Gå til innhold

Lotta skal bli normalvektig :)


Gjest Lotta87

Anbefalte innlegg

Gjest Katrhine21

Har gått ned i vekt og mål siden sist! *stolt*

 

sist : 112,2 kg og midjemålet er 110 cm

nå: 111,2 kg og midjemålet er 107 cm

 

Jeg har gjort store endringer på kort tid... jeg spiste en del godteri, drakk brus hver eneste dag (cola) jeg spiste uten å tenke jeg egentlig.

Nå så har jeg bevisst gått inn for å gå ti tusen skritt hver dag, og jeg har satt en bolle i kjøleskapet med knaskegrønnsaker. Vips! mer energi og overskudd hver dag. Og ikke minst så vises det på vekta og i målene!! Kunne sikkert gått mer ned, men jeg tror jg begynner få muskler... og d er jo tyngre enn fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 194
  • Created
  • Siste svar

Nå er jeg tilbake fra fjelltur og jeg må si det var utrolig deilig :) Masse frisk luft, masse trening og sunn mat. Har også drukket masse masse vann, så turen har vært perfekt! Håper det viser seg på vekta i morra :) Motivasjonen er på topp nå, så håper den fortsetter fram til jul.

 

Håper det går bra med alle dere andre?

 

Ha fortsatt en fin søndagskveld!

 

Klemmer fra Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde jeg hadde gått ned etter den supre uka. Men neida, 0,7 kg opp. Men har gått ned 6 cm rundt magen på to uker så det er jeg veldig fornøyd med :)

 

Har en mistanke om at jeg er nådd mitt første vektplatå etter at jeg begynte 12. mai. Kommer liksom ikke under 91. Vekta viser enten 91,5, 91,9, 92, 92,2 eller 91,2. hehe.

 

Jeg får leve på cm og fortsette med masse sunn og god mat, masse vann og trening. Og en stoooor porsjon tålmodighet tror jeg.

 

Lykke til med veiing alle sammen og ha en fortsatt fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dagen har gått fint i dag. Har spist sunt og nå skal jeg snart spise kylling, brokkoli og sånn fettfri pomfri. mmm, blir deilig.

 

Gikk 1,5 time rask gange i går kveld, og det samme skal jeg gjøre i dag. Synes det er veldig deilig å gå på kveldene, for da kjenner jeg høstlufta skikkelig godt :(

 

Føler meg tung i kroppen for tiden, litt stiv og støl. Jeg falt ned fra en veranda for 1, 5 uke siden, og slo meg ganske på den ene sida, så kneet mitt er litt ute av drift. Har hovna opp på den siden, så tror det er derfor jeg føler meg så tung.

 

Prøver å drikke masse vann, for å få ut litt væske av kroppen, men funker ikke føler jeg. Følt meg sånn i 4 dager nå. Noen tips?

 

Klem fra Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den vekta er lunefull,umulig å forstå seg på den.

 

Jeg også plages litt i perioder at det samler seg vann som ikke vil ut igjen.Men har funnet ut at det som virker er å drikke drikke og drikke,og være veldig bevisst på salt inntak.Jeg tåler lite av det før det hoper seg opp.

 

Tar av til litt kjerringrokk te,og løvetann te.

 

Ha en fin uke,du er jammen flink til å gå.Dette blir bra til slutt vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på tråden din at du har gått ned 700 gram denne uka. Kjempebra, stolt av deg :(

 

Takk for rådene. Jeg bruker heldigvis ikke mye salt og skal fortsette med vanndrikkinga. Det hjelper nok etter hvert :( Skal prøve løvetannte også jeg.

 

Fikk kommet meg ut på tur i kveld også, og det var like deilig som alltid.

 

Vi snakkes, Charka :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med helg nå. Her blir det en avslappende og sunn helg. Planene er ikke store og det er veldig deilig i blandt.

 

I dag blir det reker til kveldskos etterfulgt av turgåing. I morra er det jobb og tur, og på søndag er det skogstur med sunn niste i sekken :(

 

Håper det viser seg på mandag :(

 

God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har gått veldig bra. Har bare spist sunt og trena, så håper de 700 gramma fra forrige uke har forsvunnet i morra.

 

Hvordan har det gått med dere andre?

 

Klemmer fra Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har hatt en fin helg,det blir litt lettere å ta fatt på uka da.

Har du ikke gått ned de gramma så tar du dem neste uke,men det ser nå ut som du skulle klare det.

 

Ønsker deg en fin uke,og en god veie dag.Men ikke la vekta ødelegge humøret,det løsner til slutt vet du.

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått ned 1,3 :o Er sååå utrolig glad jeg nå. Nå skal jeg greie julemålet mitt på 87 kg.

Er veldig motivert for tiden, og jeg skal stå på ekstra godt den uka her, for til lørdagen blir det høøøy partyfaktor. Svigerinna mi fyller år og nå har det ikke vært fest på lenge, så da skal jeg slå ut håret :o Men på`n igjen på søndag og fram til julebordet.

 

Slik er min vektnedgangsplan:

 

20.okt: 90,9

27.okt: 90,9 det samme grunnet høøøøy partyfaktor lørdag 25. haha

3.nov: 90,4

10.nov: 89,9

17.nov: 89,4

24.nov: 88,9

1.des: 88,4

8.des: 87,9

15.des: 87,4

22.des: 87

 

Gi gjerne kommentarer på planen min. Det kan jo hende det står stille noen uker, og at det går fortere noen andre uker, men sånn ca 0,5 ned i uka satser jeg på.

 

Lykke til med veiing i morra, Charka :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da,du er virkelig kjempe flink.Den målsettinga di så jo veldig realistisk ut så det klarer du.

 

Fint å høre at du er motivert,det er mye lettere da.Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker alle som stikker innom en riktig god helg og kos dere :o

 

I helga blir det jobbing og fest på meg, men skal prøve å få slengt inn ett par treningsøkter også :o

 

Målet denne uka er å stå stille grunnet party i morra, så håper jeg greier det, for da blir jeg fornøyd.

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Jeg begynte jo med grete roede igjen 12.mai og jeg synes tiden har gått så fort. Hadde da som mål å gå ned 50 kg, og nå er det "bare" 33,9 kg igjen. Nå veier jeg 90,9 og jeg gleeeeder meg nå først og fremst til å se 8-tallet...

 

Klemmer fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det dagen derpå da. Formen er grei den, men kjenner at jeg er oppblåst så jeg drikker masse masse vann. Spørs om den veiinga går så veldig bra, vi får se :)

 

Var veldig gøy i går da, spiste ikke snacks heldigvis, holdt med å drikke kalorier og så dansa jeg i 3 timer. Så håper det ikke ble alt for gale.

 

Håper alle har hatt en fiiin helg og så snakkes vi :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at formen er fin,det hjelper til å fortsette den gode jobben.

 

Ønsker deg en kjempe fin uke,stå på dette greier vi.

 

Ikke la vekta styr dagene,men ha den litt i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Glemte å veie meg i går, så det ble veiing i dag. Da viste vekta - 1 kg, og gjett om jeg ble glad. Endelig fikk jeg se 8-tallet.

Skal være kjempeflink den uka her, så ikke 9-tallet dukker opp igjen.

 

Lykke til med veiing alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka her har vært ille. Forloveden min havnet på akutten grunnet blindtarmbetennelse, men det gikk heldigvis bra. Har vært nervøs og redd den uka her for at noe skulle skje, og da begynte den usunne lotta igjen.

Jeg har ikke drukket nok vann, spist uregelmessig og usunt pluss masse godterier og kaker og har heller ikke fått trena. Føler meg helt j..... nå, og veldig trøtt og sliten. Sånn som jeg blir når jeg spiser usunt.

 

I morra må jeg begynne på nytt igjen.

I morra tar jeg tak i:

 

1. Drikke nok vann

2. Spise hver 3.time

3. Gå 1,5 time

 

Og tvinge meg sjøl til å veie meg, for å se hvor lett det er å falle tilbake i gamle uvaner. Men håper ikke vekta blir sååå ille, hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er tilbake igjen etter en tung periode. Den er dessverre ikke over, men hjelper ikke å stenge seg inne.

 

De siste ukene har jeg lagt på meg en kílo og jeg har ikke fulgt GR. Nå må jeg bare ta meg sammen, så ikke dette går den gale veien, nemlig oppover.

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Klem fra lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann lotta

Jeg leser at du sliter, og vil egentlig bare sende deg en oppmuntringsklem.

Jeg vet akkurat hva du snakker om når du sier at den usunne siden av deg overtar når livet lugger.

 

Håper alt snur seg til det beste for deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindtarmbetennelse er ikke å spøke med.

Blindtarmen sprakk på datter for 1 år siden,

og det ble lang tid å være hjemme, uten skole.

Enda så kan hun ha vondt i magen.

Når hun kom igang med skole og ut blant venner så gikk det raskere fremover og bli bra ;)

 

Håper det går fremover med forloveden din.

 

Tenker slik jeg at 1 kg er vel ikke så mye ofre på forloveden :)

Og den forsvinner fort, for det ene kg'et har ikke vært lenge på kroppen.

 

Lykke til Lotta, dette går rette veien igjen, varm klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du kikker innom igjen da.Du kommer deg på rett spor igjen,dette ordner seg etterhvert.

 

Ta deg tid til å tenke gjennom hvorfor det blir som det ble,og gå videre.Ingen feil er uoprettelig vet du.

 

Håper forloveden din er bedre nå,så dere får en fin fin helg.

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg heldigvis å bli litt motivert igjen. Har nå bestemt sammen med søstra mi at jeg skal til ho å veie meg hver mandag. Tror det kan hjelpe litt på innsatsen og motivasjonen :)

 

Forloveden min er heldigvis oppe og hopper, så alt har gått veldig bra.

 

Som du sier Charka, så bør jeg tenke gjennom hva som gjør at jeg går tilbake til de gamle vanene. Det har jeg også gjort, og jeg tror det har noe med at når jeg blir så utrolig sliten så tyr jeg til maten som en trøst. Fordi jeg kanskje ikke er så åpen om hvordan jeg egentlig har det. Jeg burde nok heller ha snakket med noen om hva jeg går å tenker/tenkte på. Det skal jeg gjøre neste gang noe vanskelig skjer. Bedre å ta tak i det med en gang enn å vente tre uker.

 

Men nå er jeg i alle fall i et helt annet humør, og nå skal jeg satse og heller prøve å tenke positivt.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut,alt har en årsak,men hvis vi ikke finner den så får vi ikke gjort noe med det.

 

Det virker som du tar et godt tak i situasjonen så da ordner det seg etterhver

 

Kjøpte meg en liten bok som heter Spis for å leve,og der fant jeg dette lille verset.

 

Lev i øyeblikket.Spis med glede.En gang i blandt skal du unne deg noe ekstra godt-men gjør det med ettertanke.Nyt hver bit og fryd deg over smaken.Stopp før du er mett.

 

Ha en kjempe fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes helt riktig og fornuftig ut. Ja, nå er det en ny uke med nye muligheter. I morra er det på vekta igjen og det blir et stort og tungt skritt for jeg har som sagt ikke vært flink, men det er et steg i riktig retning.

 

Hvordan har det gått med deg i det siste? Står du fortsatt stille tross at du er flink?

 

Ønsker deg i alle fall lykke til med veiing på tirsdag :)

 

Det kommer en liten oppdatering ang. statusen min i morra kveld tenker jeg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...