Gå til innhold

63 kilo, vil ned til 60


Gjest majamaria

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 23 år som i dag veier 63 kilo, jeg er 166 høy! Er i utgangspunktet ganske slank, men kunne tenke meg å gå ned til 60 kilo.

 

Jeg har gått 3 uker på grete roede kurs, men har kun gått ned ett kilo. Synes det går veldig seint! Er 1600 kalorier for mye for meg, i og med at jeg ikke veier så mye? Flere som har samme utfordringen her?

 

Noe annet jeg lurer på er dette med søtningsmiddel! Jeg drikker en del pepsi max, samt bruker ca 3-4 suketter i te-en min. Noen mener dette kan stoppe forbrenningen og at det kan være grunnen til at jeg ikke går noe særlig ned i vekt, noen som ahr erfaring med dette?

 

Har ikke vert med i noe forum tidligere, men tror det kunne vert gøy å prøve, er gjerne mer motiverende da!

 

Blir kjempeglad for svar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

har heller ikke vært med i noe forum.. første gang nå!

 

Da har vi nesten lik utforing. Min vekt er idag på 64, og vil ned til 60 ca. (høyde 169)

 

Lyst til å melde meg på et grete roede kurs. Du har gått 3 uker? Åssen er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke du noe vann??

 

Jeg erfarte når jeg begynte å drikke vann (rundt 2 liter til dagen) så raste kiloene av meg, drakk jeg lite vann gikk det tregere. Ser du drikke pepsi max, prøv om du kan klare å bytte den ut med vann isteden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

 

Har prøvd å kutte ut pepsi max, men tror jeg er litt avhengig! Men vert ganske flink siste uken, bare hatt litt fun light ice tea, og litt suketter i te-en! Men prøver å kutte ned på det også.

 

Har nå byttet til meny 1, og gått ned til 62! Tror denne menyen var mer riktig for meg.

 

Noen som har noe erfaring med hvor mange kalorier man kan spise når man er 168 høy og vil ned til 60 kilo! Er jo ikke så veldig tung fra før så, er vel mest trivselskilo det går på. Da regner jeg med man trenger mindre kalorier for å gå ned i vekt.

 

Prøver å være flink med vannet, tror det er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :-)

Jeg veier også 63kg og skal ned til 60kg. Det var det jeg veide før jeg ble gravid med første mann så det er der jeg trives. Jeg ammer, da lille gutt bare er 2 1/2 mnd, så jeg skal jo egentlig ikke slanke meg, men jeg prøver å gå ned med å spise sunt. Jeg er 170 høy. Ser du har gått ned til 62 så flott da!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye du skal spise henger sammen med alder, kjønn, høyde, vekt, men aller viktigste enkel-faktor som sier noe om hvor mye du skal spise er hvor mye du trener. Derfor er det umulig for oss andre å fortelle om du har treg vektnedgang fordi du spiser for mye eller fordi du spiser for lite, når vi ikke vet hvor mye du trener. Både for høyt og for lavt inntak kan gjøre at vektnedgangen stopper opp. Men i tillegg har noen lavere forbrenning, og må ha høyere tålmodighet enn andre, og noen har flere vekt-terskler underveis, og må hvert fall smøre seg med tålmodighet.

 

Grete Roede formelen for å finne ut hvor mye du skal spise står i kursboka, og i tråden "så mye skal du spise i løpet av en dag" på forumet "Ny i vektklubben".

 

- Sofagrisen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med noen andre som har samme utfordring som meg!

Er jo ikke mange kiloene det er snakk om, men det er vanskelige kilo siden jeg har hatt dei såpass lenge og føler kroppen min motarbeider meg veldig her! Men dette SKAL vi klare. Vi får bare fortelle hverandre om hvordan det går, og hvordan det går.

 

Egentlig kunne jeg tenke meg å veie 58 da, men hvis jeg veier det innen jul er jeg strålende fornøyd! Man skal jo være tolmodig også. Men jeg kjenner jeg er litt utålmodig nå, siden jeg den første måneden kun gikk ned 400 gram eller noe... det var på meny 2! Jeg fortsetter derfor med meny 1 ett par uker, etter det øker jeg til meny 2 og håper på å oppleve en sen og stabil vektnedgang!

 

I dag har jeg klassefest da, med pizza og øl! Det blir en liten utfordring, men følte ikke jeg kunne si nei heller! Så får prøve å være flink i dag, trene og sånn. Og resten av helga! Så håper jeg dete går bra! Nå føler jeg meg super motivert for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...