Gå til innhold

hei


Gjest dronninga

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest dronninga
Og det fortjener du...all ros.

Var det nå du skulle til legen??? Her må vi følge med og bry oss med alt vet du.

Jeg takker. Jeg var i går. Blodtrykket var litt høyt og pusten har ikke blitt noe bedre. Så jeg skal inn igjen om 8 uker. Har ikke fått resultatet av blodprøven da. Det tar vel en uke tenker jeg. Jeg har jern mangel også. Så jeg eter piller så det holder her. Hehe:-) Har begynt med vitapro og tranpiller og sana sol. Da må det vel hjelpe vel sååå mye sunt på en gang:-) Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmalill
Jeg var i går. Blodtrykket var litt høyt og pusten har ikke blitt noe bedre. Så jeg skal inn igjen om 8 uker. Har ikke fått resultatet av blodprøven da. Det tar vel en uke tenker jeg. Jeg har jern mangel også. Så jeg eter piller så det holder her. Hehe:-) Har begynt med vitapro og tranpiller og sana sol. Da må det vel hjelpe vel sååå mye sunt på en gang:-) Hehe.

Vitapro er det jo mye snakk om for tiden. Må si at jeg har mer tro på Møllers tran. Men hvis du syes det har effekt...så hvorfor ikke. Vet man trenger en del tilskudd ved jernmangel. Søsteren min har det. Samt at hun trenger tilskudd av det meste.vitaminer og sånt. Men hun er ennå mer usunn enn meg. Har straffa seg det. Blitt noe bedre nå, men eter sikkert 12 piller pr dag for å få i seg det hun trenger. Alt i samarbeid med lege og ernæringsfysiolog heldigvis. Det er ikke spiseforstyrrelser, er bare det at hun ikke gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmalill
Jeg takker. Jeg var i går. Blodtrykket var litt høyt og pusten har ikke blitt noe bedre. Så jeg skal inn igjen om 8 uker. Har ikke fått resultatet av blodprøven da. Det tar vel en uke tenker jeg. Jeg har jern mangel også. Så jeg eter piller så det holder her. Hehe:-) Har begynt med vitapro og tranpiller og sana sol. Da må det vel hjelpe vel sååå mye sunt på en gang:-) Hehe.

Blodtrykket vil sikkert gå litt ned med vekta. Hvordan er pulsen din da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobba ! :) Er vel kjempegøy å se 70-tallet, er det ikke ? Det synes jeg iallefall..

 

Og Siljee..vekta mi er faktisk digital og ganske ny,kjøpte den på elkjøp for ett par år siden bare.Men deres vekt viser altså akkurat det samme hver gang dere trør på den, om dere veier dere flere gang rett etter hverandre ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmalill
Den var greihåper jeg. Han hadde vel sakt noe hvis deg var høy eller for lav:-)

Det hadde han sikkert. Jeg har alt for høy, og uregelmessig. Og det er ganske slitsom i blandt. Kan ikke finne noe feil ved blodprøver. Blir sånn hjerteflimmer. Og må ta Betablokkere. Går greit, bekymrer meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Uff. det er jo slitsomt da hvis du mereker det. Jeg merker ikke at jeg har høyt blodtrykk. Men jern mangel kan jeg merke. Da blir jeg trøtt og slapp. Er bare å spise piller å se glad ut.:-) Jeg liker det ikke men må mann så må mann

 

Hei Tupp1. vkta mi er også sånn som viser litt forkjellig. Men det er ikke så store avvik. Så det er vel ikke vekta di som er galt. Tror de fleste vekter er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmalill
Uff. det er jo slitsomt da hvis du mereker det. Jeg merker ikke at jeg har høyt blodtrykk. Men jern mangel kan jeg merke. Da blir jeg trøtt og slapp. Er bare å spise piller å se glad ut.:-) Jeg liker det ikke men må mann så må mann

 

Hei Tupp1. vkta mi er også sånn som viser litt forkjellig. Men det er ikke så store avvik. Så det er vel ikke vekta di som er galt. Tror de fleste vekter er sånn.

ja, min er og sånn. Og ikke noe gøy når den plutselig viser mer. Nå stoler jeg jo ikke på den..og da veier jeg meg jo flere ganger. MÅ bare se. Ja ja, vi er visst flere i samme båt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobba ! :( Er vel kjempegøy å se 70-tallet' date=' er det ikke ? Det synes jeg iallefall..

 

Og Siljee..vekta mi er faktisk digital og ganske ny,kjøpte den på elkjøp for ett par år siden bare.Men deres vekt viser altså akkurat det samme hver gang dere trør på den, om dere veier dere flere gang rett etter hverandre ? :)[/quote']

 

 

Min viser i allefall det samme om jeg går på flere ganger. Man pröver jo flere ganger de ukene vekta mener man ikke har gått ned noe särlig :) Og min viser det samme hver gang. Men tror det er viktig å stå riktig på den, noen vekter er veldig fölsomme på det.

 

Gratulerer med nedgang dronninga! Du er flink! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Forresten' date=' dere som har gått kurs og sånn, er egg "nei mat"?

Stekte meg nemlig to egg til frokost, i bittelitt olje :)[/quote']

egg er ja mat. Det sies 2 egg om dagen er bra. jeg spiser kokt egg til frokost hver dag jeg. Jeg pleier å koke 3egg i slengen. å spiser 1 egg til frokost hver dag. Er godt det da. Jeg har litt lett kaviar på også jeg da. 30% mindre fett står det på tuben:-)

 

 

Ja vektene er nok litt ut i kurs innimellom:-)

 

Jo takk siljee for det. er godt å fått et annet tall å forholde meg til:-) Har slitt lenge nede på 80kg lenge nå. Det er vel jula som har hengt litt igjen tror jeg. Men pytt pytt. Nå er jeg der hverfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Gratulerer med fine tall denne uken, og så kjekt å se 7 tallet først!! bra jobba

 

de vektene viser av og til veldig forskjellig alt etter hvordan man står på... noen dager står jeg med vilje sånn at den viser mindre bare for å bli glad, hehe. men lønner seg ikke i lengde å jukse slik.

 

i dag skal jeg fikse meg good middag: kylling, løk, paprika og tomat inni stekeovnen...lager seg selv gitt, hehe. og så må jeg ha rømme til. :)

 

kjekt å se at det går bra med deg :) tirsdagshilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei Daimbolle. Så kjekt at du kommer innom da. Jeg har det bra for tiden jeg. Når jeg har klart å komme på det magiske talle. Er jeg fornøyd. Og jeg takker for rosen.

 

 

Den middagen hørtes god ut da. Lite kcal i den da vel. Mye grønnsaker og kylling. Prøv noe som heter kyllingfileer i aprikosesaus. den står kursboka nr 1. Den hadde vi en helg her. Den var kjempe god:-) Anbefales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt for meg selv..ja, vi er visst ganske like..som går flere ganger på vekta for å få det "riktige" tallet :) Men greit å høre, gidder ikke kjøpe meg ny vekt igjen, da de fleste sikkert er litt variable.

 

Sliter litt med motivasjonen jeg.Synes jeg har vært ganske flink i det siste, og har brukt å gå ned ganske fort, men nå ser det ikke ut til at jeg går ned noe særlig.Ser på merkene etter sokkene at jeg har mye vann i kroppen.Hvordan skal jeg bli kvitt det tro ? :)

 

Var og gikk meg tur igår, skal gå meg en tur idag også.Gjør det noen ganger i uka, men det er tydeligvis ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei Tupp1. Det gjelder å ha fokus på det du gjør. Du må ikke gi opp nå vettu. Det er godt etterpå når du har nådd ditt mål og hveta at . Yes jeg klarte det. God følelse det at ikke kg vinner over deg. Hehe:-) Ikke gi opp håpet selv om motbakken er ille noen ganger.

 

 

Men kan tenkes alderen har noe å si. Jeg har tenkt det sånn at jo eldre en bil jo vankeligere er det å gå bort kg. Det viser seg det. Jeg blir snart 40år. Det magiske tallet kommer opp igjen. Uff. Hehe:-) Da tenker jeg Nå må jeg bare . Nå eller aldri. Er ved en veiskille nå jeg hvertfall. Så er vi sammen om detta så klarer vi det vettu.

 

Hvis du har mye vann i kroppen så må du kontakte lege. Da kan du få vannpille. Jeg slepper det jeg. Tar blodtrykkstabletter men vanndrivende stoffer i.

 

Jeg må snart til Drøbak jenter. Er snart tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vet jo at jeg bare må kjempe videre mot kiloene.Trives ikke i det hele tatt slik jeg er nå. Og det er nok som du sier, Dronninga, det er vanskeligere å gå ned nå som vi begynner å dra på åra :) Så om vi skal ha det gjort, må vi gjøre det nå !

 

Men vet du hva ? Kjenner faktisk at det svaret ditt gjorde meg i bedre humør ! Det at du skriver at vi er sammen om dette ! For det er vi jo faktisk, og det er kjempegodt å få støtte fra noen som er i samme situasjon når en ikke er på topp selv ! Så tusen takk ! Kjenner jeg er mer motivert og inspirert nå ! :)

 

Ha det fint sålenge ! Snakkes jenter ! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmalill
Må le litt for meg selv..ja' date=' vi er visst ganske like..som går flere ganger på vekta for å få det "riktige" tallet :) Men greit å høre, gidder ikke kjøpe meg ny vekt igjen, da de fleste sikkert er litt variable.

 

Sliter litt med motivasjonen jeg.Synes jeg har vært ganske flink i det siste, og har brukt å gå ned ganske fort, men nå ser det ikke ut til at jeg går ned noe særlig.Ser på merkene etter sokkene at jeg har mye vann i kroppen.Hvordan skal jeg bli kvitt det tro ? :)

 

Var og gikk meg tur igår, skal gå meg en tur idag også.Gjør det noen ganger i uka, men det er tydeligvis ikke nok.[/quote']

 

Du kan og få kjøpt noe på helsekostbutikk som virker vanndrivende. Bare ikke overdriv bruken. Man skal ikke bli dehydrert. Selv drikker jeg nok litt for lite, men kan likevel være "hoven" i beina. Går seg som regel til i løpet av dagen. Men så føler jeg ikke noe bestemt ubehag ved det. Kun hvis skoa klemmer ekstra. Men da tror jeg beina er fylt med øl eller vin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Jo' date=' vet jo at jeg bare må kjempe videre mot kiloene.Trives ikke i det hele tatt slik jeg er nå. Og det er nok som du sier, Dronninga, det er vanskeligere å gå ned nå som vi begynner å dra på åra :) Så om vi skal ha det gjort, må vi gjøre det nå !

 

Men vet du hva ? Kjenner faktisk at det svaret ditt gjorde meg i bedre humør ! Det at du skriver at vi er sammen om dette ! For det er vi jo faktisk, og det er kjempegodt å få støtte fra noen som er i samme situasjon når en ikke er på topp selv ! Så tusen takk ! Kjenner jeg er mer motivert og inspirert nå ! :)

 

Ha det fint sålenge ! Snakkes jenter ! :([/quote']

Så bra da at du ble motivert og inspirert av hva jeg skriver her da til deg. Men det er vel derfor vi er her inne for å gi hverandre et dytt i ryggen. Han trenger det innimellom. En kan fort bli lei. Hverfall nå resultate uteblir. Men viktigs er å hvite at en har gjort ting riktig. Resultate kommer etterhvert. Snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

er sunt åre rundt. Hehe:-) Så har jeg syklet i dag også. Hadde et opphold i går. Men er på plass igjen i dag:-) Jeg føler selv at kroppen trenger en dags pause som Jahn Teigen synger så fint:-)

 

Ellers så har jeg vært ute å ragga i dag. Drit glatt og igjen iset rute på bile som jeg nesten ikke klarte å få bort med varmapparatet. Måtte hente guttungen på skolen i Drøbak så for å kjøre han til reguleringstannlegen i Ski. Han har et år igjen ca med det der. snakkes da jenter og ha en fortsatt god dag og kveld jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. har vel värt så som så. Litt mye kcal ( nok en gang for at jeg har stått opp tidligere enn vanlig...) men lagde en god fruktsalat til kvelds. Biter av kiwi, druer, banan og honningmelon. Ville hatt appelsin og ananas også feks, men brukte det jeg hadde hjemme^^ Ble godt det også:D

Ble ikke mye trim, 40 min ute med hunden bare... Sliten i dag!

 

Husker ikke hvem som sa det, men hvordan ser du på sokkemerkene at det er for mye vann i kroppen egentlig?

 

Ha en fortreffelig aften! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljee : det var jeg som snakket om sokkemerker.Ser bare at jeg får dype spor etter sokkene, selv om de ikke er trange. Men jeg merker vannet på andre måter også da, blir f.eks rundere/oppblåst i ansiktet.

Synes ikke 45 min gåtur med hunden er så lite trim, iallefall ikke om du har litt fart !

 

 

Hadde en ganske stor "sprekk" igår. Hadde lovet ungene boller og kanelsnurrer etter de var ferdig på treningen i går kveld. Tenkte jeg kunne unne meg en bolle, men det ble en bolle og to kanelsnurrer...de var sååå gode. Huff, det er vanskelig når man skal lage god mat til andre. Men har jo klart å holde meg unna før. Har hatt lange perioder under slanking før hvor jeg ikke har rørt noe "forbudt".Men det er akkurat som om jeg ikke gidder denne gangen. Vet ikke helt hvorfor.Kanskje fordi jeg har mere å ta av denne gangen ? Men det burde jo vært motsatt !

 

Og til helgen er det morsdag..da bruker vi å ha kake og mor bruker å få det beste hun vet i gave..nemlig sjokolade :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmalill

Håper alt er bra med hele gjengen. Fryktelig travelt her, dessverre. For gradestokken viser 12 gr+, og sola skinner. Men dagen går kjapt da når man har noe å gjøre hele tiden.

 

Og det er altså MORSDAG til søndag.. og det betyr...KAKER. For dere, men ikke meg. Selv får jeg av naturlige årsaker ingen kake, og ikke skal jeg til mor heller. Der sparte jeg de kaloriene.

Men uansett..kos dere med kake el.lign. vel fortjent så flinke som dere er.

 

Snakkes vi ikke..så ha en strålende helg.

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...