Gå til innhold

106,8


Gjest laesto

Anbefalte innlegg

jeg hadde forventet rundt 100, men dette tallet gliste meg altså i øynene da jeg investerte i ny baderomsvekt i dag.

 

her er det mildt sagt en jobb å gjøre...

 

jeg har bestemt meg for å forsøke å komme meg ned til 85 kilo. tipper jeg ikke har veid det siden jeg var 19 år, hehe. jeg er nå 29 og 1,87m høy (mann) :-).

 

alle tips og formaninger mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt igjen den følelsen... Stirret vekta i hvitøyet for første gang på lenge forrige mandag jeg. Hadde investert i vekt fordi jeg kjente jeg hadde lagt på meg "litt". Jammen sa jeg smør.... ikke bare litt heller. Hadde regna med å se 75-76kg, og så ser jeg.... 84!!! Og jeg er bare 1.60 høy. Huff og huff, enda bra jeg ikke venta enda lengre med å kjøpe vekt gitt!

 

Så, ja - en jobb å gjøre som du sa. Vi får stå på! Etter den sjokkopplevelsen med vekta la jeg meg i selen, og i dag viste vekta en nedgang på 1,3, så da er det håp i hengende snøre tenker jeg - hvis jeg fortsetter som jeg har begynt! Jeg har bestemt meg for at jeg skal ned 24 kg, til 60.

 

Da roper ellipsemaskinen på meg gitt... sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i forumet, laesto! Jepp, nå er vekta i hus, så nå er det bare å fortsette å bruke den ;). Her inne er det mye motivasjon og inspirasjon å finne, og det er utrolig bra å ha egen tråd. Ser du skal ned litt over 20 kilo og det er absolutt overkommelig.

 

Går du på kurs, forresten? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å kikke på tråden 'Så mye skal du spise...' under Ny i Vektklubben. Der står det mye nyttig og lurt.

 

Ha en riktig fin kveld! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.

 

jeg har vurdert kurs, men tror jeg skal se det hele an et par uker først. har alltid vært relativt lett-trent - spørsmålet er bare om det trenes regelmessig nok. blir en testuke dette, så får man se til mandag neste uke igjen. for meg er nok det hele et disiplinspørsmål. trener jeg nok og spiser mindre kommer sannsynligvis vekten til å gå ned. det føler jeg meg ganske sikker på. håper bare motivasjonen holder helt inn... :-)

 

dette forumet ser ut som en veldig god inspirator i så måte. har allerede lest mye spennende og lærerikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to kjappe spørsmål...

 

hvor ofte er det lurest å veie seg når man forsøker å miste vekt? jeg er en person som typisk er nysgjerrig på "om dette funker" osv, og er redd jeg kan veie meg for ofte for å se om jeg mister vekt. og dersom det ikke funker, kan jeg nok fort bli deprimert og demotivert.

 

og - dette med "snacking". hva bruker dere å gomle på på kveldene når chips og sjokkis skal forsøkes å byttes ut med noe annet...? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at det er lurest å veie seg en gang i uken, til samme tid og med omtrent det samme av klær på. Selv klarer jeg ikke det i det hele tatt. Jeg veier meg stort sett hver eneste dag..

 

Om kvelden har jeg blitt flinkere til å lage meg noen knekkebrød eller styrkedrikken min:) (banan, havregryn, egg, frosne bær, appelsin juice og yougurt naturell). Det er skikkelig snop for meg nå. I helgene derimot blir det sjokolade i tilmålte mengder.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie
Jeg tror nok at det er lurest å veie seg en gang i uken' date=' til samme tid og med omtrent det samme av klær på. Selv klarer jeg ikke det i det hele tatt. Jeg veier meg stort sett hver eneste dag..[/quote']

 

Snille, lille Krille

Hvis du bare ville

Være av de snille:

 

Tøy om vekten tulle

Sette den i hylle

La den stå helt stille

Ikke mere tulle!

 

Vei deg når du skulle

Så la din vekt i fred!

 

Og vips! Tallet raser ned!

 

Klemz. J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

104,7!

 

Dvs ned 2,1 siden forrige mandag. En uke med god trening og smart spising har båret frukter! Kan ikke huske sist jeg hakket så mange grønnsaker før hver middag :-P.

 

Første mål er et faktum: 99,9 kg innen utgangen av oktober. Det skal være både realistisk og passe vanskelig! :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ei uke med en temmelig utsvevende livsførsel har jeg likevel mistet 0,7 siden forrige uke! Det vil si 2,8 ned på to uker. Sier meg ganske fornøyd med det :-).

 

Den siste uka var spekkferdig med fristelser, men klarte likevel å skvise inn to-tre gode treningsøkter. Ser ut som resepten for denne karen er mer trening ihvertfall :-).

 

Har ordnet ny sykkel også nå! Kan virkelig anbefales dersom du sliter like mye med jogging og slikt som jeg gjør... sykkel er adskillig mer motiverende og "gratis".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...