Gå til innhold

Lotta skal bli normalvektig :)


Gjest Lotta87

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

Da har jeg flyttet hjem igjen, og har da tilgang på nett. Nå er det snart 3 uker siden operasjonen, og den var vellykka.

Jeg går på krykker fortsatt, men blir stadig sterkere og sterkere. For tiden går jeg sykmeldt og dagene består av fysioterapi og trening for kneet, og styrketrening for overkroppen.

 

Jeg er altså i bevegelse hver dag, men regner ikke det som trim. Har derfor holdt meg til meny 1, men da uten poteter, ris, pasta og brød. Uka etter operasjonen gikk jeg opp 2 av de 3 kg jeg hadde gått ned før, og da bestemte jeg meg for dette kostholdet. Har nå holdt på i to uker og har da gått ned 5,6 kilo. Jeg er kjempefornøyd og står nå på videre :)

 

Oppsummering:

Mandag 17.aug: 87

Mandag 24. aug: 82,6

Mandag 31.aug: 81,4

 

Nå har jeg kommet hjem fra trening og skal slappe av resten av kvelden :) Håper det går bra med alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 194
  • Created
  • Siste svar

Nå om dagen er jeg veldig positiv og veldig innstilt på å jobbe veeeeeldig hardt for å nå mitt julemål på 69 kilo :)

 

Ja, jeg vet at det veldig mange kilo på kort tid, men nå må jeg bare gjøre en KJEMPEinnsats før jul. Jeg må det med tanke på at jeg skal føle meg vel i en brudekjole til sommeren. Og tida begynner å bli knapp, det er bare 10 måneder til i morra.

 

Skriv gjerne noen ord her inne :) Om hvordan det går med dere der ute!

 

Dette skal vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff i dag har jeg bare sløva. Hmmm, nå må jeg sette i gang. Dette skal jeg gjøre:

 

1. Rydde og sette på vask

2. Trene kneet i 40 min

3. Komme meg bort på treningssenteret og trene styrke i 60 min

 

Kommer inn i kveld og bekrefter at dette er gjort :)

 

Kan ikke bli sløv nå altså, det har jeg IKKE tid til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så flink du var i går som fikk gjort alt du hadde bestemt deg for:-) Håper dagen i dag blir like bra og at du fortsetter mot målet om 69 kg til jul. Håper selv å ligge STABILT et stykke ned på 60-tallet, men de gangene jeg har kommet meg over den magiske grensen blir jeg så glad at jeg tar en velfortjent pause...og vips er vekten noe-og-sytti igjen. Hehe, at man ikke lærer:-)

Jeg ser innom her med jevne mellomrom, morsomt å følge historien din.

Ha en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lotta87.

Har vært ofte her inne for å se om du har kommet tilbake.

Så flott at du har klart å gå ned så masse selv om noen kg krøyp på rett etter operasjonen. Du er utrolig flink syns jeg.

 

Her går det bedre med meg også, tror jeg finner ut av at for mye trening og litt for lite mat kontra trening ikke er helt tingen. Fått kombinert litt mer riktig og det ser ut som det går rette veien.

 

 

Vi står på. Du når nok målet ditt siden du er så godt i gang. :)

 

Go helg og lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lotta87.

Har vært ofte her inne for å se om du har kommet tilbake.

Så flott at du har klart å gå ned så masse selv om noen kg krøyp på rett etter operasjonen. Du er utrolig flink syns jeg.

 

Her går det bedre med meg også' date=' tror jeg finner ut av at for mye trening og litt for lite mat kontra trening ikke er helt tingen. Fått kombinert litt mer riktig og det ser ut som det går rette veien.

 

 

Vi står på. Du når nok målet ditt siden du er så godt i gang. :)

 

Go helg og lykke til videre :)[/quote']

 

Hei Ainae :) Tusen takk for koselig ord. Det er motiverende! Det er bra du har funnet den riktige balansen mellom mat og trening og at det går den rette veien for deg. Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått litt skeis i helga, men jeg står på videre. Litt for mye snacks og kos, og litt for lite bevegelse og sunn mat. Jeg turte rett og slett ikke å gå på vekta i dag, men har som mål å ha gått ned 1 kilo inna mandag. Jeg burde greie det på 2 uker.

 

Mandag 31.aug: 81,4

Mål:mandag 14. sept: 80,4 eller mindre :)

 

Ønsker alle en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har alt gått etter planen! Jeg har spist regelmessig, drukket masse vann, trena en times styrke for overkroppen og kneet i 40 min.

 

Kneet er også mye bedre, så jeg går uten krykker hjemme, men har litt igjen å jobbe med når det gjelder trapper. Trening hos fysio hver dag, så går det nok veien :)

 

Jeg er ved godt mot :)

 

Ha en fortsatt fin tirdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har også vært knall. Har spist sunt og trena :) Er virkelig motivert om dagen og da skal jeg utnytte det til det fulle.

 

Til helga er det bursdag, men det skal ikke bli noe problem. Har allerede bestemt meg for å ta et stykke kake og kose meg masse med det. Samtidig har jeg avtalt med meg selv å trene både fredag, lørdag og søndag denne helga. Da kan ikke det kakestykket ødelegge så mye for veiinga på mandag. Uansett hva vekta viser, kommer jeg til å være fornøyd :)

 

Det eneste som gjelder denne uka er altså å trene disse 3 øktene i helga og bare spise ET kakestykke. Jeg oppdaterer søndag kveld, og jeg LOVER dere alle at jeg skal klare dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen i dag, så håper det kan være grunnen til oppgangen på 800 gram. Pluss at jeg har vært søtsugen, så det har jo blitt litt godt også. Men nå er søtsuget vekk, og jeg står på fram til mandag ;)

 

Håper alle får en bra uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker alle en god helg ;)

 

Denne helga skal jeg prøve å tenke ut og skrive opp grunner til at jeg vil leve et sunt liv og bli normalvektig. Jeg har vært flink i dag, og skal prøve å tenke over hvorfor jeg gjør de valgene jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka skal være en ny start, for dette funker ikke lenger. Jeg depper og stresser over at det er så kort tid til bryllupet med tanke på vektnedgang og det å føle seg vel i en kjole.

 

Denne helga har det ikke gått noe bra i det hele tatt, men jeg har tenkt masse. På hva som gjør at jeg dytter innpå, la vær å gå på treningsstudioet og bare ligger på sofaen.

 

Noen av grunnene er at jeg blir deprimert fordi min aktivitet er så begrensa, men så slo det meg: "Fanken, hvorfor gjør jeg ikke det jeg KAN gjøre og heller fokusere på det". Grunnen til at det blir sånn, er fordi det blir en sirkel av negative handlinger, og nå er jeg livredd for å havne tilbake i gamle, ekle fotspor.

 

Men den store forskjellen fra mitt "forrige" liv, er at da ville jeg fortsatt og fortsatt, til jeg la på meg alt igjen. Men det skjer ikke denne gangen, fordi jeg skal ikke ødelegge alt nå. Jeg skal ikke ødelegge alt jeg har jobba for det siste 1,5 året. Dermed basta!

Og grunnen til det er at jeg ville ikke leve et liv der jeg ligger på sofaen og misunner alle andre som er slanke og sunne, og som lever livet. For jeg SKAL nemlig være en av dem...Jeg skal leve sunt resten av mitt liv. Og nei, det blir ikke lett, og det tror jeg heller ikke, men jeg skal sprekke innimellom og starte på`n igjen, helt til jeg når målet mitt, nemlig bli NORMALVEKTIG MED SUNNE MATVANER OG MOSJONSVANER!

 

Jeg stilte meg på vekta i morges og den viste 82,2 kilo.

 

I morra starter jeg på ny frisk, og jeg er veldig MOTIVERT nå. Jeg trengte virkelig denne helga :)

 

Jeg ønsker alle en flott uke! Stå på - vi skal greie dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...