Gå til innhold

10 kg ned til jul!!!


Gjest bea81

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Noen som vil være med på ny gruppe?;) Fant ut at de andre gruppene begynner å bli rimelig uoversiktlige å komme inn i, så hvorfor ikke starte en ny tråd sånn fra nå av;)

 

 

Jeg begynte på kurs 28.08.08

 

Startvekt: 98.5kg

Nedgang hittil: 95.2kg

Målet til jul: 85kg

 

Gjenstående: 10.5kg

 

Hiv dere på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Ser at vil ligger på samme vekt omtrent, men jeg går derimot ikke på kurs. Har også mål å gå ned 10 kg til jul, men så sakte som det går begynner motivasjonen sakte men sikkert å forsvinne. Har også värt på peppes i dag med jobben og har totalt fått i meg ca 2700 kcal i dag!!

 

Men, har ikke gitt meg helt enda, skal väre flinkere fra i morgen av ^^

 

25/8- 97,5kg

1/9- 97,4kg (-0,1)

8/9- 96,9kg (-0,5) -0,6 totalt

15/9- 96,6kg (-0,3) - 0,9 totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du slenger deg med på gruppa! Passer bra å ha samme utgangspunkt, litt mer motiverende det enn de som har som mål å nå nedre grense på normal bmi....hehe, der havner aaaaldri jeg! Jeg skal til øvre grense jeg, og vet med meg selv at jeg er fornøyd med den vekten:)

 

Jeg har hatt ei elendig uke med 0 veiing av mat, tiltross for vektnedgang.... så nå er kjøkkenvekta frem igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir ikke det samme når de som vil gå ned veier langt under din trivselsvekt.

Hvor höy er du forresten? Jeg er 1,73 ca... Har satt min trivselsvekt på 75 kilo, tror ikke jeg kan väre noe lettere enn det egentlig, men har fortsatt en lang vei dit... Ärlig talt så tror jeg ikke at jeg får til 10 kg til jul, men 7-8 kilo er jo bra det også, så lenge det går nedover så får det gå i sitt eget tempo. Problemet er at motivasjonen har så lett for å forsvinne hvis det går så sakte i starten... MEN, det er jo derfor man er her inne, for å få motivasjon ;)

 

Ha en fin og forholdsvis sunn helg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siljee og Bea81,

 

jeg er helt ny her i forumet, (akkurat registrert meg), og har veeeldig lyst å bli kvitt 10 kg til jul!!

Så kunne jeg være med her?

Jeg har gått på kurs en gang i 2004 og gått ned 19 kg men i de siste fire år har jeg jo gått opp alt igjen ;)

 

Så fra januar iår begynte jeg mitt "nye liv" nok en gang og har klart å gå ned fra 90.5 kg til 80 kg til nå...men skulle ønske meg 68 til jul, det hadde vært en fin julegave!

(Sommerferien gikk jo helt i dass igjen så å si...)

 

Veier meg alltid på søndager (slik at jeg ikke spiser så sinnsykt mye lørdag kveld...jaja), og hvis jeg kunne være med her, så veier jeg meg inn på søndag og rapporterer hver uke til dere :) Jeg håper det gir meg motivasjonen til å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo veeeeeldig godt i gang da!! Selfølgelig kan du være med her:) Jeg henger stadig vekk her inne, og rapporterer stadig vekk og, hehe... Føles greit noen ganger å fortelle når det har gått skikkelig bra....og skikkelig dårlig!

 

Siljee:

Føler mitt mål er litt veeel over hva jeg kanskje greier men, for jeg hadde det når jeg begynte på kurset også...det er 3 kilo siden, menmen...jeg prøver!!;)

 

Jeg er forresten 168 høy, og er fornøyd om jeg greier å holde meg på 70-tallet en plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stangselleri

Hei hei damer.

 

Vil gjerne være med dere, jeg er også helt ny på forumet.

Begynte på kurs 26/8.

Har gått ned fra 84.8 til 83,2 . Føler det går sakte, men det går ihvertfall ned. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den gruer jeg meg til nå, blir så utrolig glad om jeg har gått ned noe som helst, men snikveiingene viser det motsatte =( Skal ta med hunden på en lang tur i dag, og spille badminton 2 timer i morgen, så da får vi se...

 

Når har dere andre veiedag?

 

Föler mandag er best for å holde seg på matta i helgene, men hvis man ikke klarer det blir man bare skuffet hver mandag i stedet...

 

God helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med her, har vært medlem en ukes tid, og slanket meg i fire. Moro å oppdage dette forumet. Har gått ned 3,6 kg ved sist veiing, skal på vekten mandag morgen, jeg føler også at mandag er en god dag, det hjelper til å ikke skeie så mye ut i helgen.

 

Jeg er 173 høy og veide 86 da jeg startet. Ønsker meg ned på nedre halvdel av 70-tallet, men 10 kg til jul er et fint delmål. Gikk ned 24 kg på GR kurs for 10 år siden, og har funnet fram bøkene fra dengang.

 

Har lyst til å dele med dere en ide til en mettende og god liten kveldskos: Ta 50g frosne bær og tin i mikroen, ha på 1 ss (50g) cottage cheese, og hell over 1 dobbel 0% blåbæryoghurt. Totalt 130 kcal, en del av det går av melkerasjonen.

 

Ha en sunn og god helg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stangselleri

Jeg har også veiedag på mandag. Synes jeg har vært flink denne uka og har bra med trimpoeng, så jeg håper jeg har gått ned.

 

 

E54:

Den oppskriften må prøves.

 

 

Ha en fortsatt god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Jeg har bestemt meg for å veie meg på søndager fordi jeg har gjort det sånn siden januar (for å unngå amok-spising på lørdag kveld).

 

Siden januar har jeg gått ned 10.5 kg og jeg har hatt en laaaang sommerferie (den gikk videre selv om jeg begynte å jobbe igjen...jeg bare feiret videre med mat) så nå er ferien endelig over ;)

 

Vekt idag tidlig: 80.0 kg

Midje: 82 cm

 

Til jul ønsker jeg meg faktisk 70.0, men jeg vet ikke om det går så fort. Men jeg har håp! :)

 

Stå på jenter!! Vi klarer det, en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 27 år gammel jente,som har vært jojoslanker de siste 10 åra. Har gått ned 4,5 kg siden januar ,men jeg kjenner det blir tyngre og tyngre å få de av meg.

Problemet mitt er overspising,så om jeg klarer å bli mer måteholden med maten og finne en "gylden middelvei" så har jeg kommet langt! Vekta har variert fra 86-60,men målet er å ligge rundt 68. Er 169 cm høy og børligge på rundt en 1600 kcal om dagen.

Tvi tvi jenter!

 

 

15/9-80,4kg (-4,5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mange motivatører så må d jo gå bra?;) Har skikkelig trua på at d skal gå, det er 12 uker igjen til jul?? Krever disiplin og steinhard jobbing fra denne kanten... Målet for uka er maaaaasse trening og nok vann!!!

 

Krysser fingrene for dere alle!:)

 

Tips til kosemat man kan spise hveeeeer dag da:

 

6dl bringebær (d er myyye bær) - 72 kcal av fruktrasjon

3 ss kesam vanilje - 93 kcal av melkerasjon

 

og enda er det igjen kcal til mer melk og frukt!

 

genialt spør du meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den gruer jeg meg til nå' date=' blir så utrolig glad om jeg har gått ned noe som helst, men snikveiingene viser det motsatte =( Skal ta med hunden på en lang tur i dag, og spille badminton 2 timer i morgen, så da får vi se...

 

Når har dere andre veiedag?

 

Föler mandag er best for å holde seg på matta i helgene, men hvis man ikke klarer det blir man bare skuffet hver mandag i stedet...

 

God helg folkens![/quote']

 

Lykke til på veiing da!!;) Jeg har veiing på torsdager, litt upraktisk...men samtidig så har man god motivasjon når man tar helg, og greier å holde seg litt i skinnet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 27 år gammel jente' date='som har vært jojoslanker de siste 10 åra. Har gått ned 4,5 kg siden januar ,men jeg kjenner det blir tyngre og tyngre å få de av meg.

Problemet mitt er overspising,så om jeg klarer å bli mer måteholden med maten og finne en "gylden middelvei" så har jeg kommet langt! Vekta har variert fra 86-60,men målet er å ligge rundt 68. Er 169 cm høy og børligge på rundt en 1600 kcal om dagen.

Tvi tvi jenter!

 

 

15/9-80,4kg (-4,5)[/quote']

 

Hei maipo!

 

Virker sånn at vi har samme problemstilling, du og jeg. Jeg har slitt de siste 10 år med overspising, så ekstremt lite mat igjen, så på`n igjen osv....har vært alt fra 64-90 kg. I januar startet jeg med 90.5 kg og idag tidlig var det 80 kg og jeg er 171cm, så vi er ganske like i vekt og høyde.

 

La oss slutte med overspising nå! Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men jeg vil forandre livet for godt! Har du noen ganger lest den Dr.Phil-boka "Aldri mer vektproblemer"? Den er ganke inspirerende, spesielt fordi det starter med at slanking begynner i hodet først. Man må programmere seg på nytt og virkelig ha tro på at man klarer det. Og hvorfor man overspiser...

 

Jeg tror fortsatt ikke helt på at jeg klarer det. Det er vanskelig fordi jeg kan ikke tro at jeg noen gang skal være normalslank over lengre tid....

Men en gang må man jo begynne å ha troen....??

 

Å finne balansen er vel løsningen! Jeg har lett etter den lenge, la oss finne den sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag har jeg vært på vekta,og det blei nedgang gitt! Synes uka har gått ganske bra, litt sjokolade og cookies når vi var på besøk på lørdag,men langt i fra mitt "normale" inntak av slike ting.Så alt i alt er jeg fornøyd:)

 

Ocean:

Har ikke lest den boka,men har hørt om den og skal sjekke den ut! Du har jo vært kjempeflink og gått ned 10 kilo så langt,men så er det ditta og klare å holde seg der når man har kommet seg ned dit man vil. Vet alt om det,og håper vi kan motivere hverandre til å tenke i riktige baner fremover!

 

 

Vekt: 15/9-80,4 (tot-4,5kg)

22/9-78,9 (-1,5) (tot-6kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25/8- 97,5kg

1/9- 97,4kg (-0,1)

8/9- 96,9kg (-0,5) -0,6 totalt

15/9- 96,6kg (-0,3) - 0,9 totalt

22/9- 97,0kg (+0,4) - 0,5 totalt

 

Hva gjör jeg feil? I fölge utregningen skal jeg ligge på 1900Kcal om dagen, jeg ligger på alt fra 1600 til litt over 2500 på en dårlig dag (sjeldent!). Denne uka hadde jeg 17,3 trimpoeng... Hvofor går jeg da OPP i vekt?

 

Hva slags mat spiser dere andre feks? Jeg må jo gjöre noe galt et sted... -0,5 kilo på 4 uker er liksom ikke så fryktelig motivernde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stangselleri

Da har jeg veid meg, gått ned 1,7 kg til 81,5. Veldig fornøyd. ;) Hadde en oppgang forrige uke så trengte det.

 

 

Maipo:

Kjempe bra resultat. Kjenner meg igjen i historien din om jojo slanking og overspising. Jeg har en tendens til å skli ut om kvelden fordi jeg "fyser" på noe, pluss at jeg er veldig glad i middag. :)

 

 

Siljee:

Har du målt deg? Det er noen ganger innsatsen synes på målene, selvom man ikke har gått ned i kg.

Skjønner at du blir oppgitt når du vet du har vært flink, men stå på videre så kommer nok resultatene.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,7 på ei uke er jo knall da stangselleri!!!:)

 

Regna litt på målet mot jul da...;) 13 uker (for min del 8.3kg igjen...)så må jeg ha en vektnedgang på ca 6-700 gram i uka, det MÅ jo gå:)

 

Så plutselig fryktelig lyst på førjulstida her!!

 

Etter en elendig forkjølelsesform hadde jeg en skikkelig treningssøndag med 5,9 trimpoeng.. mer enn jeg noensinne har hatt på en dag! Men så er formen idag igjen kaputt da:( Bra jeg har trent nok for et par dager, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stangselleri
1' date='7 på ei uke er jo knall da stangselleri!!!

 

Regna litt på målet mot jul da... 13 uker (for min del 8.3kg igjen..så må jeg ha en vektnedgang på ca 6-700 gram i uka, det MÅ jo gå

 

Så plutselig fryktelig lyst på førjulstida her!!

 

Etter en elendig forkjølelsesform hadde jeg en skikkelig treningssøndag med 5,9 trimpoeng.. mer enn jeg noensinne har hatt på en dag! Men så er formen idag igjen kaputt da:( Bra jeg har trent nok for et par dager, hehe..[/quote']

 

Så flink du har vært til å trene! Ikke rart du er litt redusert i dag...Håper formen er bedre i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veid meg' date=' gått ned 1,7 kg til 81,5. Veldig fornøyd. ;) Hadde en oppgang forrige uke så trengte det.

 

 

Maipo:

Kjempe bra resultat. Kjenner meg igjen i historien din om jojo slanking og overspising. Jeg har en tendens til å skli ut om kvelden fordi jeg "fyser" på noe, pluss at jeg er veldig glad i middag. :)

 

 

Siljee:

Har du målt deg? Det er noen ganger innsatsen synes på målene, selvom man ikke har gått ned i kg.

Skjønner at du blir oppgitt når du vet du har vært flink, men stå på videre så kommer nok resultatene.:)[/quote']

 

 

Joda, jeg måler meg, syns det er litt vansklig å vite om man måler på akkurat det samme stedet hver uke men. Og da var det riktignok - 1 cm, men jeg föler at det nesten er tilfeldig...

 

Skal stå på enda hardere denne uken, så får vi se hva som skjer på mandag, skal pröve å la väre snikveiinger også...

 

Gratulerer dere andre som har fått nedgang denne uka, kjempebra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom sannhetens øyeblikk - mandag morgen. Vekten var 81,7kg, altså ned 0,7 siste uke. Og 1 cm i midjen. Totalt har jeg nå gått ned 4,3kg, og er snart halvveis til juleformen. Er veldig fornøyd med meg selv. Har ikke fått trent så mye denne uken, har hatt litt vondt i ryggen.

 

Gøy å følge med på dere andre også, vi må passe på å oppmuntre hverandre. Og når målet er nådd, må vi inspirere hverandre til å bli der! Mange er flinke, og jeg føler med de som ikke går ned selv om de har vært flinke. Men det kan hende det vises på målene når vekten står stille, og det er jo målene som syns!

 

Ønsker dere en sunn og sprek uke!

 

PS - hvordan får dere til å sette inn smileys i teksten? Jeg klarer det bare i overskriften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt vel mange som var i den andre ned 10 kg til jul gruppa. Så jeg blir med her.

 

Har veie dag på onsdag. Jeg har ikke startet med noe slankegreier enda men skal.. MÅ..

 

Er 172 cm, veier 90 kg og er over 110 cm rundt magan. STØNN.. Er som høygravid å regne.

 

Ikke EN ENESTE EN bukse som passer meg lenger, knappa sprett ut og alt er trist.

 

Har akkuratt flytta, de siste 5 -6 ukene har det bare vært letvint junkfood, masse snop og brus. I ferien var det også fest hver dag, og før ferien drev vi med pakking og planlegging og styr og gaffla taco både tirsdag og onsdag. Overvekt før, nærmer seg fedme nå.

 

Huff... Jeg trenger cvirkelig drahjelp, men er samtidig altfor glad i godt til å la være. Orker ikke grethe roede kurs. Ikke så altfor glad i å trene, men noe må gjøres.

 

Uff, takk for att du gadd å lese.

 

Jeg har veiedag på onsdag, for da har jeg alltid fri fra jobb så da måler jeg rundt magen og veier meg og sånn da tenker jeg.

 

Spiser forresten 30days, gjort det i en uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn som deg i mange måneder, klarte ikke å opparbeide motivasjon til å komme i gang. Er 173 høy og var 86 kg, ikke så langt unna deg. Jeg jobbet en stund med meg selv for å forberede et motivasjons-kick, og en dag var det bare full krig mot badevekta!! Nå er det jeg som skal bestemme over vekta og ikke omvendt.

 

De første tre dagene er verst, da har ikke søtsuget gitt seg, og magen er vant med store porsjoner. Etter det blir det litt lettere. Kjempegreie å ha gode supportere i dette forumet! Jeg ønsker deg lykke til, stå på, du kommer til å greie det.

 

Kom på en historie jeg hørte for en stund siden:

Kona fortalte mannen at hun til bursdagen sin ønsket seg noe som gikk fra 0 til 100 på 2 sekunder. Han kunne sette det i garasjen. Og hva fant hun der neste dag? En badevekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...