Gå til innhold

Bli med meg?


Gjest bidda1

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei 34 år ung kvinne fra det blide sørlandet (som forøvrig ikke er så blidt i øyeblikket - det regner) Jeg bærer rundt på ca 25 kg for mye og har blitt litt for glad i sofaen Jeg vet at det blir en lang vei å gå men skal klare det!

Jeg er så lei av å bære rundt på disse overflødige kg nå at jeg snart ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg selv Har nå bestemt meg for virkelig å sette inn fullt gir og bli kvitt kg og få endret livsstil en gang for alle. Vet at jeg trenger masse oppmuntring, støtte og gode spark bak og vil gjerne dele "kampen" med noen. Noen som vil være med meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bidda.

Jeg har også akkurat begynt min livstilsendring. Er en jente på 22 år, som sist jeg gikk på vekta viste 105 kg!!! jeg fikk helt sjokk, og tenkte at denne gangen skal jeg bare klare det.

Var veldig flink i januar/februar dette året og gikk tilsammen ned 6-7 kg, men nå har de kommet på igjen sammen med noen flere ekstra kg, så nå er det virkelig på tide å gjøre noe:(

Jeg har tenkt at jeg skal ned ca 25 kg, men i første omgang skal jeg prøve 10 kg frem til jul. Så jeg vil gjerne være med deg å kjempe mot kiloene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tittin så koselig at du vil være med meg ;) Nå er det bare å ta på seg boksehanskene og brette opp armene for her skal vi kjempe!! 10 kg før jul klarer du vet du. Følger du grete roede opplegg med mat og veiing etc. eller? Jeg var også oppi 106 kg for ca. et år siden og før sommeren hadde jeg klart å komme meg ned i 87, men nå er jeg altså oppi 94 igjen! Blæh, blir gal av meg selv innimellom. Vet jo at det bare er jeg som kan gjøre noe med det....og vet jo hva som skal gjøres, bare vanskelig å holde seg borte fra spesielt søtsaker. Er skikkelig sjokoman, så nå har jeg startet full sukkeravvenning denne uken. Ingen sukker på meg! Det er ganske tungt de første dagene, men nå er jo dag 2 snart over :) (begynte i går jeg da :)

Hvilke planer har du?

 

tusen takk for koselige ord, nallepuss. Føler at jeg har tatt noen steg i riktig retning nå ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! dette er ekstremt nytt for meg. Vært medlem her en stund, men aldri skrevet noen innlegg,da jeg rett og slett ikke vet hvor jeg skal starte. :)

Men tenkte kanskje jeg skulle slenge meg på denne tråden, da den var ganske ny, og ikke for mange å holde styr på! :)

Også hadde det vært fint å ha noen som jeg kan motivere, og tilbake! så jeg ikke går lei med en gang... hehe

 

Jeg har nå nok en gang bestemt meg for å starte et nytt og bedre liv! gud vet hvor mange ganger jeg har sagt det. Men i dag tror jeg det ble alvor av det! var å meldte meg inn på treningsstudio i dag, og starter der på mandag, sammen med ei venninne! godt skal det bli, og litt lettere når jeg har med noen i samme situasjon!

 

jeg selv er kun 159 høy, og veier nå 87 kilo. siste par årene disse kiloene har kommet! men nå skal de vekk! skal ned 20 kilo. men aner ikke på hvor lang tid jeg skal klare det. hva jeg kan forvente eller noe. og dette mat greiene, aldri skjønt meg på. hehe... noen som kanskje kan forklare det, hvor mye jeg skal ha meg iløpet av en dag osv?

uansett... det var litt om meg, og er veldig klar for litt vektnedgang! som alle andre her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse velkommen til deg susa. Sammen skal vi nok klare å få has på de stae kg ;) Jeg har lest at å gå ned 0,5 kg i uka er ideelt, og det er kanskje det som er mest realistisk i det lange løp. Man vil jo kanskje gå ned litt mer i begynnelsen men etterhvert blir det nok vanskeligere. Så flott at du skal begynne treningen da. Jeg må også få satt igang med det. Det er stooooor forskjell på om man trener eller ikke. Men husk - alt med måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Bidda.

Jeg går ikke på noe kurs eller noe, men jeg fölger litt med hva GR sier om hvor ofte man skal spise og hva man kan spise. Jeg spiser 5 måltider om dagen, ca hver 3 time. Pröver å drikke 2-3 liter vann, spise frukt og ikke minst trene.

Har akkurat begynt på et treningsenter som ligger 500 m hjemmefra, det er kjekt..da er det ikke mange unnskyldninger jeg kan bruke for å ikke dra:) Har trent spinning 2 ganger denne uken og tenkte jeg skulle pröve bodypump til söndag for å få med litt styrketrening også.

 

Sukkersug er ikke noe moro nei, men det går som regel over etter 1-2 uker syns jeg iallefall...heldigvis:) Jeg pröver å virkelig tenke igjennom 100 ganger för jeg spiser noe sötsaker eller noe jeg vet jeg ikke burde spise, for er oftest når man gjör ting på impuls at det går helt galt:)

 

Ellers har jeg tatt opp heklingen igjen, hekler et babyteppe til ei venninne som skal ha baby om 3 uker...da har hendene mine noe å väre opptatt med mens jeg ser på tv..jeg har nemlig vanskelig for å "bare" se på tv, jeg må liksom gjöre noe samtidig..hehe:)

Har min egen tråd her inne jeg også, koslig om du snuser litt på den. "1 september og ny start...igjen" heter den.

Så får vi backe hverandre opp og kjempe bort 10 kg frem til jul. Tenk så deilig å kunne kjöpe nye juleklär og ikke minst föle seg fresh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse velkommen til deg susa. Sammen skal vi nok klare å få has på de stae kg :) Jeg har lest at å gå ned 0' date='5 kg i uka er ideelt, og det er kanskje det som er mest realistisk i det lange løp. Man vil jo kanskje gå ned litt mer i begynnelsen men etterhvert blir det nok vanskeligere. Så flott at du skal begynne treningen da. Jeg må også få satt igang med det. Det er stooooor forskjell på om man trener eller ikke. Men husk - alt med måte :)[/quote']

 

 

 

takk takk! =)

trening må jeg drive med, skal jeg klare å gå ned i vekt. eller så blir det til at jeg bare sitter hjemme, eller gjør alt og ingenting. og da kommer fort småspisingen frem... og er det jeg må kutte ut merker jeg... hehe...

 

jada, skal ta det pent i starten! var på rehab for ryggen i fjor, drev med trening og arbeid hele dagen. men det ble for mye, så ble syk hele tiden. Så i starten blir det kun to tre ganger trening... også får jeg satse litt mer etterhvert...

Lurer på om jeg skal starte å ha veiedag på mandager, ettersom det er da jeg skal sette i gang for fullt! :)

 

får ha en fin dag videre! og lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekten idag morges, og den viste 103,5..det vil si -1,7kg på en uke. Jeg måtte gå på 8 ganger for å se om det virkelig stemte og det gjorde det!!

Vet at det er mye vann den förste uka, men allikevel har jeg fått en kickstart.

Jeg tror at det er fordi jeg har värt nöye med å spise hver 3 time, sånn at forbrenningen min har kommet igang.

Igår på jobb var det kaffepause kl 15, og da hadde selvfölgelig en av de jeg jobber med kjöpt en wienerbrödstang..jeg derimot tok meg en brödskive til mellommåltid og satt meg så langt borte fra kaka som jeg kunne komme. Og klarte å holde meg unna, da ble jeg riktig så stolt over meg selv:)

 

Men nå har ukas store utfordring kommet, helgen...vi skal på hyttetur med et vennepar så det kan nok bli mange utfordringer der. Men jeg har iallefall bestemt meg for å kutte ut alkoholen og heller drikke cola light ikveld. Så skal jeg kose meg med litt potetgull....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen! Jeg har veiedag på mandager jeg da, så jeg gikk på vekta med klomp i halsen. Hadde en skikkelig fest på lørdag så jeg var redd for utfallet. Men jeg hadde -2 kg på vekta så det var veldig hyggelig ;) Har klart meg uten sukker i 6 dager nå og har nesten ikke sug igjen! Nå må jeg ta tak i treningen tror jeg....Hvordan har det gått med dere? Du hadde jo en utrolig bra nedgang på fredag tittin. Gratulerer masse til deg! Nå er vi på rett spor vett du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bidda1 med flott nedgang. Jeg har vært på hyttetur i helgen, og fikk ikke vært med og handle, så jeg fikk ikke påvirket hva som ble kjøpt inn:S

Men jeg holdt meg iallefall unna alkohol, kaker og snop. Spiste litt potetgull på fredagskvelden, og spiste ellers det de andre spiste til mat.

 

Visst er vi igang nå, 8,3kg igjen til julemålet som er å gå ned 10 kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da var jeg igang... hadde min første tur på helsestudio i dag, over ett år siden jeg trente der sist! Men var godt å få trent litt, får ikke trene for hardt i starten da. ettersom jeg har en del problemer med ryggen! så har en veileder der som følger opp! og bra er det... =)

Når det gjelder mat og slikt, går det sånn halvveis. Funnet ut at jeg kan ikke gjøre alt med en gang. For da ender det med at jeg blir dritt lei og gir opp. hehe...

Men jeg prøver hvertfall å spise oftere da, og ikke bare et par måltider som jeg har gjort i det siste... også var det dette vannet da... det får gå sin gang... aldri vært flink til å få i meg så mye væske ...

Men... hittil fått i meg to liter vann i dag, trent, og spist sunn middag. Så nå kan jeg slappe av litt foran tvn med god samvittiget... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fliiiink susa. Føles det ikke bedre??? Nå er det helg og den er jo alltid en utfordring, men vi klarer det fint også eller hva ;) Jeg har snart vært uten sukker i to uker og tenker nesten ikke på det heller. Istedet bruker jeg masse tid på å sortere og rydde i heimen :) Det gjør godt i sjelen når det er ryddet og organisert i skuffer o g skap. Merker det gjør godt å kaste masse skrot! Og ikke minst er det jo bra siden jeg er for opptatt til å tenke mat og slanking. Har ikke fått begynt med trening ennå, er så utrolig sliten på kvelden. Før sommeren løp jeg på morgenen før alle våknet, men nå er det så mørkt ute at jeg føler meg litt redd for å gå å løpe i skogen alene. Jaja, må få kommet meg på treningssenteret jeg også. Det er jo en ypperlig høst og vinter sysselsetting - å trene på studio mener jeg :)

Ha en fin dag jenter og fortsett med godt arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...