Gå til innhold

64 kg, vil ned til 59


Gjest kakemoms

Anbefalte innlegg

Wilhelmina: Nei jeg har aldri gått på kurs før, men jeg har vært med på vektklubb i vg i ifjor før sommeren og fant trivselsvekta og holdt den en god stund(til eg møtte samboeren min). Da hadde jeg ingen problemer med å gå ned i vekt. Men da (som sagt) drakk jeg ikke noe særlig alkohol. I tillegg så har vg vektklubben en oversikt når du legger inn matvarene du spiser, hvor mye fett,karbo og protein du får i deg, og du har en oversikt over hvor mye du skal ha. Og så må du da passe på at du holder deg innenfor det... vet ikke om det kan ha noe effekt fra eller til...

 

Ja har vært her en god stund, men det har vært litt sporadisk...så kan ikke si at eg har vært for streng da, har sklidd ut alt for mye i helgene :S det skal eg ikke la skje denne gangen, SKAL klare det med god hjelp fra dere :)

 

Kjekt at noen har gått på kurs her før, da vet kanskje dere noen triks og litt sånt som kan hjelpe oss andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Jo dette bør gå bra med så mange motiverte med! :) Jeg for min del har ikke dette "alkoholproblemet" tror jeg, ettersom jeg ikke liker så godt øl, vin etc...

Men jeg sliter likevel litt me å holde meg under grensen, fant ut at jeg trengte midt mellom 1300 og 1600 kalorier pr dag.. Og vil jo helst holde så lite som mulig da, men jeg blir så veldig sulten, spesielt om kvelden at jeg ender på rundt 1700 etter mine utregninger.. :/ Men klarer liksom ikke legge meg med gnagende sult i magen!! Noen tips? Noe mettende som kan spises på kvelden f.eks?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maddemor

LUNSJ TIPS:

kok 40g havregryn med litt vann da får du deilig havregrynsgrøt, som du kan ha smør og 20 gr syltetøy på

+ splenda og kanel, og i tillegg kan du spise tre aprikoser fordi du har igjenn 20g av påleggsrasjonen

 

eller lag deg pasta salat :

kok opp 20 g tørr pasta, hakk salat, og det du vil ha av grønnsaker og 75 gr kalkun bog elle skinke :) ha så 20 gr thousand island til max 3 % fett

 

en lunsj er hallparten av en middag ( greit å huske om det er middagsrester som det er vondt å hive, da tar du dem neste dag

 

andre tips til lunsj er å ha en pakke husman knekkebrød liggende på jobben og philadeliphia light eller magerost på tube, elle makrell på tube ,

genialt;) spis da 4 knekkebrød med rikelig ost på

 

om søtsuget sniker seg innpå ( som det gjør for oss fleste ) har jeg mine egne erfaringer å dele

 

- ta deg et glass kald pepsi max

- drikk en te me mye suketter i

- spis cherry tomater som det skulle vere smågodt

- skrell en gullerot og skyll den i iskaldt vann ..

 

ellers så vil jeg anbefale alle sammen å spise mellom 1400-1600 cal

det er veldig viktig å få i seg nok kalorier, eller så er det så sinnsykt for å rase opp i vekt igjenn ... å det vil vi ikke vel ??

 

om dere føler sult kan dere bytte ut melken med 3 stk yoplait o,1 % youghurter, de er skam goe og er mye mer mat i det enn melken i seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maddemor

ja, veide meg i dag, ned 600 g og har hatt rundt 8 trimpoeng ! deiligt

 

alkohol ja, det er ikke nødvendig å drikke overstadig mye om du vil ned i vekt .. dessverre .. men, om du sparer kosepoenga til helga frå du en flaske vin for kosepoenga dine, det er greit nok,men det som er så skummelt når du begynner å bli litt brisen er at du tenker dette går fint drit i , å bøtter nedpå 6 hallitere på byen, tro meg jeg har vert der :)

DERFOR passer jeg meg litt for festlighetene nå så jeg vil ned i vekt,

har en veldig god unnsjuldning for det også pga jeg studerer og jobber, å gjør mye studiearbeid i helgene

 

 

jeg har gått på to stk GR kurs, og dere må bare spørre om det er noe dere lurer på, har hjulpet en venninde + min mor til å gå ned 18 kg tilsammen pga min hjelp fra grete roede , noe som jeg er veldig glad for, ikke bare jeg, men de rundt meg som ønsket det har fått et lettere liv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Alkohol er også mitt problem, jeg er 20år og elsker å gå ut på byen. Da danser jeg som regel en del, så det brenner nok litt kcal, men ikke nok. Hm.. Jeg hørte noen rykter om at ETT glass rødvin faktisk hjalp litt på forbrenninga? Jeg drikker mest hvitvin da, så det hjelper jo ikke.

 

Sino: Jeg er bare 1.60 høy, da burde jeg kanskje spise mindre enn 1300? Jeg er ikke så veldig aktiv fordi jeg er utrolig opptatt med skole og jobb. Det blir lite tid til trening. Fryktelig dumt. Jeg er redd for at jeg bare klarer 7trimpoeng i uka.

 

Denne gruppa er fantastisk, jeg er veldig glad for at jeg fant denne siden. Jeg har trua på at dette skal gå bra.

 

Hvor gamle er alle, og hvor er dere fra?

 

20, Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Sino: du kan legge inn alt du spiser her også. Gjør du det? Fungerer denne dårligere enn vg-vektklubben? Det er den som koster penger? Er det verdt det i forhold til denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykatt: Jeg legger inn alt jeg spiser her og ja:) så på den måten fungerer det ganske likt, uten om at her tas det ikke hensyn til fett, protein, og karbo. Også får en et menyforslag hver dag som en kan følge der. Men det gjore eg aldri, eg lagde min egen meny. Ja, vektklubben på vg koster litt, men eg syns det var veldi verdt det sist gang. Men siden eg fant denne siden, som i tillegg var gratis, så tenker eg at det er ikke så veldig stor forskjell på klubbene, og da ville eg prøve den som ikke kostet noe. Er jo veldig mange gode oppskrifter å finne her også :) Du sier du er bare 160, det er jo ikke mange cm i forskjell da...og eg tror ikke det er lurt å legge seg under 1300 kalorier, såpass trenger iallefall kroppen iløpet av en dag.Jeg er 25 år fra Florø.

 

Maddemor: Jeg følger ikke ikke de der påleggs rasjon, melkrasjon osv....eg bare tar meg en skive me pålegg, eller en youghurt og sånt, uten å tenke på om eg har brukt opp rasjonen eller brukt mer.....skader det tror du....blir vel det samme bare du holder deg til kaloriene eller?? Kjenner meg veldig godt igjen me den vinflaska du og så ende opp me en del halvlitere på byen ja...Nei skal holde meg langt unna alkoholen no..skal iallefall gjøre mitt beste.

 

Det som er lurt å gjøre om kvelden for min del er å spare opp litt kalorier sånn at eg kan ta meg en grovbrød skive eller 2 med en kopp te ved siden av, da fyller det godt opp i magen :) Har dessuten begynt å drikke te når eg er sugen på noe godt, syns den fyller godt opp imagen og dekker søt suget. Prøver å holde meg mest mulig unna brus spesiellt pepsi max me all asprasamen, drikker helst cola light som er uten det søtningsmiddelet. Kolrabi er og godt og knaske på når en har lyst på noe, ikke er det mange kalorier i det, og så har eg hørt en plass at du bruker mer kalorier på å fordøye den enn du får i deg av den...ikke veit eg om det er oppspinn eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandefjordsmamma
Nå er det nok' date=' nå vil jeg ha vekk de irriterende kiloene til overs som jeg går og tenker på at jeg vil ha vekk. På tide å GJØRE noe nå! Er 5 kg ned til jul et realistisk mål? Er helt ny her og håper på å få litt tips og inspirasjon. Ha en god uke:)[/quote']

 

Hei!

 

Jeg har en veiing igjen på mitt aller første ned i vekten kurs!

Startet på 66.9kg - målet er 59kg - i går var jeg 64kg.

Så har hele 5kg igjen. Har gått ned gjennomsnittelig 0,5kg pr uke,

og satser på å holde dette frem til målet. Så om 10uker bør jeg

være ca 59kg...

 

KAKEMOMS:

Har du gått på Grete Roede før, eller er det helt nytt?

Anbelafer deg hvertfall om å beregne ut hvor mye kalorier du skal ha

pr dag, for å gå ned. Spiser du for mye, går du opp. Spiser du får lite,

går du ikke ned - da sparer kroppen din på de kiloene du har!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kakemoms

Sandefjordsmamma: Jeg har aldri gått på grete roede kurs før. Gikk ned ganske mye da jeg begynte å trene for noen år siden, men nå har vekten ligget på stedet hvil i et par år. Regnet ut hva hvileforbrenningen eller no sånn var, den formelen som står lenger opp på siden. Kom på 1800kcal, så da bør jeg vel spise rundt 1300kcal el no?

 

Alle her:) : jeg er 21 og er fra Bærum, men bor i Oslo. Studert 1 år sykepleie, men har en pause, så nå jobber jeg litt i en barnehage og i hjemmesykepleien.

Kanskje alle kulle ta en liten presentasjonsrunde som noen foreslo litt opp på siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Oslo er en fin by ja. Jeg bor på St.hanshaugen og koser meg veldig her oppe.

 

Jeg syns kcalen på pakkene og kcalen på denne siden ikke helt stemmer overens? Har dere merket det?

 

I kveld skal jeg joine et treningsstudio, treningshuset ved HiO! :) Håper jeg klarer å følge opp!

 

Hvor mye kcal er det f.eks i Chai te? Noen som vet det? Chai er min nye lidenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen kalorier i te eg heller, har dilla på chai te eg og :) tenkte å kjøpe meg en melkeskummer så kan en lage chai latte og, det er kjeeeeempe godt...men kan ikke bøtte like mye ned med det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Chai-latte er det beste som finnes, men trenger ikke så mye melk i da. Tenker man kan drikke en del kopper om dagen. Bra te er uten kcal ^^ Jeg har endelig lært meg å drikke te uten sukker. Det var på tide for å si det sånn. Nå er kaffe uten sukker mitt neste steg. Jeg har sluttet med min forrige lidenskap som var tine iskaffe mocca, ca. 350kcal? eller noe. haha uff. Jeg har vært avhengig av den en god stund. Føler meg så qick etterpå, men det er ikke pga kaffen, men alt sukkeret. Den savner jeg.

 

Jeg studerer ikke ved HiO, jeg går på Westerdals, hvis noen har hørt om den? Privateskole, eller så hadde jeg gått på SIO sine treningsstudioer. Noe som hadde vært mye billigere.

 

Hvor trener dere, og hva driver dere med om dagen? Jobb/skole? Morsomt å bli litt kjent siden vi skal klatre Mount Everest sammen.

 

PS: Hvor mye koster en melkeskummer og hvor får man tak i det? Har dere også noen tips om hvor man kan få tak i en rimelig matvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjekk på jernia der har de sikkert billige kjøkkenvekter, eg kjøpte en helt enkel en der til 79 kr eller noe sånt.. :)

 

Hehe, bestige Mount Everest sammen....den likte eg :)Jeg er 25 år fra Florø, som nevnt tidligere...Har nettopp flyttet hjem etter å ha bodd 5 år i Bergen. Er frisør, men er for tiden sykemeldt, skuldrene som streiker :)

Jeg liker å trene spinning og styrketrening i sal. Har ikke vært så flink i det siste, så det er målet mitt neste uke, å gå 3 dager på trening, og prøve å ta noen turer utenom. Det står ikke på tidsmangel på meg iallefall....men gu kor råten en blir av å gå heime å staure heile dagen når alle er på jobb....savner veldig å jobbe..

 

Jeg syns ikke te er så godt me sukker i, men liker en el 2 sukketer i, men kan klare meg uten og...men sukketer er jo ikke noe farlig, så da tar eg helst i :) Ja, dei der iskaffene er skummelt gode altså...men er heldigvis ikke blitt avhengig av de.

 

Westerdals er vel en foto/journalist skole eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Da skal jeg tar meg en tur på Jernia i morgen. Jeg har faktisk aldri hørt om "trktøren", jeg er helt grønn på butikker. Se om jeg får kjøpe alt i en smekk. Får jeg alt til 200kr blir jeg ei glad jente.

 

Sino: Florø ja, der har dere kul dialekt. Det er kanskje ikke så mye å finne på der nei. Å sitte hjemme er jo også kjempe kjedelig ja, så leit når kroppen svikter.

Westerdals, er en kommunikasjonsskole, så du var veldig inne på noe. Det er utrolig spennende og morsomt. Jeg elsker å jobbe med "media"-ting. Foto, film, reklame osv..

 

Suketter? Er ikke det like usunt som vanlig sukker? Jeg trodde det egentlig var for folk med diabetes osv? Hvor mange kcal i en sukett? :)

 

 

Kakemoms: hva gjør du i Oslo? :) HiO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykatt: Nei, tror ikke sukkerter er noe særlig me kalorier i....men kanskje eg skal sjekke opp i det for sikkerhets skyld....det er vel en del diabetikkere som bruker de ja, jeg hadde en mormor som var det, sikker der eg har det ifra :)

 

Skinny jeansene ja...eg har en bunke som venter på meg i skapet og, gleder meg sånn til å komme inn i de gammle klærene, føler meg liksom ikke helt vel no, uansett hva jeg tar på meg....Jaggu godt det er mote med litt vide klær og tunicaer no :)

 

Er grådig spent på å gå på vekten over helga, og gruegleder meg til middagen vi skal på idag.....der blir det mange fristelser.....fløtepoteter, sauser og ikke minst....rødvinen...får håpe på at jeg bare klarer å styre meg....har lagt inn 2 glass vin i dagboken, og så får eg drikke masse vann til. Og forsyne meg med lite fløtepoteter, det er jo en kaloribombe aldelels...

 

Dere ska til med i helgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnet pøser ned her i stavanger i dag, men jeg har klart å gått en time alikevel;)

 

jeg er 21 år og studerer og jobber, med andre ord en avel hverdag, men har hund, som drar meg ut

 

jeg foretrekker å holde meg til rasjonene så det heter i grete rode, for da er jeg sikker på at jeg får i meg den rette sammensetningen om du sjønner

men, ofte så ligger jeg under 1600 cal, så da drikker jeg nescafe sine kaffier i sånne porsjonsposer, de er skam goe, hender det blir to til dagen men, den kosen unner jeg meg

 

kan ikke allepresenetre seg da ??

 

mi vekt har jeg kjøpt på europris, kjempe god den er rask, digital og så får du med en super kjekk salatbolle til å ha oppå den.

koster 250, er vert hver krone min mor har også den og hun er super fornøyde

håper det går bra med dere alle .stå på, dette klarer vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare pøs på med suketter , de teller vi ikke, det finns ikke kalorier i dem, og ha den i kaffien / teen med GOD samvittighet.dette lærte jeg på kurset !!

 

prøv å legg 20 stk inn i dagboka, det gir ikke utslag !!

samme som splenda, en ts splenda er 1,6 cal mens en ts sukker er 16 cal.

bruk både splenda og sukketter med GOD samvittighet jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sino: Ja jeg vet. Det er så mange fristelser. I kveld skal jeg spise middag med jentene mine, og hun ene kom over med dessert i går. Den ligger i kjøleskapet mitt og lukter så nydelig. Håper jeg klarer spise så lite som mulig av den ^^

 

Middagen du skal ha høres bare nyyyydeeelig ut. Jeg får vann i munnen her jeg sitter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt at vi kab bare pøse på med sukkerter :)

 

Ja, middagen vi skal ha tror eg kommer til å bli veldig god, men høres no ut som at du kommer til å få en hyggelig kveld med god mat og godt selskap og kittykat. :) Jeg tenkte på om eg skulle lage til dessert til idag og, men tenkte det var best å la være, nok kalorier i det vi skal spise fra før av.

 

De der nescaffe posene er kjempegode, særlig den me caramell smak :) men har hørt noen si at de må gå på kosemerkene? er vel en del sukker i de? men de ligger vel bare rundt om en 70 kalorier i de?

 

Ha en super kveld, uten for mangen fristelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg gleder meg til i kveld altså. Vi har funnet ut at vi skal ha salat til middag. Det er jo en liten motvekt mot desserten. Vanligvis hadde vi drukket et glass rødvin til fredagsmiddagen, men ikke i kveld. Jeg skal være flink og holde meg borte fra kcal. ^^

Hvor skal dere spise middag, og hvem er dere?

 

Det er 100kcal i en kopp latte, tror det er 60kcal i en kopp lett cappuccino.

Karamell hørtes godt ut!! Aw.. det må jeg prøve ut, får kjøpe meg en mixpakke :)

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maddemor: Nå ble jeg litt glad. Hehe, teen blir litt bedre med suketter. Men hva er det egentlig i suketter da? Det kan ikke være sunt? ^^ Hm, jeg får ta det i moderate mengder.

 

Nescafe er herlig. Hvilken er din favoritt? Jeg har kjøpt cappuccino uten sukker. Jeg har ikke smakt den ennå, men favroitten min er vel latte.

 

Er matvekten din sånn at du kan nullstille den hele tiden? Med noe oppå også?

Sino: er din også sånn? Jeg har ikke fått kjøpt ennå.

 

Koselig at du også deler hva du driver med. Jeg tenkte vi kunne begynne å dele hvor mye vi trener for å presse hverandre? Hvis man leser om alt de andre gjør, så er jo det fint motivasjon? I dag har jeg 2,7trimpoeng og jeg er veldig fornøyd. Beste jeg har hatt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...