Gå til innhold

1 September og ny start...igjen..


Gjest tittin86

Anbefalte innlegg

Ja..da var det 1 September og en perfekt anledning til å begynne på nytt igjen...

Jeg har värt her inne för med et annet innlegg, men falt litt av desverre. Jeg har nå flyttet til Stockholm med min kjäre, og bestemt meg for å pröve igjen å gå ned i vekt.

Jeg er en jente på 22 år, 176 höy og ca 100kg:( Har meldt meg inn på friskis og svettis og skal i kveld på min förste spinningtime, det blir spennende :P

Håper dere her inne kan hjelpe meg å holde motivasjonen oppe, får veldig mye motivasjon av å lese alt dere andre skriver:)

Jeg går ikke på noe kurs, men forsöker å spise hver 3 time, drikke nok vann og spise sunne matvarer i tillegg til trening. Det fungerte iallefall bra sist gang( gikk ned 7kg i Januar/februar).

 

Det er vanskeligere å leve sunt her i sverige hvor pizza, hamburgere og sånt er overalt og ikke minst mye billigere enn i Norge. Dessuten tar det lenger tid å finne ut hva jeg ikke kan spise siden det er andre matvarer enn i Norge, men jeg er bestemt på at jeg skal klare dette. Og jeg vet at god planlegging er alfa og omega for at dette skal gå bra.

Mitt förste mål er 10 kg frem til jul, håper ikke det er uoppnåelig mål?!?

Hej och Hå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at du er kjempe flink som vil prøve dette alene! Jeg har prøvd så mange ganger å gjøre det selv uten å gå på kurs, men gir opp før jeg egentlig har kommet i gang. Ønsker deg iallefall lykke til!

 

Sikkert en liten utfordring med å finne nye matvarer, men frukt og grønt er jo det samme. Så hiv oppi en masse med grønnsaker i begynnelsen til alle måltidene, så risikerer du ikke å spise for mye av det usunne - og så får du gode vaner med grønnsaker med en gang. Jeg har blitt mye flinkere til å bruke grønnsaker til middag. Før hadde vi det gjerne bare en gang i uka - nå er det ikke skikkelig middag før det er grønnsaker i gryta!

 

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.

Jeg tenker sånn at jeg klarte det jo bra tidligere i år, så da må det jo gå bra igjen? :P

Skulle vel helst gått på kurs, men det koster jo endel, så får pröve uten först og heller bruke disse sidene flittig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske lik plan som deg! Jeg startet opp i forrige uke.

Har også et mål på 10 kg til jul.

 

Jeg har tidligere gått på kurs og fortsatte på egenhånd, og det gikk veldig greit. Nå har det vært svangerskap m.m, og mange kilo som skal av igjen. Jeg følger ingen kurs, men kjenner til opplegget til G.R og vil følge de prinsippene.

 

Det er rart at vi egentlig kompliserer det som er så enkelt :P Men det gjelder å være bevisst hele tiden, etter hvert går det mer og mer på autopilot. Men starten kan være tøff, da må man være litt "streng" og målbevisst. Og plutselig oppdager man hvor ofte det er fristelser i løpet av bare én dag!! Det går lettere når man faktisk ser at det man gjør får betydning, og kiloene går av!

 

For å holde fokuset, veier jeg det jeg spiser og ser tot. hvor mange kalorier jeg har spist i løpet av en dag. Dessuten forsøker jeg å legge inn en eller annen form for aktivitet hver dag, så langt det lar seg gjøre.

 

Masse lykke til! Jeg skal heie på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige ord:)

Jeg tenkte faktisk på det du sier senest på butikken idag. Jeg gikk forbi hylla hvor alt chips stod, og der var det smaksprøve på en ny type chips. Vanligvis ville jeg forsynt meg, men valgte bevisst en annen vei tilbake.

På jobben min er det også veldig ofta "fika" som det kalles her i sverige..altså kaffedrikking og veldig ofte følger det med noe kake. Men jeg SKAL være flink og takke nei. :-)

Har akkurat vært på en spinningtime igjen(noen måneder siden sist) og det er veldig deilig å være igang igjen....selv om det er et slit når man holder på..hehe:)

 

Takk for at du heier på meg, det hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg värt på spinning. Er så utrolig deilig når man er ferdig og er skikkelig sliten:) Var på en time på 30 minutter, og det fungerer bra for meg..da presser jeg meg skikkelig i den halvtimen. Etter timen tok jeg 40 situps og noen andre mageövelser. Godt å väre igang igjen.

Har fri nå i 3 dager, så disse dagene skal jeg virkelig bruke på å trene. Er så godt å trene på dagtid, så man kan slappe av resten av dagen.

Tenkte jeg skulle veie meg på fredager, så förste veiing blir nå til fredag, håper det blir litt ned.

Det jeg syns er det vanskeligste med å slanke meg, er når det er noe ekstra og man må takke nei takk. Som f. eks nå til helgen når vi skal på hyttetur, da blir det nok litt godt drikke på kvelden, mens jeg da har tenkt å ta med litt cola light og heller kose meg med det. Det kan kanskje virke litt kjedelig for de andre, men jeg syns alkohol er så undövendige kalorier, da vil jeg heller kose meg med litt sjokolade innimellom;)

Det var dagens lille hjertesukk fra meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat vært på en spinningtime, og når jeg registrerte dette fikk jeg jammen et gulleple som det blinker 7 i. Er det fordi jeg har fått 7 trimpoeng hittil denne uken'???

Ellers idag har jeg vært på IKEA med en venninne, vi spiste på resturanten der. Jeg tok en rekesalat, mens hun spiste kake. Gud så fristende det var, men det føltes allikevel veldig godt når jeg klarte å motstå fristelsen.

Jeg gleder meg veldig til jeg begynner å merke det på klærne at jeg har klart å gå ned i vekt. Det er en deilig følelse og spesielt om man også kan kjøpe nye klær i mindre størrelse. :-)

 

Ellers syns jeg det er en utrolig god motivasjon å være her inne og lese på alle andre sine tråder. Det er utrolig mange flinke her inne! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei alle sammen.

Er visst lenge siden jeg har vært og skrivd på min egen tråd. Er så mye inne og leser på alle dere andres tråder at jeg helt glemmer bort min egen.

Helgen gikk ikke så veldig bra for min del, har hatt besøk av lillebroren min og da har det blitt fryktelig mye usunn mat. På mandag hadde jeg da gått opp 400 gram:S

Nå har jeg gått ned igjen, og har tilsammen gått ned 2,6 kg siden jeg begynte. Jeg har snikveid meg litt desverre....

Er helgene som ødelegger veldig for meg, jeg ser jo at jeg går ned i ukedagene. Så denne helgen er det full sjerpings. Jeg skal spise til de rette tidene og ikke ha sånne voldsomme utskeielser som de to forrige helgene. Dessuten skal jeg jobbe, så det burde igrunn gå ganske greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Kjøp noe du skal kose deg med som er bare ditt (og selvsagt innenfor rammene på hvor mye kalorier du har tillatt deg selv å bruke) og ha dette i ega skål. Det må jeg gjøre... Jeg er av de som ikke takler dette med skåler med godt/saltsnacks i, jeg stopper nemlig ikke før det er tomt - og da har jeg som regel spist mye mer ann alle andre...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tronderpi1:)

Det var lurt..det jeg tenkte jeg skulle gjøre i helgen, min kjære skal nemlig ut med gutta på lørdagen, og før har jeg da syntes så synd på meg selv som er alene hjemme så jeg har kjøpt en gigantisk pose smågodt og spist til jeg nesten måtte spy.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle lage meg taco med kyllingkjøttdeig. Det er nemlig det beste jeg vet, og unne meg et eller annet godt, men ikke i så store mengder som jeg vanligvis gjør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...