Gå til innhold

10 kg ned til jul!!!


Gjest bea81

Anbefalte innlegg

25/8- 97' date='5kg

1/9- 97,4kg (-0,1)

8/9- 96,9kg (-0,5) -0,6 totalt

15/9- 96,6kg (-0,3) - 0,9 totalt

22/9- 97,0kg (+0,4) - 0,5 totalt

 

Hva gjör jeg feil? I fölge utregningen skal jeg ligge på 1900Kcal om dagen, jeg ligger på alt fra 1600 til litt over 2500 på en dårlig dag (sjeldent!). Denne uka hadde jeg 17,3 trimpoeng... Hvofor går jeg da OPP i vekt?

 

Hva slags mat spiser dere andre feks? Jeg må jo gjöre noe galt et sted... -0,5 kilo på 4 uker er liksom ikke så fryktelig motivernde ;)[/quote']

 

Hei Siljee,

 

hvis du har 400 gram mer en dag kan det være bare vann, eller at du får mensen....jeg har opplevd at jeg veier 2 kg forskjell på to dager avhengig av hva jeg spiser. Hvis jeg veier meg om morran kan jeg veie 2 kg mer om kvelden.

Men jeg skjønner frustrasjonen når man har vært så flink med trening!

Står på!!!! Det kommer til å gå enda bedre neste uke da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Hei! Jeg har også fersk erfaring med at vekta stiger tross iherdig og mer eller mindre prikkfri innsats... så for å vise deg at ting virkelig kan svinge, limer jeg inn et sitat fra min egen tråd, skrevet for noen dager siden:

 

Underlig nok er vekta i dag tilbake på delmålsvekt for 3. september, nemlig 66,5 kg... Den 3. var jeg riktignok FORAN skjema, og veide 66,1 kg, men nå er jeg bare glad for at kroppen har bestemt seg for å komme i balanse og ikke lenger være vrien og vrang ;)

 

"Her er en oversikt over de siste 3 ukers mystiske svingninger:

 

Onsdag 27.08: 67,3 - fornøyd med ukas resultat

Onsdag 03.09: 66,1 - meget fornøyd og overrasket over -1,2 kg!!!

Onsdag 10.09: 67 - skuffet og forvirret pga 0,9 kg opp

Tirsdag 16.09: 68,5 - panikkslagen over enda 1,5 kg opp - angst, angst!!

Onsdag 17.09: 68 - fornøyd og svært overrasket over 0,5 kg ned på 1 døgn

Torsdag 18.09: 67,4 - panikken slipper, men jeg er fortsatt forundret over -0,6 siste døgn!

Fredag 19.09: 67,1 - ahhhh... herlig... og forunderlige 0,3 kg til ned

Lørdag 20.09: 66,5 - jippi!!! Tilbake på delmålsvekta for 03.09 og -0,6 kg siste døgn :D"

 

Stå på videre - kroppen, hjernen og følelsene kommer nok snart over ens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar, snikveiingene viser at det går nedover igjen ( var det ikke jeg som sa at jeg IKKE skulle snikveie? nåvel.. ). Men nå kommer tante rød på besök fram mot helgen, så tar ikke neste mandags resultat så alvorlig, får heller se nöyere på neste mandag etter det =)

 

Utrolig svigninger du hadde på bare noen dögn, jöss... Jeg skal kanskje ikke klage? ;) Vi får se hvordan det går, jeg har da ikke gitt opp helt enda^^

 

Var ute å gikk med hunden i 50 min i dag, og i morgen er det 2 timer badminton igjen =)

 

Jeg vil ha ny kjole til jul =D ( og föle at den sitter bra;))

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var med stor selvtillit jeg gikk på vekta idag! Ei plettfri uke og alt i orden, 600gram ned...så presterer jeg å bli misfornøyd....bør være fornøyd med 4kilo på 4 uker, jobber med den holdninga enda gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange flinke sjeler ;) Tror jeg må prøve å være litt flink fremover jeg også. Er 1.80 høy og 87 kg--- Pleier å ligge rundt 72 så jeg har noen kg å ta av kan du si... spørs nok om jeg vil klare det...

 

Trenger motivasjon... Har slitt med vekta det siste året, men kommer liksom ikke helt i gang. Er flink å trene innimellom, men så kommer lengre perioder der jeg ikke trener i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg også med dere hvis d er greit!! Drømmer om minus 10 kg til jul..

vekten har bare gått en vei de siste årene etter 3 svangerskap.. Men nå er d nok.. Jeg orker ikke å ha d slik lenger..

Vekten var i dag morges: 96,9 kg..

 

Veiedag hver mandag..

Jeg er i gang!!!

 

30/9: 96,9

6/10:96,5

17/10:95,7 ( -1,2 kg..går sent..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da var det ny veiing og her var det ikke skjedd mye gitt! Er på stedet hvil fra forrige uke,men kunne egentlig tenke meg at det ville bli slik, siden jeg gikk en del ned sist uke.Føler jeg har kontroll over inntaket,og er ikke fanatisk om det blir et kjeks eller litt is en eller annen gang. Viktigste for meg akkurat no er at jeg klarer å begrense meg når jeg først spiser noe godis og ikke hiver i meg masse fordi:no har jeg sprukket,så no kan e kjøre hele løpet ut! Nei ,slikt tull er det no slutt på!!

 

 

Vekt:

15/9-80,4 (tot -4,5 kg)

22/9-78,9 (-1,5kg) (tot -6 kg)

29/9-78,9 (-0 kg) (tot -6 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgang forrige uke gjorde at jeg forventet ganske mye nedgang denne uka, og det fikk jeg rett i =)

 

25/8- 97,5kg

1/9- 97,4kg (-0,1)

8/9- 96,9kg (-0,5) -0,6 totalt

15/9- 96,6kg (-0,3) - 0,9 totalt

22/9- 97,0kg (+0,4) - 0,5 totalt

29/9- 95,7kg (-1,3) - 1,8 totalt

 

For hvert nye tall jeg når, bestemmer jeg meg for å aldri se det igjen, det skal bare gå nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg mer eller mindre overstått første uke men jeg gikk på et alvorig smell på lørdag (allerede i første uka).

Drakk øl og så spiste jeg alt som ikke kom seg unna raskt nok...:-(

 

Så nå har jeg forsjøvet veiedagen min til tirsdag. Og idag veide jeg -1,2 kg så nå fortsetter jeg med 78,8 kg.

 

Håper andre uka går bedre enn første!! Trodde alltid at den første uka skulle gå lettere men nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke og motiverte dere er alle sammen. Jeg eier ikke motivasjon, tross ingen bukser som passer, den største verste bilringen, og ett veldig dårlig selvbilde.

 

Hva pokker trenger jeg for å få motivasjon da. Jeg klarte å slutte å røyke, hvorfor skal jeg ikke klare å gå ned i vekt?? Jeg ville trodd det var det samme egentlig, kansje verre med røyken.

 

HUff....

 

Har ikke orket å veie meg enda i dag, den er nok rimelig på stedet hvil :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange flinke sjeler :) Tror jeg må prøve å være litt flink fremover jeg også. Er 1.80 høy og 87 kg--- Pleier å ligge rundt 72 så jeg har noen kg å ta av kan du si... spørs nok om jeg vil klare det...

 

Trenger motivasjon... Har slitt med vekta det siste året' date=' men kommer liksom ikke helt i gang. Er flink å trene innimellom, men så kommer lengre perioder der jeg ikke trener i det hele tatt.[/quote']

 

 

Ser vi ligger på ca det samme i høyde og vekt.

Jeg er 178 cm høy og veier 87,3 kg.

Mitt mål er å komme ned i 68 kg, det tilsvarer en BMI på 21,5, og synes det er realistisk.

 

Går du på kurs??

 

Mitt problem er også trening. Må SLEPE meg ned i kjelleren, der jeg har både trimsykkel, stepmaskin, strikker og sånn rulledings til magen. Begynte med maten på mandag, men har ikke klart å trimme enda ;)

Får gi meg selv et slag om jeg ikke klarer det snart.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skeptisk

Trenger virkelig motivasjon for å klare dette så kanskje dette er måten =)

Har aldri klart å fullføre hittil så...

 

Vekta mi nå er 85 kg, er 174 høy men har også kraftig beinbygning. Målet mitt til jul er å komme ned til 75 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stangselleri

Siljee: Gratulerer med nedgang på 1.8. Så flott at resultatet kom denne uka, aldri moro når man har vært flink og det ikke synes på vekta.

 

Ocean: Ned 1.2 er jo veldig bra, selvom du har hatt en dårlig uke. Gratulerer.

 

Maipo: Kjenner igjen godistankene. :) Jeg har problemer med å la noe være igjen i posen eller skåla. Kan jo bli ensomt for de som er igjen ;). Jeg har til nå holdt meg langt unna snacks, stoler ikke helt på viljestyrken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skeptisk

30/9 : 85 kg

4/10: 83,9 kg (-1,1 kg)

 

Har begynt å spise rugbrød og merker allerede på magen og kroppen at det hjelper mye bedre enn loff. Sliter fortsatt med å spise noc kcal i løpet av en dag, men skal bli flinkere til det etterhvert også.

 

8,9 kg igjen frem til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedvektsnart

Jeg hiver meg med!

veier nå 91, 2 kg og skal ned på 80 før jul. den blir vansklig men har håp ;)

 

begynner i dag faktisk, så tenkte jeg skulle ut å gå og jogge en tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble som forventet denne uka...

 

25/8- 97,5kg

1/9- 97,4kg (-0,1)

8/9- 96,9kg (-0,5) -0,6 totalt

15/9- 96,6kg (-0,3) - 0,9 totalt

22/9- 97,0kg (+0,4) - 0,5 totalt

29/9- 95,7kg (-1,3) - 1,8 totalt

6/10- 96,0kg (+0,3) - 1,5 totalt

 

Gosh, dette går tregt! Men denne uka har jeg jobbet mye, har stort sett fri tilgang på smågodt, og få, store måltider. Håper på bedre resultat neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på en ukes høstferie, truffet masse gode venner og vært i mange kaffeslabberaser. Særlig når jeg er på besøk er det litt vanskelig å spise lite, men når jeg har gjester selv setter jeg gjerne et fat med oppskåret frukt på bordet ved siden av kakene. Alt i alt ble det minus 0,4 kg i ferien, jeg hadde bestemt meg for å være fornøyd bare jeg ikke gikk opp. Så nå er jeg totalt på minus 5,8, og håper at jeg neste mandag kan være kommet over den magiske grensen fra 80-tallet til 70-tallet.

 

Begynner å bli litt matlei, skulle av og til ønske meg litt mer variasjon i pålegg f.eks., men er veldig bevisst på å velge magre påleggssorter. Middager går greit, der er utfordringen å finne på noe sunt de dagene det skal gå fort fordi noen skal ut på noe eller jeg kommer sent hjem. Til frokost går det mest i havregrøt, og da tar jeg en halv teskje lettsyltetøy og smører utover i bunnen på tallerkenen, det gir en god smak på grøten og fjerner behovet for sukker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått ned denne gangen,heldigvis for det! Kjenner at disse stillstandene på vekta er en prøvelse.Motivasjonen denne uken har vært veldig opp og ned,håper på ny giv denne uken:)

 

 

 

 

 

Vekt:

15/9- 80,4kg (tot -4,5kg)

22/9- 78,9kg (-1,5 kg)(tot -6kg)

29/9-78,9kg (-0 kg)(tot-6kg)

6/10-78,6kg (-0,3 kg)(tot -6,3 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skremmende opplevelse i dag, i forhold til at det gikk opp for meg hvor mye noen kilo egentlig er! Löftet på en hundeforsekk som veide 8,5 kilo, og den var tung! Altså ikke tung i den forstand, men med tanke på at der er så mye jeg evt mister om jeg går ned 8,5 kilo var en åpenbaring. Dere burde pröve! Löfte noe man vet veier 5 kilo feks, det egentlig ganske mye unödvendig vekt man går å drasser på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg like godt på søndag, klarte ikke vente til mandag. Og der var det - 7-tallet! Nå er det virkelig om å gjøre å holde koken slik at jeg aldri mer ser et 8-tall først på vekta.

 

79 kilo, det er ned 7 kilo det, er kjempefornøyd! De 10 kiloene til jul burde være sikret nå.

 

Og ja, en kilo er mye, bare tenk på at 7 kilo er 14 pakker smør! For 10 år siden gikk jeg ned 24 kilo på GR kurs, da veide datteren min 12 kilo, helt utrolig å tenke på at jeg hadde gått og tråkket opp og ned trappene med bagasje tilsvarende 2 eksemplarer av henne hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30/9 : 85 kg

4/10: 83,9 kg (-1,1 kg)¨

12/10: 83,3 kg (-0,6 kg, totalt -1,7 kg )

 

 

Jeg syns det går enormt tregt å klare å gå ned i vekt, men får bare stå på og håpe på det beste. Er ennå en stund til jul =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25/8- 97,5kg

1/9- 97,4kg (-0,1)

8/9- 96,9kg (-0,5) -0,6 totalt

15/9- 96,6kg (-0,3) - 0,9 totalt

22/9- 97,0kg (+0,4) - 0,5 totalt

29/9- 95,7kg (-1,3) - 1,8 totalt

6/10- 96,0kg (+0,3) - 1,5 totalt

13/10- 95,7kg(-0,3) - 1,8 totalt

 

Syns -1,8 kilo på 7 uker er veldig dårlig, nå er det skjerping! ( Sier jeg som akkurat har spist ostekake!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...