Gå til innhold

Bryllup 2009, ned 12 kg, være med?


Gjest skorpionen

Anbefalte innlegg

Gjest skorpionen

Hei,

 

Tenkte jeg ville lage en ny tråd hvor vi kan bli en liten motiverende gjeng.

Jeg skal gifte meg i 2009 og har virkelig bestemt meg for å være fornøyd med meg selv 100% den dagen:-)

Har slanket meg de siste 8 årene, og har vel egentelig aldri nådd målet mitt. Gikk på GR kurs i 2001 og 2002, og prøver å jobbe alene med dette nå.

Mitt største problem er helgene. Jeg kan være relativt flink i ukedagene, men når helgen kommer er jeg litt for flink til å kose meg både fredager, lørdager og søndager:-(. Har en sønn på 2 år og er tilbake der jeg var før jeg var gravid, men jeg hadde jo virkelig noe å jobbe med da også:-)

Jeg er 1.69 og veier:

02.10.08: 75 kg

 

 

Tenkte å veien meg torsdager.

Har et delmål og komme ned til 69 før jul, og 63 da som neste delmål april 09.Tror det er ganske realistisk til å være meg!

 

Heng dere på:-) Ha en flott helg når den tid kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barefemkilo

planlegger også bryllup, våren 2009 og jeg må ned ca 10 kg for å nå målet! Har slanka meg mange ganger før, men det blir jo vanskeligere og vanskeligere. I 2001 gikk jeg ned nesten 20 kg, men nå er jo det en stund siden. Ikke minst to fødsler siden. Sistemann kom for 5 måneder siden og de siste par kiloene av svangerskapet sitter også enda på. Hvordan klarer du/dere å motivere dere til å si nei til forskjellige fristelser og trene i stedet for å spise noe godt om høstkveldene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da så mye som 18 år (19 neste uke, jay) og veier i dag 70 kg.

Dvs, jeg veide i alle fall 70 kg forrige fredag så forhåpentligvis veier jeg bittelittegrane mine nå;)

Jeg er 167 cm høy og vil aller helst miste alt jeg har av kilo på en gang, men skal prøve å drøye det utover et par måneder=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planlegger også bryllup' date=' våren 2009 og jeg må ned ca 10 kg for å nå målet! Har slanka meg mange ganger før, men det blir jo vanskeligere og vanskeligere. I 2001 gikk jeg ned nesten 20 kg, men nå er jo det en stund siden. Ikke minst to fødsler siden. Sistemann kom for 5 måneder siden og de siste par kiloene av svangerskapet sitter også enda på. Hvordan klarer du/dere å motivere dere til å si nei til forskjellige fristelser og trene i stedet for å spise noe godt om høstkveldene?[/quote']

 

Det kan ofte hjelpe å bare tenke seg igjenom en stund "vil jeg egentlig dette? er denne sjokoladen virkelig verdt det?"

Noe jeg gjør er at jeg bestemmer meg for hva jeg skal kose meg med på lørdag allerede mandag morgen. Og hvis jeg desperat trenger godteri så spiser jeg litt/alt på tirsdag, men da bli det ikke noe på lørdag. Det gir meg mer lyst til å la være.

 

Et annet tips er å drikke et glass melk når du har lyst på noe mellom måltidene, det er litt mettende og det reduserer lysten på søtt, sundt er det og^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpionen

Koselig:-) Ja motivasjon er ikke alltid veldig lett altså. Puttet faktisk akkurat en kjeks i munnen uten av jeg tenkte på det engang. Er det virkelig mulig?? Jeg har fast trening 2 ganger i uken, så det er veldig greit. Prøver å gå til jobb også. 20 minutter. Har ikke vært flink denne uken, men mååååå skjerpe meg på den fronten.

Når det gjelder matfronten så prøver jeg å kose meg med 2 knekkebrød litt deilig pålegg og en kopp te. har akkurat funnet en oppskrift på noen grove muffins, men fant ikke ut hvor mange kcal det er i de.

 

Hva med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpionen

Hei alle sammen,

 

Denne helgen kan jeg ikke akkurat rope hurra for fin slanke innsats! Ble alt for mye festligheter, mat og godterier. Ja ja.....nå er det bare glemme det å se fremover. Skal investere i ny vekt i løpet av uken. Den jeg har hjemme viser forskjellig fra gang til gang. Den varierer med 5 kg fra sekund til sekund:-) Jeg mener så fort går det jo ikke liksom- Det hadde jo vært veldig greit da:-)

 

Idag startet jeg dagen med å gå 20 min til jobb i raskt tempo, så det er jo en fin start på uka.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg skal gifte meg i mai neste år! og kjolen skal begynne å sys i januar/februar. så målet mitt er å gå ned 10 kg til årsskiftet!

jeg var godt på veg, hadde bare 8,5 kg igjen, men helt uten vidre har jeg gått opp 1,5 kg. kanskje det er "syklusen" hvem vet, irriterende er det hvertfall!

 

litt om meg: jeg er 23 år, 155cm og 70 kg, målet er 60 kg.

trener litt hver dag og spiser sunt ganske bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpionen

Så koselig å være flere kommende bruder her:-) Ja rart med disse kiloene gitt. Vi får motivere hverandre i løpet av høsten, vinteren og våren.

 

Er det noen av dere som har noen forslag/ oppskrifter på kosemat uten veldig mye kalorier disse høstkvelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpionen

Hei dere,

 

Hvordan går det med dere og slankingen? Jeg har vært flink på trening fronten, 7,9 trimpoeng denne uken hittil, men jeg må være ærlig å si at det har blitt litt for mye mat og et par stykker med kake denne uken, Utfordringen blir helgen:-) Skal spise krabbe i morgen, så da er det bare å bekrense loffen og majonesen. Tenkte at jeg skulle lage krabbesalat. Det er jo sikkert deilig også:-)

Ønsker dere alle en fin høsthelg, og stå på med slankingen. Denne helgen skal jeg kjøpe meg ny vekt, og det blir veiing på søndag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått trent det jeg ville, motivasjonen har ikke vært der... men jeg har gått mye korte raske turer og vært på step. så har 10,5 tp

om være er fint skal jeg prøve meg på en to timers gå/løpe tur i morgen, den runda gir meg ca 6,5 tp. hadde vært deilig om jeg bare fikk til det som en ukesavslutning! hihi

 

det nærmer seg sakte men sikkert jul/nyttår.... jeg har ikke gått spesielt ned i vekt, men krymper litt inn i cm og det er jo det viktigste. tallene er jo bare tall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpionen

Håper dere har hatt en fin helg. Noen vekt fikk jeg ikke kjøpt denne helgen, så ble ikke noen veing på søndag gitt:-) Helgen har vært 0 trening, litt vin, god mat, og litt goddis. Har prøvd å begrense meg litt da:-)

Så flink du har vært missrosa. Ble det trening på deg i helgen? Enig med deg. CM er de viktigste. Det er det som synes og føles:-)

 

Vi snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...