Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

..Oh well....

Ned stakkarslige 100 gram. Ja- jeg fikk se et nytt tall på vekta. Ja- jeg har gått ned og ikke opp. Og ja, buksa sitter løsere enn for 1- 2 uker siden. Og ja- jeg har tulla i overkant mye siste uka. Så OK.

 

Jeg har lovet meg selv å ikke stresse ved liten vektnedgang i denne prosessen, men heller fortsette, fortsette og fortsette. Så det er nettopp det jeg gjør.

Nå skal jeg gå til jobben, det tar en halvtime, ettersom jeg ikke rekker trening i dag (foreldremøte i bhg). Den halvtimen er i hvertfall bedre enn ikke noe.

 

Dagens vekt: 92,9. Jeg nærmer meg halvveis i del 1! Neste uke dere- da er jeg der!!!!

 

Ha en fin mandag.

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Grattis med 100 gram Soleia ;)

og ikke minst nytt tall på vekta.

Og husk at ned er ned uansett for mye eller lite. Det viktigste er å gå ned og det klarte du denne uka!

 

Spinning med mannlig instruktør hørtes bra ut, slik er det vertfall her, den mannlige innstruktøren er mye bedre enn de kvinnelige. Gikk tilslutt bare på han sine timer. Men det begynner å bli lenge siden.....

 

Men jeg kom meg ivertfall ut på tur i går, etter diverse småkrangling med mannen. Jeg hadde foreslått tidlig på dagen om vi ikke skulle gå en rundtur på ca 1 - 1,5 time, hvor halvparten er på grusvei i skogen, joda det kunne vi godt sa han, så litt senere satt han å "planla" resten av dagen, men det var ikke noen tur inne i bilde da, så spurte jeg igjen, og da kunne han ikke skjønne hvorfor jeg absolutt måtte gå den rundturen, det var jo så kjedlig tur å gå.......å gjett om jeg ble sint, prøvde å forklare at det bare var et forslag til en tur fordi vi har godt av å komme oss ut hele gjengen, men om han heller ville gå en annen plass var det helt i orden, jeg sa han bare mått si hvor han ville gå. Så etter mye om og men endte det med at vi gikk fram og tilbake til et besøk vi skulle på, langs trafikkert vei hele tiden, og junior i vogna hele tiden. Prøvde å gå fra meg litt av sinne, men det var ikke lett skal jeg si...men tur ble det nå vertfall...

Skal prøve å få til en liten tur i dag også, men vet ikke om jeg rekker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maye-takk for koselig hilsen! Kom gjerne innom og fortell hvordan det går med deg også! Er du langt unna målet ditt?

Nesten 10,5 kg unna målet mitt nå, var bare 10 før jeg dro på ferie. Men, nå bretter jeg opp ermene og er klar for en skikkelig innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei dag.

 

Kaloriinntak: 1590

Trening: en halvtimes rask gange

Vann: 0,7 l

Sjokkis: 0

 

Må regne ut mer nøyaktig kaloriinntak enn det jeg har gjort de siste par-tre dagene. Det blir litt mye sånn cirka ;)

Rakk ikke mer trening pga foreldremøte. Skal inn på SATS-sidene etterpå og se om det kan bli noe trening på a mor etter jobb i morgen. Pleier å være sliten som en vaskeklut etter dagvakt, men jeg MÅ rett og slett trene mer, skal vekta løsne. Det var ihvertfall det jeg erfarte etter den fine vektnedgangen jeg hadde fra des-mars.

Vann- mer, mer, mer.

Sjokkis- vært fysen ca 15 minutter idag. Gikk fint å stå imot. Jeg TRENGER ikke sjokkis, eller hva dere??!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke sjokkis, men det er jo så utrolig godt...

 

Her skal jeg også bli flinkere til å registrere riktig, har blitt alt for mye ca ting og det skjer fint lite på vekta så noe må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke sjokolade nei, men fy søren så godt det er. Og jeg har faktisk funnet ut at av og til er det bedre å ta en bit når en blir skikkelig fysen (så lenge det er av og til), ellers har det en tendens til å komme en helsprekk i nær framtid...og det er tross alt bedre med en bit i ny og ned enn 200 gram i et jafs.....

Men tenk så fantastisk om en bare kunne si at jeg vil ikke ha sjokolade nå og så var alt greit...sånn er jeg med seigt kliss å chips...men ikke med sjokolade nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....som har gått fint.

 

Kaloriinntak: 1464 (pluss to store deilige norske epler!!)

Trening: 0...(forkjøla- igjen)

Vann: altfor lite

Sjokkis: 0

 

Helt enig med dere jenter, sjokkis er rågodt. Min store last. Og man skal kunne spise litt av og til, ellers går man på en skrell. Men hvis dere hadde visst hvor MYE sjokkis jeg kan putte i meg, så hadde dere skjønt at jeg må øve på å spise mindre. Mye mindre. Og det gjør jeg lettest ved å kutte ut 6 dager i uka :)

 

Vel, nå venter jakten på kjæligheten og Charterfeber ;)

 

I morgen skal jeg lunsje med ei venninne, på Egon. De har masse gode salater!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig kommentar i tråden.

 

Kjenner meg så igjen, jeg vil også ha snertne jeans som strutter med fancy detaljer over rumpa, og jeg har kjøpt meg 3, en str eller to for små,men guri malla så flotte de blir den dagen jeg får dem over rompa og kan lukke den øverste knappen og slippe magen ut uten å frykte å skyte noen idet knappen fyker avgårde i rasende fart. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! sliter som mange andre her.... Gikk ned nesten 10 kilo fra jul til sommer i år, men gikk opp to-tre kilo i sommer og nå er jeg fullt på vei tilbake til gamle vaner...... har akurat jafset i meg en halv stor plate med Stratos................. :mad:

 

Nå holder det! Jeg vil også inn i smarte jeans!!!

 

Jeg er 38 år gift 3 barn. er 163cm høy og veier nok noe over 70kg(har ikke veid meg på noen uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelentusiast- helt enig, trening er morsomt og mat er godt! Du er kjempeflink til å trene. Hvis du nå finner den rette balansen mtp kaloriinntak, går vekta nedover og humøret oppover :)

 

Kanonada- så du kjenner deg igjen du også? Ja, vi jenter/damer vil jo gjerne ta oss godt ut, i tillegg til alt det andre positive som følger med en vektnedgang...

Lykke til- og fortell oss når du kommer inn i de kule buksene dine!!!

 

R1970- velkommen til tråden, kjempehyggelig at du vil være med på veien inn i olabuksene!! Kast Stratosen og hiv deg med!!

 

Det finnes så mange kule olabukser, og jeg skal inn i de!!! Ikke de aller minste- jeg kommer aldri til å bli noen sylfide. Men med 75 kg fordelt på 174 cm, vil jeg være akkurat passe: slank, men med kvinnelige former ;)

 

Ha en fin dag. Jeg skal nyte høstsola, en god venninneprat og en deilig salat på Egon.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått på første kjøleskap-smell igår ;) Allerede!!!! Bare to dager med fornuftig mat og så finner jeg meg igjen ved kjøleskapet om kvelden med ost og brød... og så den dårlige samvittigheten idag...

 

hufff.. måtte bare berette, men resten av uka skal bli bra!!!

 

Hva skjer egentlig når man bare slår av hjernen og gafler i seg selv om man vet man kommer til å angre etterpå?? Skal det aldri slutte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først- dagen har gått fint.

 

Kaloriinntak: 1660

Trening: 0

Vann: altfor lite

Sjokkis: 0

 

Kalorimessig går det fint om dagen, men må komme igang med trening og vann. Hosten rasper i brystet- jeg er helt støl i " hostemusklene"-men i morgen går jeg på SATS. Nå har jeg vært syk lenge nok ;)

Ang vann: vi prøver igjen!

 

Ocean- det er kjipt med sånne smeller. De får vi alle, av og til. Jeg vet ikke riktig hva som "skjer i hodet på oss" når det skjer. Jeg bare vet at det tar laaaang tid før nye vaner er etablerte. Sprekkene vil komme sjeldnere og sjeldnere etterhvert som de nye vanene får satt seg. Underveis i prosessen må man bare riste av seg skuffelsen og gå på med krum hals. Ikke la ett dårlig måltid ødelegge hele uka!!! Lykke til med innhentinga :)

 

Nå venter en sprøtt, deilig norsk høsteple på meg. Tadaa!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Det er lurt å visualisere litt!!

 

Jeg har ofte et bilde på netthinnen av meg selv når jeg veier 75 kg. Og jammen har jeg ikke på meg DE kule olabuksene også??!! ;)

Bildet står klart for meg, for jeg har jo faktisk veid 75, og det er et fint bilde. Jeg blir glad! Og motivert.

 

Håper det kan hjelpe dere andre også.

Ha en fin- fin kveld.

 

PS- jeg har nettopp meldt meg på step høy puls i morgen. Hvis jeg ikke logger meg inn her på en stund, så vet dere at jeg ligger som en klut på gulvet på SATS, siklende og med blodsprengte øyne. DS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd:) Vil og inn i noen bukser som ligger i skuffen og roper. Gikk ned 28 kg for et par år siden. 2 år - og vips 10 på igjen (og jeg som aldri skulle opp igjen hmmm.. ). Så nå vil jeg ned de 10 + helst litt til. Fant noen skikkelig fine bukser i en butikk for et par uker siden som ikke det var sjans i havet til å passe heller (HATER buksekjøp) som det hadde vært greit å komme i. Prøve hvertfall..

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og velkommen inn i tråden!

Wow- så flott vekttap du har hatt! Satser på at du knekker de siste 10+ litt til, og at du sklir inn i kule olabukser du også ;)

Kom gjerne innom og fortell hvordan det går med deg!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få rapportert litt underveis ja. Har så langt gått ned 3,1 kg siden 1 september, men det var nok bare feriekilo. gikk ned til 4,1 men så denne mandagen spratt jeg plustelig opp den kiloen - forstå det den som kan. Forresten skulle vel nicket mitt vært irene26 nå ettersom jeg er blitt et par år klokere hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...i dag også :) Er litt i siget her kjenner jeg.

 

Kaloriinntak: 1593

Trening: en time step høy puls

Vann: ca 1 liter

Sjokkis: 0

 

Jeg overlevde treninga, og vel så det! Det var faktisk veldig ok. Kjempetungt, og svetten silte, men jammen var det gøy også. Og jeg orket å følge med på alt, selv om ben og armer var som nykokt spaghetti de siste 10 minuttene.

Det er speil overalt, og jeg ser jo at jeg er tjukk- bevares- men under fettet har jeg en flott timeglassfigur som gjerne vil fram. Og det skal den!!! Weee....Neste trening: lørdag!!!

 

Maten går fint, og jeg har styrt unna sjokkis i dag også. Sitter og kjenner på sjoko-suget her og nå- og det er Smarties i kjøleskapet- men jeg skal ikke bøye av. Skal ikke. Derimot kan det hende jeg tar meg et eple- har dilla ;)

 

Ok. Ny dag med nye utfordringer venter i morgen. Bring them on!!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... være særdeles deprimerende. Har alltid hatet å prøve bukser, både fordi jeg alltid har vært for feit til å passe i noen fine noen og fordi jeg tydeligvis har en fasong som ikke er ment for bukser i det hele tatt. De 10 kiloene jeg la på meg etter å ha gått ned, la seg, *plask*, rett på magen. Så uansett hva bukser jeg prøver så blir det enten en gigantisk bilring eller så blir de så store at de ikke passer noen andre plasser og ser ut som telt:( Prøvde noen bukser som lå i skuffen som jeg fikk på meg før, hah.. det var jo nesten en vits. Så her trengs det slanking big-time.. Arghhhh.. Håper snart at den her skinny-jeans moten er ut, for det er hvertfall håpløst å finne noe i den stilen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin fredda!

 

Kalorier: ca 1600

Trening: 0

Vann: 0,7 l

Sjokkis : 30 gram

 

Litt sånn cirka-dag. Var på kurs og fikk servert baguette med egg og salami. Regnet ut at det ble ca 600. Etter et laaaangt kurs var jeg übersulten, løp inn på nærmeste Kiwi og kjøpte en iskald Pepsi Max og en melkesjokkis med daimbiter (135 kcal). Har summert alt og lander på rundt 1600. Men det er litt vel omtrentlig, da...

 

Er støl i dag. I morgen blir det en times spinning, før jeg skal på kveldsvakt :)

 

Jeg merker at jeg lengter etter at vekta skal ta et jafs nedover nå. Jeg synes det har gått vel sakte. Men jeg skal ikke la meg stresse av det denne gangen, men heller bare fortsette og fortsette til jeg er i mål. Hvis vektnedgangen stopper opp må jeg jo finne ut hvorfor, men så lenge det tikker sakte men sikkert nedover, skal jeg bare jobbe jevnt og trutt videre. Denne gangen skal jeg nemlig lykkes!

Forøvrig synes jeg at jeg merker at buksa sitter litt løsere og at magen er litt mindre, men det kan seff være ren ønsketenkning ;)

 

Ha en fin fredda !!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da var det egentlig min tur idag å veie meg men "selvfølgelig" måtte jeg skli ut igår biiiiggg time! Huff og huff....

 

uka var grei egentlig, trente ikke helt som jeg skulle, men snikveide meg i midten av uka og fant ut at jeg hadde gått ned nesten 2 kg eller noe så da ble jeg overivrig igår....

som betyr jeg var på en konsert og drakk alt for mye øl, etter ølen begynte å virke ga jeg f..... og bare spiste alt som ikke kom seg unna (pasta, sjokkis og nøtter..)

Så nå sitter jeg her med kvalm mage, litt fyllesjuk og angrende....

Jeg venter til veiing imorgen...en ny dag, nye muligheter.

 

Soleia, synes du er veldig flink jeg!!!! Og Irene24, jeg lo godt da du skrev at kroppen din er kanskje ikke er lagd for bukser..hehe..hvor mange ganger jeg ikke tenkt akkurat det samme. Og den skinny-bukse-trenden er til å spy av, uansett. Synes egentlig ikke det er fint uansett hvor slank man er.

 

Mitt favorittplagg er fortsatt telt eller potetsekk. ..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og jeg var på byn igår. Men tror det gikk forholdsvis greit. Drakk ca 1 flaske hvitvin, og ingen snacks. Holdt meg unna alt som het deli deluca, seven eleven etc etterpå. Danset masse og gikk hjem fra byn. Endte vel ca på 2500 kalliser men forhåpentligvis ikke altfor gale, siden jeg hadde vært på spinning og igår. Det dumme er jo at jeg skal hjem på fårikål middag idag og det pleier vel å være ganske salt egentlig hmmm.. fylla+salt mat dagen derpå = vektoppgang til mandag.. Nå har jeg veid meg idag då, og hadde jo gått ned men her kommer jo dehydreringen i tillegg inn. Så skal jeg på nattevakt i natt så kor mye vits det er å veie seg imorgen er jo et annet spørsmål. Får tenke litt på det...

 

God søndag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

 

Ocean- masse lykke til på vekta i morgen. Er ikke sikkert det blir så galt likevel?!! Og stå på videre. Du er flink, tross alt!!

 

Irene 24- lykke til i morgen du også (hvis du veier deg, da...). Synes du var flink til å være på byen jeg. Jeg pleier å ramle skikkelig utpå når jeg er på byn..

 

Helga har gått så som så. Lørdag gikk fint. I dag var det dagvakt med sjokoladekake og nystekte vafler. Sto jeg imot? Å neida. I dag har jeg spist waaaay too much. Huff.

 

Så altså- oppsummering av uka.

Kaloriinntaket har gått brillefint man-lør. Søn ble det for mye.

Trening: kun en stakkarslig gang. (forkjøla, though...)

Vann: for lite.

Sjokkis: helt ok. Har ikke klart å begrense det til en dag, gitt....

 

Maten er grei, men det ødelegger for meg at jeg ikke trener nok. Må forbedre meg der. Forkjølelsen har ødelagt for meg denne uka. Full pupp kommende uke!

 

Ellers er det en vanlig greie å si at kiloer man fort legger på seg, feks. i løpet av noen korte sommeruker eller i jula, forsvinner fort. De "rekker" liksom ikke å sette seg. Easy come, easy goes, osv. Vel- jeg kan motbevise det. I løpet av sommerukene la jeg på meg svimlende 5 kilo. Jeg la om løypa den 13. aug. Fasit foreløpig: ned 2,1 kg. Det virker som om kroppen formelig suger til se hver ekstra kilo- den vil veie mye....;)

Men jeg skal jammen gi den kamp!!!

 

Gruer meg til vekta i morgen. Ved oppgang eller stillstand må jeg sette meg ned å tenke litt på hva jeg skal endre, for å få det til å løsne. For olabuksene roper på meg......

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel denne tråden soleia henviste meg til..........

Er ny her og skal begynne på internett kurs i morgen i den forbindelse håper jeg at vi sammen klarer dette.

Er 36 år hjemme fortiden med datter nr 2, har etter 2 svangerskap ikke klart å komme ned i trivselsvekta som er på 73 kilo, er nå 85.5 kilo og 173 høy, målet er 10 kilo til jul. Det er ikke olabuksa som er mitt mål, men julekjolen som bare har vært i bruk 1 gang, men skal pusse støv av den til jula 2008.....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...