Gå til innhold

Ammende mamma som driver fysisk oppussing


Gjest glajenta79

Anbefalte innlegg

Gjest glajenta79

Trebarns mor på 29 år som skal ned 11 kilo, det er ivertfall planen. Hadde vore kjekt om der var noen som vil være med. Håper på å nå målet før jul, helst innen 3 mnd. Startet på grete roede kurs i august og har akkurat fullført det. Har gått ned 4,2 kg og er godt i gang, men fra nå er eg på egenhånd. Eg fikk en gutt i april, og sliter hovedsaklig med magen. Så dette folkens er en fysisk oppussing etter 3 graviditeter og der barn hus og jobb har komt i første rekke. Nå er eg i permisjon, har go tid og motivasjon til å gjære noke for meg sjølv, uten å måtte sette noe i andre rekke Noen som er i samme båt eller som ønsker å bli seg sjølv igjen så følg opp tråden. Dette skal bli kjekt!!!

 

Høgde: 1,69

Vekt: 70 (26.08.08)

Midje: 100 (26.08.08)

BMI: 24,5

 

Veiedag: Tirsdag etter nyttår Torsdager

 

Trivselsvekt: 59

Midjemål: 79.....alt under 80 då det er grenseverdien til WHO for økt risiko for ulike sykdommer som diabetes,hjerte og karsjukdommer.

Mål BMI: 20,6

 

Eg er utdanna hjelpepleier, og jobber til vanlig i barnehage.

Er no i permisjon med minstemann som er 6 mnd.

 

Fordel: Har gått grete roede kurs 1 (26.08.08 -14.10.08)

Utfordring: Veldig gla i sjokalade, ikkje miste melka til minstemann og spise nok.

 

Skal følge meny 3 (1900 kcal)

 

Mvh Glajenta79

 

26.08.08: 70,0 kg (kurs-start) midjemål: 1 m

02.09.08: 70,0 kg

09.09.08: 68,5 kg

16.09.08: 68,1 kg

23.09.08: 67,0 kg

30.09.08: 66,8 kg

07.10.08: Ingen veiing...på ferie

14.10.08: 65,8 kg (kurs-slutt) midjemål: 88 cm

 

----------- Fra nå er det på egenhånd------------

 

21.10.08: 65,2 kg

28.10.08: 64,6 kg

04.11.08: 63,9 kg (-10 kg siden mai, utrolig herlig følelse:))

11.11.08: 63,4 kg. midjemål: 84 cm

18.11.08: 62,9 kg

25.11.08: 62,7 kg. midjemål: 82 cm

02.12.08: 61,9 kg

09.12.08: 61,6 kg

16.12.08: 60,9 kg midjemål 79 cm.

23:12.08: 60,9 kg

 

Juleferie=)

 

01.01.09: 62,5 kg

08.01.09: 61,4 kg

15.01.09: 61,2 kg

22.01.09: 60,7 kg

29.01.09: 60,4 kg

05.02.09: 60,5 kg

12.02.09: 59,7 kg

19.02.09: 59,4 kg

26.02.09: 58,6 kg midjemål 75 cm.

 

HURRA, eg er i mål nøyaktig 6 mnd etter eg startet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar
Gjest glajenta79

Fra å veie på kveld med klær blir det no veiing tirsdag morgen uten klær, blir vel et lite hopp da om alt går som det skal, men det blir bare ekstra motiverande.

Ha sjuke barn denne veka så det er blitt lite trim, ser fram til bedre tider:)

 

God Helg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Endelig komt i siget igjen etter sjuke barn veka, minsten er litt snørrete og hoster enda men fri for feber...de to andre krangler det eine minuttet og ler seg halvt i hel i neste...altså frisk igjen.

Kom akkurat igjen fra spinning time på treningssenteret og kjøpte halvt års kort samtidig, spurte og etter et personlig trenings opplegg, så det blir spennande å sjå ka som venta meg!

 

Ha en fortsatt fin lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Hadde veiing i går og den viste 65,2 kg, det var morgenvekt, så sto stille forge veke...men det er helt greit...med tanke på at alle 3 barna var sjuke.

Var også på trening i går, stor ball, det er veldig kjekt faktisk, og så avtalte eg møte for personlig trenings opplegg og det blir spennande.

 

I dag var det 6 mnd kontroll og vaksine, kom på det i siste liten, og sprang ut dørene for å rekke fram i tide. Håper han ikkje blir sur og grinete til kvelden pga vaksinen, gikk fint på 3 mnd så eg satser på at det går bra denne gangen og.

 

I morgen er det babyy treff, og gutten min er einaste hanen i flokken, så enten blir han veldig populær eller så blir han utstøtt, time will show:)

 

No må eg visst sta og spise igjen...:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Mandag og nye muligheter, i dag har eg vært på treningssenteret og fått et personlig opplegg. Så nå er det ingen unskyldninger og utsettelser lenger.

Håper og komme meg dit 3 ganger i veka med en økt spinning, en økt styrke med stor ball og en økt med trenings apparater. Hvis ikkje må eg kompensere heime med en økt til dvd. Har og bestilt rockering etter inspirasjon av Melis og gler meg til å komme i gang med den. Ser for meg at det kan bli ei kjekk økt på stuegolvet etter barnas sengetid. Sikkert en underholdning for mannen i sofaen, men han skal få prøve den og;)

I morgen er det veiing og det er alltid like spennande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag: 64,6 kg...veldig førnøgd med det.

Forge veke vart det mindre trim en planlagt, var to ganger på treningssenteret, men ellers var det slakt, ute herja den eine stormen etter den andre og det toppa seg lørdags kvelden med orkan i kasta, så det seie seg sjølv at trilleturer ikkje var igjenførbart.

Akkurat no er det snø på marka om ikkje så mykje, så var det nok til at dattra mi på 4 ville gå på ski i bhg i dag, eg prøvde å overbevise hon om at det var litt for lite snø til det, men nei da, det var akkurat det som skulle til for å sette sirenen i gang og det endte med at eg leverte ei noke misfornøgd jente til tantene i dag.

 

Sola glimter fram mellom skyane og eg håper varer ei stund, så vi kjem oss ut med vogna i dag.

 

Då får eg svinge meg litt med husarbeid så vi får bruke dagen utendørs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Fikk meg rockering i går og må stolt få meddele at eg får det til om en ikkje så lenge av gangen...og det gjer skikkelig vondt etter 1 min...ken skulle tru det om en uskyldig rockering....så då e eg i gang med den, deilig:)

 

No skal eg på spinning og må stikke. Har litt sjokoladekake fra i går som må vekk...hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Då e eg komt heim fra trening, ble 1 time styrketrening i dag + noen runder med rockeringen, begynner å få dreis på den no og har funne ut at eg må swingen den begge veier, så no blir det vel et saftig blåmerke på andre sida og ;)

 

Dagane e veldig hektiske og i morgen kjem kommuna på inspeksjon, då vi har fått en nabo klage på et naust vi har bygget. Litt skummelt, men vi har jo ikkje gjort noke ulovlig, så eg rekner med det går greit. E så uheldig og har fått en nabo til besvær:(

 

Vel, vel i mårå e det veiing....spennande som alltid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekta viste 63,9 i dag:D...og eg e strålande gla`

Nesten for godt til å være sant, føle eg burde bevege meg meir, men er godt fornøgd med tre treningsøkter på treningsenteret. Og resultatet i dag tyder jo på at eg gjær det meste riktig så langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Kom på at eg hadde en gammel kalender bok der eg har skreve opp vekt og mål fra tidligere og kan gledelig meddele at vekta for 6 mnd sida var 74 kg...det betyr at eg har minka 10 kg sida den gang. og det e jo en go del det..;)

 

Tenkte det var lurt å kanskje sette meg nokre delmål no, har jo et ønske om å komme i mål til jul. Det er sju veker til lisje julafta. Eg har igjen 4,9 kg til idealvekt som er 59 kg. Det blir i snitt 0,7 i veka for å nå målet. Det er mulig, men en knallhard plan for dei siste kiloene. Det står ene og alene på meg, men om eg ikkje når målet til jul så burde det ikkje være langt igjen.

 

Menmen det er lov å være optimist og prøve...

 

Delmål 2 des: -3 kg til 60,9 kg

 

Mål 23 des: 59 kg

 

Det hadde vore fint, må vel jobbe mot kiloene i januar igjen, men det blir ikkje noke problem......i jula har eg tenkt å kpse meg og ikkje tenke kcal sjølv om eg trur det vil være en automatisk bremse i hjernen som seie : Nok no;)

 

Eg e optimist ikkje realist, husk det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!!! Gratulerer med flott nedgang - jeg synes det er veldig bra av deg nå som du er ferdig med kurset og alt. Fortsett den gode trenden så kommer du i mål.

 

PS! Kan jeg få spørre hva ditt midjemål er nå? Jeg lurer litt på hvordan det vil gå med mitt eget midjemål også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Tusen takk for det, håper på å fortsette i samme trend ja, det står ikkje på motivasjonen ivertfall...midjemålet mitt ligg på 88 cm som ved kurs slutt, det låg lenge stille når eg gikk på kurs og plutselig forsvant 12 cm, merkelig men håper selfølgelig at det skjer igjen;) Håper at rockeringen gjer susen...

 

I dag har eg vore på trening med stor ball og merker stor forskjell på egen styrke fra første timen og nå, så det går fremover...no skal eg rocke litt før sengetid.

 

God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra å ha gått ned 12 cm fra midjemålet!

 

Blir litt redd allikevel når jeg ser at du er så pass lett som du er nå og fremdeles er 88cm (redd med hensyn til meg selv og egne mål, vel å merke). Jeg har veldig lyst til å gå ned til 80cm eller mindre, men jeg vet ikke om det er mulig. Mitt vektmål er 62 kg, men jeg får se hvordan det går fremover. Målene får nå stå som de er uansett :)

 

Jeg følger litt med deg også hvis det er greitt. Blir jo motivert av deg som har kommet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Bare koselig det at du følger med meg, det er motiverende for meg og det....

 

når det gjelder midjemål så er jo det en veldig individuell sak, for meg så er eg laga slik: store puppa, rund mage, lita rumpe og stilke bein, slik eg ser det sjølv vel og merke, sikkert en tenke overdrevet, men fettet ligg på magen med meg, og tre graviditeter og et keisersnitt har sitt og sei.

 

Vi er alle ulike og du må ikkje sammenligne for mykje, tenk på deg sjølv slik du er og har vore en gang. Sjølv har eg en bunad i skapet som er sydd med en livvidde på 70 cm så eg trur det er store muligheter å bli kvitt flere cm.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Føler ikkje eg har vore flink i veka som var, lite trim og helga blei vanskelig med lite rutiner og kakefest på søndag, så nå må det skjerpings til i veka som kjem.

Ingen festligheter på tapeten, så nå må eg holde fokus og holde aktiviteten oppe. Rapporterer i morgen tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag: 63,4 kg...super happy. midjemål: 84 cm...veldig motiverende måling i dag.

 

Må bare sei at eg e kjempe gla og letta, veiinga gikk over all forventning og eg forstår vel egentlig ikkje at det mulig. Veit egentlig ikkje ka eg skal sei, tallene taler for seg sjølv. Det går jamt og trutt nedover og no venter eg egentlig bare på ei stillstand veke, har jo hørt om dei, så det kjem vel til meg det og.

 

Denne veka vil eg prøve å få til meir trim og meir rockering.

 

Klems fra glaglaglajenta:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Då er det torsdag og i dag skal eg og minsten på babytreff, det blir koselig.

 

Snart e helga her og etter over 2 mnd her inne så syns eg at søtsuget har dempa seg betraktelig i det siste...det føles lettere å og et konstant søtsug er ikkje så markant lenger...håper det varer til jul..hehe...

 

No skal eg følge jenta mi i barnehagen og så blir det litt ornings i huset før eg trasker meg på babytreff om veiret held seg, då får eg 1,5 timers gange i dag.

Satser på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Og takk for hyggelige ord, bare kjekt med alle som stikker innom.

Eg syns sjølv det har gått veldig bra så langt og er godt fornøyd med fremgangen, når det gjeld rockeringen så har eg ikkje hatt den meir en i 2 veke, så det er fortsatt fortidlig til å konkludere med noke konkret der. Einaste eg kan sei, e jo at eg har minka 4 nye cm i midjen siste mnd, eller vekene, og det e jo supert, men trur nok at det e en kombinasjon av kosthold, trening og rocking, er

ivertfall fortsatt synlig blå etter rockingen...hehe...så eg trur no den sett fart på muskler og fettceller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Innom en snartur, igår var det klubbkveld med jentene, deilig tacopai blei servert og eg datt litt opp i godteskåla...litt kjipt i dag, men spinning timen letta samvittigheten litt og no e eg begynt å få jule stemning og skal avgårde på byen, tar lunsjen før eg går så slipp eg sulten mage og store fristelser som kafe besøk...i kveld blir det ingen kos, anna en med mannen...hehe...fortsatt go helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært med spinning!:) og det hørtes ut som en veldig koselig kveld du hadde igår!:) Idag skal jeg spise middag hos en venninne, første gangen jeg skal være så langt unna gullet i (forhåpentligvis) noen timer;) Men jeg blir kjørt til og fra så da regner jeg med at det skal gå finfint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Takk for hilsen melis, ja vi hadde det veldig koselig på fredag. Håper det gikk fint første kvelden vekke fra lisje gullet;)

 

Vi e invitert i 40 års lag til svogeren min på lørdag, og eg e skikkelig gira på en liten fest etter snart 1,5 år, syns eg fortjener en kaffi og cognac no...hehe...

Jobber iherdig med å venne han til flaske igjen, har ikkje brukt det siden i sommer og han har funne ut at det e noke tull...vil bare ha pupp han, og det skjønna mannen min godt som han seie...:)

Håper vi får det til, for mamma e bukka som barnevakt og hon gler seg sånn. Grøt er heller ikkje noke stas, så hvis dere har nokre gode råd så mottas de med takk:)

 

Ønsker alle som er innom her ei god veke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...