Gå til innhold

Veien vår til målet


thebomb

Anbefalte innlegg

  • Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Mine ukesmål for uke 45 er:

- Havregryn med Biola med bringebærsmak til frokost alle ukedager.

- Fisk til middag mandag og onsdag.

- Minst 10 trimpoeng.

- 10000 skritt på telleren 5 dager i uken.

 

Siden jeg begynner på kurs denne uken er det naturlig for meg å telle kcal, det håper jeg å gjøre hele dette kurset. Målet mitt er også å komme under 90 kg i løpet av kurset.

 

Håper du finner tråden Camkir. Hvordan har helgen din vært? Har du ukesmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig vær ute, og forhåpentligvis betyr det mye uteliv nå denne uken. Har fulgt snuppa til skolen i dag, å gå om morgenen er en god start på dagen. Nå må jeg feie litt over huset mitt, spise litt lunsj med tid og stunder, og ut på tur. Veide meg i dag bare for å se hva pinnekjøtt gjør med kroppen. Det var 1 kg opp. Jeg var på riktig antall kcal i går, så vil tro at dette er vann som samler seg.

 

Er veldig spent på veiedag i morgen, det er jo også offisiell kursstart. Det er mye mer å huske på enn jeg kan klare tror jeg. Men jeg kommer vel inn i en rutine med maten til slutt får jeg håpe.

 

Ha en flott dag alle, nyt den, den kommer aldri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte ukemål du har smellyflower!

Jeg kjøpt en motivasjonsbok om det og gå ned i vekt, og den satt jeg og leste i går kveld, og nå er jeg enda mer motivert!

Og den siste motivasjonsfaktoren fikk jeg når jeg gikk på vekta i dag tidlig... ohhh... fatter ikke at det går ann og gå opp så mye på så kort tid...

 

Av erfaring tør jeg ikke sette meg de høyeste målene, men noen er ihvertfall klare :D

 

1: Trene 3 ganger denne uken

2: Ikke spise noe snop eller andre usunne ting før lørdag kveld

3: Gå tur annenhver kveld

4: spise regelmessig

 

Jeg må nok prøve og finne på mest mulig, for det og gå hjemme og surre for meg er ikke bra... da blir det skapsnoking ;) og det skal vi da ikke ha noe av!

Snuppa er hjemme sammen med meg i dag, stakkar liten begynner og bli syk..

 

Lykke til i dag smelly!

Sammen skal vi jammen klare dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Jeg kjenner igjen signaturene deres fra diverse andre tråder som jeg pleier å lese. Da jeg så at dere skulle starte en ny tråd, fikk jeg umiddelbart lyst til å spørre: Kan jeg henge meg på?

 

Jeg har min egen tråd, "Prosjekt hold vekten", men akkurat nå er fokuset å gå ned noen kilo som klabbet seg på tidligere i høst, pluss noen kilo som jeg ikke gikk ned før jeg stabiliserte.

 

Hadde vært fint å høre til i en tråd med litt tett kontakt - på hold vekten er ikke aktiviteten så stor bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

For noen uker siden meldte jeg meg inn her i et håp om at jeg skulle klare å komme i gang med en sunnere livsstil - igjen.. Jeg fant en hel del tråder, og prøvde å slenge meg på en, men det var ikke helt enkelt. Jeg hadde ingen motivasjon, og tråden jeg ble med i bare døde, og jeg har ikke vært flink i det hele tatt i det siste.. Etter å ha ligget våken i mange timer i natt, tenkt, "deppa" og vært irritert på meg selv for at jeg ikke har klart å holde meg på den gode stien jeg var på for noen måneder siden, har jeg bestemt meg for at jeg nå skal plukke opp de gode vanene igjen og gøre noe med det!

Jeg har igjen tittet gjennom tråder i håp om å finne noen jeg kan motivere og bli motivert av, og jeg kom nå heldigvis over deres. Så jeg lurer på om jeg kan få lov til å følge dere? Jeg har sett dere har skrevet flere tråder før, og det er godt å se at dere har realistiske og ikke så store mål fra gang til gang :D

Vil uansett ønske alle sammen lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er mandag, og jeg startet i dag, så må jeg vel legge ut litt smått om hvordan det står til med målene mine...

 

Startvekt: 92,8

Midje: 103

 

Jeg vet jeg burde å sette meg noen mål, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal tørre å sette..så jeg lar mål stå åpent for så lenge..

 

Jeg har startet uka bra, med både fisk og grønnsaker til middag. Har til og med klart å skrive ned alt jeg har spist i dag, så nå mangler det bare noen trimpoeng for dagen. Jeg tenker å følge eksempelet ditt (Smellyflower) med 10 trimpoeng denne uka. Jeg får se etter hvert hvor bra det går, er ikke helt sikker på hvor raskt/sakte det går å samle poeng ;)

 

Nå har jeg tenkt meg en tur i svømmehallen og friske opp noen gamle svømmeteknikker :D

 

Håper dere har en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere vil slå følge med meg og smellyflower! fullfres, deg kjenner jeg igjen ja ;)

 

Dagen i dag har gått over all forventning, og jeg er så fornøyd! Og det beste er at jeg føler meg så utrolig motivert om dagen! For første gang på leeeenge har jeg ikke hatt lyst på noe godt i dag, og jeg har gått forbi hyllene utenom og kjøpe noe!

Akkurat nå sitter kjæresten ved siden av meg og spiser opp to ruller med melkesjokolade, og jeg spiser gulrøtter.. hehe :D Jeg fikk så lyst på gulrøtter i sta.. Helt utrolig.. jeg LYST på gulrøtter liksom... :)

Måtte dette vare leeeeenge!

I morgen står det en times trim på planen, og rydding og vasking av hus!

Jeg har også lyst på 10 trimpoeng, tør bare ikke prate så høyt om det :) har ikke helt kommet inn i treningsplanen min. Er så mye annet jeg må konsentrere meg om først.

 

Da krever snuppa mi sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.2 trimpoeng

15940 (!) skritt

1834 kcal (var SULTEN på kvelden, tror 16000 kcal er for lite de dagene jeg beveger meg så mye)

 

Fornøyd med dagen. Har spist fisk til middag- det er fast hver mandag og onsdag.

Havregryn til frokost som planlagt. Ligger i rute. Veide meg i dag, det var ikke oppløftende. Pinnekjøttet gjør nok at kroppen min holder på en del vann, det samme gjør vel musklene mine, som plutselig blir brukt, etter 1 år helt uten aktivitet.

 

Spennende å veie meg i morgen uansett. Blir nok ikke mye gåing, om jeg da ikke slår til og freser avgårde når jeg har fulgt snuppa til skolen. Det er mulig at jeg gjør det.

 

Camkir, du er superflink. Ta vare på motivasjonen din, den er gull verdt. Håper du hadde det fint i svømmehallen Karora. Du er litt under meg vektmessig. Håper vi tar følge nedover. Fullfres, som nicket ditt tillsier, her blir det akkurat det fremover. Håper dere har hatt en flott mandag. Wish me luck tomorrow ;) Nå tar jeg kvelden. Snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så er jeg ørlite bekymret for min mentale helse...fordi...tro det eller ei...jeg har LYST (joda, dere leste riktig), jeg har LYST til å j-o-g-g-e????? Det er virkelig nytt og skremmende for meg. Jeg ser liksom litt ned på de menneskene som løper og svetter og peser langs veien i allslags vær jeg. Tenker "stakkar" og sån, når jeg kjører forbi.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello ladies

 

Jeg hører dere er skikkelig i støtet - veldig bra! Skal gjøre mitt beste for å bidra med... full fres :-)

 

Jeg starter på 69,3 kg og vil ned til 64 kg. Er 170 cm høy, 43 år, mor til to flotte tenåringsjenter og lykkelig gift. Bor i Nordland.

 

Har forsåvidt en lang historie i Grete Roede-systemet - stamkunde - men akter ikke å se bakover, bare framover!

Har ellers hatt fast tilhold på tråden "Prosjekt hold vekten" i over et år, og holder fortsatt liv i den tråden, men akkurat nå trenger jeg fellesskap med noen som skal NED. Og dere virker som en motiverende, fokusert og flott gjeng!

 

Jeg legger meg på et daglig inntak på 1.600 kcal og har satt som mål å ha 10 trimpoeng i uka. For det meste består min mosjon i rask gange.

 

Det var kort om utgangspunktet. Har et ønske om å gå ned mine 5,3 kilo fram mot jul.

 

Har dere/vi noen fast veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine innsatsområder denne uka - går litt grunnleggende til verks:

 

1. Daglig inntak 1.600 kcal

2. Drikke minst 2 l vann hver dag

3. Gå tur minst fire dager, til sammen 10 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes' date=' yes yes! 1 kg ned i dag. Herlig. Nå veier jeg 94 k, og da burde det være overkommelig å komme under 90 til jul? Nå er jeg så glad- skal spise frokost og ut på tur. Ha en strålende dag alle sammen ;)[/quote']

 

Kjempebra! Grattis! :-)

Å komme under 90 før jul høres absolutt realistisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Fullfres. Litt usikker på hva jeg kan håpe på av nedgang, går i bestefall bare ned 3 uker pr mnd, den fjerde er jeg alltid oppblåst og holder på vann. Kanskje en liten presentasjon av meg også er på sin plass?

 

Er 28 år, har kjæreste som jeg ser inimellom, mor til en jente på 7. Gikk ned til 87 kg i fjodr høst, så ble jeg utbrent, har vært sykemeldt og mer eller mindre sengeliggende i år. Nå nyter jeg å være på beina igjen, selv om det er veldig tøffe tider her hjemme. Deilig å ha fokus på noe som er mitt. Mat og slanking har for første gang i hele mitt liv blitt lystbetont, ikke fordi at jeg vil så veldig ned i vekt, men fordi at jeg kjenner at kroppen min virker, og at en livsstilsendring gir meg mye mer energi. Også hjalp det veldig at jeg slutta å røyke i september.

 

Nå var dagens 3.3 første trimpoeng sanket, deilig med en morgentur i det fine været. Nå venter dusj og kaffe.

 

Ehm, ja, jeg har veiedag tirsdag, fordi jeg sender inn kursrapport da (går internettkurs) og fordi at det ikke er helt tett etter helgen, kroppen rekker å stabilisere seg igjen. Bare å henge seg på om dere vel.

 

Gode mål du har for uken Fullfres ;)

 

Nyt dagen damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg ned er jo utrolig bra! Så flink du er!

Godt og se at du er i siget igjen ;)

 

Så bra mål vi alle sammen har satt oss!

 

Burde vel kanskje presentere meg litt jeg også da vel.

 

Jeg er en jente på 31 år, med samboer og en jente på snart 4 år.

Jeg begynte her inne for en evighet siden, og det har gått utrolig mye opp og ned med meg.

Jeg startet på over 82 kilo, og for noen måneder siden var jeg nede i 67 kilo.

Men vekta på mandag viste 72.9 så her har det gått feil vei en stund.

Motivasjonen til og gå ned har bare ikke vært tilstede!

Jeg skal ned til 63-65 kilo så har nå ett lite stykke igjen, men denne gangen skal jeg klare det!

 

Fullfres: Boka jeg har kjøpt heter: Slanking - den lille motivasjonsboken, og den er skrevet av Pia Kahrs.

Kjøpte min på Smart Club, men regner med at den er og finne overalt :D

 

Dagen i dag har foreløpig begynt bra, rundstykke med skinke og alfaspirer på. Hadde glemt hvor godt det var!

 

Snuppa er hjemme i dag også, så i dag skal vi på besøk og shoppe litt!

Visst det blir noen penger igjen når jeg er ferdig med og betale regninger...

 

ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme enda.. kom meg ikke ut i dag, men tar det i morgen for da skal jeg hente maten min! Har foreløpig klart meg veldig bra! Ikke noe snop eller usunt.. snuppa har smitta meg kjenner jeg.. begynner og bli sår i halsen og har mest lyst på varm kakao.. masse varm kakao...!! Men nei!

 

Håper jeg får meg en gåtur i kveld! Det er tid for det i dag!

 

Håper dagen går bra for dere alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har forløpt helt fint, med sunn og god mat til alle måltider. Dagens middag var laks, pasta og salat, og dessert var jordbær (fra frysedisken) og kuler av cantaloupemelon, servert med en liten dæsj Dream mint-is. Deilig! Det er så kjekt å nyte god og veltillaget mat i planlagte mengder, i motsetning til å "inhalere rett fra sjokoladeposen", som jeg så en annen så treffende skrev i en annen tråd.

 

Og i kveld gikk jeg først tre kvarters tur i moderat fart med mannen min, og deretter tre kvarter i mitt eget tempo, så nå er jeg god og svett og gleder meg til en dusj og deretter kaffe.

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig også ganske fornøyd med dagen i dag! Til tross for at jeg har gått hjemme i hele dag har jeg kun gått i skapet og tittet en eneste gang, og da tok jeg ingenting!!!

 

Fortsatt ikke noe snop, men til middag i dag ble det noen pannekaker med blåbærsyltetøy...! Alt i alt 1276 kcal, og jeg skal ligge på ca 1300! Så det kaller jeg ikke verst!

 

Så bra at dagen din har gått så bra i dag fullfres! hørtes ut som en kjempegod middag og dessert :)

 

Hvordan har det gått med dere i dag smellyflower og karora?

 

fortsatt god kveld dere! Greys venter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tall:21619 skritt- ny rekkord :)

1866 kcal spist.

6,2 trimpoeng i dag, nesten ett helt eple :)

 

I dag har jeg stengt verden inne, og vært ute i høstsola i hele dag. Har gått to turer på over en time hver, i raskt tempo. Deilig. Var kjempesulten i kveld, derfor ligger jeg litt over mine 1600 kcal i dag. I følge tabellen som gir oss trimpoeng har jeg trent bort 1235 kcal i dag , og da syns jeg at inntak på 1600 ble altfor lite. Liker ikke å sulte heller, hehe. Tar gjerne i mot kommentarer på den praksisen altså. Skal spørre kurslederen min om det i morgen. Ikke for det- går gjerne ned en kg og 10 neste uke jeg, men i fett, ikke muskler.

 

Camkir- jeg håper du er superstolt av deg selv. Du klarte å ikke ta noe i skapet. Neste gang er det kanskje nok å sitte i sofaen og tenke på skapet? Jeg er hvertfall stolt av deg. Men 1300 kcal? Er ikke det minimalt med mat? Det er bra at du teller kcal også. Siter gjerne fra motivasjonsboken din om du skulle finne ett gullkorn.

 

Karora- hvordan gikk det med svømmingen?

 

Fullfres- Du gjør en flott innsats, tipper kgene dine kommer til å forsvinne rimelig kjapt. Bruker du pulsklokke eller skritteller eller noe sånt når du går, forresten?

 

Jeg gruer meg til i morgen. Da skal jeg på kjipt møte. Vet at humøret kommer til å bli deretter. Håper det er sol, det hjelper. Og håper dere er her, det hjelper også :)

Natta alle, vi snakkes i morgen. Sov godt, søvn er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme kan desverre ikke sies om meg i dag.. Dagen begynte veldig bra, med frokost, lunsj og middag, men tirsdag kveld er det fast jentekveld.. der ble det spist mange fete, salte kjeks med masse gode oster og druer....i tillegg spiste jeg sjokolade...jeg er en skikkelig "sjokoman" skjønner dere, og i kveld levde hånda sitt eget liv, den strakk seg etter godisen og puttet den i munnen før jeg i det hele tatt var klar over hva jeg gjorde.. skummelt hva vaner kan gjøre med en.. men men.. er litt stolt over at det ikke ble fler enn den ene turen bort i skåla, klarte å styre meg etter det.

 

Jeg har regnet ut at inntaket av kalorier i dag har ligget på rundt 2100-2200 :) litt usikker på nøyaktig hvor mye det ble fordi det ble spist litt forskjellig i dag. Jeg var heldigvis så fornuftig at jeg tok bena fatt og gikk til og fra der vi var, noe som gjorde at jeg skaffet meg 1,3 trimpoeng i det minste.

 

Og Smellyflower, det gikk veldig bra med svømmingen i går, holdt på med sikksakk svømming mellom andre svømmere i hele 1 time og 10min(!)+ at jeg stotra meg bortover på glattisen til og fra svømmehallen, totalt ga det meg hele 6,6 trimpoeng! :) For å ta med inntaket av kalorier i går også, så var nok det alt for lavt. Lå på 998kcal..så jeg har litt å jobbe med for å finne balansen mellom for høyt og for lavt inntak.

 

Jeg tror jeg vil sette opp dette som mål inntil videre:

1: Spise frokost hver dag! (Her synder jeg mest)

2: Ligge på rundt 1600 kcal pr dag

3: 10 trimpoeng i uka

 

Fullfres - du har vært kjempe flink i dag!

 

Camkir - kan med trygghet si at du har vært flinkere til å styre deg enn meg i dag :) Det kan du være stolt av!

 

Smellyflower - Gratulerer med så mange skritt, ny rekord og mange trimpoeng!! Lykke til på møtet i morgen!

 

Vil ønske dere en riktig god natt og en god dag i morgen! Skal gi dere en liten presentasjon om meg (siden dere alle har vært flinke og gjort det i dag), men det må tas etter litt søvn, skoledag og jobb i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karora- jeg syns du var flink, jeg. Du gjorde nesten helt riktige valg, og gjorde en innsats for at kvelden skulle bli bra. Du gikk jo og fikk trimpoeng på veien. :) Det var fabelaktig.

 

I dag skal vi ha kapteinens fylte rødspette til middag, onsdag er jo fiskedag. Jeg blir litt lei av laks, det er ofte det vi spiser. Om noen har gode fiskeoppskrifter så tar jeg gjerne i mot :)

 

Selv om jeg gruer meg til møet i dag, så er det deilig å vite at dere er her. Og vi holder på og øve oss på vår nye livsstil. Vi er flinke, stå på alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag!

Er bare innom i full fart før jeg legger av gårde på shopping med mamma og storesøster. Regner med vi kommer til å bruke hele dagen. Målet er først og fremst at mamma skal få julehandlet litt, og kanskje kjøpt seg noen nye klær. Hun har vært en del syk de senere år, og er blitt tynn som ei flis, så hun går i mange altfor store klær.

 

Har ikke helt lagt en plan for hva jeg skal spise på byturen. Tar ikke med meg matpakke, for vi har avtalt å gå på kafé.

 

Tror dette blir en koselig dag, og håper alle andre også får en SUPER dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...