Gå til innhold

uke 26 motivasjonsrapportings:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest Scorpiogi

Gratulerer med nedgang til dere begge :(

 

I dag skal jeg på mor og barn-trening. Så vet dere det :)

 

Åh! Var forresten i tupperware-party i går! Og vennina mi hadde bakt kake og dekt på med svære sjokolade-skåler og ost/kjeks, sjokoladekjeks ++ i tillegg.

Hva spiste jeg?

 

INGENTING :( drakk kun et glass cola zero.

Hun visste at jeg lå på vippen til sv.skaps-dia og at jeg må være forsiktig, så det er en fantastisk unnskyldning så man slipper at folk maser fordi man ikke gafler i seg :)

 

 

Ha en fin dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Lå forresten på ca 2200kcal i går. Men ettersom jeg trimmet så mye så går det vel bra.. Det er jo uansett ikke så mye som jeg forbrenner på en dag.. SÅ da skal man vel egentlig i teorien ikke gå opp..

målet nå om dagen er 1900kcal... Har begynt å amme mye mindre. Lillefrøken får tre måltider fast føde nå om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gratulerer, Melis og Snurpa! Så flinke! :(

Scorpiogi - utrolig bra jobba! Jeg får neste dårlig samvittighet... For det er jo faktisk lov å ikke skeie ut selv om det er selskap/besøk osv... Må lære meg det! :(

 

Sitter å gruer meg litt til helga... Blir rart å være borte fra henne så lenge... Har jo vært maks en kveld før, og da har hun jo sovet. Men nå skal hun jo være med papsen og jeg vet jo at hun kommer til å ha det bra! Er nok meg det blir verst for! Er det noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Får skikkelig kikk eg no, motiverande å sjå så mange i samme situasjon som eg kan dele motgang, medgang,nedgang og av og til stillstand og kanskje oppgang, men det snakka vi ikkje meir om, for det vil jo ingen.

 

Mitt mål ned 11 kilo Veiedag tirsdag, då viste vekta 65,8 det er - 4,2 totalt.

 

Har en egen tråd dere kan lese meir om meg, som heite Ammende mamma som driv fysisk oppussing. Kjem til å legge inn raportere der og, då eg syns det er kjekt å sjå framgang mål og sammendrag i ett.

 

Lykketil alle sammen.

Gleder meg til fortsettelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79
glajenta: jeg var innom og leste litt om deg i innlegget ditt. Du har jo gjort en kjempejobb allerede! Du kommer jo til å være nede i trivselsvekt på null tid:)

 

Takk for rosen, joda jeg er godt i gang, men nå er jo kurset ferdig så er litt spent på det, men etter å ha komt med i denne gjengen trur eg det skal gå veldig bra.

 

Og du har jo gjordt en kjempe jobb du også, ser jeg:)

 

Må leite litt rundt og bli kjent med dere og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Glajenta: Da har vi samme veiedag vi. :(

 

Mamsemomsen:Så flink du var som dro på Pilates!!! Men husk; man ofte enda stølere 2 dager etter trening enn dagen etter. (bare så du ikke får deg en overaskelse ) Men DET går jo over, og litt godt å kjenne at man har trent oxo

 

Ragnhild: Tror det er helt normalt jeg, å være litt "hønemor" å synes det er ille å reise fra de. Men jeg har tro på at barna har godt av å vokse opp med en mor som tar litt vare på seg selv!! Og som ikke glemmer at man ikke bare er mor!!

 

Snurpa: Flott med nedgang. Da er det bare å stå på videre!! Vedrørende Crom, så har jeg funnet ut at Bio Crom funker best for meg (fåes bla på helsekosten) Har prøvd noe greier med epleedikk, men det funka ikke for min del. Hvis man sliter med søthunger så er det i allefall verdt et forsøk. Bør merke det etter 2-3 uker. Jeg har ikke såes lyst på søtt i det hele tatt lenger jeg..

 

Melis: WOW.. Dødsbra med 0,9 ned for deg som har oldt på så lenge. Nå er du jammen ikke langt unna målet gitt.. :( Litt misunnelig jeg.. Men du har jammen jobba jevnt og trutt og sa!! Jeg er imponert.

Det gikk bra med vaksinen, men STAKKAR; han skvatt så fælt da de satt sprøyta at han hoppa på fanget mitt, og satte i et hyl uten like.. Holdt på å begynne å grine selv jeg.. Men ble ikke dårlig etterpå. Han var 65 cm og 7300 gr (3 mnd kontroll)

 

Ikke helt bestemt meg for hva det blir med trim i dag. Mulig Step og Body Pump, men er ille fint vær, så jeg burde vert ute å gått en tur og da.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Har veid meg tirsdags kvelder med klær på da eg gikk kurs, skal eg endre veiingen til morningen uten klær?? Det vil jo bli et hopp på vekten. Hva gjør dere? Har tenkt å fortsette med veiing på tirsdager!

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
Har veid meg tirsdags kvelder med klær på da eg gikk kurs' date=' skal eg endre veiingen til morningen uten klær?? Det vil jo bli et hopp på vekten. Hva gjør dere? Har tenkt å fortsette med veiing på tirsdager!

Takk for svar!![/quote']

Jeg veier meg på formiddagen m klær etter frokost. Går på kurs, så veier meg der. :(

Bare fortsett som du gjør du. Viktigste er jo at du gjør det samme hver uke.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for ros jenter, blir jo helt motivert a å lese her inne:D

 

Snurpa: supert at det er nedgang på deg også idag, flink er du!:(

 

Scorpiogi: så flink du var! Jeg kan tenke meg det er litt deilig å kunne si nei takk pga sv.skaps diabetesen, ofte er det vanskelig å si nei uten en god grunn synes jeg...

 

Ragnhild: jeg er skikkelig hønemor så jeg har ikke førstehånds erfaring, men kjenner mange som har fått seg en deilig frihelg uten barn, så reis med god samvittighet og kos deg!! Klart hun kommer til å ha det helt supert med pappan sin. Og ikke minst en flott mulighet for pappan til å kunne være nr 1 hele helgen;)

 

Hannemor: så bra at han ikke ble dårlig, men ikke lett å se på når de stikker inn den nåla nei! Også er den så lang!

 

Glajenta: jeg har svart deg i tråden min:) Jeg veier meg forresten om morgenen uten klær...

 

Ble en heller kcalrik lunsj idag... Litt god kaffe, litt ferskpresset juice, litt rundstykke + noen gode oster og til slutt noe croissant aktig (spiste bare halve) = ingen middag på meg idag.. Neida, hehe, men fikk meg en liten aha opplevelse da jeg reg. alt. Men gikk i raskt tempo på vei til og fikk 1,2 tp som i det minste er en liten trøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

...for å veie meg om morningen uten klær, er ferdig med kurs, og det var på kveldstid midt i legginga. Så da er det enklere å ta det på morningen i fred og ro uten tre barn og mann på badet :(

 

Så da jenter blir det spennende på tirsdag, ny start fra nå:(

 

Takk for alle svar, det gjorde det lettere å bestemme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Så flinke dere alle er til å trene! Må vel komme igang etter hvert jeg også. Gutta hadde fri fra barnehagen idag, så vi gikk oss en tur alle 4. Ikke så rask gange, men vi gikk ett stykke, så nå har jeg fått mine første trimpoeng:). Fikk også pulsklokka mi i posten idag. Den regner ut kalorier, så den blir fin å ha. Tenkte jeg skulle prøve den ikveld.

 

Ragnhild: Kos deg på tur du:) Er forferdelig å dra, men det er så utrolig godt å komme hjem igjen. En frihelg kan gi ny energi.

 

Scorpiogi: Så flink du var på party. Når skålene står fram har jeg problem med å styre godtlysten.

 

Melis: Kjempe bra med nedgang. Nesten ett kg på ei uke er kjempebra.

 

Imorgen er min første veiedag. Spennende. Har problemer med å spise nok jeg da,skal jo ha hele 2200 kcal. Må vel skjerpe meg der, det føles bare så feil når jeg spiser så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Ja da må jeg si du har et luksusproblem leverp:D JEg har store problemer med å spise lite nok jeg;) He he..

 

MEn men. I dag har det gått veldig bra. Ligger på rundt 1999kcal faktisk. Så holder meg akkurat under 2000.. Regner med at jeg må gå ned litt til etterhvert hvis jeg ønsker å gå ned litt mer..

 

I morgen er det spådd fint vær. Da skal vi gå tur med vogn. Gleder meg. HAr ikke trimmet noe i dag da. Men holdt på så veldig i går, så da trengte kroppen en hviledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei: tusen takk! Koselig med tur sammen med barna da! Trim er det jo uansett:)

 

Snurpa: jeg sier det igjen jeg, det er viktig å ta pauser en gang iblant. Jeg mener å ha lest at man får bedre utbytte av treningen også om musklene får litt hvile innimellom;)

 

Har tatt 20 min med rockeringen min nå så litt trim har det blitt tilsammen idag. I morgen skal jeg få trim i form av SHOPPING, hi hi:p

 

God natt jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

En kjapp liten tur innom før jeg stuper i seng. Er så utrolig trøtt i dag!

Dagens kcal : 1783. :(

Har ikke trimma på Elixia, men gikk en god tur i formiddag! Skal på spinning i morgen klokken 10. Gleder meg!

 

Natta flinke jenter! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

74,0

Som forventa... Bare glad det ikke var mer! :(

 

Ha en god helg alle sammen! Jeg er tilbake på søndag. Satser på at jeg klarer å være litt flink selv om jeg er på jentetur! Jeg vil jeg vil jeg vil.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Her går det i sjuke barn denne veka, lite trim med tre stykk sjuke, heldigvis er elstemann frisk igjen, men han har gått heime i 3 dager med stygg hoste og feber, og minstemann er værst ramma, den snørrklumpen han nå, med røde øyne og alt det der. mindre nattesøvn har det blitt også, dette lover ikkje godt for veiinga om det fortsetter i helga...sukk... skal prøve å komme meg på trening i mårå...så får mannen ta over litt i helga.

 

Vel vel det er vel kvar sin gang det her og, satser på bedre tider neste veke.

 

God helg alle sammen

 

Nå får eg ta litt forfallende husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Vekta viste 85kg, så det er ned 1,1kg:) Målbandet viste 112cm rundt magen, så da var jeg 2cm smalere å da gitt.

 

Ellers så fikk jeg i meg 1398kcal igår. Må bare venne meg på å spise mere, regner med det blir for mye etter hvert. Må bare passe på å spise nok, slik at jeg beholder melka.

 

Glajenta: Ikke greit med syke barn nei. Huff stakkars små. Også alle tre på en gang . Har nok med å pleie disse små den uka du, så får du heller trene neste uke. Dere får ha god bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: god tur! Håper du får en super helg!:(

 

Glajenta: ikke så greit når alle er sjuke, da er det greit å roe ned litt. Håper mannen din tar en turn i helga så du får trent litt da. Det er jo veldig godt å komme seg ut litt for seg selv også når alle er sjuke hjemme!:(

 

Leverpostei: grattis med 1,1 kg ned, du har vært kjempeflink!:)

 

Idag skal vi som nevnt på shopping, gleder meg!

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan jeg slenge meg med her? Har litt spørsmål, også er det fint å henge på flere ammere, og her virker dere veldig flinke og innkjørte! Jeg er 35 år og dette er mitt andre barn. Fikk ei jente i sept som snart er 7 uker. Har en treåring fra før. Jeg brukte vektklubben etter forrige svangerskap også, men da begynte jeg ikke slankingsen før hun var 10 mnd og jeg hadde slutta å amme. Er litt tidligere på`n denne gangen. . simpelten fordi jeg vet jeg vil ned de ekstra 6-7 kiloene som er igjen( ja, det er ikke masse jeg skal ned, men det definitift en jobb med de kiloene. .) og jeg orker ikke gå å utsette det hele og tenke at jeg bare skal kose meg litt til, SÅ skal jeg slanke meg. . Også er jeg så grenseløst sulten og spesielt på søte ting. . Da er det greit at det foregår i kontrollerte former. . Så til spørsmålet; Er litt usikker på hvor mange kcal jeg skal ligge på. Har regnet ut energiforbruk før trim til 1839. ( jeg er altså 35, veier 65 kilo og er 1.60 høy.) Da skulle jeg ligget på 1600 kcal, men er det slik at jeg skal plusse på 600 kcal siden jeg fullammer? Da kommer jeg til 2439 i energiforbruk, og det tilsier vel da meny 3 som er 1900 kcal pr. dag? Det skal sies at jeg ikke har kommet igang med trening ennå, men jeg håper å komme meg på sats snart! Det virker som dere fleste ligger på 1900 pr dag? Jeg har som mål å gå ned til 58 kg. ( før graviditet). Startet på 65 i forrige uke. og greide 500 g denne uka, og er nå 64,5. Veidag på onsdager. Hele uka har jeg ligget på i snitt 2200 ca, men nå lurer jeg på om jeg altså må ned til 1900. Ja, det ble langt. . Håper på råd, og at det er ok at jeg slenger meg på med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jeg er ny på forumet her jeg :( GRATULERER til alle dere andre nybakte mødre her inne! :)

 

Litt om meg:

 

Jeg er 26 år, samboer. Bor i Oslo og har 2 barn.. Eldste er 2,5 år og yngste er 7 uker..

Så som dere skjønner 2 barn på 2 år gjør sitt med kroppen og jeg har alltid vært "rund". Nå vil jeg bli sunn og komme i form!!! Har etter fødselen gått ned 12 kg, men vil ned flere! :( Veier meg på onsdager jeg da, siden jeg er opp på helsestasjonen da på treff.

 

Så håper jeg får slenge meg med her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Er ganske ny på tråden selv, men har gått et kurs nett opp og er nå på egenhånd.

 

Truten:Gratulerer med babyen. Mitt energi forbruk før trim var på 2030 ligg på 1900 kcal, etter råd fra veileder, du ligg litt lavere, så kanskje 1700 kcal passer bedre for deg. Kjem jo ann på hvor aktiv du er med treninga då. Det stemmer at melkeproduksjonen forbruker 600 kcal så det kjem i tillegg.

 

Angelin:Gratulerer til deg og. Like greit å få vekk kiloene før de setter seg skikkelig :(

 

Leverpostei: Gratulerer med - 1,1 kg, tenk en heil stor melange pkke og litt til, bra start det der.

 

Melis: Den følelsen en får av å shoppe er jo bare helt herlig, hadde meg ei runde forge veke og lever godt på den enda:)

 

Må innrømme at eg e litt data frek på GR sidene for tida, håper det roer seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Glad jente;og takk for råd! Hmm, mener du at de 600 komme oppå de 1700 jeg skal spise så jeg skal spise 2300 kcal pr. dag, eller foreslår du at jeg skal spise 1700 kcal pr. dag. litt treg jeg. . skyller på ammetåka! 1700 var lite. . . vet ikke om jeg greier det gitt. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Skjønner ikkeno : ( Jeg går ikke ned. Nå har jeg rapportert alt jeg har spist, og da mener jeg alt, og ligger på pluss/minus 1600 kcal hver dag. Går tur i minimum 40 min med vogn hver dag, rask gange og har vært på en pilatestime og en aerobictime denne uka. Føler jeg sitter minimalt på baken, blir jo ikke mye av det med 3 barn nei. Men hvooooorfor går jeg ikke ned???!!! buhu Jeg ammer fremdeles en del, hun spiser litt grøt og frukt, men ellers er det pupp både dag og natt. Må jeg ned i kcal? Virker som dere ligger opp mot 2000 kcal og likevel går ned.

 

Men men, har ikke mistet motivasjonen. Skal på trening i morgen igjen, så vi får se, kanskje det slår til neste uke! Men føler jeg har sagt det en stund....

 

Velkommen til dere nye, og god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...