Gå til innhold

uke 26 motivasjonsrapportings:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Uke.26 motivasjonsrapportmødrene

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 88,2 denne uke:87,2 - 4,7 kilo

- Mamsemomsen:Startvekt 76,4.ned ca 11 kilo.1.67.forrige uke:73 denneuke:-3,4 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86.ned ca 15 kilo.1.70. forrige uke:73,8 denne uke:74 -12 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:82,7 denne uke:82,5-4,4kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 62,1 denne uke:61,2 -9,1 kilo

- Hanne: startvekt:83,4 ned ca 15kilo. 1.72 forrige uke:76,7 denne uke:76,5 -6,9kilo

- Scorpiogi: startvekt: 85, ned ca 20 kilo. 1.63 forrige uke:81,5 denne uke:80,7-4,3kilo

- Leverpostei: startvekt:86,1.ned ca 15-20kilo. 1.68.forrige uke: denne uke:86,1 -0kilo

-Glajenta79: start:70kilo ned ca:10-15kilo.1.69. forrige uke: denne uke: -0kilo

-AngeLine:start 104. ned ca 20 kilo. forrige uke: 104 denne uke: - 0kilo

-Truten:start:65 ned ca7-10 kilo. 1.60. forrige uke: 65 denne uke: 64,8 -0,2kilo

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 43,8

 

Dette er mange kilo altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Da var mandagen her igjen.. Ny uke med nye muligheter for god innsats. Denne uken skal jeg og vil jeg bruke godt;) Så derfor starter jeg dagen i dag med en tur på treningsenteret:D Det gikk så greit med barnepass forrige gang.

 

Ser at motivasjonen til de fleste svikter litt. Dette må vi gjøre noe med damer. Kanskje vi rett og slett skal gi oss en liten oppgave=? Skrive inn her hvorfor vil vi ned i vekt, hva vil vi oppnå og hvorfor blir vi hindret i det vi egentlig vil?. Kanskje det hjelper å få det ned. Tenke litt igjennom det osv..

 

Er dere med??

 

Jeg skriver etterpå, må reise nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Siden det var greit for Snurpa:) Så greit å å henge seg på sammen med andre. Enklere når man er flere. Siden jeg er ny kan jeg si litt om meg selv:

 

Er 29 år og har 3 barn på 5år, 3 år og ei lita ei på 4 uker. Har i dette svangerskapet gått opp 17 kg og har til nå mistet 14 av disse. Vekta mi er før jeg begynner 86,1 kg og har ett ønske om å gå ned til 64 kg. Dette var det jeg veide før jeg ble gravid med nr 1. Ellers er magemålet mitt 114 cm.

 

Når det gjelder trening er jeg det man kan kalle en periodetrener. kjempeflink i perioder også dabber det liksom av. Har ett medlemsskap på 3t, og har sponset de med utrolig mye penger. Vurdere litt fram og tilbake om jeg skal si opp medlemskapet eller beholde det. Mulig jeg vil bruke disser pengene på ett apperat hjemme i stedet, Enklere å få trent selv om jeg har 3 barn,samtidig som at jeg ikke har noen unnskyldning for å ikke trene. Jeg vil starte med treningen for fult når det har gått 6 uker.

 

Ellers er jeg utrolig glad i søstsaker da, så det er nok min største utfordring:) Men denne gangen skal jeg klare det. Har absolutt ikke tenkt å gi meg. Faller jeg av, skal jeg klatre rett opp igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott:D Velkommen skal du være. Koselig. Jo fler vi er jo bedre er det. Da gjelder det å stå sammen, for her skal det renne av fett som bare det;)

Da har jeg lagt inn målene dine leverp- men hvor høy er du?

Skjønner at det kan være vanskelig med trening når du har tre små.. og iallefall nå når minsten er så liten. Med de to andre går i bhg eller? For hvis det kan du jo benytte deg av barnepass på treningsstudio etterhvert. Hvis dere har det tilbudet. Ellers er det greit å trene hjemme også. Jeg gjorde det en periode. Hadde sykkel forran tvn. Men gud jeg ble så fort lei. Tok ikke lang tid før jeg begynte å telle sekunder altså. så studio eller det å gå eller sykle ute er tingen for meg. Da blir jeg litt ekstra motivert pga de andre og instruktørene.. Når jeg er ute er det så mye fint å se på.:) MEn dette er jo individuelt som alt annet. Det gjelder å finne den formen for trening man liker og tror man kan holde ut med.

 

Ja ja.. Nå har vi vært på senteret. Det var så godt.. OGså gikk det så bra med gull. Hun hadde bare sjarmert alle som var der. Ikke en eneste lyd. Så det er deilig. Da blir det ikke siste dagen sånn på morgenen for å si det sånn;) Nå skal jeg gjøre litt i huset snart tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil jeg holde på med dette:

JO:-) Jeg ønsker å gå ned i vekt for å føle meg bra. Sånn som jeg hadde det før gravid. Da var jeg veldig fornøyd med meg selv og hverdagen var mye lettere. Jeg vil holde kroppen min i aktivitet og spise sunn mat, for da tror jeg at jeg vil holde meg i form lenger og ha det enklere i hverdagen. Pluss at jeg blir veldig glad av å trene og spise riktig. :)

 

JEG vil også være slank og fin for samboeren min, må jo bare si at jeg ikke føler meg som noen prinsesse sånn som jeg er nå:) MEn det kommer...

 

Ellers så vil jeg ned til idealvekt- OG BLI DER. Få meg en livvstil jeg kan leve med og holde meg i form på.

 

HVordan skal jeg klare dette: Jo jeg skal trene regelmessig og variert sånn at jeg ikke går lei. LEte etter sunn mat og lage god sunn mat. Kose meg med maten. Være flink til å fokusere på de positive sidene. Holde meg innenfor her, iallefall til jeg føler at jeg har kontrollen rimelig godt. Det er så fort gjort å falle tilbake på gamle synder og gi f... Så derfor må jeg ikke gi meg før jeg har innarbeidet et tankekart som er så sterkt at jeg ikke vil glippe... Litt innimellom må man leve med, men ikke de store sprekkene jeg til tider har., Det kan jo ikke være godt for kropp og hjerte:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Jo det er sant at det fort blir tamt i lengden å trene hjemme. Var inne på 3t sine hjemmesider nå og de hadde mor & barn timer, så når babyn har blitt 6 uker hiver vi oss med på det. Så medlemskapet får vel stå litt lengre.

 

Hvorfor jeg gjør dette:

Vil føle meg vel med meg selv. Vil kunne finne klær i butikkene uten å bli sur å dra hjem uten noenting. Jeg vil forandre livsstilen og lære meg å spise sundt. Ta vare på kroppen min. Mange grunner egentlig, kunne ramset opp i fleng:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Hei og velkommen Leverpostei! Ja, det er mye bedre å være sammen med noen om dette, er veldig motiverende her inne syns jeg :)

 

Jeg er forøvrig jente på 26, har en stesønn på 7, en sønn på 2 og min lille baby som ble 2 mnd 8. oktober. Altså er han 9,5 uker nå..

Vekten min og vektmålene finner du øverst ja. Men blir nok værende en stund jeg også! :)

 

Nå til ukens veierapport:

 

Vekt: 80,7! (0,8 ned siden forrige uke...)

Og Midjen er 93 nå.

TP forrige uke var 11,4! Rekord til nå :)

 

Dette har jeg oppnådd til nå:

Har gått ned 4,2 kg, gått inn 10 cm i midjen, har fått over 49 trimpoeng, oger godt fornøyd med dette. Neste uke er siste rapport på kurset. Jeg har meldt meg på nytt kurs etter dette igjen.

 

HVORFOR jeg vil gå ned i vekt:

Jeg vil få bedre selvfølelse, jeg vil bevise for meg selv(og de negative "stemmene" inni meg) at dette faktisk er mulig for meg også!

Jeg vil få bedre helse, komme ut av diabetes-faresonen jeg befinner meg inni, jeg vil finne klær i de "normale" butikkene. Jeg vil se bra ut for min kjære,

Jeg vil slutte å bekymre meg og ha dårlig selvtillit pga overvekt.

Jeg vil ha normal BMI for første gang siden puberteten, og faktisk oppleve å være fornøyd!

Pr nå er motivasjonen på topp, igjen, den går vel i bølgedaler. Men jeg er begynt på spinning, og det har jeg tro på gir full uttelling om ikke lenge. :)

 

Nå er det husarbeid-tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Velkommen Leverpostei : )

Jeg er 33 år og har tre barn på 9år ,5år og 7 mndr. Sliter alltid veldig med å få av kiloene etter sv.skap, og er dessv ikke en av dem som alt renner av når de ammer. Nei denne kroppen tviholder på fettet forberedt til enhver sultkatastrofe!

Veldig svak for godterier, chips, kaffe mocca og alle slike fristelser, men prøver å innøve litt selvdisiplin.

 

Motivasjonen ja, den svinger i takt med vekta. Lurer på hvor mange år jeg skal bruke på dette. Veide rundt 65 før sv.skapene ( i gamle dager altså..) og det er dit jeg vil tilbake. Den gang trengte jeg bare en str klær i skapet, str. 38/40.

Nå trenger jeg rett og slett nytt skap for nå bruker jeg jo alle str!

2 hyller med klær som passer

2 hyller med klær som snart passer

2 hyller med klær jeg drømmer om å passe(oftest enda med prislappen på)

2 hyller med klær jeg heldigvis ikke passer lengre, bør gis vekk

 

For et styr! Bare det er jo et irritasjonsmoment. Jeg vil ned i vekt for å bli mer fornøyd og komfortabel med meg selv. Kunne bruke alle de kule klærne i butikken! være en litt kulere mamma og kone. Men best av alt, få det overskuddet man får når man er i form, har jo såå mye mer å gi!! Og det vil jeg gjerne gi til barna mine, istedet for å være den som er sur fordi jeg ikke har noe å ha på, ikke vil tas bilde av fordi jeg føler meg tjukk osv. Vil være et godt forbilde for barna mine.

 

Har lagt opp til skikkelig treningsprogram med venninner denne uken, så jeg VIL ha godt resultat til fredag!!

 

Vi må bare stå på!! God uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Leverpostei, og gratulerer med datteren:)

 

Selv er jeg 27 år og har 2 barn, ei på 2,5 og ei på 4 mnd.

 

Mamsemomsen: jeg kjenner meg igjen i "klesskapet ditt" Jeg har gitt bort alt som er for stort så det aldri skal være noen vei tilbake!:)

 

Scorpiogi: grattis med nedgang, neste uke er du under 80!

 

Hvorfor jeg vil ned i vekt:

 

Før jeg ble gravid for litt over 3 år siden var jeg slank (veide 58 kg) og har siden det hatt lyst til å "bli meg selv" igjen. Var på god vei etter nr 1, men nr 2 kom jo før jeg var i mål;) Etterhvert som jeg har holdt på med dette bli "bli meg selv" igjen prosjektet har det blitt minst like viktig å spise riktig mat og trene for å føle meg vel og sunn! Helsa har endel å si det og selvfølgelig, og en viktig faktor har jo vært å ha en sunn bmi. Som en siste ting er det viktig for meg at barna mine vokser opp med en mor som er et godt forbilde, jeg vil lære jentene mine å ha et godt forhold til sin egen kropp og den beste måten å gjøre det på er jo nettopp å føle seg vel selv, og å la dem vokse opp i et hjem der sunn mat og mosjon er en naturlig del av hverdagen:)

Målet skal nås om ikke så alt for lenge, med regelmessig trim og sunn kost, jeg må bare prøve å takle utfordringene best mulig. Min største fiende er jo som jeg har sagt mange ganger før; godteri... Har store vansker med å begrense meg, men blir flinkere og flinkere!

 

Veit ikke om jeg fikk med alt du nevnte Snurpa, men skriver jeg mer nå blir det jo rene avhandlingen!

 

Skal på sats etterpå og trene, kommer innom igjen senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Hehe...jeg kjenner meg veldig igjen i klesskapet jeg og! Som jeg har skrevet tidligere så har jeg til og med en bukse som jeg brukte på videegående som jeg har hatt i skapet i alle år, men som ikke har passa de siste 10 årene. Den er så fin, så jeg klarer ikke kvitte meg med den... :)

 

Velkommen Leverpostei! Jeg er 28 år og har ei datter på 7 1/2 mnd. Det er jammen ikke verst at du er i gang allerede, så flink du er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Mitt ønske er at jeg skal endre vaner sånn at jeg slipper å slanke meg resten av livet. Jeg har lyst å klare å leve sunt, både gjennom bra kosthold og jevnlig trim, men ikke bare i perioder! Jeg har lyst til å klare å kose meg med måte!!

Jeg har lyst å lære barna mine gode vaner, slik at de slipper å bli jojo-slankere som jeg har vært i 15 år allerede... Det er så slitsomt!

Jeg har lyst å gå ned i vekt sånn at jeg kan føle meg bra! Og jeg har lyst å dra på shopping uten å bli deppa!

 

Mange flere ting sikkert....men dette er de viktigste.

 

Det var faktisk litt vanskelig å skrive dette... Huff, er skikkelig lei jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: det er vel ikke lenge til den buksa passer nå vel? Du er jo nesten i mål, noen uker til så er du der!:)

 

Har trent på sats, det var skikkelig deilig, har jo ikke trent siden forrige uke så det føltes som en evighet siden jeg var der sist;)

Skal jobbe hardt nå før veiing på torsdag, tror ikke på noe nedgang etter denne helgen her, men nå er jeg innstilt på det i det minste.

 

Ha en fin kveld jenter!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jenter. I dag har vi tenkt litt på hvorfor vi holder på med det vi gjør. ANtar at det hjelper litt på fokus iallefall... Om ikke så mye på motivasjon så blir vi iallefall litt mer bevisste...

 

Leverpostei: Jeg er forresten 24 år og har en datter på 6,5mnd.

 

Jeg må innrømme en ting.. Jeg har så lyst på noe godt. Drømmer om sjokoladekjeks. Det gjør helt vondt i kroppen... Uff.. Sambo er på møte, nesten så jeg sender meld til han for å kjøpe med-. HAr ikke gjort det enda. Men vil så gjerne:( Er så fælt når det eneste man drømmer om er å stappe innpå med kjeks... Og brownies... UFF:. Hva skal jeg gjøre.. Har spist det jeg skal i dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Velkommen, Leverpostei :)

Jeg er eldstemann her med mine 39 år. Har en datter på 14 år og en sønn på 12 uker.

 

I dag har jeg ikke vert på trening, men gått i litt over 1 time. Vert på barseltreff for første gang. Helt ok. Et par der som jeg dro kjensel på fra før.

Jeg har veie dag i morgen, men har ingen forhåpninger om at jeg har gått ned denne gangen. Håper bare ikke jeg har gått opp denne uken oxo. Krysser alt jeg har.

Havnet på 20 tp denne uken.

Scorp: Gratulerer med nedgang. Flott jobba :)

Snurpa:

Så flink du har vert med trening i dag. Litt misunnelig på at du har vert å trena på morgenen. :)

 

Ha en fin kveld jenter. :)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

I dag har jeg vært på vekta. Følte meg ikke noe bra...og den viste litt oppgang. :)

Så da får jeg gi meg et spark bak og komme i gang igjen! Nå har jeg ikke vært på Elixia siden før jeg ble syk. Tungt å komme i gang igjen når det har vært en pause. Så jeg skal opp igjen dit i ettermiddag når mannen kommer hjem.

Må også fortsette å føre kcal, blir nødt til det en stund fremover så jeg får litt ekstra press på meg!

Jeg har begynt å kutte ned litt på amming. Har gått over til bare morgen og kveld, så da er det ekstra viktig at jeg holder meg under 2000 kcal!

 

I går hadde jeg 2153 kcal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: kjipt å se at vekta har gått opp, men husk at det svinger veldig i løpet av uka, så ikke depp for mye over det!:)

 

Snurpa: jeg håper det ikke ble noe kjeks på deg igår!!:)

 

Idag er det nydelig vær her så dagens plan er å få gått en tur i det fine været! Skulle gjort noen ting her hjemme og, men vesla er ganske mammadalt om dagen så det får jeg ta som det kommer...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Ragnhild: Du har jo vært kjempeflink og gått ned mange kg. Du er jo snart i mål:)Da er det naturlig at vekta stopper opp litt eller at man går litt opp. Dette snur nok ganske fort selv om det er kjipt med det samme man står på vekta. Neste uke har du nok gått ned igjen:)

 

Derre har vært utrolig flinke hele gjengen, så stå på. Dette skal vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Veiedag:76,5 kg dvs ned 200 gram. De samme grammene jeg gikk opp forrige uke.

Huff føles skikkelig tungt. Føler liksom at de to siste ukene har vert helt bortkastet. Står jo på stedet hvil. Var siste kustdag i dag, og har ikke gått ned mer enn 3,5 kg på åtte uker.... Dritkiipt.

Men fortsetter bare på nytt kurs neste uke jeg. Gir meg f... ikke!!

Blir bare så sur over at det skal ta så lang tid!!..

 

har vert ute å gått en lang tur i det helt fantastiske høstværet med naboen på to timer, så ble over 3 tp på det. Hvis det passer med matinga av minsten så kansje jeg tar en spinningtime etterpå. Får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hvordan du føler det Hannemor! Det er jo nettopp det med å ha tålmodighet til å holde ut de ukene eller mnd det tar å komme ned i vekt igjen som egentlig er en av de største utfordringene! Supert at du ikke gir deg og fortsetter på kurs neste uke!:( Og vekta går jo i riktig retning da!!

 

Idag har jeg vært ute og trilla i 1,5 time i nydelig høstvær, skikkelig deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Skjønner du blir utålmodig, Hanne! Du spiser ikke for lite da? Du trener så sinnsykt mye, og kroppen tviholder jo på gramma hvis du spiser for lite... :(

Du er trimdronninga her inne! Sykt bra! :)

 

Er i gang igjen jeg også nå. Kom meg opp på Elixia og sanka 2,5 trimpoeng. Dagens kcal har blitt 1801. Så nå er jeg bare sliten og fornøyd! Skal nyte kvelden på sofaen med Jakten på kjærligheten og Grey's! Sukk.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...