Gå til innhold

64 kg, vil ned til 59


Gjest kakemoms

Anbefalte innlegg

Dette er vanskeligere en jeg hadde trodd! :( (Oh really)

I går fikk jeg bare i meg rundt 1200, mens idag nesten 1800. Og sist uke, JIKES myemye. min veiedag var mandag, og da var jeg gått bittelitt opp til 64,5.. :/ Men nå er jeg ganske på rett spor igjen tror jeg. :)

 

Men jeg forstår ikke helt disse trimpoengene..? Noen sier man skal ha 7 i uken, noen sier 25!?? :( Igår og idag har jeg klart ca 3,5! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

til deg som spør om trimpoeng, skal vi minst ha 7 stk i uka i følge gr.

men, klart noen ganger klarer du mer, andre mindre.

jeg ligger rundt syv åtte i uka, og er ikke så flink å trene mer en akkurat nok liksom..

 

idag skulle jeg veie meg, og d viste på vekta at eg hadde skjeia ut i helga kan du si... esj,,, opp 300 gram. men det har hendt før. så jeg gleder meg til neste veiing for da håper jeg å ha gått ned ....

 

så denne uka tror jeg ikke jeg gidder å legge inn noe på vekttråden.... ;(

 

håper detgår bra med dere, jeg skal gå tur i 1 og en halv time idag, så d blir bra .

har allerede over tre trimpoeng denne uka,

 

esj at helga skulle ødelegge så , jaja

 

håper deres veieng gikk bra vertfall , hehe

 

ja det er vanskelig å tilpasse kaloriene, vertfall om dette er litt nytt, men, du skal ligge på 1600 cal gjennomsnittlig hverdag, så jeg regner snitt på uka mi jeg ,

 

men somregel holder jeg meg godt under .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilhelmina: har sett de sjokolade drikkene, er i sånne dobble poser sant? kanskje eg må prøve de:)

 

Maddemor: Ja, det har veldig mye med dagsformen om hvordan en stille seg t slanking, når en har en dårlig dag og en føler at alt går imot en, så er det veldig lett å overspise, kjenner meg veldig godt igjen på det. Vist jeg feks går opp noen gram i vekt, eller vekta står stille, så føler eg at eg bare vil gi opp, at det ikke er noe hjelp i det her, men må prøve å snu tankegangen, for det er nettopp da en må tenke at en ikke må putte noe mer i munnen, å heller ta en tur.

 

Sliter veeeldig med å få igang treninga....hadde nok sikkert vert lurt å få seg hund ja...,men er mer et kattemenneske eg, og har nettopp fått meg en liten kattepus:D

 

No må eg vist på "jakt". min bedre halvdel er jakt frelst, og skal helst prøve å smitte det over på meg, så han drar meg med på alt mulig...hehe...får se kor lenge eg holder ut...:(

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tilbake på nett! Ser det er skrevet mye her, så få prøve å oppdatere meg litt.

Jeg hadde veiedag i går, og hadde gått ned 900g! helt paff, hadde aldri i hele mitt liv trodd det etter all den sjokoladen i helgen. Jeg har ingen digitalvekt nå, pusser opp kjøkkenet så alt er pakket ned. Prøver å spise så fornuftig som mulig og røre på meg hver dag. Teller foreløpig ikke trimpoeng..mye av tiden går med til oppussing, maling, sparkling, vasking osv, så jeg sitter i hvertfall ikke stille på kveldene eller på jobb, så håper jeg forbrenner litt selv om jeg ikke får jogget og gått masse turer. Ellers håper jeg på en bedre uke i matveien, må stramme litt inn;) Skal på personalmøte og førstehjelpskurs etterpå, da er det nesten alltid no godt...MEN jeg klarte å stå over en fantsastisk marsipankake i lunsjen i dag!

 

Velkommen til dere nye:) Hiv dere på turen oppover:)

 

Hvordan har det gått med dere som har veiedag i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumsemull

Det var som jeg trodde og fryktet etter helga: Opp 300 gr. til 64,8... :( Ja, ja, får bare stå på videre. Vet jo hva som skal til, gjenstår bare å gjennomføre det..

Hadde tenkt meg ut på trimtur i kveld, men måtte på legevakta med sønnen min etter at han hadde falt av sykkelen. Hjernerystelse ble konstatert, men vi fikk dra hjem. Håper bare han blir bedre nå uten komplikasjoner! Han er 16 år, men det er rart med barna våre; når de blir skada eller syke er de ganske små likevel.. :(

Satser på joggetur i morra kveld i stedet, og skal prøve å være flink med maten (og vinen) i helga.. :)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å unne meg en fancy kjole (max pris 1500) når jeg har nådd trivselsvekten, og holdt den i noen uker. Jeg satser på å bli nydelig til nyttårsaften! Endelig skal det ikke stå på vekta for hvilken kjole jeg kjøper. Det holder motivasjonen oppe for min del. Bare det å gå rundt å se på alle de kjolene jeg har så lyst på, men føler vil se teite ut på meg nå = MOTIVASJON.

 

Ellers har jeg blitt syk. Måtte gå hjem fra jobb i dag og alt. Ble syk i går kveld ca. en time etter at jeg hadde trent. Bra jeg rakk å trene;)

 

Maddemor: Jeg syns også det er veldig koselig å snakke med dere her. Jeg er så heldig å bo i Oslo, så jeg har en del venner, men man har ikke så mye tid til dem. Ser de fleste bare i helger osv. Skole og jobb tar opp mesteparten av tiden, så det føles litt ensomt noen ganger. Heldigvis bor jeg med 3 andre mennesker som jeg liker godt. Kollektiv er fantastisk.

 

PS: Bytt til Nescafe Cappucino uten sukker, den er det bare 59kcal i og med en sukett er den nydelig! Skummer herlig akkurat som de andre :(

 

UllaJp: 25trimpoeng i uka er nesten umulig! 7 er absolutt greit, jeg prøver å karre meg opp til 10, det er mitt mål.

 

Jeg har faktisk begynt å spise litt mer enn litt mindre. Jeg ble skremt av at forbrenningen går ned? Er det bare skremsler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til noe å spise på kvelden etter trening??Som metter... er så sulten da... Spiste 4 knekkebrød. et eple' date=' men etter en liten stund like sluten. Spiste to knekkebrød til.....viljestyrke kom til meg!!![/quote']

 

 

Jeg lager meg soyapannekaker, jeg. Veldig mettende!

 

Oppskrift:

2 dl. Soyamel

3 egg

1 dl vann

 

Blandes og stekes.

 

Jeg lager de i en sånn bitteliten stekepanne, og da får jeg 6 stk.

Blir mett av 2-3, så tar jeg resten til frokost dagen etterpå.

Et lite tips kan være å blande litt vaniljekesam (eller yoghurt) i røra så den får litt mer smak.

På disse pannekakene kan du bruke hva som helst som pålegg.

Etter trening burde du kanskje bruke kjøttpålegg e.l. så du får i deg proteiner (+ at det er proteiner i eggene, da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR MANGE KALORIER BLIR DET AV DEN SOYA PANNEKAKE DEIGEN DA ??

 

jeg, hverdagen er stressende, og plutsli er det helg. bor med samboer og hund, kollektiv er ikke noe for meg ... hehe

 

kjøpte meg cafe au lait i ein sånn boks i dag, den var ganske god, men skummer jo ikke sånn som nescafe ....jaja

 

blei endelig ferdige med arveretten i dag ,(studerer jus) så i morgen har jeg 126 sider som skal vere lest til kl 17.00 (undervisning)

 

trimmet i en time i dag.

 

hvordan er det med dere ? kommer dere dere ut på jogge tur, blir alltid bare at jeg går liksom...

 

du som har et mål om ny kjole. lurt, da har du en gullerot i sikte

 

trist med barnet ditt som fikk hjernerystelse, ikkje noe kjekt,

rart med det uansett hvor gamle de blir. barn er barn.

 

MUMSEMULL: VI ER I AKKURAT SAMME SITUASJON.. JEG OG OPP 300 GRAM, MEN JEG HÅPER VI FIKSER DET TIL NESTE ONSDAG, DET ER VERTFALL MITT MÅL

 

KITTYCAT; DET ER UHYRE VIKTIG Å FÅ I SEG NOK !! SÅ SPIS NOK, D SKAL DU ! VIKTI VIKTI.

DETTE ER JO EN LIVSSTIL DU SKAL KUNNE LEVE MED LENGE .

 

hvor mye vann drikker dere ?

jeg drikker ikke så mye, blir fort kaffe og pepsi max..

men pepsi er så godt å ha som en liten demper på søtsuget..

 

håper det er bra med dere alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maddemor: Jeg spiser nok! I går spiste jeg et pizzastykke for å få i meg nok! Det var de andre som skrev at de holdt seg under menymengden sin. Jeg holder meg alltid litt over. Vi får vente å se resultatet på søndag. ^^

Hvis jeg har som mål å jogge, så jogger jeg rundt St.hanshaugen, det tar meg ca. 10 minutter og etter det er jeg som regel ganske sliten. Tror det er unødvendig å ha som mål at man skal jogge i en time eller 20 min når man er i dårlig form sånn som jeg,

 

Jeg drikker altfor lite vann og veske generelt :( Fy! Har kjøpt meg tran nå da. Hvilke andre kosttilskudd/vitaminer tar dere?

 

Jeg tror at den eneste måten å gjerne sukkersuget er å slutte med godterier generelt. Det er en kjip måned, men så er du frisk. Jeg har ikke godtesug lengre og det er deilig. :( Anbefales!

 

Hvor studerer du jus madde?

Og hvor mange kcal er det i de pannekakene??? Høres digg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg studerer i stavanger dette året, så skal jeg til oslo til våren å ta eksamen .

 

det er godt du får i deg nok kittycat , bra du har kjøpt deg tran, jeg har det som vane å ta en ss hver morgen, så er det liksom gjort ..

 

jeg skal regne ut hvor mye cal jeg egentli skal ha i meg i dag, for sist uke gikk jeg ikke ned, og jeg har hatt den samme menyen når jeg var over 70 kg. kansje jeg må revurdere det ee måltidet.

selv er jeg livredd i å få i meg for lite, for da går kroppen på sparebluss.

 

trening er bra, liker best å gå å høre musikk jeg, men må innrømme at å løpe innimellom føles utrolig deilig. jeg vil komme i løpe form, men jeg er litt trig, er liksom så greit å gå, da blir du ikke så svett hehe

 

lykke til med denne dagen jenter.

jeg har fjordland torsk tl middag, nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mulitvitaiminer. omega og cla.

 

Har en vennine som har så god erfaring med cla. Å lett påvirkelig som jeg er kjøpte jeg det også:(

 

 

Jeg har bestemt meg for å ikke spise goderi før jul!!

Så da har jeg noe å gle meg til:) Har allerede begynt å fantasere om all den gode maten vi skal ha da, så jeg tør vel ikke gå på vekta før langt ut i januar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykat: lurt å ha noe en unner seg når en har nådd målet ja, jeg tenkte og å gjøre det, en fin kjole til jul eller en fin jeans når målet er nådd hjelper på. Jeg skal på jentetur til oslo 21 november, håper at eg klarer å gå ned 4 kg til dess, da er eg 58 kg *håpehåpe* litt kjekkere å shoppe når alt passer litt bedre!

 

Med trimmingen går det dårlig, er fortsatt ikke komt igang. Men i morra skal eg og samboeren på hytta. Den ligger på fjellet, og en må gå i 1 time i oppoverbakker, så det blir no en bra trim iallefall. Til vanlig når vi går opp der, så har vi masse godis, snacks og alkohol me som vi skal kose oss me, men det blir det ikke denne gangen, denne gangen blir det sunn mat og drikke :(

 

Fairy: de der pannekakene hørtes deilig ut, vet du hvor mange kalorier?

 

Er veldig sant med det der at om en kutter ut snop så slutter en å hungre etter det hele tiden og, men er fælt den første uka.

 

Fjordland syns eg og er genialt, da vet en akkurat hvor mange kalorier en får i seg, er ikke alltid det er like lett å finne det ut når en lager mat selv....eg tenkte eg skal kjøpe meg en digital vekt, sånn at eg kan prøve meg fram og veie opp ting sånn at eg vet sånn ca hvor mye eg kan spise....akkurat no gjør eg alt på gefilen, og det kan jo fort være feil....

 

Jeg og syns det er kjempekoselig å snakke med dere her inne, kjekt å finne en gruppe der andre veier ca like mye som deg og skal ned like mye. Kjekt å dele råd og tips, matoppskrifter osv...:( En god motivasjon iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wilhelmina

Hei alle sammen.

 

Endelig litt tid på kvelden så jeg kan inn å skrive litt. Har vært litt fraværende, men det har vært så travelt både på jobb og hjemme. Puh! Har en liten gutt på 17 mnd så det går unna.

 

I dag har jeg løpt terrengløp. Det ble bare 3,9 km. Ikke 9,2... Men er fornøyd uansett

 

Sino: de sjokolade drikkene du mener er også gode og heter confecta, men den jeg mener er i en boks. Det står 70% i gullskrift på en sort og hvit boks, Samme som sånn 70% mørk sjokolade. Har kjøpt dem på maxi i kristiansand.

 

Så bra at typen din vil ha deg med på jakt. Det er en god attest å bli dratt med på jakt. Da vil han dele noe av det han liker best med deg Men skjønner at det kan være vanskelig å holde ut som du sier. Det kan jo fort bli store doser :( Har også en jaktfrelst mann og etter noen år har det resultert i at jeg har fått helt dilla selv! Det er en super måte å komme seg ut og så er det veldig spennende! Går mest i rådyrjakt og skogsfugljakt. God tur på hytta og håper du får masse frisk luft, trening og gode opplevelser sammen med helten din;)

 

 

Kittycat: ser du også sliter med å få i deg nok vann og veske. Samme her. Noen som har noen tips til oss? Dere som tar tran er forresten tøffe! Klarer ikke det jeg. Og så så jeg på tv en lege som sa at sånne kapsler ofte er dårlig harsk tran så de har jeg ikke lyst på

 

maddemor: det er deilig å løpe, men kan være vondt å komme i gang når man ikke er i toppform. Det vet jeg alt om. Jeg er periodejogger. Når kondisen er dårlig og jeg skal igang igjen er det viktigste for meg å ikke legge lista for høyt de første gangene. Da går jeg og så jogger jeg kanskje et minutt eller to og så går jeg igjen. Det viktigste er å komme seg over dørstokken! Klarer du det går resten av seg selv, for etterhvert som man kommer i bedre form får en lyst til å ta mer i:) Og så prøver jeg å finne god musikk som passer til joggetakt... Lykke til videre med å komme i løpeform.

 

Det er skikkelig bra å ha alle dere her inne, for da kan jeg liksom ikke gi meg midt i opplegget! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wilhelmina: ha med deg en sånn imsdalflaske med tutekork med vann over alt. det funker for meg i hvertfall. Jeg er også ganske dårlig på å drikke, men synes det er så mye lettere hvis man har med seg en flaske over alt, særlig med tutekork (av en eller annen grunn, hehe) litt lettere å få i seg da, man kan bare nippe litt hele tiden og vips er flaska tom;)

 

Ha en fin helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Da er eg tilbake fra jakt/fjelltur/hyttetur. Dei fikk skutt 4 hjorter idag, og gjett om det ble eksta slit for meg (noe som egentlig bare er bra :( ) Fikk gått masse iallefall. Først igår når vi skulle opp til hytta. Da har vi jo i tilegg sekker på oss me proviant når vi går oppgjennom bakkene. Gikk ikke så veldig fort da, siden han var klar til å skyte vist vi skulle møte på noen dyr. 1 time og 20 min ble det ca. Da er det deilig å komme opp å fyre i ovnen og bare kose seg og nyte stillheten. Og så idag var det jakt.Eg var igjen i hytta og rydda, mens han skulle ligge på post, han fikk skutt 1 dyr, og de andre felte 3 dyr til. Så da han kom å henta meg, måtte vi ha omveier på heimturen, siden vi måtte hente kjøtt å bære ned igjen. Eg endte opp med å måtte bære 2 rifler, ganske tung i tillegg til sekk. Brukte vel iallfall 1,5 time ned igjen.

 

Tror nok at eg har forbrennt en del kalorier i løpet av de turene iallefall :) Men unnte meg litt mørk sjokolade på hytta, så igår var eg oppe i 1600 kalorier, men tar ikke på ferde av den grunn siden eg trente i tillegg.

 

Så ikveld blir det heim til "svigers" og spise hjortebiff til kvelds :( nydelig!!

 

Ha en fin lørdag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sino: Høres ut som en fin tur, og god trening :(

 

 

Jeg føler meg helt j... i dag.

Spiste en hel pakke med oreokjeks etter jobben, så jeg føler meg en smule mislykket akkurat nå.

Jeg har i hvertfall fått 7,4 trimpoeng i dag, så det letter jo litt på samvittigheten, men argh. Angrer sånn på de dumme kjeksene!!

 

Må skjerpe meg! Den kommende uken skal jeg ikke spise noe usunt!

Har kjøpt meg kromtabletter, så jeg håper det hjelper litt.

En ting jeg er fornøyd med, er at jeg sluttet å drikke brus for snart et år siden, så jeg slipper ihvertfall de ekstra kaloriene..

Allikevel tenker jeg at jeg må klare å kunne spise godis/kjeks osv, uten å ta helt av.

Jeg må lære å begrense meg, med andre ord.

 

 

Forresten veldig lurt det med å unne seg noe fint når en har nådd målet!

Tror jeg også skal satse på det. Fin motivasjon! :)

Takk for tipset :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg blir ganske imponert/frustrert over de som klarer bare og spise noen få biter sjokolade el få flak med potetgull. Mannen er en sånn type, åpner en pose potetegull, spiser noen flak, så spiser jeg resten:( derfor må jeg bare kutte ut snop!

 

Elles har helgen godt noelunde greit, ble litt mye pizza i går, men var pizza med kylling,pluss jeg hadde lite ost på den delen som jeg spiste av. Gikk lang tur på fredag og trente i går, skal prøve å komme meg på trening i dag også.

 

Skal på julebord i midten av nov. Har jeg vert flink fram til da, kanskje jeg unner meg noen nye klær:) Håper verfall jeg kan gå til å fra bassenge uten at magen disser for mye:):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt bra ?

 

fairy; eg sjønne at du følte deg heilt basj ette du hadde spist opp de kjeksene , jeg vet AKKURAT hvordan du har det

 

sbs: typen min og er akkurat sånn, faen kan ha snop å snacks liggende i årevis nesten, jeg hopper i det med en gang jeg,

har han en pose med noe spiser han litt og jeg resten,... uansett, slår ikke feil

 

men jeg var flinke i går,spiste bare en liten eventyr melkoesjokolade og new energy, og det er 330 cal,. så det går inn under kosemerkene

 

regnet og meny valget mitt på torsdag, pokker, jeg må ha meny 1 jeg, så nå lever jeg på 1300 cal hver dag å sunst så synn på meg selv. men,egentli så er det bare en skive mindre jeg spiser. men meny 1 er jo bare tre måltider til dagen, så jeg deler lunjen opp i to, sånn at jeg har to skiver til frokost å en til lunsj og en til mellom så middag, så spiser jeg mye salat utenom ...

 

esj, viss ikke jeg har gått ned denne uka blir jeg sur ,... kjenner at jeg har sååå lyst å gå ned ,..... å jeg har jo vert flink denne uka,,... time will show...

 

håper alt er bra med dere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fairy: føler med deg og kjeksene, vet akkurat hvordan du har det! Men hvordan i all verden klarer du over 7 trimpoeng på en dag? det er jo kjempemasse!!

 

Maddemor: eg ligger og på ca 1300 kalorier om dagen, føler egentlig eg kan spise masse eg, vel og merke vist en spiser de riktige tingene....

 

Ellers har helgen min gått bra, tror eg har klart meg godt. Igår var det lørdag, uten sjokolade igjen:) gikk fint det, men spiste jo sjokolade på fredagen da.

 

Er veldig spent på vekta på fredag iallefall, føler litt at eg har gått ned, så håper bare eg ikke blir skuffa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittycat ; tre dager på rad ? shitt :( hvordan orker du ? hehe klarer såvidt to dager jeg, en sjelden gang ...

 

sino : ja, enig, men huff ... føler ikke jeg kan ta meg en kaffe eller noe, men det er sikkert pga at jeg hadde 1300 cal i mat før. og 300 i kaffe , hehe

 

er det noen her som har vont i magen fortia ? hehe har hatt verkende mage i en uke, sliter skikkelig, vertfall om kveldene, og lurer på om det har med grete roede å gjørr, men trur liksom ikke det heller . så vurdere en doktor time ;(( asj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva og hvordan setter du sammen dagsmåltidene ? og hva spiser du ?:(

 

noen som har gode og gjerne lettvinte middagstips ??

 

idag hadde vi pølse med rotmos fra kursbok 1, skam godt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg setter vel måltidene ikke sammen på noen spesiell måte, eg følger ikke de der rasjonene. Eg spiser stort sett det eg har lyst på, men bytter det ut i magrere varianter.

 

En typisk dags meny for meg er:

 

Frokost: 1-2 ristet rugbrød, med vita lettmargarin og lett syltettøy.

Lunsj: yoghurt med litt musli, eller en havregrøt

Middag: prøver å ligge på 400-500 kalorier, av og til mer, alt etter hva eg har spist før på dagen.

Kvelds: ostesmørbrød av 2 groveskiver, lettost og skinke:)

Mellommåltider: kålrot,gulrot,mandarin,te,lett kakao.

 

Det jeg liker å spise til middag er: torsk med poteter og gulrot, fiskegrateng,tomatsuppe med ekstra makaroni(veldig enkelt og få kalorier) taco av svinekjøttdeig eller kyllingkjøttdeig. Er veldig glad i taco:) ellers så har rema fått masse billige magre produker, som pølser, kjøttkaker og karbonadekaker :(

 

Du da, hvordan setter du måltidene sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...