Gå til innhold

7-8 kilo slankere til jul? BLI MED!:D


Gjest Ghambia

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er en jente på 175 som veier 73 kg ... Vet ikke helt hva idealvekten min er, men tror den er mellom 63-65 kg. Så det er det som er målet mitt før jul. Jeg har tenkt å veie meg 22. desmeber, og da skal målet være nådd!https://www.vektklubben.no/forum/images/icons/icon10.gif

 

Noen andre som blir med på å skrive inn vekten hver søndag/mandag? Jeg vet dette fungerer bedre for meg, for da føler jeg at det er flere enn meg som passer på vekten min. Men før jeg slutter å skrive, så er det bare en ting jeg lurer på: hva er trimpoengene jeg får når jeg skriver inn hvor mye jeg har trent per dag?

 

Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar
Gjest karoline77

Hei,

jeg er med. Har som mål å gå ned 7-8 kilo før jul. Startet denne uka.

 

Startvekt var 76.6. Høyde 168cm. Målet er 67-68.

 

Når det gjelder trimpoeng osv så er det en link på "Ny i vektklubben" hvor all informasjon om sånne ting står.

 

Da veies vi på mandag!

 

Karoline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trimpoengene kommer opp av seg selv når du skriver inn hva du gjør og hvor lenge.

Bare prøv deg frem.

Det er gøy når det blir stadig fler epler på epletrærne:)

 

jeg tror dere setter dere for høye mål frem til jul. Kanskje 4 kg, da har dere en sjanse til å beholde den nye vekta. For rask nedgang er for voldsomt for kroppen, den har en lei tendens til å samle nytt fett for å komme tilbake til "normalen"

 

Lykke til uansett! Det er deilig når klærne begynner å bli litt romslige:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karoline77

Hei,

ja du har sikkert rett i at det er litt mye. Jeg er veldig fornøyd med fire og. Men hvis vi er veldig flinke, er det ikke umulig å gå ned 0,7 kilo i uka. Det vil bli ca 6 kilo i alle fall. Men det er klart at noen uker er man flinkere enn andre, og så stagnerer det jo litt innimellom.

 

Vi får gjøre som best vi kan. Alle kilo i minus er en bonus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med den siste setningen din:D

 

Selv har jeg "bare" 3 kg igjen. men de vil ikke av. Les: jeg gjør ikke nok til å få dem av!

 

begynte ny giv i går med trim. 1 times Spenst i går. Dagen i dag startet jeg med 40 minutters skogtur, før jobb:)

 

Tror jo at det er cm som er viktigst. I og med at trimmen min har vært dårlig de siste mnd, så er buksene blitt strammere. Det er IKKE gøy, selv om vekta ikke har økt.

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karoline77

Hei,

ja det er helt sant som du sier at cm er viktigst. Vi er altfor opptatt av kilo, men samtidig er det er enkel motivasjonsfaktor. De fleste som slanker seg begynner å trene samtidig og derfor går man ikke nødvendigvis ned i vekt. Ikke med en gang i alle fall.

 

Det er uansett tråkig når vekten stopper opp, og i hvertfall når klærne strammer litt mer igjen. Men det virker som om du har situasjonen under kontroll! Hvor mye har du gått ned tilsammen?

 

Karoline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det er en del, men vet at det er mulig og at jeg klarer å holde vekten. iallefall med et par kg å gå på :o dessuten skader det ikke å prøve. men da veier vi oss på mandag.

 

Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned tilsammen 10 kg. men det er i løpet av 3 år. Så det har tatt sin tid:D

 

Jeg VIL ikke gå opp igjen!!!!!!

 

Så nå er det de siste kg som skal av, men over tid. Kanskje jul? Eller påske?

 

I hvert fall skal jeg stramme opp kroppen igjen. Som sagt har det blitt litt dårlig med det i det siste.

Nye bukser er litt for stramme.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Jeg vil også gå ned noen kg. Er 36 år, 174 cm høy og 72 kg. Bruker disse sidene når jeg synes vekten er for høy................Blir mere motivert når jeg legger inn alt jeg spiser, og når jeg har noen i samme situasjon å "snakke med".

 

Var nede i 65 kg for 1,5 år siden, men etterpå har det vel gått sånn jevnt oppover - men NÅ får det jammen være nok - trives ikke så veldig godt med å se meg i speilet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er hyggelig at vi blir flere :) og du og jeg har ca samme høyde og vekt (175 cm og 73 kg). vet du hva du "bør" veie ettersom hvor høy du er? for det kan gi meg en pekepinn også.. jeg har forresten gått 2,5 times tur i marka idag, og spist sundt :)

 

Hilsen en motivert Ida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Kjempeflink du da Ida - du har fått endel trimpoeng i dag da.........Jeg trener ikke i det hele tatt - kun den aktivitet jeg får gjennom en aktiv jobb i full stilling og stor familie hjemme.

 

Dette med hva vi "bør" veie...........Har regnet ut BMI og funnet ut at når jeg er 174 høy er min normalvekt mellom 61 kg og 76 kg - dvs at vi er innenfor normalvekten både du og jeg! MEN, jeg for min del trives best med noen kg mindre - syntes jeg var "fin" med 65 kg.

 

Mitt problem når jeg er så mange kg som nå er valkene som kommer frem over bh-strikken under armene hvis du forstår - også magen da - der er det endel fett! Ellers er vel kroppen ganske grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en skogstur for meg, 1 time i dag.

I tillegg til at det er utrolig deilig, så gjør det godt! :)

 

Her blåser det "hatter og høy", det regner og er springflo.

Bor på Sørlandet.

 

God helg til dere alle:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig, jeg er "finest" når jeg veier sånn 62-63 kg.. jeg fikk faktisk hele 4,3 trimpoeng:D hehe. jeg var også på skogstur for tre dager siden i høstregnet. jogget og løp sprint intervaller i underkanten av en time. Men de trimpoengene, hva er det jeg får ut av dem? bortsett fra at de viser meg hvor mye jeg har trent..

 

Veie dag imorgen, og familiemiddag i dag :S ingen god kombinasjon. Hvor mye kan jeg spise? vi skal ha reinstyrstek..

 

Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Kokko, du er jo kjempeflink med turer du også høres det ut som - selv om det er "drittvær" ute! Hold den tur-motivasjonen oppe begge to - det vil dere få uttelling for sammen med bevisst koshold!

 

Og når det gjelder reinsdyrsteik, så ser jeg at det bare er 105 kcal i 100 g - så jeg hadde forsynt meg mer av det enn poteter f.eks. Det går jo an å være litt forsiktig med sausen...... MEN, kos deg i familiemiddagen - tenk ikke altfor mye på kcal.

 

Et spørsmål til alle: registrerer dere her på sidene hvor mye dere spiser og drikker i løpet av dagen??????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i denne tråden nei, men på min profil så gjør jeg det. men det er mest for at jeg skal venne meg til å telle kalorier i starten. er ikke helt stødig på det enda.

 

God helg alle sammen

 

Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karoline77

Hei,

så bra med turer i skog og mark. Ikke noe er bedre enn det. Og bra jobba med minus kilo.

 

Kommer selv fra trening i studio (ikke så mye natur der jeg bor i dypeste Oslo-jungel): 50 minutter løping, 15 minutter sykling. Sitter på jobb knallrød i mosen...håper ingen kommer inn på kontoret de neste 30 minuttene.

 

Uansett veiiingen i morges viser at det går riktig vei, selv om jeg var på bryllup i helgen og det derfor ble litt ekstra mat.

 

Startvekt: 76

Idag: 74.8

 

Ny uke, ny giv. Satser på å komme ned til 74 innen neste mandag!

 

 

karoline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nedgang på meg:(

Altfor mye som har skjedd sist uke og i helga.

bedre lykke kommende uke!

 

Sløyfet trimmen i dag, for travelt.

 

jeg registrerer ikke hva jeg spiser og drikker.har aldri helt fått dreisen på det.

Gjorde det da jeg gikk på kurs for 2 år siden.

Burde kanskje gjøre det for å se hvorfor det går så sakte nedover. men samtidig har jeg jo en viss peiling når ting går skeis:D

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karoline77

Så bra da Ida. Og Kokko, det blir sikkert bedre neste uke. Sikkert lurt å registrere litt for å holde motivasjonen oppe. Da blir det veldig tydelig hva mye man spiser for mye, og hva det er (selv om man jo vet det egentlig...pottis = dårlig, gulerot = bra...)

 

En ting lurer jeg på, hvor mange kcal satser dere på per dag? Ser fra loggen min at jeg ligger på rundt 1500 - 1600, men fra en annen link her ser jeg at jeg kanskje burde ligge på 1900. Hvor nøye er egentlig disse tingene? Og hvis man har begynt å trene (alltid ivrig i begynnelsen), skal man da spise flere kcal?

 

Karoline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bli med å? Jeg er 1,69 og vekta er 70,8. Vil ned til 64 kg. Gikk på Bailine for noen år siden og da skulle vekta være ca 64. Trives best da også. Ellers legger jeg inn det jeg spiser og jeg tror det skal ligge på ca 1600 kcal i løpet av en dag. I vg`s vektklubb skulle det være 1460 kcal pr dag da jeg veide 74 kg. Blir vel omtrent det samme. Har prøvd det meste!!! Nå spiser jeg 4 knekkebrød (husman) til frokost, det samme til lunsj,2 til kvelds pluss middag! Masse mat. Av pålegg går det i cottage cheese, lett syltetøy, makrell i tomat og leverpostei. Ikke mye! Kjekt med ei lita vekt. 2-3 frukt. 1 yoghurt 0,1%. Vei middagen for der er det lett det blir for mye. Tror det er 150gr kjøtt/ fisk. Mye grønnsaker og 125gr potet/ris. Arrester meg hvis dette er feil. Tvi-tvi og lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maggimaggi

hei damer!

 

det er gøy å inspirerende å lese hvor flinke dere er :)

er det mulig å slenge seg med på tråden?

 

jeg er 23 år, ca 168 cm høy og veier 64 kg.

var godt i gang i vinter og vår, og i sommer var jeg rimelig fornøyd med en vekt på rundt 61 kg.

MEN så har jeg slappet av de siste mnd, kroppen har blitt litt slappere og vekta kryper oppover.. det er ikke aktuelt å holde på sånn lenger!

 

derfor vil jeg nå sette igang igjen, og trenger hjelp av Grete Roede sine nettsider og da DERE :)

 

målet mitt er 60 kg, altså ned 4 kg.

satser på å nå det målet til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall kcal bestemmes av aktivitet, nåværende vekt og alder. Tror det er riktig sagt.

 

Så 1600 kan være ganske riktig for deg, kanskje dumå ha litt mer.

Dersom du trener mye, skal du øke litt, for kroppen må ikke tape vekt for raskt.

 

Hørte nettopp i dag, fra ei som er vektoperert, at det tar 5 år for kroppen å bli venn med den nye vekta.

Det betyr jo at kroppen bruker laaaang tid før den slutter med å prøve å øke vekta igjen, for å komme tilbake til "normalen".

 

I praksis betyr det også at små utskeielser virker inn på vekta, mye mer enn når en ikke har gått ned i vekt.

 

Så: stå på - ikke gi opp!!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Idag har motivasjonen min bare sunket til bunnivå :/ Jeg tenker at det jeg gjør ikke hjelper, og at jeg har så lyst på snop. men vet jeg ikke skal spise det, det er jo FY-FY!! meeen, jeg får vel bare håpe at motivasjonen går oppover snart .. uansett så vil jeg jo gå ned.

 

En annen ting også, hva skjer dersom man spiser for lite av den anbefalte kcal mengden? jeg har gjort det ved noen anledninger :/ virker det motsatt, slik at vekten da øker?

 

Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...