Gå til innhold

"NEOMIAAD"- Skravling


Gjest Hegehege

Anbefalte innlegg

Gjest Hegehege

***********************

****** NEOMIAAD ********

**** en liten gruppe ******

*****bestående av *******

****** Hegehege ********

****** Lindaomm ********

****** Slamguri *********

****** Soleia ***********

****** Missrosa *********

****** Jannejo **********

****** Lillevenn *********

****** Astrid24 *********

***********************

 

Her skravler "NEOMIAAD" gjengen om smått og stort i hverdagen... på veien til et sunnere liv og en sunnere kropp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lillevenn

Ble visst jeg som hadde første innlegget her.. Hyggelig med en gjeng som kan følge hverandre på veien. Av erfaring er dette kjempemotiverende og til stor hjelp for meg.

 

Nå etter ferien er det jo igang for fult, og nå siden lørdag har det gått kjempebra. Ingen godsaker og har fulgt matplanen. Eller forresten; ble en skolebolle på barseltreffet igår, men regnet den inn i dagsbehovet og ble ikke mer kcal en planlagt.

 

Neste uke begynner jeg med treningen igjen, er spent på hvordan kroppen tar det. Bekkenet mitt skralter litt osv, så må ta det pent. Tenkte jeg skulle starte med en mage/rompe/lår time, den kan man regulere litt selv.

 

Håper det er noen andre som også er på skravlern da. Har lagt inn målene mine i måletråden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegehege

Da har jeg lagt inn målingene dine.. men tenkte at den målingssiden skulle jeg kun legge inn målinger på.. slik at siden er sånn passe oversiktlig... og ikke alle legger inn noe der... :) så det blir side på side ...!

 

Legg inn målingene her... syntes dette diskusjonsforumet er litt dårlig på fuksjonalitet.. så jeg tror det er best å løse det sånn...

 

Hva tror dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegehege

Hei Jenter!

Håper alle blir med på denne lille utfordingenÂ…!

Men for å få litt struktur og for at vi skal komme oss i gang.. så syntes jeg at alle (med unntak av ei av dere som reiste bort noen dager nå...) skal sende meg deres data FØR mandag!

Dette for at vi skal begynne de skikkelige målingene på mandagÂ…!

Og jeg vil vite hvem som virkelig er med på dette, og hvem som er litt slappereÂ…hihiÂ…

Skal jeg klare dette så må jeg vite at alle er med på detÂ…!!

 

Så frist til å melde inn div mål for å være med i *NEOMIAAD* er søndag 31/8Â…. I september begynner vårt nye sunne liv!!!

 

Stooor klem fra HegeÂ… som skriver masse.. for når man skriver så får man ikke dyttet ting i munnenÂ… :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaomm

Da fant jeg frem også :) hehe...... begynte på kurs i går og den viste at jeg veide 77.9 og ikke 78.5.....hehe......ikke lik som den jeg har hjemme. Sitter nå og spiser havregrøt uten noe på, smaker ikke mye godt, med 1 glass vann ved siden av :) så er det ut å gå tur. Hva spiser dere andre til frokost? første og siste gang det blir havregrøt her i huset. hehe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegehege

Spørs hva du mener med frokost... !!

Jeg står opp kl 06.20, hvis jeg tar det sene toget til jobb.... 05.50 hvis jeg tar tidlig...og da er det ikke akkurat mye som frister...

Så jeg pleier å drikke 1 glass juice...!

Og så har jeg med meg enten knekkebrød og magerost... eller minitomater eller annen frukt på jobb som jeg spiser utover før lunsj kl 12...!

 

Veldig dårlig på frokost siden jeg står opp så tidlig... og skal jeg spise frokost må jeg jo stå opp enda tidligere..!!!

 

Denne pendligen gjør spisevanene ektra vanskelige syntes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaomm

det skjønner jeg godt. hadde heller ikke hatt matlyst så tidlig. Men jeg er bare så lei brødskive, men skal kjøpe noe frokost blandinger og knekkebrød. Her inne så er det jo mange gode forslag til alle måltidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg frem også :) hehe...... begynte på kurs i går og den viste at jeg veide 77.9 og ikke 78.5.....hehe......ikke lik som den jeg har hjemme. Sitter nå og spiser havregrøt uten noe på' date=' smaker ikke mye godt, med 1 glass vann ved siden av :) så er det ut å gå tur. Hva spiser dere andre til frokost? første og siste gang det blir havregrøt her i huset. hehe......[/quote']

 

 

Du kan godt ha litt lettsyltetøy eller kunstig strøsukker på grøten. Da blir den straks mye bedre!! Ellers er jeg enig at "bar" havregrøt ikke er så godt!!

Eller så er de ferdig småposene (henger sammen to og to) man tilsetter melk, veldig gode. De er det litt mer annen type korn i. Litt dyre, men et alternativ innimellom.

 

Lykke til med frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegehege

Dere som går på kurs...!

vet dere hvor mye dere skal spise av kalorier i løpet av en dag??

Prøvd å bruke en formel her inne.. men syntes det er litt vanskelig.. og mener jeg ut i fra den skal spise veeeldig mye...!

 

men det er lenge siden jeg prøvde åregnet dette ut altså...!

 

Heelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegehege

Hei!

Kan dere gå igjennom målene deres og sjekke at de stemmer ?

Så at noen hadde skrevet hofter/rompe...

Jeg har ikke målt over rompa.. men kanskje det skulle vært lagt til det også???

Hva tror dere??

 

Jeg har laget et fancy regneark jeg legger alt inn i.. som regner og fikser hvor mange prosent man har gått ned.. .etc.. men siden det ikke er mulig å legge ut noe her.. så får jeg bare fortelle dere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jeg var også veldig på det at jeg ikke kunne spise så mange kcal sist jeg slanket meg, men det mest effektive var å spise ofte og sunt. Jeg lå på 1600-1700 kcal sist og startvekt var da 77kg. Kroppen sparer fortere på fettet hvis den får i seg for lite.

 

Her går fremdeles uka veldig bra! Trodde jeg skulle få litt mer sukkerabstinenser.. Spiste en rute mørk sjokolade her om kvelden, men regnet inn i dagsbehovet.

 

Når det gjelder frokost spiser jeg rugbrød. Ikke like mye kcal som vanlig brød og jeg syntes det er veldig godt og saftig. Spiser det med philadelphia light og litt honning, kjempegodt og veldig mettende. Til lunsj spiser jeg havregrøt med en halv teskje brunt sukker og skummetmelk. Mellommåltider er frukt og yoghurt. Yoghurt naturell med en liten skje light syltetøy, frukt og feks havregryn oppi, kjempegodt!

 

Og et annet tips: MASSE vann!! utrolig hvor mange underverker det gjør for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Hei jenter!

 

Først Hegehege.

Liv 85 cm.

 

Men jeg begynner på kurs på mndag, så da får dere nøyaktige mål fra meg da. Men det som er oppgitt nå, var på mandag 25. :)

Gleder meg ja!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen jenter

Har vært uten nett en stund så fikk ikke lagt inn målene mine da jeg begynte.

 

Her er målene jeg tok 28.august iallefall.

 

Ønsket vekt: 65

Startvekt: 82

Bryst: 98

Midje: 95

Hoft: 104

rumpe 114

Arm: 34,5

Lår: 69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan dere gå igjennom målene deres og sjekke at de stemmer ?

Så at noen hadde skrevet hofter/rompe...

Jeg har ikke målt over rompa.. men kanskje det skulle vært lagt til det også???

Hva tror dere??

 

Jeg har laget et fancy regneark jeg legger alt inn i.. som regner og fikser hvor mange prosent man har gått ned.. .etc.. men siden det ikke er mulig å legge ut noe her.. så får jeg bare fortelle dere.. :)

 

 

Jeg har bare lagt til målene over rompa fordi det er den plassen jeg ønsker å miste flest cm...bortsett fra magen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk Måling og veiing i dag da jenter.. :)

 

Selv tok jeg en snikveiing denne morningen, og den sto helt stille.,. men så må jeg innrømme at det ble en dårlig ukeslutt..!

Men satser på at denne uken blir bedre !!

Legg tallene dere inn her, eller send til meg på mail:

heeggee@hotmail.com :)

 

Så skal jeg legge inn her og oppdatere mine fancye regneark :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 84,3

Overarm: 34

Bryst: 107

Midje: 106

Hofte: 113

Lår: 65

 

Jeg har kjøpt ny digital badevekt. Tror den veier ca. en kg mindre enn min gamle vekt fra IKEA, men jeg satser på at den nye er den riktige! Jeg sprakk ikke forrige uke:) Sa nei til kake på jobb 3 ganger (dette er ca. en gang oftere enn normalt på jobben min). Gikk på jobb 3 ganger og har begynt å dusje på jobb. Nå skal jeg snart på trening. Så får vi se hvor lenge motivasjonen holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

Jeg begynte for fult i dag, så jeg har samme mål og vekt som sist gang.

Kurset mitt begynner ikke før den 22 sep, skrekk og gru, men nå få jeg bare klare det. Og også klare meg "alene" til den 22.

 

=) Kan jo klare ti kg til jul da :P

Men første mål er to bukser i str 44 som ligger i skapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.......har målt og fant ut at det var det samme som sist :P

men har gått ned fra 77.9kg til 77.0kg Så skjønner ikke helt det med målene. men men........Går sakte nedover hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...