Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Elise V :)

Så fint at det er moro for andre å lese også. Funker litt som terapi for min vridde matbesatte hjerne, det å skrive ned litt tanker.

 

Lykke til med vektnedgang Elise V, og kom gjerne innom flere ganger ;)

 

Ps- håper inderlig at jeg når halvveis i del 1 i morgen jeg også. Kjenner jeg trenger det nå.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det på følelsen, men turte ikke helt å håpe på det. Mine damer: jeg hadde gått ned 1,2 kg ;) Dermed er jeg GODT OVER HALVVEIS i del 1. Jeg har igjen 1,8 kg før jeg skrider galant over i del 2.

 

Endelig løsna det, etter et par trege uker. 1,2 er det største vekttapet jeg har hatt siden jeg endret løypa den 13. august. Nå gjelder det bare å fortsette i samme gode modus. Jeg skal ha tre nattevakter denne uka, de skal planlegges godt.

 

Dagens vekt: 91,7. ( startvekt 95,0.)

 

Ha en toppers dag. Jeg er å finne på spinningsykkelen kl 17.00 :)

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kjempemasse Soleia ;) . Jeg er stolt av deg, og skikkelig glad på dine vegne!

 

Du skrev på tråden min at du synes jeg har vært flink...har vært er cluet her, er nemlig ikke flink lenger. Føler alt har sklidd ut. Er 15 uker nå (under 6 måneder igjen :) gleder meg allerede til det) , og har gått opp over 1 kg til. Veida akkurat det samme som deg. Jeg kommer nok ikke til å veie meg med første heller, blir vel dagen før jeg skal til legen igjen tenker jeg...da må jeg jo på vekta uansett. Så framover blir det nok mest å følge med deg og samle motivasjon til april kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimani- tusen takk for hyggelig hilsen. Lykke til videre med deg også !! :)

 

Pav- gamle ørn! Tusen takk for fine ord, det er koselig at du vil følge meg og samle opp motivasjon. Når april kommer er det din tur- og tenk- da har du en baby også.....(littegrann misunnelig kjenner jeg her nå....hehe). Amminga hjelper jo masse på vei ned i vekt igjen. Det fikser du. Lett. ;)

 

Klem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommelen opp for et kjemperesultat denne uken, Soleia.

 

Det er en god inspirasjon for meg, ihvertfall. Planlegging er tydeligvis en viktig faktor her. Det skal jeg legge meg på minnet og bruke selv også.

 

Håper du får en kjempefin uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A løøøvely day. Jeg er jo seff i siget etter den fine vekta i dag tidlig.

 

Kaloriinntak: 1645

Trening: en time spinning

Vann: 1,1 liter

Sjokkis: njet..

 

Spinninga i dag gikk fint. Jobba som en helt, svetten rant og hjertet hamra. Deilig å bruke kroppen skikkelig. Nå står to nattevakter for døra, men på fredag er jeg å finne på SATS igjen ;)

 

EliseV: tusen takk for hyggelig hilsen! Masse lykke til- planlegging er cluet.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veiet meg to dager etter min offisielle veiedag fordi etter en natt med fyll og fanteri på lørdag turte jeg ikke å gå på vekta....

 

Men idag sto jeg på vekta og den viste 78,8, som betyr -1.2 kg. Det er ikke verst men jeg spiste jo veldig lite dagen før....

så jeg vet ikke om jeg lurer meg selv litt.

 

Så nå veier jeg meg alltid på tirsdager og håper at andre uka går litt bedre.

 

Motivasjonen er på topp men kroppen blir noen ganger "svak og uvillig"....jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne tråden din; Du har en herlig stå på vilje.

Lo godt da du skrev noe ala; "at denne kroppen den vil veie mye - men jeg skal gi den kamp". Bare hærlig - de ekstra kiloene på kroppen din har ikke sjangs uansett hvor mye de vil bli.

Gratulerer med det siste vekttapet - du har virkelig vært flink!

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ocean- gratulerer med flott nedgang. Til tross for fest og fanteri. Så bra!! Stå på videre, og la de svake og uvillige periodene bli kortere og kortere....

 

Julianna- tusen takk for så koselig hilsen!! Skal du selv ned mye? Masse lykke til, og kom gjerne innom flere ganger :)

 

Har sovet litt, ettersom jeg skal på nattevakt. Nå skal jeg i butikken og der skal jeg bare gjøre rette valg ;)

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjempeflinke, alle sammen!!

 

Begynte i går med ny livsstil, begynner internett-kurset i morgen, onsdag, og gleder meg til det.

 

Leste boka fra perm til perm på søndag, og lagde lister over alt mulig :) Synes det var greit å skrive ned hva jeg liker (noe som er veldig begrenset) og hvor mye det blir i cal tilsammen. Har funnet ut at det er jo MASSE vi kan spise, som jeg ikke ante vi kunne. Masse god "ferdig-mat" som er enkel når det er travelt :)

Føler nesten at vi må spise for mye mat... Men det er vel et luksus-problem i forhold til slanking :)

 

Kan jo fortelle om meg:

 

Jente på 29 år

1.78 cm høy

87,3 kg

Vil gjerne ned til 68 kg.

 

Tror jeg velger onsdagen som veiedag, dvs i morgen, selv om jeg "tjuv-starta" på mandag.

 

Største utfordring: TRENING. Liker det IKKE i det hele tatt, synes det bare er ork... ;)

Men, får jo bare hoppe i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen..

 

Denne uken har startet litt trått, med to nattevakter som følgelig setter meg litt ut av spill. Har derfor ikke fått veid meg enda, men har store planer om å friste skjebnen imorgen. Var ikke på trening igår, men har store planer om å dra meg av gårde i dag sånn at resultatet imorgen ikke blir altfor gale. Ettersom det regner + at jeg har en meget spennende bok å lese så merker jeg at dørstokkmila er en smule lang. Men tenkte å finne meg en spinningtime å svette litt på. Stod jo ikke opp før kl 1500 så tar litt tid å manne seg.. unnskyld kvinne seg opp til å gå ut i regnet. Har fått pakke fra Ellos og som jeg må gå og hente (ingen bukser) så får vi hvordan det går med de klærne som jeg ikke trodde skulle komme før 10 november:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylaget ligger lavt i dag, og regnet sildrer. Bladene er gule og snart ( kl 1830) er det mørkt. Føler at høsten griper skikkelig tak i meg her. Før i verden har høsten for meg vært ensbetydende med massiv snoping, lite trening og påfølgende vektoppgang. Det har liksom vært litt trøst i høstmørket, det å kooooose seg inne med levende lys, ullpledd, noe fint på TV- og lassevis med mat og sjokkis. Og sommeren- med bikiniangst- har vært miiilevis unna. Derfor har jeg vært litt fysen i dag, får liksom litt flashback i dette været. Jeg SKAL IKKE falle i den vanlige høstmodusen i år. UAKTUELT.

 

Kaloriinntak: 1240. Skal på nattevakt, så i natt blir det mer kalorier i form av hjemmelaget lapskaus....mmm...I tillegg blir det et par knekkebrød før jeg kryper til køys i morgen tidlig ;)

 

Enig med deg Irene 24- nattevakter ødelegger liksom den gode rytmen, og kroppen blir litt rar. Har ikke så store forhåpninger om noe stor vektnedgang denne uka pga tre netter, men jeg skal jobbe for det likevel.

 

Ginger- velkommen inn i olabukse-tråden :)

 

Jepp- nå skal jeg lage meg en ny dille: løk, fersk champignon og squash i panna, blanda med litt nudler og litt soppsaus. Nydelig...

 

God natt til dere som skal sove, jeg skal ta imot barn!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...komme seg ut av sofaen. Siste nattevakt igår; presterte å sove helt til kl 15 i ettermiddag og sofaen virket like forlokkende som igår. Men, jeg lot regn og høstvær være det det var og tvang meg over dørstokkmilen til en 75 min spinningtime. Et slit uten like, men godt når du kommer hjem hvertfall. Lagde meg kylling tikka masala *nam nam*.. Skal endelig veie meg imorgen tidlig siden jeg er ferdig med nattevaktene for denne gang, dessverre kjenner jeg at mensen er på vei - litt små-oppblåst; typisk.. Men nå er det ingen kjære mor. Idag stengte de bakkenettet i hordaland så nå blir det tv-fritt liv en tid fremover og forhåpentligvis så betyr dette mere tid til trening; hehe..

 

Soleia: skjønner godt hva du mener med høstmodus. Dørstokkmilen er aldri så lang som når vinden uler rundt hushjørnet og vannet kommer sidelengs; samtidig som ulvepledd, te og sjokkis lokker i stuen. Jeg for min del skal til Thailand i november så for min del har jeg jo fremdeles bikiniskrekken som både skal og må skremme meg på trening til jeg skal reise, så forhåpentligvis blir det ikke så gale i høst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stikker gjerne innom oftere Soleia, hyggelig å hilse på her.

Skal ned ca 12- 15 kilo; veier 86,3 nå og skal godt ned på 70-tallet tenkte jeg.

Det går langsomt men jeg tar det lungt.

 

Lett å bli fysen på høsten ja, men ikke gi deg Soleia; fokuser på olabuksen du skal inn i!

 

klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om jeg kan få være med dere ?

 

Har 4 dongribukser jeg vil hoppe oppi:)

 

Har en dongribukse jeg klarer å hoppe oppi,ja rett og slett hopper oppi..

Datteren min ler av meg når jeg skal ta på den;)

 

Klarer ikke å dytte/klemme magen nedi den,så magen henger utforbi buksa..

Kjempe lekkert!

 

 

 

Vektstart 79 kg

1 okt 78,4

-600g

 

Fornøyd med det:)

 

Er 28 år og 160 cm

 

 

 

Delmål 1:76kg

Delmål 2:73kg

Delmål 3:70kg

Delmål 4:67kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emdaju, og velkommen til olabukse-fanatikeren ;)

Morsomt at vi er flere om samme mål.

 

Jeg kjenner det kribler i kroppen, bare jeg tenker på at jeg skal ut å kjøpe meg freshe olabukser. Jeg har masse kule topper som passer utrolig bra til olabukser....(eller, vent, kanskje de blir for store også?? hehe)

Jeg har ikke noe tidsperspektiv på NÅR jeg skal på shopping, jeg orker ikke pes om det. Men jeg drømmer jo om at det kan skje til våren/sommeren??!!

 

Jeg er ihvertfall utrolig motivert om dagen, og det er herlig!

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hvor lett kaloriene baller på seg? Jeg stod opp kl 14.00 og fram til nå, kl 20.00 har jeg spist ca 900 kcal. Hmpf...

Vel, nå er det ihvertfall slutt. I natt har jeg med meg en deilig salalt med ost, skinke og pasta. Forrige nattevakt var utrolig rolig, og jeg kunne sove litt. Håper det blir en mulighet for det i natt også. Da blir nemlig ikke kroppen så innmari på utur...

 

Jeg har så vidt begynt å kjenne på en spirende treningsglede igjen, og denne jenta gleder seg til trening i morgen kl 17 ;)

 

Hei og hopp!

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd du har her, Soleia! Jeg er innom hver dag så jeg følger spent med i prosessen. Jeg skal kjøpe olabukser UTEN stretsj når jeg er i mål. Den skal sitte helt perfekt og jeg skal ikke bry meg noe om hva den koster ;).

 

Håper du får ei rolig vakt. Kos deg på trening i morra!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til alle: hvordan klarer man seg om kvelden? Jeg blir så sulten om kvelden og å spise et knekkebrød eller cottage cheese gjør bare at jeg vil meeer!

 

Er veldig flink og fokusert på dagstid, men når jeg kommer hjemom kvelden kan det hende at jeg ødelegger hele innsatsen på dagen med å spise mange brødskiver.

Og jeg mener mange!

 

Det er ikke hver kveld sånn men veldig mange....er det virkelig slik at alt avhenger av disiplin? Fordi det funker jo ikke i lengden ;)

 

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akuratt samme problemet.

Spiser meg dårlig på kveldene,di kvveldene som er verst.

De 2 siste ukene har jeg spist gele av fun light saft di kveldene jeg MÅ ha noe.

Er nesten ikke kcal i den gelen ,hjelper for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrulle- tusen takk for hyggelig hilsen. Jeg blir så glad når folk heier på meg ;)

Kom gjerne innom og fortell hvordan det går med deg på vei inn i olabuksene- uten stretch!! Helt enig, jeg skal heller ikke se på priselappen når jeg endelig er i mål....Å, hvilken herlig følelse det skal bli! Masse lykke til videre, skrulle. (kult nick forresten...)

 

Ocean og Emdaju- jepp kveldene er tøffe av og til. Jeg tror knepet her er litt "hang in there" for en periode. Fråtsing på kveldene er nemlig en uvane, og den går det an å legge av seg, med litt innsats. De fleste som er slanke overspiser ikke om kveldene, men nøyer seg med kveldsmat og ferdig med det. Greia for oss er å sakte men sikkert klare dette også. Kan ta tid, men det skal være mulig. Og er man mer sulten etter å ha spist "det man skal ha", vel da tar man litt ekstra mat; et par knekkebrød, en brødskive eller en youghurt. Det er ikke det lille ekstra der man blir feit av..

Jeg prøver å la være å hive innpå om kvelden med sånne redningsplanker med lite kalorier, nettopp for å kunne legge av meg den uvanen at kveld = overspising. I stedet sørger jeg alltid for at kveldsmaten min, ved 20-tiden, er delikat og noe som fyller magen godt. Kommer suget ( og ikke sulten...) pusser jeg tennene, tar meg et bad eller legger meg med en god bok ;)

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloriinntak: ca 700 ( fra kl 1500)

Trening: 30 min høypuls+30 min mage/rygg

Vann: 0,8 l

Sjokkis: 0

 

Nattevaktene er over for denne gang. Kroppen og spisinga blir alltid rar etter disse nettene, men jeg får håpe at det ikke har blitt så altfor galt.

Kreka meg avgårde på SATS i stad. Høypuls med en svær diger bole-instruktør som ikke la noe imellom.....Djiises, så sliten jeg ble!!! Har mye å gå på kjenner jeg. Begynner som tidligere sagt å kjenne litt grynende treningslgede, og det ønsker jeg velkommen. Uten trening går ikke Soleia ned, sånn er det bare.

 

Ha en flott høstkveld alle sammen!

 

;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...