Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Etter en tid uten egen tråd, er det på tide igjen. De fleste her inne vet vel hvem jeg er nå (rødme...) men en kort oppsummering kommer her:

 

-33 år

- gift

- to små barn

-bor i Akershus

-174 cm

 

Er en skikkelig jojo på vekta, og har tidligere gått ned 23 kg på GR-kurs. En del av de er tilbake, men nå er det jammen meg slutt. Jeg var på jentetur i London denne helga og fant en sterk motivasjonsfaktor; nemlig olabukse!!! De freshe, slanke venninnene mine dro på seg den ene kule olabuksa etter den andre.Og jeg? Vel, svarte bukser i stretch-stoff i str 44 og 46. Nå har jeg bestemt meg for at dette er historie! Jeg er ung og sprek og det er INGEN grunn til at jeg ikke skal fikse dette. På vei mot målet skal jeg kose meg med sunn mat og trening og glede meg over at jeg er underveis. Ingen negative tanker som "stakkars meg" osv....

 

Hvorfor har jeg kalt tråden et drama i fire deler?

Jeg har nemlig som mål å gå ned 20 kg. For at det ikke skal virke så laaaangt til mål, deler jeg det opp i fire 5- kilos-perioder. Olabuksa skal sitte pent over min smukke bakdel mot slutten av del fire. Jeg begynte omleggingen av livsstilen

13.aug og jeg er allerede godt igang i første del ;) Det går ikke fort, men det går nedover. I slutten av oktober begynner jeg i tillegg på kurs for å få ytterligere drahjelp.

 

Satser på å rapportere inn her hver dag, både kaloriinntak, trening og vann.

 

Jepp. Jeg er i gang mot olabuksa. Og jeg er glad hvis noen popper innom tråden min for å heie meg fremover, og som jeg også kan pushe fremover.

 

DEL 1 ----- 95,0-90,0 KG Påbegynt 13.08.08

 

DEL 2------ 89,9 -85,0 KG Påbegynt 16.12.08

 

DEL 3------ 84,9-80,0 KG Påbegynt 25.05.09

 

DEL 4 ------79,9 - 75 KG Påbegynt 23.07.09

 

Tadaa! I mål 10.08.10 !!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Dagens vekt: (veiedag mandager) 93,0 (startvekt 13.08: 95.0.)

 

Kaloriinntak: 1603

Trening: 0 (forkjøla)

Vann: 0,6 liter

 

Må drikke mer vann i morgen, så får vi se om jeg orker trening ,eller om hosten fortsatt rasper i brystet.

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....fikk ikke sove i går kveld fordi det skrek i tarmene mine. Jeg var kjempesulten!!

To knekkebrød kl 1945 dugde ikke lenger da jeg la meg kl 23.00. Så da sto jeg opp og spiste, da. Og det kunne vært greit det, hvie jeg feks nøyde meg med et knekkebrød eller en youghurt. Men gjorde jeg det? Neida. En stor medisterkake og noen biter med melkerull kasta jeg innpå før jeg ga meg.

Og hva ble lærdommen? Jeg må spise tettere opp til leggetid, feks et eple eller noen gulrøtter før jeg hopper til køys. På den måten unngår jeg ulvehungeren jeg fikk i går.

 

Det er tilbakelagt- og dagen i dag har gått fint hittil!

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann snuppa! liker godt den nye vendingen du har tatt på ny tråd. og jeg er helt enig! olabukser er kjempefint, på de med slanke flotte rumper og lår og ikke et fettskjørt som henger over linningen foran. jeg joiner gjerne på jeans-målet jeg. har allerede kjøpt 2 stk som ligger i skapet. de er ikke de aller flotteste men var på tilbud så jeg syntes det var bra målbukser...får begge opp på låra nå, men er for stor på innerlåra, magen og rompa.. så her må det svis av litt fett ja. :)

 

kommer nok innom og titter hvordan det går med deg. og ønsker deg masse lykke til! du er jo straks halvveis i del 1 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått fint.

 

Kalorier: 1550

Trening: 0

Vann: 1,5 l

Sjokkis: 0

 

Har ikke medregnet det jeg spiste i natt...Vet ikke hvor mye det utgjorde egentlig. Det er siste gangen jeg legger meg sulten ihvertfall.

 

Hva gjelder trening er jeg fortsatt forkjøla. Nå venter to nattevakter, så da blir det også vanskelig. MEN- i helga skal det svettes!!!

 

Vann- er superfornøyd med 1,5 liter i dag. Jeg har jo knapt drukket vann før, kanskje 1-2 glass om dagen, og ellers har det gått i Pepsi Max. Skal prøve å komme opp i 1,8 l per dag ( 3 vannflasker som jeg fyller opp)

 

Sjokkis - er uhelbredelig (?) sjokoholiker. Går nesten ikke en dag uten at jeg sniker i meg en liten bit, eller en plate. Målet mitt er å bli sjokofri i ukene og at jeg kan kose meg med en sjokkis på lørdager.

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du heier på meg.

 

Jeg følger også med på deg, selv om du nå av naturlige årsaker skal gå litt opp. Jeg synes du er kjempeflink som klarer å holde fokus, da blir det færre kilo å kjempe med etter fødselen ;)

 

Ha en fin dag, nå skal jeg ut å handle høstklær til gutta mine- alltid like moro!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått fint.

 

Kaloriinntak: 1554

Trening: 0

Vann: 1, 0 liter

Sjokkis : 0

 

Skal ha med meg en kyllingsalat på jobb i natt ( ca 400 kcal) samt 4 Finn Crisp (80 kcal) med tynt lag med ost på (35 kcal). I tillegg blir det et eple (60 kcal)

Etersom jeg jobber i natt, sover jeg til ca 1430 i morgen, så da blir det av ca 1000 kcal fra da og fram til fredag morgen....Så står jeg opp ca kl 14.00 på fredag og spiser 6-700 kcal fram til jeg legger meg.

I helga blir det endelig trening!

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fant jeg tråden din ja.. morro tittel på den syns jeg.. og du dette klarer du, tenk for en belønning da å få komme seg inn i ei olabukse man virkelig har lyst te å bruke:)

 

Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykkelentusiast

Leste tråden din for første gang i dag. Dette var en morsom tråd og mål om å komme inn kule olabukser er også noe for meg.

 

Litt om meg: 44 år, 2 jenter på 10 og 12 år og gift. Er lærer og glad i å sykle. Sykling er derfor den treningsformen jeg bruker mest før vnteren slår inn for fullt.

Så var det dette med vekt da. I førsten av september viste vekta 80 kg og med mine 167 cm, så er dette altfor mye for meg. Mitt mål er 65 kg men det er nok langt i det fjerne, for her går det ikke fort i svingene. Har nå prøvd å legge om kosten + trene mer jevnlig. Det har nå på tre uker resultert i hele 1,1 kg ned. Min vekt er altså nå 78,9 kg.

 

Delmålene mine blir da som følger:

 

Delmål 1: 76 kg

Delmål 2: 72 kg

Delmål 3: 68 kg

Delmål 4: 65 kg

 

Når jeg begynte for 3 uker siden tenkte jeg det skulle være mulig å gå ned 8 kg til jul, men med den farten jeg har nå å er vel det kanskje litt vel optimistisk. Den som lever får se. Er egentlig ikke så opptatt av at det skal gå så fort ned. Mer opptatt av at jeg skal bli nede lenge, lenge.

 

Apropos vann, der har jeg en utfordring prøver nå å bl flink der også. I følge de som kan det så er visst det viktig. Går forøvrig ikke på noe kurs. Får se om jeg ser behovet for det etterhvert.

 

Snakkes på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maye-takk for koselig hilsen! Kom gjerne innom og fortell hvordan det går med deg også! Er du langt unna målet ditt?

 

Evelyn-så koselig at du leser tråden min! Jeg følger deg på bloggen, og satser på at du skal knekke en del kilo fram til jul ;)

 

Sykkelentusiast- hei, så gøy at du vil være med på olabukse-målet!! Kjempegøy å ha felles "gulrot" å jobbe mot. Tenk deg oss i olabukse til sommeren (??!!)

 

Jeg jobbet i natt, og det var supertravelt. Det var 11 fødsler, og da blir det mye på hver jordmor...Satt ikke på baken ett sekund, og fikk ikke spist noe, bortsett fra noen ruter med sjokkis som stod på vaktrommet. (sukk). Når jeg kom hjem var jeg helt innhul og spiste tre hveteboller. Alt i alt ikke for mye kalorier, men akk så "feil" alikevel da gitt.

 

I dag sov jeg til 15.00 og har spist ca 400 kcal til nå. Satser på ca 200 til før jeg hopper i dusjen og drar på ny nattevakt.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykkelentusiast

Ja, det er moro å være flere om det å kjempe seg inn i olabuksene.

 

Etter noen dager med heller skral form er jeg liksom meg selv igjen. DEILIG! Skal på behandling med ryggen min etterpå, så det blir nok ingen trim på meg i dag. Må liksom la kroppen hvile etter å ha bli herja med. Men i morgen er det en ny dag og da håper jeg å kunne bruke sykkelen til å få trimmet litt inne i skogen. Er nemlig kjempeglad i terrengsykling. Det blir liksom litt kjedligere med landeveissykling.

 

Så var det maten da. Bommet litt på jobben i dag, den kringla var visst litt for fristende. Ja, ja sånn kan det gå. Får vel bare sykle litt lenger i morgen da.

 

GOD HELG TIL ALLE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!

 

Jeg er helt ny her (siden idag) og har lest hele tråden din og måtte flere ganger le fordi jeg kjenner meg selv igjen....kveldsbesøk til kjøleskapet, den olabuksen som ligger og venter på den nye spreke bakdelen min ;)

Jeg har klart 10 kg siden januar 2008 og har får på meg den første olabuksen av mine to. Jeg ser fortsatt ut som en muffin i den med med store t-skjorter får jeg ihvertfall glede av å ha den på meg i det hele tatt. :)

Den andre olabuksen ligger forstatt i skapet, håper at til jul får jeg den på!

 

Forresten, jeg er også en skikkelig sjoko-holic....og nøtte- og brød-holic..

hvis jeg har en dårlig kjøleskap-kveld kan et helt brød forsvinne uten problemer..:S

 

Skal lese tråden din, stå på og masse lykke til med alle fire deler!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig hilsen!

 

Først av alt- gratulerer med minus 10 kg siden jul- kjempebra!! Og så flott at du kommer inn i den ene olabuksa. Jeg lo godt av muffins-beskrivelsen din, jeg ser nemlig også ut som en muffin i min traaange olabukse (som seff skal sitte som et skudd til jul!!)

 

Jepp- det er viktig å ha litt humor underveis. Jeg skal klare det denne gangen, og orker ikke å ha det miserabelt underveis. Det hjelper med litt humor og positiv tankegang. Det å spise riktig og trene er jo ikke så eller verst, egentlig?!

 

Skal du ned mye du? Koselig hvis du vil joine meg i kampen inn i olabuksa.

Det er fint å dele opp- og nedturer.

 

Ha en fin- fin kveld.

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig- etter min siste nattevakt- har jeg spist for mye kalorier...Ble et par brødskiver for mye, med litt smør og lettere brunost.

Jaja, jeg får riste det av meg og i morgen kl 1130 tropper jeg opp på spinning. Gruer meg litt, er jo helt ute av form, men gleder meg litt til å komme igang igjen også. En lang periode i des-april trente jeg 4 x per uke, men vet ikke om det er målsettingen nå. Kanskje tre?

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia

Ja det er litt morro å følge deg.... Ny tråd og greier.

Det blir litt press på oss når vi vet at andre er inne å følger med på veien mot målet. Har troen på deg nå Soleia. Selv om planen din ikke gikk helt mot ferien, er det ny tråd og nye muligheter. Vi vil ned i vekt vil vi ikke? Og vi vet jo hva som må til....trene og forbrenne mer enn vi stapper i oss. Men det er jo noe med det derre teori og praksis....

 

Lykke til. Jeg heier på deg og titter innom deg i ukene fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så gøy at du vil følge meg!

Nei Soleias sommermål røyk så det sang etter. Men- jeg velger å ikke bli bitter og gi meg over, men heller se framover. Dette SKAL i boks, det. Jeg er SÅ lei avå veie for mye.

 

Har du langt igjen til målet kreps78?

Legg gjerne igjen flere spor etter deg- jeg heier på deg!!!

 

Klem

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloriinntak: 1611

Trening: en halvtime step (forbrent 440 kcal)

Vann:.....tja..0,4 liter?

Sjokkis: å ja, da...

 

Litt rar dag i dag. Min snille mann tok ungene i dag tidlig og jeg sov leeeenge. Helt til kl 11.17, faktisk. Og spinningen skulle begynne 11.30. Så hva gjorde jeg så? Joda- jeg tok meg en god frokost (jordbær, yoplait youghurt 0,1 % og litt frø og nøtter på toppen), og så dro jeg ungene med på SATS likevel. Rakk seff ikke spinningen, men tråkka skikkelig til på en stepmaskin, ble svett og fikk opp pulsen. Brant 440 kalorier også. Det var deilig at jeg fikk dratt meg avgårde, og i morgen er det spinning kl 11.30, DET LOVER JEG!!

 

For lite vann i dag, og jammen ramla jeg ikke på hodet oppi Smarties-skåla til ungene.... :S

Jeg har jo ikke overskredet antall kalorier, men dog....Jeg vet at vekta ikke beveger seg så fort nedover når jeg tuller sånn.

 

Ha en fin lørdagskveld- gulrøtter med kesam-dip venter

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Så utrolig bra atdu kom deg på trening i dag. Det står det respekt av altså....

Du lurte på om jeg har langt igjen til mål...Jo nå har jeg egentlig mål om å stabilisere meg på 65kg. Veier nå ca 75kg.... Det tar tid, men har vært veldig regid med trening og spising, og ikke skeiet ut med noe gotter, vin ol på 2 uker. Veier meg på tirsdager, så jeg er spent nå. Har som delmål å komme under 70 til 15. november, for da er det julebord....Kan holde hardt, men plutselig så løsner kiloene.

 

Jeg har og 2 barn. Mine er 1 og 3 år. Jeg er veldig glad i snop også, og kan ikke ha det i hus for tiden. Mine små får bare kjeks og frukt i steden for gotteri. Hvordan hadde det funket hjemme hos deg?? Godt forslag å lage frukten litt fansy. Eks skjære opp og sette det på grillspidd. Da slipper du smarties og andre fristelser....

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia og Kreps78!

 

Jeg meldte meg på her i forumet på fredag og skal starte mitt herlige nye sunne liv som et evig slank menneske idag! Ingen ironi her! Denne gangen skal det bli bra. Fordi jeg har vanvittig lyst på det og er sååå lei av å presse meg inn i klærne og at jeg ikke kan ha på meg fine klær. Jeg vil ikke ha posete klær eller tunika på meg lenger!

Fant ut at jeg har pupper under armene også, de vil jeg bli kvitt, ingen trenger det ;) (har E-Cup, det trenger man heller ikke)

 

Jeg veier meg på søndager for å unngå lørdag kveld-amok-spising (det funket ikke igår, jeg tok meg en siste "avskjedsfest" med sjokoladen). Siden januar har jeg slanket meg 10 kg.

 

Rapport for idag: (start)

 

Vekt idag: 80.0,

midje: 82 cm

 

Nå sitter jeg med treningsklærne på og skal løpe for livet på tredemølla etterpå :)

Er supermotivert, og håper jeg klarer det! Jeg vil jo så gjerne!!!

 

LYKKE TIL TIL ALLE MOTIVERTE OG HÅPEFULLE! Vi klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært en fin dag.

 

Kaloriinntak: ca 1700 ( har ikke telt og veid så nøye, kan straffe seg)

Trening: en times spinning + en time i svømmehallen med ungene

Vann: 0,7 l

Sjokkis: en New Energy

 

Jeg er veldig spent på morgendagens veiing. Uka har gått opp og ned. Den startet med besøk av tante rød, påfulgt av to hektiske nattevakter med lite mat (som endte med sjokkis og boller på morgenkvisten). De siste 3 dagene har gått fint, dog med for lite vann og for høyt inntak av sjokkis. I tillegg kan det hende at eskapadene i London forrige helg gir seg utslag på vekta i morgen. Man vet aldri.

 

Jeg gruer meg alltid- uten unntak- til å veie meg. Hvis jeg har stillstand, eller enda verre, har gått opp, har jeg så lett for å miste piffen. Utfordringen denne gangen er Å IKKE GI OPP selv om vekta ikke viser ned hver mandag. Ved å være standhaftig- uke etter uke- vil man jo gå nedover. Selv om mandagsvekta varierer underveis.

 

I dag hadde vi deilig hjemmelaget lapskaus med masse av høstens grønnsaker oppi. Spiste meg god og mett. Etterpå venter gulrøtter med kesam-dip og Himmelblå på NRK.

 

Lykke til, til dere som skal veie dere i morgen!!

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med noen tanker om treninga i dag. Jeg har jo sakka noe utrooolig akterut når det gjelder trening de siste (sommer)månedene. Fra 4 x per uke til....vel, ingen?

Nå har jeg endelig tatt rev i seilene, og fikk trent i går og i dag. I går var det tungt. Men i dag? En times spinning- kjempegøy!! Høy, funky musikk, sprek, mannlig instruktør (;) ) og jeg var i god form. Trente så svetten rant og pulsen dundra i halsen. Herlig! Tør jeg håpe på at jeg kan finne igjen treningsgleden jeg hadde i våres???

 

:):)

 

Ps- jeg passet omhyggelig på å ikke beskue min brede bak i speilene på alle kanter. Derimot hadde jeg blikket fast planta på den fresht utseende instruktøren. Han må jo ha trodd jeg var små-desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...