Gå til innhold

Måltidsplan


Gjest lotte88

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

jeg syns det er vanskelig å spise en middag som kun inneholder 400 kcal, så jeg spiser (omtrent) slik:

 

frokost: 220

mellom:100

lunch:220

middag:5-600

mellom: 100

kvelds: 220

 

220 kcal tilsvarer (ca) 3-4 knekkerbrød (kommer ann på hvilket) eller 2 (30g) brødskiver med lett pålegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
Hei' date=' har lyst til å begynne med å bare spise 1500 kcal om dagen og spise seks måltider... men hvordan legger jeg opp en måltidsplan? er det noen som har noen tips til meg?[/quote']

 

Jeg har også planlagt dette og sitter og prøve å planlegge måltider fremover, eller i hvert fall noen ideer til hva jeg kan spise.

 

Så langt har jeg planlagt:

 

Frokost: 1 skive grovt brød med sunt pålegg (noen som har forslag til sunt pålegg?) eller havregrøt eller kellogs allbran med skummet melk (noen som har forslag til noe som man kan ha sammen med havregrøten eller froksotblanding sånn at ikke smaken blir så kjedelig?) eller eggehvite omelett eller eggerøre

 

Lunsj: Salat (noen som har et annet sunt forslag eller noen lette salat typer man kan lage?)

 

Middag: Fisk/kylling og steamet grønnsaker (hvordan steamer man grønnsaker og smaker ikke det litt kjedelig)

 

Snaks/Mellommåltider: Cottage cheese, frukt, mandler

 

Noen som har noen flere ideer til meg? Blir litt kjedelig å spise det samme hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger det opp omtrent slik:

 

Frokost: 2 grove knekkebrød med lett pålegg, salatblad og tomat (evt annet godt som gjør frokosten bedre), 1 liten yoghurt og et glass juice.

 

Lunsj: Varierer veldig. Kan ha salat med pasta og alt av det gode du liker, havregrøt, frokostblanding, yoghurt og musli, knekkebrød med noe godt på, fullkornspasta, eller egg. Når jeg spiser lunsj hjemme synes jeg det er veldig godt med egg, enten kokt eller i eggerøre, fordi egg inneholder masse proteiner som holder deg mett gjennom resten av dagen.

 

Mellommåltider: En yoghurt, frukt, grønnsaker eller nøtter.

 

Middag: Kylling eller strimlet svinekjøtt i wok er supergodt, og ellers er det så utrolig mange herlige middager som er magre. Jeg bruker MYE grønnsaker (en halv tallerken - gla i grønnsaker :( ), 2 poteter eller naturris (kjempe godt og ser litt mer spennende ut!). Har jeg wok bruker jeg woksaus, og til andre middager synes jeg det ikke trengs annet enn godt krydder. For meg er det viktig å krydre middagene slik at jeg faktisk får variasjon ut av selv de simpleste retter.

 

Kveldsmat: Er det viktigste for meg gjennom dagen! Etter at jeg begynte med kveldsmat har jeg fått mye mer energi om morgenen og føler meg generelt bare mye mye bedre :) Det synes jeg alle burde spise! Om du lager noe varmt eller kaldt, få i deg en liten kveldsmat! Jeg lager feks alltid kveldsmat rundt 21, og da er det enkelt og greit å forholde seg til det.

 

Dersom du melder deg på kurs får du oversikt over hvor mye du skal spise, og mange fine tips som forandrer hverdagen din.

 

Husk at du ikke bare skal spise sunt nå - det er slik du spiser nå som skal være måten du spiser på resten av livet! Du må legge om til en livsstil som passer deg :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...