Gå til innhold

64 kg, vil ned til 59


Gjest kakemoms

Anbefalte innlegg

Gjest kakemoms

Nå er det nok, nå vil jeg ha vekk de irriterende kiloene til overs som jeg går og tenker på at jeg vil ha vekk. På tide å GJØRE noe nå! Er 5 kg ned til jul et realistisk mål? Er helt ny her og håper på å få litt tips og inspirasjon. Ha en god uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar
Gjest wilhelmina

Hei

 

Så bra å finne noen med samme mål og akkurat i dag! Har ikke vært her på lenge ;)

 

Ligger tett opp under 64 selv og skulle gjerne vært nede til 59 så det hørtes kjent ut... Kanskje vi kan slå oss sammen?

 

Skulle ikke være noe problem helsemessig å rekke det før jul. GR anbefaler 0,5-1 kg vektreduksjon pr uke. Har tidligere gått på kurs og da lå jeg på en halv kilo i uken. Tipset er å lete rundt litt på diskusjonsforumet og finne formelen for å regne ut hvilket kaloriinntak du bør ligge på. Og så er det bare å gå igang. Anbefaler å registrere alt du spiser, i alle fall i begynnelsen til du blir vant til å telle kalorier.

 

Skal ha veiedag hver mandag, altså i dag:

63,8 kg viste vekta i dag morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kakemoms

Slår meg gjerne sammen med deg:) passer jo perfekt med samme mål! Jeg tenker jeg skal krype meg på vekten i morgen, så veiedagen min blir da hver tirsdag framover. Skal ta til meg tipsene dine og sose litt rundt her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maddemor

jeg veier 61,7 og vil ned til 57 kg.

gikk på to kurs i fjord å gikk ned over ti kg, etter det har jeg holt vekten stabil, mne nå skal jeg ned litt til så er jeg i mål. ser dere har ganske likt vekt mål som meg, gjerne jeg kan følge deres tråd ? ;)

veiedag hver onsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OstepopJenta

Hei kan eg få vera med?Eg har også som mål å gå ned 5 kg før jul:) Er 65 kg nå.. går på kurs men slutter snart så hadde vært greit å ha nokon å "rapportere til" slik at eg ikkje faller tilbake til gamle vaner;)

Eg har vegedag på mandagar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sentrifuga

jeg vil ned en 4-5 kg, så det hadde vært fint å ha noen å henge seg på! Er vanskelig å få til aleine. Jeg har en travel jobb, mann og barn og syntes derfor det er vanskelig å få til aleine! Tiden rekker ikke til å trene så mye, men prøver å gå litt turer. Jeg trenger noen geniale oppskrifter til lunsj som ikke er for krevende å lage! Forslag?? Jeg veier i dag 59 og vil ned til 55 kg. Veide det før sommeren, men kiloene har lagt seg på meg som en klegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Jeg begynte på dette i går og er helt fersk. Jeg veier 62kg og vil gjerne ned til 55kg. Jeg skjønner ikke så mye av dette og vet ikke helt hvor mange kcal jeg burde spise hver dag. Jeg regnet på det og havnet på "1938" skal jeg da spise 1300kcal om dagen? Og hvis jeg spiser det, holder jeg vekta eller går jeg ned?

 

under 2000 kcal, meny 1 /1300 kcal)

1900- 2400 kcal meny 2 / 1600 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har samme målet her ja ;)

Jeg veier også 64 (64,5 i går, men vanligvis 64) og vil gjerne ned til 59. Har vært i vektklubben en gang tidligere, og gikk da ned 5 kilo (de siste kiloene etter graviditet), så det skal ikke være noe problem. Kjekt å ha andre her inne som motivasjon!!!

Skulle vi hatt en egen vekttråd?? Det gir en ekstra giv når andre kan se hvor flink du har vært ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere:) ser det er mange som har samme mål som meg her, og vil gjerne være med. jeg veier 62,5 og vil ned til 56-55kg. Har vært her inne en stund og har hatt min egen tråd, men der datt alle av lasset, så derfor har eg manglet motivasjon og gode råd. Så nå har eg begynt på scratch igjen..... håper veldig på å kunne klare å gå ned 6 kg til 21 november da jeg skal på shoppingtur....

 

Jeg tenkte å ha veiedag på fredager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wilhelmina

Hei kakemoms og alle dere andre

 

Det var jo kjempegøy å lese alle innleggene på tråden! Det er 8 stykker som har samme mål - da klarer vi å hjelpe hverandre ned de 5 kiloene! De er ikke mange men skrekkelig irriterende...

 

Ser noen er nye her og noen har gått på kurs før. Foreslår at vi deler informasjon så godt vi kan.

 

Har funnet frem til en formel du kan bruke for å finne ut hvor mye kalorier du trenger. Formelen er stjålet fra et annet forum, men vi takker og bukker og håper det går bra:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

 

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

 

Ser Titania foreslår egen vekttråd. Hva vil det si? Det er sikkert lurt å gjøre noen grep for å holde oversikten her, så gode forslag er jo bra ;)

 

Sentrifuga lurer på lunchtips. Jeg klarer meg best om jeg har med meg en god salat. Den lager jeg kvelden i forveien, gjerne i forbindelse med at jeg lager middag. Stikkord er planlegging. Sørg for at du har alt klart og ikke må ty til noe i farten.

 

Her er et Grete Roede(GR) eksempel på lunch til menyen på 1600 kcal:

2 tynne grove brødskiver med makrell i tomat og hvitost (40 g pålegg)

agurk og tomat

1 glass ekstra lettmelk

1 kopp kaffe/te

 

Dette ble mye, men jeg må jo bare til slutt si at jeg ble så inspirert etter å ha svart på innlegget til kakemoms at i dag har jeg holdt meg helt til menyen min og i tillegg har jeg svømt 1 km! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg også på denne, om det er greit!

Ligger for tiden på rundt 64, og vil helst ned til rundt 60 til jul.

Er ikke erfaren på noen måte, jeg har alltid vert veldig usunn, og hatt et veldig ubalansert kosthold, men likevel holdt en grei vekt på ca 57, tilogmed ifjor sommer, siden da har det gått sakte men sikkert oppover, og nå vil jeg forandre dette før jeg mister helt kontrollen! :)

Har spist sunnere og mer kontrolert i noe få uker nå, og prøver å trene jevnt ca 1-2 timer 3 ganger i uka.

Får bruke mandag som veiedag jeg og.. det er greiest, så da begynner jeg med litt over 64.. (har en sånn unøyaktig vekt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter,

 

Kan jeg også få være med? Jeg ser at vi ligger rundt samme vekten:)

Jeg har akkurat begynt på internettkurs (startet på mandag) og er ganske ny innen dette, men tenkte at dette forumet må være en ganske stor motivasjonskilde til å gå ned i vekt :)

Jeg veier i dag 63,3 og ønsker å gå ned til 56- 57 kilo. Jeg veide rundt 57kg for et par år siden, men så har kiloene sakte men sikkert sneket seg på kroppen :)

Jeg håper ved hjelp av internettkurset at jeg skal klare å nå målet mitt :)

 

Klem Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) ser ut som det er mange der ute med samme mål ja:) kjekt at vi kan bli mange som vil støtte hverandre, og ikke minst komme med tips og råd. Jeg selv går ikke på noe kurs, bare registrerer alt eg spiser, prøver og holde meg på ca 1300 kalorier, har tidligere gått ned når eg har lagt på det nivået(vg.vektklubb)

 

Jeg har no kommet gått igang me uka, er faktisk ganske masse en kan spise når en spiser det riktige, det værste er om kvelden da søtsuget kommer, eller når en er i sosiale sammenkomster når det ikke er noen andre som slanker seg.... tror jeg denne gangen må holde meg mest mulig vekke fra alkohol og...virker som at eg ikke går ned når eg unner meg for mye i helgene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kakemoms

Hallo! Så gøy at vi er så mange:) Men hvordan gjør man dette her? hvor skriver vi til hverandre osv? Er helt ny på alt, så noen som har noen forslag? går det an å lage et eget forum feks?

Ble skikkelig motivert nå altså:) Er det noen av dere som har veiedag på tirsdager? så det var noen som hadde mandag og noen onsdag. Jeg veide meg på tirsdag og da viste den 64,0..men nå er jeg i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er også skikkelig motivert!! Skal klare det denne gangen:)!

Tror bare en må skrive til hverandre her inne, og så heller merke med navn vist det er noe en skal si eller kommentere til hver enkelt....ikke vet jeg om noen annen måte iallefall...

 

Kanksje alle sammen skulle ha presentert seg; med fornavn, fylke, alder, om en har barn,samboer,kjæreste osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Jeg har regnet ut hvor mye jeg skal spise hver dag, og da ligger jeg på 1300kcal. (Da regnet jeg med nåværende vekt og ikke trifselsvekta)

Hvis jeg spiser det går jeg ned da, eller holder jeg vekta? Hvordan fungerer egentlig alt dette?

 

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kittykat:) :Ser at du er ca samme vekt som meg, og at du har samme mål som meg. Hvor høy er du? jeg er ca 164 cm, og når eg gikk på vektklubb på vg, så ble det regnet ut at eg skulle spise 1300 kalorier for å gå ned i vekt. Men dersom en trener, kan en den dagen spise et lite måltid på 100-200 kalorier i tillegg. Dette fungerte da veldig bra for meg da, og eg gikk ned 1 kg i uka. :) men nå har dessverre desse kiloene komt på igjen, og meir til, og det er påan igjen...

 

Dere andre her inne...hvordan har dere tenkt det med alkohol, kutte det ut i slanke perioden eller? eg er så usikker på om det skader vektnedgangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kakemoms

hei sino! Alkohol inneholder en del kcalorier, så man burde vel i hvertfall drikke med måte (det burde man vel uansett..), eller kanskje prøve å la være hvis det går an? Mye god mat i god drikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakemons: Ja tror nok at det kan være det lureste å holde seg så og si uten. Sist jeg gikk ned i vekt drakk jeg nesten ikke alkohol, nå har eg vært her inne en stund, og har vært veldig flink med maten, og har faktisk kalkulert inn alkoholen og, men har alikevel ikke gått ned i vekt, har derfor en mistanke om at det er den som gjør at vekta ikke går nedover. Men det er så vanskelig når en skal kose seg med god mat og si nei til en øl eller et glass vin...men får bite tenna sammen, skal allerede i middagsselskap til et vennepar på fredag, så da blir eg satt på prøve gitt.....:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kakemoms

sino: mener å huske å ha lest et sted at alkohol kan sette ned forbrenningen, så kan jo hende det er derfor du ikke har gått ned noe. I morgen har moren min bursdag, og bursdag=kake.....blir vanskelig,men ført opp på lista mi i morgen et bitte lite kakestykke, og så skal jeg sykle til jobb:) Lykke til med middagen! du får fotelle hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumsemull

Har samme mål jeg også: Veier i dag 64,5 kg. og ønsker å gå ned til 58. Går ikke på kurs, men har reg. mat og trening her inne en stund. Ferien ødela det meste :) så totalt har jeg gått ned bare 1 kg. siden jeg startet i vår... Veldig vanskelig, synes jeg, men har en mistanke om at det kan være fordi jeg er så glad i rødvin.. ? Ser at flere er inne på alkolhol som en brems her, så det kan nok være en del av forklaringen. Får prøve å redusere der, men til helgen skal jeg til Oslo på jubileum og andre festligheter, så jeg må nok starte mandag.. :).

Har veiedag på onsdager (da er jeg som regel på det letteste i løpet av uka :))

 

Ønsker alle lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wilhelmina

Sino: Har du forsøkt å ha to glass: et med alkoholholdig drikke og et med vann? Det har hjulpet meg! Det høres kjedelig ut med vann, men da varer vinen eller ølen lenger. Og så er det veldig bra mot hangover:D Ha det kos på fredag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mumsemull: er veldig gla i rødvin eg og, og er nok sikkert blitt litt formye av det selv om eg har regnet det inn i dagboken.......så må prøve uten noen uker for å se om det kan være årsaken.... Det er jo kjempekjipt å være flink me maten vist det er drikken som ødelegger alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilhelmina: kanskje eg skal ta å prøve på det, tror kanskje ikke eg kommer til å klare å sitte å se på at alle andre tar et glass uten om meg....men skal iallefall bare holde meg t et glass håper eg, og masse vann ved siden av:D Tusen takk for råd:)

 

Har du gått ned med grete roede før? eller er du nettopp begynt og? går du på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wilhelmina

Sino: Jeg har gått på GR nettkurs en gang før for et år siden. Da trengte jeg å komme ned til normalen etter graviditet og røykeslutt. Manglet to kg som aldri kom av + at nå har jeg gått opp et par også... så nå prøver jeg for meg selv. Det vil si ikke alene, men sammen med dere :)

 

Og du? Går du på kurs? Eller har du gått på kurs før? Ser du skriver at du har holdt på en stund. Forresten kan det der med at du stopper opp være andre årsaker enn alkohol. Noen stopper plutselig selv om de er kjempeflinke. Og det er jo surt! Vet ikke helt løsningen på dette, men tror noen endrer både på meny og trening en stund for å få "rista" kroppen ut av feil spor. Kanskje noen andre kjenner mer til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...