Gå til innhold

Velge kjole nå - eller vente?


Gjest EleResa

Anbefalte innlegg

Ikke så lett å bestemme seg nei..

Skal jeg velge kjole og fikse nå, eller vente til sommeren - da jeg forhåpentligvis veier mye mindre enn nå, men risikere å ikke få valgt den kjolen jeg vil ha??

 

 

Noen mer erfaring her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke lett å vite hva du skal gjøre...

det kommer jo ann på hvor mye du har planlagt å gå ned i vekt, er det bare snakk om noen kg så er det jo bare småjusteringer og det trenger ikke bli så dyrt. men skal du ned mage kg og fasongen endrer seg veldig, kan det jo bli veldig dyrt å sy om kjolen... pluss at den vil kanskje ikke se lik ut, vet ikke??

 

har du funnet drømmekjolen?

 

 

for min del er det svigermoren min som skal sy kjole... vi begynner i januar, så må gå ned det jeg skal til da... og holde meg stabil frem til brylupet i mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned 30 kg, men vet jo ikke hvor mange som er borte når tiden løper ut for å få skaffet en kjole. Og det er sant som du sier, kjolen som ser ok ut nå behøver ikke å se like ok ut når kroppen endrer seg..

 

Jeg har ikke lett etter kjole enda, men mange jeg kjenner som har giftet seg sier jeg bør begynne snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt samme problemstillingen. Målet mitt er 30-40 kg ned fremover, men jeg er fornøyd med halvparten innen bryllupet. Jeg har kjøpt meg kjole med justerbar rygg. Har snøring bak som jeg kan snøre inn nesten to størrelser med det utg.pkt. jeg har nå. Ellers kan den ikke syes inn noe. Skal man bestille kjole fikk jeg beskjed om at de helst ville ha 8-9 mnd på den kjolen jeg skulle bestille. Jeg ville fokusert på å finne en kjole som passer ganske bra nå i fht kroppsfasong og satse på en kjole som kan syes inn eller justeres ned en til to størrelser. Skal du vente helt til du er fornøyd i fht vektnedgang så risikerer du å ikke få den kjolen du vil ha. Jeg er størrelse 50 nå, men kjolen min kan snøres inn til str 46. Er jeg størrelse 46 på bryllupsdagen er jeg strålende fornøyd. Jeg har funnet ut at jeg går ned ca 10 kg pr størrelse. Ergo str 46 vil tilsvare en vektnedgang på 20 kg. Jeg er 173,5 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kjole i underkant av et halvt år før, og syns det er en del å velge i i forskjellige størrelser. Tror ikke det gjør noe om du venter en stund til med å finne kjole. Men - det kommer jo litt an på hva slags type du er. Viss du stresser med å vente får du heller vurdere det. Men det går fint an å vente til tre måneder før, og da har du jo ganske god tid til å gå ned endel kilo. Samtidig er det jo kjekt å gå å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Gjest EleResa

Da var kjolen innkjøpt :)

 

Den er litt vid, så må sys inn i sidene og legges opp på lengden siden jeg er så lav. Men tror den blir knallfin! :)

Skjønner ikke helt hva jeg gruet meg sånn for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...