Gå til innhold

Da er det januar og kroppen skal strammes


Gjest ditto
 Share

Anbefalte innlegg

hei. Er det neon som har noen gode tips eller råd om hvordan en skal komme i gang å terne og ikkeminst holde motivasjonen oppe? har ikke så mange kilo som skal av men etter to fødsler og mye stille sitting på jobb er det på tide å gjøre noe føler jeg. Dessute hørte på radio i dag at det er mest helsefarlig å være normal og ute av trening. kanskje det bør være motivasjon nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Vet godt hvor vankelig det kan være å komme over "dørstokkmila"- Det er lett å finne hindringer når men er småbarnsmor (som meg..). Det som er min måte å gjøre det på er følgende:

 

 

1. Velg en aktivitet du LIKER, har lyst og mulighet til.

 

2. Skaff deg en treningspartner! Vedkommende må være like interessert som deg i å få trim! Det er vanskelig å få nok tid med venner/kjæreste- Det er jo kjempedeilig å gå tur når man prater, i allefall som variasjon til te-/kaffikos!

 

3. Det koster litt (min kostet 900), men motiverer meg (som ofte trener alene): Pulsklokke! Fint å se hva man får ut av ulike aktiviteter. Lett å følge med på hvor man ligger i puls under ulike aktiviteter, og slik se at man får bedre kondis!

 

4. Ha faste dager, legg opp til noe som er MULIG! Noter "smily" på kalenderen når du har trimmet! Kanskje flere i familien blir motivert...

 

5. Driv variert aktivitet- Det er raskere å gå lei om man gjør det samme 3 ganger i uken...Det er jo lurt å feks. trene kundisjon en-2 dager og styrke den andre.

 

6. Husk at du ikke trenger lange økter! Det er jo dokumentert helseeffekt av å gå raskt i 30 minutter dagleg. Det er jo fort gjort! Alle har en halvtime disponibel!! Om man skal ned i vekt må man gå 60 min. (Sosial-og helsedir.)

 

Mvh Elna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...