott dag :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å se deg i fullt sprang mot lettere vekt, blomsterjente. Klart du går ned 100 her og der!

Jeg er imponert over at du bare slenger ut vekta. Min står fin plassert på badet.

 

I dag snakket jeg litt med mannen min om vekt og veiing. Jeg har aldri tenkt over det før, men han påstår altså at han også veier seg daglig. Ikke fordi han er så veldig opptatt av vekt og slanking og slikt- men han gjør altså det.

Han sykler på jobb ca 9 mnd i året (25km t/r) alle dager uten snø- og han går opp 3-4kg de 3 månedene uten sykling- hvert år! Og ned igjen når våren kommer. Og da tenker jeg litt på hvordan han ville blitt hvis han ikke sykla...

 

Veldig lurt å forhåndsregistrere mat, jeg gjør det av og til hvis jeg vet jeg kan bli fristet. Når maten er registrert forplikter det jo!

 

Hei og hå, lykke til videre:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da var det ekstra koselig å se at det fantes meldinger til meg på tråden min :o

 

Det var et godt tips Kire - å henge opp et bilde der man er tykkere. En ting er å se på et "tynnere" bilde å si at " ja ja.. så tar det bare litt lengre tid å komme der - dersom jeg tar denne sjokoladen" En annen ting er å se på et "tykkere" bilde og tenke " Dit vil jeg aldri igjen!

 

Merker at jeg ikke har vært inne her på noen dager - for jeg har glemt litt ut å fokusere på at jeg har mistet 100 gr her og 100 gr der... Men det skal jeg gjøre nå!

 

Faktisk har det ikke vært noe problem å ta bort vekta - jeg trodde at det skulle være veldig vanskelig. Klart den frister - men jeg har tenkt som så at "du har jo gått ned uansett". Så da håper jeg at det skal fungere!

 

For en sporty mann du har da Jess! Min er ikke fullt så sporty, men han har blitt mer fokusert på å spise sunnere enn vi gjorde tildigere. Jeg tror på at om man holder seg i aktivitet gjevnt over - så holder vekten seg gjevn også.

 

Håper du vil være med å prøve på 100 gr her og 100 gr der MarianneG!

 

Ha en flott helg alle sammen! Jeg skal prøve å få trimmet litt ekstra, denne uken har ikke gått helt etter planen på trimmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei!!!

 

Dette går bare feil vei.... det var ikke det som var planen! Opp 200 gr siden sist uke. Hva har skjedd med motivasjonen min?? Og hvor ble det av de 100 gr som jeg var overbevist om at jeg hadde gått ned? Er utrolig skuffet.... og med tårene på spreng.

 

Føler meg litt i villrede. Jeg har ligget på samme vekten nå siden juli... hverken opp eller ned - eller kanskje pluss / minus en kg. Vet ikke helt om det er et vektplatå jeg er kommet på, eller om det er mangel på motivasjon.... så skuffa...

 

Sist uke gikk fint... frem til fredag... sjokolade... lørdag ble det sjokolade og chips... og søndag ble det sjokolade igjen... At det går ann å være så dum! Jeg er fullt klar over det i gjerningsøyeblikket - den ene tanken sier "du kommer til å angre!!!" mens den andre tanken bare fnyser av det og sier "kos deg! Du fortjener det - du legger ikke på deg av den lille (200 gr's...) sjokoladen der".

 

Kan noen banke meg litt i hode????

 

Er liksom bare skikkelig lei! Lei av å spise de samme tingene, lei av å si nei takk til alt, lei av å telle kalorier....

 

Jeg vil ikke slutte heller - jeg vil bare ha litt motivasjon! Jeg vil ikke tilbake til den vekta jeg var men jeg tror ikke at jeg klarer å gå ned. Syns alt bare er stress og styr.

 

Vurderer å bli strengere. Kanskje gå litt ned på menyen. Og legge bort sjokoladen... jeg klarer jo ikke å styre meg.

 

Til nå har jeg ikke lagt inn grønnsakene i dagsrapporten. Mener å huske at vi ikke skal gjøre det. Burde jeg ha gjort det?

 

SUKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil starte med å sende en stor motivasjonsklem- her kommer den!:-)

 

Jeg skjønner veldig godt at du blir lei av dette. Det er likssom ikke vits å være flink, trimme, telle osv når man likevel ikke går ned.

Jeg skulle så gjerne ha fortalt deg hva du bør gjøre, men jeg synes ikke nødvendigvis det hjelper så godt for meg selv heller for tiden.

 

Her kommer den etterlyste julingen: ikke spis sjokolade og chips, det hjelper ikke!

Og så glemmer du det!-i dag er det mandag og nye muligheter:-)

 

Tenk på hva du har fått til! Såååå herlig at du har gått ned i vekt, ikke sant. Og det skal du fortsette med. Hvis du er lei av å spise de samme tingene, -se om du kan spise noe annet? Det finnes utrolig mye deilig og sunn mat. Hva med å prøve en "annerledermat-uke?"

Tellinga er det kanskje værre med, jeg skjønner fryktelig godt at du er lei av den. Klart vi blir det, det er jo egentlig ikke sånn vi vil leve.

 

Jeg har lært at grønnsaker ikke skal registreres. Jeg spiser sikkert 100-200kcal pr. dag?

Hvis du fristes av godis og slikt vil jeg ikke anbefale at du spiser mindre, det blir ofte bare værre. Jeg sier som speiderne, vær beredt (mett)!

 

Ta deg en stor samtale med deg selv, og gjerne med oss her inne. Det er godt å få ut gruffen! Så er du straks klar igjen- ikke sant?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja blomsterjenta, ser du har vært inne "hos meg" og vi er jo litt i samme båt, dog vil jeg si at jeg ikke har mistet motivasjonen. jeg er vel mere full av f.... Vil selv bestemme over kroppen min, den får bare værsågod å gå ned i vekt.......en eller annen gang :)

liker du å lage mat? sier som jess, det er sååå utrolig mye godt man kan lage men det er jo lett å si for en som liker å lage mat. ellers vedrørende grønnsaker, jeg fører ikke dagbok på nettet men i en kalender, og der noterer jeg alle grønnsaker med ca mengde (1 tomat, 1/2 brokoli osv) men IKKE kalorier, untatt erter, linser, avokado og sådanne grønnsaker som er kalori-rike. det er mest for å være sikker på at jeg får nok grønnsaker iløpet av dagen.

 

ellers så vet jeg ikke hva jeg kan si for å motivere deg altså, jeg fyser ALDRI på sjokolade, så det kan vi fint ha i huset, vi hadde selsskap i fredags og da satte jeg fram forskjellige typer nøtter for det tåler jeg ikke og jeg vil IKKE fristes av potetgull - som jeg liker veldig godt :) jeg er aleine hjemme en uke/halvannen nå og da er det det jeg virkelig må passe meg for, ikke å kjøpe potetgull med hjem.

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Kire og Jess. Jeg er uansett fast bestemt for å ikke gi opp. Må bare fokusere på de rette tingene.

 

Var inne å myste på vekta mi i dag. Den så bedre ut enn i går. Kanskje jeg alikevell hadde hatt gått av denne snikveiingen? Prøver igjen denne uken.

 

Planen og målet for denne uken er......

 

Gå litt ned på matinntaket

Ikke stresse med treningen

Prøve å være positiv!

 

Jeg har ligget på 1600 kcal lenge nå. Så lenge at jeg tror at jeg vet hvor mye jeg skal spise, og så lenge at jeg lett hiver innpå litt ekstra. Hadde som mål sist uke å skrive opp hvor mye jeg skal spise - det gikk ikke helt etter planen... etter et par dager skle det ut. Så da prøver jeg igjen denne uken.

 

Vil også prøve å sette sammen maten på en annen måte.

 

Kalorier pr dag blir 1450. Dvs at jeg kutter ut formiddags mellommåltidet. Har snakket med kursleder og hun sier at det er verdt et forsøk. Selv tror jeg at jeg vil bli bedre skjerpet.

 

Så formiddagsmåltidet i dag - som vanligvis består av knekkebrød og pålegg ble i dag byttet ut med en yoghurt - som jeg pleier å ta om kvelden. Egentlig ikke store forskjellen, men jeg merker at jeg er sulten og gleder meg til lunch.

 

Knekkebrødene i lunchen er byttet ut med skiver med ost og skinke.

Jeg spiser omtrent ikke brød lenger, synes at jeg blir så oppblåst av dem. Men jeg merker at jeg savner brød. Så da prøver vi det for en stund :)

 

Har også hatt en lang samtale med Blomsterjenta. Er kommet frem til dette:

 

Når jeg ser meg i speilet synes jeg at jeg ser fin ut. Ikke for tykk, ikke for tynn. Bare fin. Klart at jeg vil gå ned de siste 10 kg, men jeg er faktisk veldig fornøyd nå. Grunnen til at jeg kan se meg i speilet å tenke det at jeg ser fin ut - er pga av at jeg har endret kostholdet mitt, trimmer mer og har et ønske om å aldri bli så tung igjen.

 

Så derfor... skal jeg fortsette... selv om jeg synes at det er kjempetungt.... Fordi jeg fortjener å ha en sprek kropp og helse!

 

Både jeg og blomsterjenta er enige om dette, og vi skal jobbe sammen mot målet. Så surmulingen i går, den skal glemmes for denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du og blomsterjenta er enige nå da!!:)

 

Synes det høres utrolig flott ut at du synes du ser fin ut i speilet! Det liker vi! Og det er jo helt sant, man føler seg ufattelig mye bedre og friskere når man er fornøyd med koshold og trening!:)

 

Masse lykke til videre, vi snakkes nok!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om deg og speilet:-) Du har gjort en kjempejobb for helse og utseende- det var veldig lurt av deg å sjekke litt på resultatet.

 

Tror du gjør lurt i å se over maten og kanskje gjøre en liten vri. Ikke alltid så mye som skal til for å få forandring. Jeg er veldig avhengig av brød/korn- jeg spiser nesten bare knekkebrød og havregryn. Jeg føler at jeg ikke blir mett av vanlig brød. Jeg har også prøvd å spise mindre kornvarer enkelte dager og det fungerer dårlig for meg, men her er vi nok veldig forskjellige.

 

Lykke til med prosjekt 1450! Bare ikke sult deg selv- lover du?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her sulten og flirer... Hvordan kan 150 kcal utgjøre så mye sult??

 

Jeg har også spist mye knekkebrød, kornblanding og havregrynsgrøt. Er enig at jeg føler meg mettere av det enn av brød. Var faktsik ganske skuffet etter mine 2 skiver til lunchen i dag. .. det er mer mat i knekkebrød. Eller er det kanskje bare det at de tar lenger tid å spise? Kanskje jeg varierer litt mellom brød og knekkebrød til lunch. Rart med hva en kan bli vandt med.

 

Vanlig rutine for matinntaket mitt er

Kornblanding, melk og valnøtter til frokost, ca 07:30

1 knekkebrød som mellommåltid ca 9:30

3 knekkebrød til lunch 12:00

Frukt før jeg går hjem fra jobb 15:00

Middag 17:00

Havregrynsgrøt med rosiner til kvelds. 20:00

Resten av frukten etter det. Enten melk i grøten eller yoghurt

 

Dersom noen har noen tips til hvordan jeg kan snu litt om på vanene så mottas de med takk!

 

I helga skal jeg også slå ut håret! Jeg er ikke like flink som Jess til å ha kontroll på hvor mye jeg skal drikke - det har en tendens til å bli litt mer utover kvelden. Og så foretrekker jeg taxi hjem istedenfor å gå. Men jeg skal ha det i tankene!

Gruer meg litt til festen, for alle forventer at jeg skal slå ut håret - istedenfor at jeg heller kunne tenke meg å telle kalorier og være litt roligere. Men skal gjøre som Jess å gå på vekten lørdag morgen slik at jeg kan se hvordan jeg ligger ann. Derfor er det veldig viktig at jeg holder meg til planen resten av uken. Får begynne å regne på noen alkohol kalorier tror jeg.

 

Da var det kun 7 min igjen til kl er 15 og jeg kan ta en frukt! Den tar jeg nå!

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se at du og blomsterjenta er enige om at du er fin nå :)! Det gjør veien framover mot målet mye morsommere. Jeg synes også at jeg er ganske fin nå. Det er vel rundt 6-7 kilo til der jeg hadde tenkt jeg skulle, men ikke verdens undergang om jeg skulle leve livet mitt slik jeg er nå. Veksler mellom å kose meg der jeg er og å bli litt utålmodig etter å komme meg videre.

 

Er du sulten, ja? Nå har du vel stramma inn bittelitt, ser jeg over her. Ellers kan jeg meddele at jeg er sulten i dag også. Kjipt med slike dager, men de går jo over. Synes at det ser fornuftig ut det du spiser - likner på det jeg spiser både med type mat og med frekvens :). Hvis du blir veldig sulten framover kan du kanskje tenke på å spise suppe til lunsj, hvis du liker det da. Enten lage i litt stor stil hjemme (og fryse) eller se om du finner noen gode varianter på butikken som er ferdigsuppe og helst gjerne med litt mindre salt. Det blir mye mat med snille kalorier! Jeg hadde nemlig suppe i dag og synes at jeg holdt lenger enn jeg hadde trodd.

 

Det er jo moro med en fest, men jeg kjenner igjen dette med å ha lyst til å bremse inntak for å få fortgang på vekta. Hender de kommer ubeleilig disse festene. Du får regne litt på det. Holder du deg til vin så trenger det ikke bli så galt selv med relative rause mengder :).

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var onsdagen kommet. Like optimistisk som jeg var i begynnelsen av forige uke, er jeg også denne uken. De to første dagene har gått veldig fint.

 

Mandag 1448 kcal

Tirsdag 1403 kcal (- hadde jeg visst at jeg lå under hadde jeg tatt en frukt til!) Det ble 1,2 trimpoeng i går. I dag har jeg faktisk veldig lyst til å ta meg en runde på stepmaskinen, så jeg håper at jeg får laget meg tid til det.

 

I dag har jeg på meg en bukse som er omtrent 5 år gammel. Jeg lurer på om den ikke var litt i strammeste laget da jeg kjøpte den. Den er i dongeri med noe stretch. I januar gikk jeg å drømte om å få på meg denne buksen - for jeg fikk den vel så vidt over knærne. Det er en stund siden jeg klarte å få den på meg skikkelig. Har brukt den litt, men har vel trodd at den ikke passer helt enda, så den har blitt liggende i klesskapet.

Jeg har da altså tatt den på meg i dag... Det finnes faktisk "luft" mellom meg og buksa. Riktignok bare et tynnt lite lag med luft - men det er faktisk rom i buksa mi! Jeg kan stikke hele armen ned i buksa - men en knytteneve på låret. Fantastisk! Det er jo strech i den, så den henger og slenger ikke. Men tanken på at jeg faktisk kun fikk buksa så vidt over knærne i januar - til at jeg får knytteneven ned den nå... det er nesten ikke til å tro.

 

Må faktisk vurdere å kjøpe meg et belte, for den sklir ned.

 

Humf... det får være dagens positive!

 

 

Det er godt å høre at vi er flere som synes at vi er "fine" Skrulle!

 

Og tipset om suppe det skal jeg prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er det ikke en deilig følelse, blomsterjenta. så flink du har vært!!

jeg har èn bukse igjen som jeg ikke passer, kan egentlig ikke huske om jeg noen gang har gått inn i den, den virker så slank i lårene at jeg nesten ikke kan forestille meg at jeg kommer til å passe den noen gang , men skal kalle den 2009-buksa :)

 

anbefaler på det varmeste linsesuppe, kan spises kald og varm, og når som helst, en skikkelig deilig høst-suppe. suppe er deilig ja.

 

ha en sprek dag

kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker snikveiing... i alle fall denne uken :D

 

Sist uke gikk jeg hele uken uten å veie meg. Jeg likte det ikke. For jeg aner ikke hva jeg lå på.

Når jeg har gått på kurs har vekten min hjemme omtrent vært på grammet hos kursleder om ettermiddagen. Dersom jeg har spist noe salt om dagen eller drukket mye vann hele dagen, har gjerne vekten vært noe høyere på kurs.

 

Så mandags morgen... optimistisk som jeg var så skulle jeg ikke veie meg. På kurset stod vekten på 79,2. Som var kanskje 500 gr over det jeg håpet / trodde den skulle være. Det plagde meg at jeg ikke hadde noen kontroll over hvordan uken min hadde vært. Hadde vekten vært lavere? Høyere? Stått i ro?

 

Så tirsdags morgen gikk jeg på vekta. Den viste 78,3 kg. Litt usikker på om vekta til kursleder faktisk kan være så mye høyere?

Onsdag morgen var vekta 78,2 kg. 100 gr ned og jeg måtte flire (100 gr her og 100 gr der hi hi hi).

I dag gikk jeg optimistisk på vekta igjen... 77,7 kg... Kan ikke annet enn å smile!! Det har uansett løsnet. Har aldeles ikke lyst å gå på fest på lørdag. Vil heller sitte hjemme lørdags kveld med grønnsakene mine å se en vektnedgang på mandag!!! Akkurat det hadde jeg ikke forventet at jeg skulle tenke.

 

Siden vi faktisk skal på fest på lørdag, tok jeg meg en runde i klessakapet mitt i går. Bare for å finne ut om det er noe brukendes til fest der.

Selv om vekta mi har sått stille en god stund nå, tror jeg at mine cm har minsket. For det var mange av "må-bare-ta-av-litt-mer-klærne-mine" som passet.

Slengte på meg en svart flott-dyr-bukse og en lekker topp som ikke var brukt på mange år og viste meg for helten. Tror han fikk litt hakeslepp "For jaggu har du tatt mye av. Du ser fantastisk ut!" sa han. :) Så da fikk jeg egentlig lyst til å gå litt på fest alikevel ;)

 

I dag skal jeg ut å gå tur med noen venninner. Gleder meg til det. Alltid kjekt å gå å sladre litt på veien - for da går man raskere og lenger.

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

Ble forresten 1431 kcal i går - men ingen trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...